ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    5 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    5 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    489
تعداد کل بازدید ها :
    24931677
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,249 كاربر
پروژه طراحی فرودگاه
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 24.86 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 26 صفحه
تعداد بازدید : 330 مرتبه


قیمت: 3,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -17

فروشنده ی فایل

rayan1392
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

موضوع: پروژه طراحی فرودگاه

 

مديريت سرمايه و ايمني جهت ساختارهايي زير بنايي با جلوه تر:

دريافت از راه دور و تكنولوژي اطلاعات فضايي، جهت كاهش در تاخير، بهبود نگهداري ساختارهاي زيربنايي و مديريت در سرويس و نگهداري صحيح از مخترعين و ارزشيابي سرمايه ها ايجاد تنوع در ابزارهاي جديد را پيشنهاد مي كند.

درخواست تكنولوژي دريافت از راه دور پتانسيل خوبي جهت بررسي نواحي غير پيشرفته براي آزاد كردن دارد كه با دقت بيشتر و روشهايي با هزينه كمتر جهت تشخيص دارايي ها و ثبت موقعيت و ميزان سرمايه هاي محلي و منطقه اي و يافتن محلهايي كه در آن سرويسهاي حمل و نقل حذف شود (احتياجي به حمل و نقل نباشد)، اهميت دارد.

امروزه روي زمين، سيستمهاي واقعه نگاري تصويري مربوط به زمين در مكانهاي مختلفي در حال استفاده مي باشند. ليزر شرايط رويه جاده را ارزيابي مي كند و محلي را كه مشكلي وجود دارد مشخص مي كند. تكنولوژي تشخيص اين مورد، علامت را پيدا كرده، ارتفاع را اندازه گرفته و همچنين عرض شانه راه را اندازه گرفته و به طور خودكار اطلاعات زيربنايي ساختار را جمع آوري مي كند. زيرا اين مي تواند خطرهاي احتمالي جاده را براي رانندگاني كه در اتوبان حركت مي كنند رفع كند. انتقال هوايي و ماهواره ها داراي ارزش افزوده و فوائد خوبي است. اغلب از چندين نقطه براي عكسهاي هوايي و بررسيهاي فتوگرامتري براي بررسي كار استفاده مي شود. LIDARيك تكنولوژي جديد است كه در نمايندگيهاي ايالتي مقدار تغييرات سيگنال كه در مدار حركت مي كند را به طور سريع جمع آوري مي كند (ثبت مي كند).

گروه NCRSTمطالعات برجسته و ويژه اي در مورد درخواست LIDARانجام دادند كه رويه هدايت پرواز را تكميل مي كند و اجراي آنرا (از لحاظ امنيت، هزينه و فوايد) با روش فتوگرامتري مقايسه مي كند. اين مطالعات راه را بر اي نقاط مشخص شده با قبول اين تكنولوژي كه مثل كاتاليزوري در تحويل سريعتر پروژه است آسفالت مي كنند گروه NCRSTهمچنين فوائد مهم علمي دريافتن خواص فيزيكي جاده از ماهواره ها و شبيه سازي هوايي براي متمايز ساختن رويه هاي آسفالت و ساختار آن را به دست آورده‌اند. يك روش بصري جهت تشخيص هويت پلهاي توسعه يافته است. Dotsمي توان اكنون صحت و دقت محل قرار گيري پلها را در فهرست اموال پلهاي ملي (NBI) بازرسي و آزمايش كند. و طبق نياز آنها را بهبود ببخشيد.

نيروي جاذبه مولكولي بين ذرات و تغييرات آنها در منطقه وقوع، بررسي و شبيه سازي شده (در بوستن و لوس آنجلس) و براي ارزيابي كفايت ساختار زيربنايي و اطمينان آن گروه NCRSTيك سيستم پشتيباني شبيه سازي كوچك ترافيكي ساخته اند و در حال بررسي حالت ارتجاعي سيستم ترابري هستند. بالاخره اينكه نياز به ساده كردن پيچيدگيهاي مهم در تجزيه ها، مدلسازي اطلاعات، فهرست كردن شاخصها حس مي‌شود. به علت پشتيباني فوائد تصويرسازي و نمايش پردازنده ها تحقيقات NCRSTجهت كاركرد با همكاري در ايالات ادامه دارد و ناحيه خصوصي خودكار كه توليد و برگرفته از نقشه هاي GPSاست و مدلهاي اطلاعاتي را گسترش مي دهد جهت ترابري و گسترش راه حلهاي جاده سازي حمل و نقل و اطلاعات زيربنايي آن و دستيابي به اطلاعات ژئومتري آن ادامه دارد.

