ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    18 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    18 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    718
تعداد کل بازدید ها :
    24910730
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی بیمه سامان
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 192.93 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 41 صفحه
تعداد بازدید : 526 مرتبه


قیمت: 4,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

rayan1392
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع: گزارش کارآموزی بیمه سامان

 

فهرست

 

پیشگفتار

مقدمه

( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

فصل اول

مشخصات کلی با مکان  کارآموزی

  ( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی )

فصل دوم

مشاهدات آشنایی ها نحوه مشارکت های اجرا

از جمله بیمه هایی که در این سازمان صادر می شد:

فصل سوم

( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات )

میزان مفید بودن دوره کارآموری:

مشکلات و نارسائی های کارآموزی

نظرات و پیشنهادات مربوط به دوره کارآموزی:

تعریف بیمه

بخش اول –بیمه آتش‌سوزی

تعریف آتش‌سوزی:

خطرات مورد تعهد:

خطرات خارج از تعهد:

مورد بیمه:

اموالی که بیمه نمی‌شوند

حدود خسارت قابل تأمین:

خسارت‌های قابل تأمین:

مراحل صدور بیمه‌نامه آتش‌سوزی

وظایف بیمه‌گذار هنگام خرید بیمه‌نامه

وظایف بیمه‌گذار هنگام وقوع حادثه

مواردی که بیمه‌گذار حقوق خود را از دست می‌دهد

شرایط جایگزینی یا بازسازی

فسخ بیمه‌نامه

محاسبه حق بیمه

ارزیابی خسارت

مدت بیمه‌نامه

ابطال بیمه‌نامه

مرجع رسیدگی به اختلافات

مرور زمان

بخش دوم –انواع بیمه‌نامه آتش‌سوزی

۱- بیمه‌نامه به ارزش نو

۲- بیمه‌نامه با افزایش پلکانی سرمایه

۳- بیمه‌نامه با سرمایه تفکیک‌ناپذیر

۵- بیمه‌نامه اظهارنامه‌ای

انبارها

۴- بیمه‌نامه بر اساس اولین خسارت

بیمه‌نامه‌های اظهارنامه‌ای به‌صورت زیر صادر می‌گردد

* هدف از انجام کارشناسی بازدید اولیه چیست؟

بیمه‌نامه‌های مجتمع‌های مسکونی

کارشناسی بازدید اولیه

 کارشناسان محترم نکات زیر را جهت بازدید اولیه در نظرvداشته باشند

ب) تهیه گزارش برای رئیس اداره، حاوی اطلاعاتی چون

دریافت حق بیمه

الحاقیه‌ها

«انواع الحاقیه‌ها»

 بیمه زلزله

بخش سوم –خطرات اضافی

نرخ بیمه زلزله در شهر تهران(در هزار)

 بیمه طوفان

خسارت‌های قابل تأمین

 بیمه سیل

استثنائات

خسارت‌های مورد تعهد

خسارت‌های قابل پرداخت

استثنائات

 بیمه دزدی با شکستن حرز

بیمه سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر

استثائات

خودسوزی

برداشت کلی از کارآموزی

نتیجه کارآموزی

 

مقدمه

       امروز ديگر تصوراين كه گونه اي از فعاليت انسان بدون وجود بيمه شكل پذيردمشكل است . به ويژه آن كه در قرن بيستم تحولات تكنولوژي ، حمل و نقل وارتباطات با سرعت و وسعت شگفت آوري انجام پذيرفته است . برجسته ترين نمونه اين موضوع پيشرفت موتور اتوموبيل است كه متعاقب آن بيمه اتوموبيل به يكي ازمهم ترين بخش هاي صنعت بيمه تبديل شده است . توسعه مهم ديگر، افزايش تعداد ريسك هاي يگانه خيلي بزرگ است .نفتكش هاي غول پيكر و هواپيماهاي بسيار بزرگ نمونه هايي هستند كه نشان مي دهند سرمايه تحت پوشش بيمه ممكن است صدها ميليون تومان ارزش داشته باشد. مشكلات مربوط به پوشش چنين سرمايه هاي عظيمي باعث شده است كه بيمه گران به پشتيباني يكديگر، يك خطر بزرگ را در سطح داخلي و بين المللي به صورت بيمه اتكايي مجدد بين خود توزيع كنند و از عهده جبران خسارت هاي هنگفت برآيند. همراه با ارتقا و پيچيدگي بيشتر زندگي انسان امروز، بيمه ها نيز از زواياي مختلف و با شتاب توسعه يافته اند. زيان هايي كه ممكن است به طور ناخواسته در جريان فعاليت و زندگي عادي هر فردي به ديگران وارد آيد و در قبال آن ها مسؤول واقع شود بابيمه مسؤوليت تحت پوشش قرار مي گيرند. در اين خصوص ، مي توان به بيمه مسؤوليت پزشكان و بيمه مسؤوليت توليد كنندگان اشاره كرد. نمونه هاي جديدتر، بيمه افترا براي روزنامه نگاران و ايستگاه هاي راديو و تلويزيون و بيمه آلودگي ناشي از نشت نفت از تانكرهاست . بيمه هاي سيل ، زلزله و خرابي كامپيوترنيز بر همين منوال ظهور كرده اند. بيمه هاي زندگي نيز پيشرفت هاي شگرفي يافته و مجموعه متنوعي از انواع اين نوع بيمه را ارائه كرده است . در اين زمينه انواع بيمه هاي مستمري و عمر و پس انداز به طور چشم گيري افزايش يافته است . در ادامه ، بيمه گران رشته زندگي مجبور شده اندكه با مشكلات جديدي نظير بيماري ايدز مواجه شوند و درباره پيشرفت علم ژنتيك بينديشند

