ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    447
تعداد کل بازدید ها :
    24899482
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی بررسی پست 230 کیلو ولت نیروگاه ارومیه
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی,برق
حجم فایل : 7.49 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 130 صفحه
تعداد بازدید : 472 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

این گزارش WORD و آماده پرینت میباشد

 

موضوع گزارش کارآموزی : بررسی پست 230 کیلو ولت نیروگاه ارومیه

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                          صفحه

فصل اول:معرفي شركت سهامي خاص ساختماني ماهپور

تاريخچه شركت......................................................................................................... 1

وظايف دفتر اجرائي................................................................................................... 6

وظايف دفتر فني و مهندسي..................................................................................... 11

انتقال انرژي الكتريكي ............................................................................................. 13

چند نقشه از پست 230 كيلو ولت نيروگاه اروميه................................................... 19

انواع پست هاي فشار قوي....................................................................................... 26

مراحل اجراي يك واحد پستي و عوامل موثر در ساخت آن................................... 34

بررسي فونداسيون ها و معرفي سيستم بهينه براي آنها......................................... 44

آشنايي با اتاق كنترل................................................................................................ 49

 نگاهي به طراحي اتاق سرور استاندارد.................................................................. 51

ساختار برق شهر و برق اضطراري........................................................................ 57

ساختار شبكه كامپيوتري اتاق سرور...................................................................... 61

توليد برق در يك نيروگاه گازي............................................................................... 64

فصل دوم :كلياتي راجع به برق

برق در تهران........................................................................................................... 69

فصل سوم: نيروگاهها

منابع انرژي نيروگاهها............................................................................................. 73

انواع نيروگاههاي توليد كننده برق........................................................................... 83

فصل چهارم:نتيجه گيري

خلاصه.................................................................................................................... 111

منابع........................................................................................................................ 112

 

ضمائم

 

تاریخچه سازمان

شرکت سهامی خاص ساختمانی ماهپور، در تاریخ 29/1/54 تاسیس و طی شماره 21347 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید.این واحد با سرمایه ای بالغ بر سی میلیون ریال فعالیت خود را در زمینه انجام امور ساختمانی و پیمانکاری و سایر عملیات بازرگانی وراهسازی با گرید ابنیه 5 بتنی آغاز کرد.

 

موسسین شرکت عبارت بودند از:

_آقای حسین اردکانیان

_آقای فریدون بقایی

_آقای هوشنگ بقایی

_آقای هادی سلامی پور

اولین مدیران شرکت ، آقایان فریدون بقایی ،هوشنگ بقایی ،هادی سلامی پور ،به ترتیب به سمتهای، مدیر عامل ،رئیس هیئت مدیره ،نائب رئیس و در آخر حاج حسن اردکانیان به عنوان نماینده شرکت و عضو علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

در تاریخ 27/4/86 اعضای اصلی هیئت مدیره به آقایان:

_فریبرز بقایی

_فریدون بقایی ( رئیس هیئت مدیره )

_سید ضیا الدین حکیم  (نائب رئیس هیئت مدیره )

و خانم میترا عظیمی به عنوان عضو علی البدل ،تغییر یافتند.

در حال حاضر مرکز اصلی شرکت ساختمانی ماهپور ،در خیابان کریمخان ،خیابان خردمند جنوبی ،اول آذرشهر ،پلاک 2 ،طبقه چهارم واقع است.

 

اهم فعالیت های شرکت تا کنون به شرح زیر است:

 

این واحد تحت چهارچوبی سازمان دهی شده و به فعالیت های اجرایی می پردازد.افرادی که در این واحد مشغول به کار هستند اعم از معاون فنی و اجرایی پروژه ها ،مدیر امور مالی ،مدیر پشتیبانی و تدارکات و مسئول روابط عمومیمستقیما تحت نظر مدیر شرکت به فعالیت می پردازند و بقیه اعضا بصورت غیر مستقیم و با واسطه های نامبرده ،با مدیر عامل در ارتباط هستند.

ارتباط این اعضا به اختصار در این چارت نشان داده شده :

چارت سازماني:

 

 

در ابتدا تعدادی از فعالیت های اخیر شرکت را تحت عنوان رزومه کاری بیان داشتم.حال برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد و ساخت پست های نیروگاه ها که به وضوح از پروژه‌های تخصصی این شرکت است،مایلم به تفصیل به شرح یکی از پست های اجرا شده تحت عنوان " پست 230 کیلو ولت نیروگاه ارومیه " بپردازم.

در این میان لازم می دانم شرح مختصری از مسئولیت های دفاتر فنی و اجرایی ساختمان را به منظور آشنایی بیشتر با آن ها بیان دارم.

 

 

وظايف دفتر اجرائي:

از زمان تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال 1374 و ائین نامه اجرایی آن در سال 1375، ایین نامه و شیوه نامه های متعددی در زمینه موضوعات مرتبط با اجرای انها وضع شده است. از محوری ترین ایین نامه های قانون مذکور که ترتیبات اجرای مقررات ملی ساختمان به موجب ان تعیین می شود ، ائین نامه اجرایی ماده 33 قانون است که توسط یک گروه کارشناسی متشکل از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت کشور ، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، شهرداری تهران و برخی تشکلهای مهندسی تهیه و برای تصویب به هیات محترم وزیران تسلیم گردیدو پس از بررسی های لازم در تاریخ 17/4/1383 از تصویب هیأت وزیران گذشت.

