ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    14 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    14 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    399
تعداد کل بازدید ها :
    24899434
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی مراحل کامل تعمیر موتور پیکان
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی,متفرقه
حجم فایل : 117.73 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 53 صفحه
تعداد بازدید : 329 مرتبه


قیمت: 5,600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -4

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.
 
موضوع : گزارش کارآموزی تعمیر موتور پیکان
 
فهرست مطالب 
مقدمه
نوع عیب خرابی سیستم ترمز چرخهای عقب اتومبیل پیکان
نحوه جایگذاری موتور روی اطاق
نکات مربوط به تعمیر سوپاپها
آزمایش قطعات موتور
بستن سرسیلندر روی موتور
فیلرگیری سوپاپها
چکیده
ترمزهای ضد بلوکه ABS
اساس کار سیستم ABS
کاربرد سنسور بر روی ABS :
کارکرد پمپ هیدرولیکی بر روی ABS
ترمز های ABS در خودروهای سنگین
عیب یابی
رلوکتورها
سیستمهای کنترل الکتریکی
نشان دهنده فرسودگی لنت ترمز
ABS در شرکتهای بزرگ خودرو سازی
شرکت بوش آلمان
شرکت مرسدس بنز آلمان
شرکت پونتیاک
انواع ترمز و عمل آنها
مقدمه
ترمزهای مکانیکی
اصول هیدرولیک
علل ترمز هیدرولیکی
ترمزهای دیسکی
طرز کار در موقع عمل کردن
ترمزهای پر قدرت
ترمز پر قدرت کلسی- هیز
طرز کار در موقع ترمز کردن
ترمز خلایی و هیدرولیکی کلسی – هیز
طرز کار دستگاه در موقع ترمز کردن
ترمز هوایی
ترمز الکتریکی
 
تعمير موتور پيكان
مقدمه
در روزهاي نخست حضور در كارگاه يكي از اتومبيلهاي شركت به دليل قاطي كردن آب و روغن به تعميرگاه مراجعه نمود،سپس به تشخيص مسئول كارگاه عيب موتور را سوختن واشر سر سيلندر تشخيص داده شد كه باعث مخلوط شدن آب و روغن با يكديگر گرديده بود،براي رفع اين نقص بايد سر سيلندر باز مي شد كه بنده و چند نفر از شاگردهاي تعميرگاه شروع به باز كردن سر سيلندر به ترتيب زير نموديم.
ابتدا درب سوپاپها،سپس كاربراتور و سپس منيفولد دود وهوا ضمناً بايد تذكر داد كه براي باز كردن سر سيلندر بايد موتور ماشين چند ساعتي خاموش باشد تا در هنگام باز كردن سر سيلندر گرما موجب تاب برداشتن سر سيلندر نشود.پس بعد از باز كردن واشر سر سيلندر  تعويض گردد وبا چسب آب بندي در جاي خود قرار گرفت س براي تشخيص  تاب برداشتن سر سيلندر از دو راه استفاده گرديد.
1- با استفاده از نور كه در اين امتحان سر سيلندر روي ميز قرار گرفته واز طرف ديگر نور تابانيده مي شود واگر نور در سمت ديد مشخص گردد نشانگر تاب برداشتن سر سيلندر مي باشد.
2-روش دوم نيز با استفاده از همان منير ولي با روش منير گذاري امتحان مي گردد. كه اگر از فيلر مجاز بيشتر باشد سر سيلندر بايد به تراش برود پس بعد از اطمينان از اينكه سر سيلندر تاب ندارد نوبت به امتحان سوپاپها رسيد زيرا سوپاپها نقشي اساسي در نحوه كاركرد ميزان سوخت مصرفي وشتاب گيري اتومبيل دارد براي تشخيص سوختگي سوپاپ رنگ خاكستري روي سوپاپ نشانگر سوختگي سوپاپ مي باشد كه در اين صورت بايد سوپاپ تعويض گردد براي امتحان آب بندي سوپاپ مقداري سوخت در گايد يا راهنمايي مي ريزيم و مدتي صبر مي كنيم اگر لبه سوپاپها نشتي داشته وسوخت از آنجا سوراخ شد نشانگر آب بندي نبودن سوپاپ با نشيمنگاهش ياهمان سيت سوپاپ مي باشد  براي رفع اين نقص ابتدا توسط سوپاپ جمع كن فنر سوپاپ راجمع كرده سپس خارهاي سوپاپ را در مي آوريم .بعد از آن سوپاپ به راحتي خارج مي گردد سپس مقداري روغن سمباده زير و روي لبه هاي داخلي سوپاپ ماليده وسوپاپ را بالا مي آوريم و در جاي خود مي چرخانيم كه البته اين كار با دور آرام دريل نيز انجام مي گردد بعد از انجام اين كار بقاياي روغن سمباده زبر را پاك كرده و مقداري روغن سمباده نرم به همان جاي قبلي مي ماليم و همان اعمال قبلي را انجام مي دهيم پس از پايان اين كار سوپاپ را در جاي خود قرار داده و آزمايش نشتي سوپاپ انجام مي دهيم تا از آب بندي سوپاپ اطمينان حاصل كنيم. جمع كردن سر سيلندر به همان ترتيب البته از آخر به اول مي باشد پس از جاگذاري سرسيلندر بايد با آچار مخصوص كه ترك متر نام دارد سفت شود و هر سرسيلندر رنج مشخصي براي سفت شدن وجود دارد شايان ذكر مي باشد كه مهره هاي سرسيلندر بايد به صورت ضربدري سفت شوند تا از تاب برداشتن سرسيلندر جلوگيري گردد در پايان نوبت به فيلر گيري همان آوانسي است كه بين اسبك و سوپاپ در نظر گرفته مي شود. نحوه فيلر گيري بدين صورت مي باشد كه ابتدا سيلندر 1 را قيچي مي كنيم و سيلندر 4 را فيلر گيري مي نمائيم و همين عمل را در مورد سيلندر شماره 2 انجام مي دهيم و سيلندر شماره 3 را فيلر مي نمائيم حالت قيچي به حالتي گفته مي شود كه وقتي سيلندر مشابه يعني در موتور چهار سيلندر (4.1 ) و (3.2) مي چرخانيم. سوپاپ در انتهاي و سوپاپ در ابتداي باشد .در پايان مرحله فيلر گذاري درب سوپاپها را توسط چسب آكواريوم در سر جايش قرار داده سپس آن را مي بنديم نكته ديگر در هنگام باز كردن سر سيلندرامتحان گايد سوپاپ يا راهنماي سوپاپ مي باشد امتحان اين بخش سر سيلندر بدينصورت است كه بعد از در آوردن فنر سوپاپ انگشتان را در انتهاي گايد قرار مي دهيم وسوپاپ را با سرعت مي كشيم كه بايد تقريباً بايد صداي قوي به گوش برسد واگر اين عمل را انجام داديم و وصداي كمي به گوش رسيد يا اصلاً صدا نداد نشانگر خرابي گايد مي باشد.اين هنگام براي رفع اين نقص از سوپاپ با سايز بالاتر استفاده مي نمائيم كه اصطلاحاً اورسايز مي گردد.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.