ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    20 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    20 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    749
تعداد کل بازدید ها :
    24902641
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
پروژه کاربرد کدینگ در مخابرات
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 14.85 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 13 صفحه
تعداد بازدید : 289 مرتبه


قیمت: 1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

rayan1392
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

موضوع: پروژه کاربرد کدینگ در مخابرات

 

مقدمه:

مي‌دانيم كه برایدستيابي به مخابرات امن و  اينكه اطلاعات ديجيتال بدون خطا و همچنين بدون كم و زياد شدن بيتها انتقال يابند احتياج به استفاده از يك سري تكنيكهايي مي‌باشد. يكي از اين تكنيكها  به كار بردن كدهاي كنترل خطا كه به نام كدينگ كانال[1] نيز معروف است مي باشد.

بطور خيلي مختصر كد كردن به منظور كنترل خطا به كار بردن حساب شده رقمهاي افزون مي باشد. قالبهاي تابعي كه عمل كدينگ كنترل خطا را انجام مي دهند كد كننده كانال و آشكار ساز كانال مي‌باشند. كد كننده كانال به روش سيستماتيك رقمهائي را به رقمهاي پيام ارسال اضافه مي كند. اين رقمهاي اضافي، در حالي كه خود حامل هيچگونه اطلاعاتي نيستند، تشخيص و تصحيح خطا در رقمهاي حاصل اطلاعات را براي آشكار سازي كانال ممكن مي سازند، تشخيص و تصحيح خطا، احتمال خطاي كل سيستم را پائين مي آورد.

در اين بحث ابتدا به بررسي  انواع خطاها  و كدينگ‌هاي مورد استفاده جهت از بين بردن آنها مي‌پردازيم كه از اين بين فقط در مورد  دو نوع از اين كدها )BCH,كانوولوشن(توضيح بيشتري داده شده است چرا كه اين دو نوع كدينگ در بحث EPاز اهميت بالايي برخودار مي‌باشند.

شكل 1 تقسيم بندي كلي محافظت الكترونيك در شاخه كخابرات و زير شاخه مربوط به كدينگ را نشان مي‌دهد همان طور كه مشاهده مي شود انواع كدينگ به دو دسته اصلي كدهاي بلوكي و كانولوشن تقسيم بندي مي شوند.  

در ادامه  به بررسي انواع خطاها و كدينگ‌هاي مورد استفاده جهت مقابله با آنها به منظور ايجاد محافظت الكترونيكي در شاخه‌ سيستم‌هاي مخابراتي مي‌پردازيم.

 

 

انواع خطاها:

خطاهاي موجود در يك كانال مخابراتي به دو دسته :

الف) اغتشاش گوسي

ب) اغتشاش ضربه اي

تقسيم بندي مي‌شوند.

اغتشاش گوسي  در طراحي و ارزيابي مدولاتورها و دمدولاتورها براي انتقال مورد توجه اصلي مي‌باشند.

منابع اغتشاشي گوسي شامل اغتشاش حرارتي و ساجمه اي در تجهيزات فرستنده و گيرنده، اغتشاش حرارتي در كانال و تشعشع دريافتي توسط آنتن گيرنده هستند. اغلب چگالي طيف توان اغتشاش گوسي در ورودي گيرنده سفيد است. خطاهاي انتقال ناشي از اغتشاش سفيد گوسي طوري هستند كه وقوع خطا در يك فاصله خاص ارسال سيگنال، اثري روي كارآئي سيستم در فواصل ارسال سيگنال بعدي ندارد.

كانال گسسته را در اين حالت مي توان با يك كانال باينري متقارن مورد بحث قرار داده و مدلسازي كرد. خطاهاي انتقال ناشي از اغتشاش سفيد گوسي را خطاهاي تصادفي مي‌نامند.

نوع دوم اغتشاش كه غالباً در يك كانال مخابراتي با آن روبرو هستيم اغتشاش ضربه‌اي است كه توسط فواصل آرامش طولاني و به دنبال آن قطارهاي اغتشاش[1] با دامنه بالا مشخص مي شود.

اين نوع اغتشاش ناشي از بسياري از عوامل طبيعي و ساخت بشر مانند آذرخش[2] و حالت گذاري كليدهاي قطع و وصل مي باشد. هنگاميكه يك قطار اغتشاش اتفاق مي افتد، بر بيش از يك بيت يا سمبول اثر مي گذارد و معمولاً در سمبولهاي انتقال بعدي نوعي تابعيت خطا وجود خواهد داشت. بنابراين خطاها به صورت قطاري اتفاق مي‌افتند شماهاي كنترل خطا كه با خطاهاي تصادفي سر و كار دارند به كدهاي تصحيح تصادفي و شماهاي كد كردن كه براي تصحيح قطار خطاها طراحي مي شوند به كدهاي تصحيح قطار خطا موسومند.

انواع كدها:

كدهاي كنترل خطا غالباً به دو دسته تقسيم مي شوند: كدهاي قالبي، كدهاي كانولوشن

كدهاي قالبي و كدهاي كانولوشن نيز به نوبه خود به چند قسمت تقسيم بندي مي شوند كه در اينجا اجمالاً به توضيح هر كدام از انواع كدها مي پردازيم. در كدهاي قالبي يك قالب مركب از Kبيت اطلاعات توسط يك گروه مركب از rبيت چك كه از روي قالب بيتهاي اطلاعات به دست مي آيند دنبال مي شود. در گيرنده، بيتهاي چك براي بررسي بيتهاي اطلاعات در قالب مقدم بر بيت هاي چك به كار برده مي شوند.

در كدهاي كانولوشن، بيتهاي چك به طور پيوسته لابلاي بيتهاي اطلاعات قرار مي‌گيرند. بيتهاي چك نه فقط براي بررسي بيتهاي اطلاعات در قالب مقدم بر بيتهاي چك، بلكه براي بررسي ساير قالبها نيز به كار برده مي شوند.

در حالي كه امكان بررسي رياضي كدهاي قالبي و كانولوشن به صورت متحد الشكل ميسر است اما چنين تشريحي اغلب خيلي پيچيده خواهد بود. از اين رو اين دو نوع كد را به صورت جدا تشريح مي نمائيم.

 

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.