مشخصات كلي با مكان  كارآموزي

نمايندگي بيمه سامان داراي كد فعاليت 821 واقع در شيراز خيابان داريوش مركز تجاري شهر طبقه پنجم واحد 509 مي باشد در اين نمايندگي كه اجازه صدور تمامي پوشش هاي بيمه اي از بيمه شخص ثالث ، اتومبيل ، موتورسيگلت و بدنه انواع اتومبيل ها و باركشي ها تا آتش سوزي مسئوليت مدني كارفرمادر قبال كاركنان ، باربري درون شهري ، برون شهري ، بيمه عمر وتشكيل سرمايه ، عمر وحوادث گروهي و حوادث انفرادي و ...... صادر مي شود كه هماهنگي هاي فني توسط نماينده با مسئولين شعبه انجام گرفته پوشش بيمه نامه صادر مي شود . در اين مكان دو منشي كه يكي مسئول صدور بيمه نامه و ديگري همكاري وي چهار نفر بازارياب فعاليت مي كنند و خود نماينده كه همانگ كننده اعداد بازاريابان و تطبيق فعاليت آنها از لحاظ فني با موارد بيمه اي و بهعنوان بيمه گر وطرف قرارداد بيمه گذارناظرفعاليت بقيه مي باشد . فعاليت بازاريابان و نماينده در هر روز و لحظه و ساعتي است و محدوديت ندارد ولي به شكل اداري فعاليت ها از ساعت 8 صبح الي 4 بعدازظهر آغاز و پايان مي پذيرد . بيمه سامان كه در سال 86 فعاليت خود را در شيراز و جنوب كشور آغاز كرده است توانسته است طبق آمارهاي ارائه شده از سوي مركز فعاليت خود را پا به پاي ساير بيمه هاي دولتي وخصوصي در اين مدت كم بالا برده و حتي در بعضي موارد جلوتر باشد به همين جهت نمايندگان فعال آندر شهر شيراز از مركز 50 نمايندگي گذشته است . به ويژه نوع خدمات و مزاياي بيمه عمر و تشكيل سرمايه كه اين نوع بيمه همراه با مزاياي ارائه شده مختص بيمه  سامان مي باشد كه اخيرا بيمه آسيا نيز توانسته است در اين روش استفاده شود وخدمات فوق را ارئه نمايند. از ويژگيهاي بيمه سامان انعطاف در مقابل مشتري و برخورد دلسوزانه و آگاهانه مشتريان خود است به هين جهت به وسيله ارئه اطلاعات كم نظيري كه بيمه گران سامان به افراد مي دهند در مدت كمي از همكاري بيمه گر وبيمه گذار بگذرد ع بيمه گذار داراي اطلاعات كافي و وافي در مورد امور بيمه اي مي شود و مي تواند با تطابق با ساير بيمه هايي به مزاياي عاي بيمه سامان و شكل خدمات آن ببرند. من شخصا در اين بيمه با نحوه كار با اكثر بيمه هاي ذكر شده آشنا شده ام و به عنوان كاراموز در اين شعبه مشغول به فعاليت بودم 

مشاهدات آشنایی ها نحوه مشارکت های اجرا

از اولین روزی که وارد نمایندگی 821بیمه سامان شده ام،مسئول بیمه سامان با استقبال گرم از من پذیرایی کرد. مسئول بیمه بعد از آشنایی ، من را با انواع بیمه و همچنین مسئولیت پذیر بودن آنها را نسبت به هموطنان گرامی، آشنا کرد و این حس را در روحیه من تقویت کرد و من را با قسمتهای مختلف بیمه از جمله:

1-    فرم های ثبت نام

2-    مبالغ قابل پرداخت در مورد هر بیمه

3-    سمینارهای که در رابطه با خدمت به مردم گرفته می شد.

