ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    24 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    24 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    177
تعداد کل بازدید ها :
    24902069
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
سییستم ترمز ABS و نقش آن در جلوگیری از تصادفات
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 15.39 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 19 صفحه
تعداد بازدید : 530 مرتبه


قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

mjavad25
سایر فایل ها
توضیحات :

 

سییستم ترمز ABS و نقش آن در جلوگیری از تصادفات 

این مقاله با فرمت WORD میباشد

 

مقدمه

تاريخچه سيستم ABS

سيستم ABSچيست ؟

مقاومت بين سطح جاده و تايرها  <  مقاومت سيستم ترمز

نيروي اصطكاك بين تايرها و سطح جاده    >  مقاومت سيستم ترمز

اصول كاركرد سيستم ABS

عملكرد كلي سيستم ABS

سنسورهاي سرعت چرخ

عملكرد سنسور سرعت چرخ

سنسور شتاب

ساختار سنسور شتاب

عملكرد سنسور شتاب

فعال كننده ABS

(ABS ACTUATOR)عملكرد فعال كننده ECU

وضعيت ترمز معمولي : (ABSفعال نيست)

وضعيت ترمز اضطراري (ABS  فعال است)

1ـ حالت كاهش فشار :

2- وضعيت ثابت نگهداشتن فشار

3- وضعيت افزايش فشار :

فعال كننده ABSبا شير سلونوئيدي دو وضعيته

كنترل سرعت چرخها

بخش A:

بخش B:

بخش C:

بخش D:

 

مقدمه

متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حركت در آوردن آن است . خودرويي كه روشن نشود ممكن است راننده اش را خشمگين سازد ولي وقتي براه افتاد و در مسير عبور و مرور قرار گرفت ، اگر ترمز آن معيوب بوده و يا راننده نتواند بدرستي از ترمز آن استفاده نمايد ، چه بسا ممكن است بصورت دام مرگ درآيد ..

ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطريست كه خودرو را تهديد مينمايد . قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناك است ، اين وضعيت در بسياري از مواقع فاصله ترمزگيري را افزايش داده و مهمتر از آن كنترل فرمان چرخها نيز از اختيار خارج مي شود ، خصوصاً در جاده هاي خيس و برفي يا يخ زده كه خطر قفل شدن چرخها بيشتر وجود دارد ، نياز به سيستمي كه بتواند ترمز چرخها را كنترل كرده و از ليز خوردن چرخها جلوگيري نمايد ، بيش از پيش احساس مي شود .

تاريخچه سيستم ABS

در ابتداي دهه 1970 كمپاني دايملر بنز ، گروهي از مهندسين و كارشناسان خود را مامور بررسي و آزمايش سيستمي نمود كه از سال 1959 پيشنهاد گرديده و بطور قطعي بر روي آن كار شده بود .

گروه مهندسي  دايملر بنز براي پيشبرد كار خود با كمپاني تلديكس وارد عمل شد و مدتها بر روي آن كار شد اما نتيجه مطلوبي نداد و گروه مهندسي مجبور گشتند قرارداد خود را با كمپاني فوق لغو كرده و يك قرارداد جديد با كمپاني بوش ببندند . اين گروه پس از ماهها فعاليت موفق گرديدند سيستم ضد بلوكه ترمز (ABS) را در اواسط دهه هفتاد عرضه كنند . بدين ترتيب كمپاني دايملر بنز اولين كمپاني بود كه توانست اين سيستم را به صورت گسترده در  خودروهاي خود بكار گيرد.

كمپانيهاي بي‌ام و و تويوتا در ادامه ، فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كردند . از اواسط دهه هشتاد تعداد بيشتري از كمپاني هاي سازنده شروع به نصب سيستم ضد بلوكه ترمز نمودند ، مثل كمپانيهاي پژو ، رنو ، سيتروئن ، لانچيا و خصوصاً هوندا كه موفق گرديد سيستو ضد بلوكه پيشرفته‌تري نسبت به ساير كمپانيها به روي خودروهايش نصب نمايد.

سيستمهاي اوليه ABSفقط چرخهاي عقب را كنترل مي كردند ، با اين هدف كه پايداري خودرو در هنگام عمل ترمزگيري بر روي سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بيشتري داشته باشد . به تدريج اين سيستم پيشرفته‌تر شد به شكلي كه در دهه هشتاد سيستمهاي ABS‌ كه ترمز چهار چرخ را كنترل ميكردند بر روي خودروها نصب گرديد.

سيستم ABSامروزه در اكثر توليدات كمپانيهاي بزرگ خودروساز بصورت استاندارد بر روي خودروهاي شخصي و كاميونهاي سبك نصب مي شود و يا در برخي از خودروها بصورت انتخاب براي مشتري قرار داده مي شود .

سيستم ABSچيست ؟

ترمزهاي معمولي با ايجاد اين دو نوع مقاومت باعث توقف و يا كاهش سرعت خودرو مي شوند . يك مقاومت ناشي از اصطكاك بين صفحات لنت و ديسك (و يا لنت هاي كفشكي و كاسه چرخ) و مقاومت ديگر ناشي از اصطكاك بين تايرهاي خودرو و سطح جاده مي باشد .

عمل ترمزگيري در صورتي با ثبات و كنترل شده انجام مي شود كه رابطه زير بين مقاومت ايجاد شده توسط سيستم ترمز و مقاومت ايجاد شده توسط تايرها و سطح جاده برقرار باشد :

مقاومت بين سطح جاده و تايرها  <  مقاومت سيستم ترمز

با اين وصف اگر رابطه قبل عكس شود ، چرخها قفل شده و خودرو شروع به سرخوردن مي كند :

نيروي اصطكاك بين تايرها و سطح جاده    >  مقاومت سيستم ترمز

در نتيجه اگر چرخهاي جلوي خودرو قفل شوند ، كنترل فرمان خودرو از دست خارج مي شود ، و اگر چرخهاي عقب قفل شوند ، باعث مي شود كه خودرو روي جاده سر خورده و دور خود بچرخد .

سيستم ABS، فشار هيدروليكي را كه به سيلندر چرخها وارد مي شود به گونه اي كنترل مي كند كه از قفل شدن چرخها در روي جاده هاي لغزنده و يا هنگام ترمزهاي شديد جلوگيري شود . همچنين پايداري كنترل فرمان خودرو هنگام ترمز 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.