 مشاهدات مافوق طيفي شهري و نقشه برداري راهها:

دريافت از راه دور ساختارهاي زيربنايي ترابري در مناطق شهري به مراتب چالش انگيزتر از مناطق روستايي است. به علت تنوع در مواد پوشاننده زمين و جاده كه در آن يك نشانه مشخص گم مي شود. به طور مثال جاده هاي آسفالتي خيلي شبيه مناطق با سقف مركب است. براي آسان تر كردن شناسايي سطوح مثل سطوح بتني و آسفالتي، NCRSTيك كتابخانه وسيع از طيفهاي شهري احداث كرده: جاده ها پاركينگها_ زمين تنيس سقفهاي بتني، مناطق مختلف سقف و انواع موارد مهم كه اغلب در تجزيه و تحليلها با مراتب بالاي فوق طيفي امروزه در دسترس است.

تعداد زيادي از سلولهاي تصوير ناهمگون هستند. مشخصه آنها با مولفه هاي مواد آنها مخلوط شده اند. اين تحقيق بر جداسازي دو بخش آن يا "عضو آخر"  تاكيد دارد يعني بر تفكيك پذيري طيفي مواد مطالعه مي كند.

شناسايي جاده ها اغلب توسط اطلاعات AV[R]Sدر مورد  مناطق شهري تا حدودي موفق است. موفقيت در طرح جاده ها ممكن است با اطلاعات مفهومي اضافي بهبود پيدا كند. همان طور كه موضوعات تصويري طبقه بندي شده بهبود پيدا كرده بخصوص از زماني كه تفكيك پذيري طيفي مواد سطح جاده هاي مختلف به طور مساعدي بهتر شده. روشهاي مافوق طيفي بايد در مناطق روستايي ساده تر و موفق تر باشد زيرا نشانه رويه جاده كمتر متمايل به از هم پاشيدگي از مواد اطرافش است ميدان بررسي در مناطق روستايي كم هزينه تر است و روش دريافت از دور قدرت استدلال بهتري دارد.

تحقيقات نتايج جايي كه مشروط به اثر شرايط سطح جاده و شرايط طيفي خواص جاده است را نشان مي دهد. شرح كلي عمر رويه جاده و نقص سطح خصوص جاده در مواردي مثل از هم گسيختگي و ترك و تخمين خواص آنها از طريق AVIRISممكن است. ساير پارامترهاي كيفيت رويه معمولي (مانند شكستگي و ترك) اغلب در راه حلهاي AVIRISيافت نشدني است. زيرا سيستم روشهاي مافوق طيفي مثل AVIRISدر حال حاضر داراي پيچيدگيهاي خاص و هزينه هاي بالا است. اين تحقيق مسئله را به استفاده از چند طيف نوري جهت درخواستهاي عمومي تر تعميم مي دهد. در صورتي كه نشاني يابي علمي مواد، قابل تمايز از اتحاد مواد سخت فرا طيفي است. امروزه سيستم چند طيفي، محدوديتهاي طيفي معناداري در پيدايش نقشه برداري جاده هاي مناطق با محيطهاي شهري نشان مي دهد كه ناشي از محدوديتهاي طيفي و خاصيت پهن بالي آنهاست و جهت آنها جهت حل مشخصات طيفي متمايز از مواد جاده هاي شهري و انواع پوششهاي مختلف است. اين تحقيق نشان مي دهد كه پتانسيل خوبي در آينده جهت استفاده حس كننده ها با استفاده از چند طيف نوري طراحي شده جهت استفاده در مناطق شهري و نقشه هاي جاده ها در مقياس بزرگتر و با ارزش افزوده بيشتر وجود دارد.

 

 محاسبه مسافت طي شده در جاده ها جهت نظارت و اجراي FHWA:

قبول سيستم نظارت اجراي اتوبان با اداره كل اتوبان فدرال (FHWA) به اطلاعات سالانه بر روي طول كلي جاده هاي عمومي كه توسط تمام استانهايي كه جاده در آن قرار دارد نياز دارد.