4-    همچنین در رابطه بت رفاه و بهبودی کار مسئولین بیمه

5-    نحوه برخورد و لحن صحبت و توجیح صحیح با متقاضیان

  وظیفه ما نسبت به هموطنان این است که ملاک و مزیت بیمه شدن در برابر  تمام خطرات و حوادثی که ممکن است که ناگهانی گریبان گیر هر کسی بشود، آگاه سازیم.من در این مدتی که در این شرکت بیمه کار کردم ه تنها راهنمایی برای مردم یودم ،بلکه برای خانواده و آشناییان خود سود فراوانی داشتم.دراین مدت بعضی از این مراجع کنندگان که با حضورخود در سمینارهای بیمه،کمکهای زیادی در فرهنگ سازی کشور به ما می کردند و روز به روز به تعداد مراجعه کنندگان اضافه می شود.

 

 

ازدیگرمسئولیتهایی که من دراونجا داشتم، با استفاه از محیط wordجدولهایی درست می کردم که مختص به هر مشتری بود.این جدول شامل:

1-    مشخصات شخصی

2-    نوع بیمه

3-     تاریخ اعتبار بیمه

می باشد.که باید آنها را در سیستم ثبت می کردم وهمچنین از تمامی فرم های مشتری Backupمی گرفتم و در دفتر بیمه ثبت می کردم.درکناراینها اتیکتهای تبلیغاتی و کارت ویزیت را بااستفاده ازمحیط فتوشاپ و colerdrowطراحی می کردم.توی این 55 روزی که در این بیمه کارآموز بودم، ویندوز سیستم را updateمی کردم.همچنین از طریق خط IDSL، onlineمی شدم و وارد سایت بیمه می شدم وازآنجا اسامی کسانی که ثبت نام کرده بودند را برمی داشتم و تحویل مسئول  کارآموزبیمه می دادم.اینجور مسائل فقط تحت نظر مسئول مستقیم کارآموزی انجام می شد.از طریق سایت بیمه کسانی که درشهرستانها بودند و دسترسی به شرکت بیمه سامان را نداشتند،می توانستند وارد  این سایت بشوند و ثبت نام به عمل آورند.این کار باعث صرفه جویی در وقت مشتریان عزیزورفاه جان آنها می شود.

بعضی وقتها که مسئول بیمه نمی توانست جوابگوی همکاران و بیمه شدگان باشد،با توجه به تماسهای تلفنی و offlineهای بیمه که درemailآدرسش گذاشته بودند ومن ازآنها  printمی گرفتم و به مسئول آنجا تحویل می دادم و سپس از طریق emailمن به آنها پاسخ می دادم.در ضمن بعضی وقتها می شد که سایت آنقدر شلوغ بود که به تمامی آنها نمی توانستیم پاسخ دهیم.ولی به هر حال تا آنجایی که در توان سازمان بود مشتریان را راضی نگه می داشتیم. 

انواع بيمه‌نامه آتش‌سوزي

1-بيمه‌نامه به ارزش نو:

در صورت بروزحادثه و آتش‌سوزي، بيمه‌گر قيمت روز كالاي بيمه شده را به بيمه‌گذار پرداخت مي‌كندتا بيمه‌گذار اين امكان را داشته باشد كه كالاي نو و جديد را جايگزين كالاي سوختهشده بكند. در اين نوع بيمه‌نامه معمولاً اموال و ماشين‌آلاتي بيمه مي‌شوند كهحداكثر 30 يا 50 درصد مستهلك شده باشند.

اموالي كه سريع فرسوده مي‌شوند –نظيرقالب‌ها و فرم‌ها–در اين بيمه‌نامه، بيمه نمي‌شوند.

