ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    17 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    17 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    403
تعداد کل بازدید ها :
    24910415
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی سیستم تعلیق و فرمان خودرو
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی,متفرقه
حجم فایل : 742.71 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 48 صفحه
تعداد بازدید : 294 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

این گزارش با فرمت word و آماده ویرایش میباشد

 

موضوع گزارش کارآموزی : سیستم تعلیق و فرمان خودرو

 

فهرست

چكيده............................................................................................................................... 1

فصل اول شرحي مختصر در مورد تاريخچه نمايندگي مجاز 1835 سايپا

......................................................................................................................................... 2

فصل دوم بخش‌هاي مرتبط با رشته علمي كارآموز.................................................. 3

فصل سوم سيستم تعليق خودرو............................................................................... 4

هدف از به كارگيري سيستم تعليق.................................................................................. 4

اجزاي سيستم تعليق........................................................................................................ 5

1ـ انواع فنرهاي خودرو.................................................................................................. 5

2ـ كمك فنر...................................................................................................................... 6

هدف از بكارگيري كمك‌فنر............................................................................................. 6

3ـ سيستم‌هاي تعليق عقب................................................................................................ 6

4ـ سيستم‌هاي تعليق جلو................................................................................................. 7

5ـ سيستم كنترل سواري الكترونيكي.............................................................................. 8

سيستم فرمان.................................................................................................................. 9

هدف از به‌كارگيري سيستم فرمان.................................................................................. 9

اجزاي سيستم فرمان.................................................................................................... 10

اجزاي سيستم فرمان هيدروليكي.................................................................................. 11

ميزان فرمان، تعمير و نگهداري سيستمهاي تعليق و فرمان.......................................... 11

عيب‌يابي سيستم‌هاي تعليق و فرمان.............................................................................. 12

مشكلات سيستم‌هاي تعليق و فرمان.............................................................................. 12

1ـ سفتي فرمان.............................................................................................................. 12

2ـ خلاصي اضافي فرمان.............................................................................................. 13

3ـ گيجي فرمان.............................................................................................................. 14

4ـ كشيدن فرمان........................................................................................................... 14

5ـ در هنگام ترمز گرفتن فرمان به يك طرف كشيده مي‌شود....................................... 15

6ـ زدن چرخ.................................................................................................................. 15

7ـ پرش......................................................................................................................... 16

8ـ در رفتن فرمان......................................................................................................... 16

9ـ برگشت‌پذيري ضعيف............................................................................................... 16

10ـ قيژقيژ‌كردن لاستيكها در هنگام پيچيدن................................................................. 17

11ـ لاستيك سايي.......................................................................................................... 17

12ـ كوبيدن سيستم تعليق.............................................................................................. 18

13ـ نوسان اضافي در هنگام پيچيدن............................................................................ 18

14ـ شكستگي فنر.......................................................................................................... 18

15ـ مناسب نبودن ارتفاع سيستم تعليق......................................................................... 19

16ـ صدا و لرزش......................................................................................................... 19

17ـ كوبيدن.................................................................................................................... 20

18ـ نشت روغن............................................................................................................. 20

بازديد اجزاي سيستم تعليق و فرمان ‌........................................................................... 20

1ـ بازديد ميله‌بندي فرمان............................................................................................. 20

2ـ وارسي جعبه فرمان.................................................................................................. 22

الف) جعبه فرمان ساچمه‌اي.......................................................................................... 22

ب) جعبه فرمان‌اره‌اي.................................................................................................... 22

3ـ وارسي بلبرينگهاي چرخ........................................................................................... 23

الف) وارسي بلبرينگهاي قابل تنظيم چرخ...................................................................... 24

ب) وارسي بلبرينگهاي غير قابل تنظيم چرخ.................................................................. 24

4ـ بازديد سيبكها........................................................................................................... 25

الف) سيبكهاي داراي سايش‌نما..................................................................................... 25