ماده هفتم از فصل سوم شیوه نامه مذکور با موضوع "اجرای ساختمان " اینگونه تعریف می نماید:

تمامی عملیات اجرایی ساختمان باید منحصراً توسط دفاتر مهندسی اجرای ساختمان یا مجریان حقوقی یا مجریان انبوه ساز و یا دارندگان صلاحیت طرح و ساخت ساختمان که در زمینه اجرا حسب مورد دارای مجوز یا پروانه اشتغال از وزارت مسکن و شهرسازی می باشند به عنوان مجری، طبق شرایط عمومی قرارداد و ضوابط مندرج در شرایط خصوصی و قراردادهای همسان مندرج در فصل هفتم این شیوه نامه و شرح وظایف و مسئولیتهای عمومی به شرح مواد 8 ، 9 ، 10 و 11 این مجموعه شیوه نامه و براساس نقشه های مصوب که با نظر صاحب کار یا صاحب کاران منعقد می نماید انجام شود. صاحب کار یا صاحب کاران برای انجام امر ساختمانی خود مکلفند از اینگونه مجریان استفاده نمایند. مجری ، نماینده فنی صاحب کار در اجرای ساختمان می باشد. شهرداری ها یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان موظفند، نام و مشخصات مجری ای که به وسیله صاحب کار معرفی شده و توسط سازمان استان ،کنترل صلاحیت و ظرفیت شده است را در پروانه مربوطه قید نمایند. مجری، نسخه ای از قرارداد منعقده صاحب کار را در اختیار شهرداری یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان و سازمان استان قرار می دهد، صاحب کاری که خود مجری همان کار باشد نیازی به ارایه قرارداد ندارد اما تمامی مسئولیت ها و مقررات مجری که در این فصل آمده است، بر عهده وی خواهد بود و مکلف است مفاد شرایط عمومی قرارداد های همسان را رعایت نماید. سازمان استان می تواند عملکرد اجرایی دفاتر مهندسی اجرای ساختمان، مجریان حقوقی، مجریان انبوه ساز و دارندگان صلاحیت طرح و ساخت را بررسی نماید و در صورت اطلاع و یا مشاهده هرگونه تخلف، مکلف است مراتب را برای بررسی و اتخاذ تصمیم، حسب مورد به سازمان مسکن و شهرسازی استان و شورای انتظامی استان اعلام نماید، تا در صورت محکومیت مجری نسبت به برخورد انضباطی تا ابطال پروانه اشتغال اقدام شود.

_وظایف و مسئولیت های مجریان ساختمان به شرح زیر می باشد:

_ مطالعه و بررسی مشخصات مندرج در پروانه ساختمان، نقشه های اجرایی و مشخصات فنی ساختمان قبل از شروع عملیات اجرایی و اعلام اشکالات و مغایرت های احتمالی بین پروانه ساختمان و نقشه ها یا نقشه ها با یکدیگر یا بین نقشه ها و مشخصات فنی و یا وجود نقص در آنها به طراح یا طراحان آن .در صورتی که این موارد منجر به تغییراتی در طراحی ساختمان گردد مراتب باید به صاحب کار نیز اعلام شود.

_ ارایه برنامه زمان بندی کلی و تفضیلی کارهای اجرایی ساختمان از آغاز تا پایان کار و همچنین اعلام توقف و شروع مجدد آن به صاحب کار و ناظر هماهنگ کننده و فراهم نمودن شرایط نظارت بر عملیات اجرایی ساختمان برای آنها به ویژه قسمتهایی از ساختمان که پوشیده خواهند شد و ایجاد هماهنگی در چارچوب وظایف تعیین شده برای ناظر هماهنگ کننده و سایر ناظران.

_ رعایت اصول ایمنی و حفاظت کارگاه و ساختمان های پیرامون آن و همچنین رعایت مسایل زیست محیطی کارگاه.

_ صحت انجام تمامی عملیات اجرایی ساختمان، رعایت مقررات ملی ساختمان، رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی، اجرای محتوای مندرج در پروانه ساختمان ونقشه های مصوب.

_ اخذ موفقیت و تایید کتبی صاحب کار، ناظر مربوط و ناظر هماهنگ کننده در هر گونه تغییراتی، در برنامه تفضیلی اجرایی کار و اخذ موافقت و تایید کتبی صاحب کار و طراح مربوط و مسئوول دفتر طراحی در هر گونه تغییراتی در نقشه ها یا مشخصات فنی و مقررات ملی ساختمان مربوط به کار در دست اجرا.

_ استفاده از مهندسان و کاردان های فنی رشته های مختلف ساختمان و معماران تجربی دارای پروانه اشتغال و کارگران ، استادکاران و همچنین عوامل فنی ماهر دارای پروانه مهارت فنی.