به پشتيباني اتوبان ايالتي مكزيك و دپارتمان ترابري (NMSHTD)، برنامه سرعت مجاز در جاده ها، NCRST، نظارت اجرا بر سرعت در اتوبانها و جاده ها و محاسبات (PMC) آنرا تهيه كرد كه توسط FHWAدرخواست شده بود و شامل موارد زير بود: طول مسافرت و مسافت جهت جاده هاي عمومي.(RMC) اطلاعات مربوط به سرعت طي شده در اتوبانها را از منابع اطلاعات ديجيتال و (NMSHTD) كه جهت بازبيني و قانوني كردن مسافت طي شده در اتوبانها كه از استانها گزارش شده بود. جهت واگذاري به FHWAتهيه كرد. از آنجايي كه اين اطلاعات جهت تخصيص دادن وجود استفاده مي شود. دقت و صحت آن بسيار بالا است. RMCجهت مشخص كردن و شناختن و محاسبات تعداد و مسافتهاي طي شده در زمان در جاده هاي كشور به NMSHTDاجازه داد. اطلاعات پايه همچنين شامل نام خيابانها و اطلاعات نوع سطح رويه جاده ها جهت همكاري در نگهداري طرح بود. RMCيك فرم نماي قوسي شكل GISاست كه ديدن و بررسي اطلاعات ديجيتال كه با نگهداري جاده ها توسط كشورها جهت ارائه دادن يك ليست خلاصه از آن اطلاعات و چاپ نقشه هايي كه شبكه راه را نشان مي دهد، را به كاربران اجازه مي دهد. (شكل1). اطلاعات منابع ورودي شامل نقشه هاي 911جاده اضطراري است كه با ديد ماهواره اي با كيفيت بالا و به روزه رسانده شده مي باشد.

يك برنامه جهت به روز ماندن نقشه هاي ماهواره اي با كيفيت بالا و ديد خوب تهيه شده بود اين اطلاعات به روز رساني نقشه ها را، توسط تهيه كردن يك مرجع سه بعدي در برابر نقشه هاي مقايسة نقشه‌هاي از رده خارج، آسان مي كند.

 كاربرد LIDARدر طراحي و ساخت اتوبان:

توسعه مسير اتوبان يك برنامه دراز مدت است كه براي يك پروژه سخت بين 7تا 10 سال و يا بيشتر زمان احتياج دارد. در پاسخ گويي به درخواست عمومي، كارگذاران اتوبان در جهت كاهش اين زمان مي كوشند كه كارشان با بهبود حساسيت جهت نگرانيهاي عمومي و محيطي همراه است. جهت طراحي مقدماتي و اوليه اطلاعات منطقه زمين درخواست مي شود.

جريان روش بدست آوردن مدلهاي زمين بر مبناي روشهاي تصويري و مكمل آن در مرحله آخر توسط بررسي از محل پروژه به دست مي آيند. روشهاي تصويري و عكس نيازمند عكسهاي هوايي است كه در زمان خاصي كه در آن زاويه نور خورشيد مناسب باشد، گرفته شود ( معمولاً بهار در آب و هواي شمالي) دقيقاً مثل ساعتهاي زيادي از زمان پردازش مراجع مربوط به زمين و شبيه سازي هاي سه بعدي، جهت محاسبه مقدار ارتفاع (تراز مبنا از سطح دريا) كه معمولاً از آنجا جاده بروي يك مسير بحراني طراحي و محاسبه مي شود. اين پروژه عكسهاي فتوگرامتري معمولاً حدود 24 ماه به طول مي‌انجامد. علاوه بر اين، راه هاي عريض جهت مطالعه در ارزيابي هاي محيطي به متغيرهايي اساساً متفاوت به مراجع بالا تسليم مي شوند. توسعه توليدات فتوگرامي براي كليه راه هاي عريض پر هزينه و وقت گير است اما تصميمات بعدي كه در مرحله بعدي توسعه طرح اتخاذ مي شود را آسان مي كند مثل انتخاب مسير جاده از بين گزينه هاي مختلف، اين هزينه اضافي در جدول برنامه پروژه سرشكن مي شود.

LIDARيك تكنولوژي نسبتاً جديد است كه توانايي در سرعت و بهينه ساختن هزينه ها در توسعه دقيق مدل زمين از سكوهاي هوايي را دارد. استفاده از LIDARوابسته به فصل و زاويه خورشيد نيست زيرا از يك حس كننده فعال استفاده مي كند. تحت شرايط خاص LIDARمي تواند در سايه درختان نيز نفوذ كند و همچنين در زمين برهنه و بدون پوشش كه جهت محاسبات خاكريزي و طراحي نهايي لازم است.

نتايج LIDARرا مي توان در حداقل زمان و با نازلترين هزينه كامل كرد. (در مقايسه با تهيه نقشه هاي متداول). اگر چه تلاشهاي دستي، جهت صاف كردن و تسطيح گياهي به طور موثر هنوز مورد نياز است. دقت در راستاي عمودي تا حدي كمتر از روش تهيه نقشه ها از روي عكسهاي هوايي است و اين محدوديت LIDARدر طراحي نهايي مدل است.

اين تحقيق، دقت LIDARرا در سطوح متعدد دلخواه جهت طراحي اتوبان و طرح مهندسين آزمايش مي كند. كه شامل سطوح باتلاقي مانند نهرهاي آب و سطوح نور شده و سطوح سخت مانند جاده ها و مناطق گياهدار مانند صحراهاي خشك و جنگلها است. 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.