ب) سيبكهاي بي‌سايش نما............................................................................................. 26

5ـ وارسي كمك‌ها و كمك ـ فنرها ................................................................................ 26

تعمير و نگهداري سيستم تعليق و فرمان...................................................................... 27

1ـ تنظيم بلبرينگ چرخ................................................................................................... 28

2ـ تعمير جعبه فرمان.................................................................................................... 29

3ـ تعمير كمك ـ فنر....................................................................................................... 32

ب) باز كردن اجزاي كمك فنر....................................................................................... 33

ج) بازديد كمك ـ فنر...................................................................................................... 33

د) جمع كردن كمك ـ فنر............................................................................................... 34

هـ) نصب كمك ـ فنر...................................................................................................... 34

ميزان كردن چرخ (ميزان فرمان).................................................................................. 35

مباني ميزان كردن چرخ................................................................................................ 35

1ـ بازديد پيش از ميزان كردن چرخ............................................................................. 36

2ـ ميزان كردن چهار چرخ............................................................................................ 37

3ـ وارسي زواياي تنظيم چرخهاي جلو......................................................................... 37

الف) اندازه‌گيري كمبر................................................................................................... 38

ب) اندازه‌گيري كستر.................................................................................................... 38

ج) اندازه‌گيري شيب محور فرمان................................................................................. 38

د) اندازه‌گيري شعاع گردش.......................................................................................... 39

و) اندازه‌گيري تباعد ـ تقارب......................................................................................... 39

4ـ تنظيم كستر و كمبر (سيستم تعليق كوتاه و بلند)...................................................... 40

الف) تنظيم بالايي........................................................................................................... 40

ب) تنظيم پيچ بادامكي.................................................................................................... 41

ج) تنظيم ميل طبق.......................................................................................................... 41

د) تنظيم ميل كمك......................................................................................................... 41

5ـ تنظيم كستر و كمبر (سيستم تعليق با كمك ـ فنر)..................................................... 42

6ـ تنظيم تباعد ـ تقارب.................................................................................................. 42

7ـ سنتر كردن فلكه فرمان............................................................................................ 43

8ـ ميزان كردن چرخ عقب............................................................................................. 44

الف) تنظيم كمبر چرخ عقب............................................................................................ 44

ب) تنظيم تباعد ـ تقارب چرخ عقب................................................................................. 44

9ـ مشكلات پس از ميزان كردن چرخ........................................................................... 45

منابع.............................................................................................................................. 47

چكيده:

اين گزارش كار در رابطه با سيستم تعليق خودرو مي‌باشد كه در آن در رابطه با سيستم تعليق هدف از به‌كارگيري سيستم تعليق و اجزاي آن و انواع فنرها و سيستم‌هاي تعليق جلو و عقب شرح مي‌دهد و در ادامه در رابطه با سيستم فرمان و اجزاي آن و همچنين تعمير و نگهداري سيستمهاي تعليق و فرمان مي‌پردازد و در پايان به عيب‌يابي سيستمهاي تعليق و فرمان مي‌پردازد.

فصل اول:

شرحي مختصر در مورد تاريخچه نمايندگي مجاز 1835 سايپا

اين تعميرگاه در سال 1380تأسيس شده است كه در خيابان کار گر جنوبي نرسيده به ميدان قزوين پ 1100و 154 واقع شده است و داراي مالكيت شخصي است و توسط وكيل قانوني مالك تعميرگاه اداره مي‌شود و داراي 4 نفر پرسنل مي باشد

فصل دوم:

بخش‌هاي مرتبط با رشته علمي كارآموز

اين نمايندگي كه در هر روز حدود 20 اتومبيل پذيرش دارد داراي قسمت‌هاي نمايندگي فروش، دفتر مديريت، فروش قطعات يدكي، دفتر پذيرش، باطريسازي، جلوبندي سازي، مكانيكي پرايدمكانيكي زانتيا، صافكاري، نقاشي، انبار بدنه و انبار ضايعات مي‌باشد كه من در قسمت مكانيكي پرايدمشغول به گذراندن دوره كارآموزي بودم اين بخش با بخش‌هاي پذيرش و فروش قطعات يدكي ارتباط بيشتري دارد در كل مجموعه حدود 4نفر مشغول به كار هستند كه از اين تعداد 1نفر در قسمت مكانيكي پرايدكارمي کنند.