_ امضا «شرایط عمومی قرارداد به شرح مندرج در فصل هشتم این مجموعه شیوه نامه» که جزو لاینفک قرارداد منعقده بین صاحب کار و مجری بوده و باید به امضای طرفین رسیده باشد.

_ تهیه و امضای سه سری نقشه کامل کار اجرا شده ساختمان(برای ساخت) و یک لوح فشرده از نقشه های معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و اخذ تاییدیه لازم از ناظران حقیقی ذیربط یا ناظر حقوقی.

_ جبران خسارات ناشی از عملکرد خود به صاحب کار یا اشخاص دیگر پس از تایید مراجع دارای صلاحیت.

_ رعایت شرایط خصوصی قرارداد و مشخصات مندرج در پروانه ساختمان و نقشه های مصوب و ضوابط و مقررات شهرسازی در اجرای کار.

_ رعایت مقررات ملی ساختمان و شیوه نامه ها و بخشنامه های قانونی صادره از سوی وزارت مسکن و شهرسازی.

_ اجرای موضوع قرارداد منطبق با اصول مهندسی و کیفیت مناسب و استفاده از مصالح مرغوب، در حد استانداردهای اعلام شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، که مراحل مختلف آن مورد تایید ذیربط حسب رشته آنان باشد و اخذ تاییدیه های مربوط به کنترل ساختمان در پایان هر مرحله از عملیات اجرایی از ناظران.

_ تکمیل دفترچه اطلاعات ساختمان و شاسنامه فنی و ملکی ساختمان و اخذ تاییدیه های لازم از ناظران ذیربط جهت صدور شناسنامه مذکور به شرح فصل ششم این مجموعه شیوه نامه.

_ تحویل تمامی مدارک و مستندات فنی و ملکی ساختمان به صاحب کار پس از انجام مراحل فوق .

_ بیمه کردن کیفیت اجرای ساختمانی که به مسئولیت مجری ساخته می باشدبراساس ماده 18 آیین نامه ماده 33 قانون، از طریق ارایه بیمه نامه تضمیمن کیفیت ساختمان و یا ارایه تضمین نامه کتبی و قانونی ، به نفع صاحب کار یا صاحب کاران براساس ضوابط و مقررات زیر است :

_ معیارهای کنترل کیفیت ساختمان که برای برقراری پوشش بیمه لازم است، استانداردها، مقررات ملی ساختمان ، پروانه ساختمان و مدارک فنی آن ، چک لیست ها و نقشه ها و شیوه نامه های مصوب می باشد.

_ مدت بیمه کیفیت اجرای ساختمان از ابتدای شروع بهره برداری و پس از تحویل ساختمان توسط مجری به صاحب کار یا صاحب کاران در بخش های مختلف ساختمان به شرح زیر است:

الف ـ سازه های ساختمان شامل ، پی ، اسکلت ، سقف و سفت کاری ، حداقل ده سال

ب ـ نمای ساختمان ، حداقل پنج سال

ت ـ عایق های رطوبتی ساختمان، حداقل پنج سال

ث ـ تجهیزات و تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و آسانسورها، حداقل سه سال

_ مجریانی که ساختمان های در دست احداث خود را به دلایل قابل استناد و قابل قبولی که مورد تایید سازمان استان باشد، نتوانند تحت پوشش بیمه کیفیت ساختمان قرارداد دهند، مکلفند از طریق ارائه ضمانت نامه بانکی یا تضمین نامه کتبی که مفاد آن توسط سازمان استان تهیه می شود ،در سه نسخه و در یکی از دفاتر اسناد رسمی مورد تایید به نفع صاحبان کار یا صاحب کاران، تضمین کیفیت ساختمان نمایند.

_ شهرداری ها یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان مکلفند ،هنگام صدور پایان کار ساختمان از صاحب کار یا صاحب کاران، درخواست ارایه بیمه نامه کیفیت ساختمان ، به نفع خریداران و بهره برداران بعدی بنمایند.

         وظايف دفتر فنی و مهندسی:

1.                              1- مطالعه اوليه و تهيه طرح‌ها و نقشه‌های پروژه‌های عمرانی

2.                              2- انتخاب پيمانکاران ساختمانی و تاسيساتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مصوب

3.                              3- نظارت فنی بر حسن اجرای پروژه‌های عمرانی و رسيدگی و تاييد صورت وضعيت‌های پيمانکاران

4.                              4- نظارت فنی بر عملکرد شرکت‌های نگهدار تاسيسات مکانيکی و الکتريکی

5.                              5-اعلام نظر و نظارت فنی بر خريد تجهيزات و لوازم مکانيکی و الکتريکی و مصالح ساختمانی

6.                              6-اجرای پروژه‌های عمرانی امانی با بکارگيری پيمانکاران جزء

7.                              7-تعميرات ساليانه و فصلی ساختمان‌ها، تاسيسات و محوطه

8.                              8-انجام مکاتبات امور فنی و عمرانی با سازمان‌ها، وزارت علوم و ادارات استان

9.                              9-مسئوليت تشکيل و اداره کميته طرح‌های عمرانی

 

 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.