2-بيمه‌نامه با افزايش پلكاني سرمايه:

سرمايه بيمه‌شده در طول قرارداد (طبق توافق قبلي بيمه‌گر و بيمه‌گذار) به ميزانمشخص مثلاً 20درصد افزايش مي‌يابد. در مقابل حق‌بيمه اضافي نيز متناسب با اينافزايش از بيمه‌گذار دريافت خواهد شد.

3-بيمه‌نامه با سرمايه تفكيك‌ناپذير:

اينبيمه‌نامه مخصوص مجتمع‌هاي صنعتي بزرگ و واحدهاي توليدي عظيم است كه داراي قسمت‌هايتوليدي گوناگون همراه با انبارهاي متعدد است و تفكيك ريسك و سرمايه عملاً در آنهاممكن نيست، چون مواد اوليه و كالاها در آنها در حال حركت است. لذا بيمه‌گران در اينمواقع كل سرمايه اين مجتمع‌ها را يكجا بيمه مي‌كنند.

4- بيمه‌نامه بر اساس اولين خسارت:

طبققانون بيمه (ماده 10) كم‌بيمه‌كردن باعث اعمال قاعده نسبي سرمايه، و پرداخت خسارتمتناسب با حق‌بيمه دريافتي مي‌شود، اما در اين بيمه‌نامه طبق توافق بيمه‌گر وبيمه‌گذار اين مشكل برطرف مي‌شود و بيمه‌گذار مي‌تواند تنها درصدي از سرمايه خود رابيمه كند . در اين صورت بيمه‌گر سرمايه بيمه شده را كاهش مي‌دهد و در مقابل حق بيمهكمتري را نيز دريافت مي كند.

 

5-بيمه‌نامه اظهارنامه‌اي:

براي موجوديانبارها و كارخانجات كه به طور مرتب در حال نوسان هستند، بيمه‌نامه( اظهارنامه‌اي)صادر مي‌شود. بر اساس اين بيمه‌نامه، چون سرمايه بيمه‌شده در اين موارد در حالتغيير است و ميزان آن ثابت نيست بيمه‌گر، بيمه‌نامه را بر اساس مبلغ معيني صادرمي‌كند و حق بيمه موقت را دريافت مي‌كند. اما بيمه‌گذار موظف است موجودي هر ماه رابه بيمه‌گر اطلاع دهد كه در صورت بالا يا پايين رفتن اين موجودي از مبلغ قيد شده دربيمه‌نامه، الحاقيه صادر مي‌شود. مبناي محاسبه حق‌بيمه قطعي، ميانگين موجوديانبار و مبناي پرداخت خسارت، موجودي كالاي انبار يا آخرين اظهارنامه (هركدام كمترباشد) است.

انبارها:
بيمه‌نامه‌هاي انبار به دوصورت صادر مي‌گردد:

1-بيمه‌نامه‌هاي آتش‌سوزي با مبلغ بيمه‌شدهثابت:در اين نوع بيمه‌نامه خسارات ناشي از آتش‌سوزي بر اساس مبلغ مندرجدر بيمه‌نامه و به ميزان زيان وارده به بيمه‌گذار درارتباط با سال بيمه‌شدهجبـــران خواهد شد.
2-بيمه‌نامه اظهارنامه‌اي (شناور):باتوجه به پيچيدگي واحدهاي صنعتي و حجم مبادلات كالا كه هر روز به انبار وارد يا ازآن صادر مي‌گردد و همچنين تورم قيمتها در مدت كوتاه، موجب شده تا صاحبان صنايع وكالاها به‌گونه‌اي آنها را بيمه نمايند كه در صورت وقوع آتش‌سوزي سرمايه آنها ازبين نرود. لذا با تعيين حداكثر سقف مورد تعهد و اعلام موجودي، به‌طور ماهيانه،مي‌توان از پوشش مناسب و مطمئن‌تري استفاده كرد.

بيمه‌نامه‌هاي اظهارنامه‌اي به‌صورت زير صادرمي‌گردد:

از آنجا كه موجودي انبار معمولاً شناور است و بعضاً تحتشرايط اظهارنامه‌اي بيمه مي‌شود، شركت بيمه، حق بيمه را مبناي 100% محاسبه كرده ودر يافت مي‌كند ولي در صورت توافق با توجه به وضعيت بيمه‌گذار (سابقه، اعتبار و)مجوز مديريت مي‌توان 75% سرمايه را مبناي محاسبه حق‌بيمه قرار داد. در عين حالبيمه‌گذار ملزم است ماهانه صورت ريز موجودي را به‌طور كتبي به شركت بيمه اعلام كند. لذا با توجه به اهميت اظهارنامه‌هاي ارسالي از طرف بيمه‌گذار، بيمه‌گر مي‌بايست بهمحض دريافت اعلام موجودي آن را در دفتر نامه‌هاي وارده خود ثبت نمايد. درصورتي‌كه مبلغ موجودي اضافه شده باشد، بابت اين مبلغ اضافي حق بيمه محاسبه و دريافتمي‌گردد. در صورتي‌كه موجودي كمتر شده باشد، تا پايان دوره اقدامي صورت نخواهد گرفتو گزارشات ارسالي در پرونده مربوطه عيناً بايگاني خواهد شد، منتهي در پايان دورهطبق ضوابط معدل‌گيري مي‌گردد و برابر مقررات اقدام مقتضي صورت خواهد گرفت. چنانچهحق بيمه به صورت 100% محاسبه شده باشد در پايان سال پس از معدل‌گيري حق بيمه قطعينبايد از 50% كل حق بيمه موقت كمتر باشد در صورتي كه 75% محاسبه شده باشد حق بيمهبر مبناي 3/2 (حق بيمه موقت) دريافت مي گردد تمام اين فرضيات زماني صحيح است كه حقبيمه برگشتي داشته باشند. چنانچه بيمه‌گذار اظهارنامه ماهانه را ارسال كرده ياارسال نكرده باشد شركت در پايان دوره مي‌بايست با صدور الحاقيه پرونده آن را مختومهكند. در شرايط اظهارنامه‌اي چنانچه بيمه‌گذار در هر ماه اعلام موجودي نكردهباشد در مورد ماهي كه اعلام موجودي نشده است در هنگام محاسبه حق بيمه قطعي بالاترينموجودي در ماههائي كه بيمه‌نامه معتبر بوده است ملاك محاسبه قرار خواهد گرفت( بالاترين سرمايه ماههاي قبل در نظر گرفته مي‌شود)

بيمه‌نامه‌هاي مجتمع‌هاي مسكوني:

بيمه‌نامه‌هاي مجتمع مسكوني شامل آپارتمانهايي است كه داراي بيش از 15 واحدمي‌باشند و شامل 10 درصد تخفيف گروهي مي‌باشد

كارشناسي بازديد اوليه:

كارشناسي بازديداوليه توسط كارشناس مجاز، كه طبق ضوابط آئين‌نامه كارشناسي انتخاب مي‌شود. در شعبيكه شخص واجد شرايط براي انجام بازديد اوليه وجود نداشته باشند اين امر بايد توسطرئيس يا معاون شعبه صورت پذيرد.

 

 

* هدف از انجام كارشناسي بازديد اوليه چيست؟

الف) اعزام به محل و بارديد از محل مورد بيمه بر حسب در خواست مسئول ادارهصدور. بايد توجه داشت هر بازديدي بايد به تهيه يك گزارش، شامل شرح مبسوطيازنشانه‌هاي دائمي، دقيق و كامل از آنچه كه كارشناس در محل ديده است ختم شود. به‌طور اصولي آنچه بايد در يك گزارش وجود داشته باشد عبارت است از1-تاريخبازديد.

2-نام و آدرس محل مورد بازديد.

3-اشخاص مذاكره‌شونده در هنگامبازديد.

4-اندازه و ابعاد ساختمان، نوع مصالح و ميزان مقاومت آنها در مقابلآتش‌سوزي.

5-عوامل گسترش و توسعه‌دهنده آتش‌سوزي (نبود ديوارها و موانع افقي،وجود روزنه‌هاي افقي چاه آسانسور و يــا راه‌پله‌هاي محافظت نشده)

6- فعاليتهاي مولد آتش‌سوزي و انفجار.

7-لوازم اطفاي حريق واعلام آتش‌سوزي.

8-تشكيلات آتش‌نشاني و ميزان كارائي آن.

9-نقاط ضعف محل مورد بازديد(ارتباط و اتصال ساختمانها) و توصيه به بيمه‌گذار.

10-پيشنهادات و تذكرهائي كهبراي جلوگيري از توسعه آتش‌سوزي يا بروز آن مؤثر مي‌باشد و بهتر است همراه اينگزارش يك طرح از وضعيت استقرار تأسيسات و ساختمانها نيز باشد. در هرحال هر آنچه كهدرك بهتر از محل مورد بيمه را به مسئول صدور بيمه‌نامه انتقال مي‌دهد، مفيد است

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.