در اين بخش از نمايندگي ابتدا برروي خودروهاي پرايد و زانتياكارشناسي صورت گرفته و آن‌گاه اقدام به تعمير خودرو مي‌گردد.

فصل سوم:

سيستم تعليق خودرو

هدف از به كارگيري سيستم تعليق:

سيستم تعليق يا فنربندي بين اكسلها و اتاق يا شاسي خودرو قرار دارد. هدف از به كارگيري اين سيستم عبارتنداز:

1ـ تحمل وزن خودرو.

2ـ جذب ضربه‌هاي ناشي از عبور خودرو از دست اندازه‌هاي جاده.

3ـ برقراري كشش بين لاستيكها و جاده.

4ـ ميزان نگه‌داشتن چرخها.

با وجود سيستم تعليق خودرو مي‌تواند از سطوح ناهموار عبور كند و اتاق آن كمتر بالا و پايين بپرد. بعلاوه اين سيستم به خودرو امكان مي‌دهد كه با حداقل غلتش يا گرايش به كاهش كشش بين لاستيكها و سطح جاده دور بزند.اين سيستم نقش ضربه‌‌گير دارد و اثر ضربه‌هاي ناشي از حركت خودرو در جاده را بر سرنشينان يا بار خودرو به حداقل مي‌رساند. اين ضربه‌ها در حقيقت نتيجه بالا و پايين پريدن خودرو در هنگام عبور از دست‌اندازهاي جاده‌اند.

اجزاي سيستم تعليق:

اجزاي سيستم تعليق عبارتند از فنرها و قطعات مربوط به آنها كه وزن اتاق خودرو را، روي اكسلها و چرخها، نگه مي‌دارند. فنرها و كمك‌فنرها دو جزء اصلي تشكيل دهنده سيستم تعليق‌اند. فنرها وزن خود و بار آن را تحمل و ضربه دست‌اندازها را جذب مي‌كنند. كار كمك فنرها كنترل يا ميراكردن عمل فنر است. اگر اين كنترل در كار نباشد فنر دچار نوسان مي‌شود يعني پس از آنكه خودرو از دست‌انداز گذشت، فنرها همچنان چرخها را پايين و بالا مي‌پرانند. كمك‌فنرها به فنرها امكان مي‌دهند كه حركت اصلي خود را انجام دهند اما باز شدنهاي ناخواسته بعدي را به سرعت ميرا مي‌كنند. اين اجزاي كنترلگر سواري ـ فنرها و كمك فنرها ـ به دو صورت مكانيكي يا الكترونيكي كنترل مي شوند.

1ـ انواع فنرهاي خودرو:

در سيستم تعليق خودرو از چهار نوع فنر استفاده مي‌شود اين چهار نوع عبارتند از لول، شمش، موجگير و بادي.

2ـ كمك فنر:

هدف از بكارگيري كمك‌فنر:

كمك فنر يك وسيله هيدروليكي لوله مانند است كه در نزديكي هر چرخ نصب مي‌شود تا نوسانات فنرها را كنترل يا ميرا كند. يك سر كمك فنر به اتاق يا شاسي خودرو متصل مي‌شود. سر ديگر آن به قطعه‌اي متحرك از سيستم تعليق مانند پوسته اكسل يا طبق متصل است. در اين وضعيت حركت فنر سبب افزايش و كاهش طول كمك‌فنر مي‌شود.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.