ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    5 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    5 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    36
تعداد کل بازدید ها :
    24898119
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله تاثیر کودهای شیمیایی بر روی گیاهان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم پایه,زیست
حجم فایل : 20.4 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
تعداد بازدید : 520 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت word و قابل ویرایش میباشد

 

موضوع مقاله تاثیر کودهای شیمیایی بر روی گیاهان

 

فهرست:

كشاورزي صنعتي و كودهاي شيميايي

كشاورزي پايدار

تاثير كودهاي شيميايي بر ECو PHخاكو گياهان

تاثير کودها بر   PHخاکو گياهان

 

اسيديته معادل

 

كشاورزي صنعتي و كودهاي شيميايي

تكنولوژى همچون شمشير دولبه اى است كه استفاده از يك لبه آن به نفع انسان و استفاده از لبه ديگرش به ضرر اوست. اينكه در اين گرماى شديد هواى خنك كولر به داد ما مى ر سد از فوايد تكنولوژى امروزى است. اما غافليم كه همين تكنولوژى در بخش هايى مثل كشاورزى صنعتى چه زيان هايى به بار آورده است. استفاده از كود هاى شيميايى در اين نوع كشاورزى بهترين نمونه براى نشان دادن تاثيرات مضر كشاورزى صنعتى بر روى محيط زيست انسان است. اين نوع كود ها خاك را زائل مى كنند و منجر به سترون شدن زمين مى شوند.

بهترين مثال استفاده مكرر از كود هاى شيميايى در كشاورزى با روش صنعتى در جلگه خوزستان و دشت گرگان كشور ما بود كه آسيب هاى فراوانى به خاك اين مناطق وارد آورد. جلگه خوزستان كه زمانى به علت وجود رسوبات بين النهرين در آن قادر بود گندم خاورميانه را تامين كند و دشت گرگان كه از حاصلخيز ترين سرزمين هاى ايران محسوب مى شد، امروزه در اثر نفوذ كود هاى شيميايى زائل شده است. از اثرات مخرب ديگر تكنولوژى مى توان به فاضلاب ها و پساب هاى حاصل از صنعت اشاره كرد كه به آب برگشت داده مى شوند و محيط زيست انسان را آلوده مى كنند.

طبق يك رابطه علت و معلولى طبيعت پسماندى ندارد و همه پسماند ها يا غذاى موجودات ديگر هستند يا به خاك باز مى گردند كه همه عناصر تجزيه كننده ضايعات را در خود دارند. اما ما با بازگشت پساب هاى صنعتى به آب اين چرخه را برهم مى زنيم و با باقى ماندن اين نوع پساب ها محيط زندگى خود و ديگر موجودات زنده را آلوده مى كنيم.

سال هاست كشور هاى پيشرفته علمى تلاش مى كنند ضرر هاى ناشى از تكنولوژى به محيط زيست را با توليد تكنولوژى هاى بى ضرر يا «تكنولوژى سبز»، مهار كنند. از جمله در سال ۱۹۸۷ميلادى مصادف با سال ۱۳۵۷شمسى «سياست كشاورزى سبز» پايه گذارى شد كه كشاورزى سبز مبتنى بر حذف كامل كود هاى شيميايى و استفاده از كود هاى طبيعى (حيوانى) و به خصوص تناوب زراعى بود. در اين نوع كشاورزى بسيار دقت مى شد تا موادى كه از خاك گرفته مى شوند دوباره به آن باز گردند. طورى كه وقتى محصولى مانند ذرت و گندم كه ازت خاك را مى بلعد؛ مى كاشتند بلافاصله تيره بغولات مثل نخود، شبدر را نيز به خاك مى افزودند تا ازتو باكترى كه در ريشه اين گياهان وجود دارد ازت هوا را بگيرد و به خاك پس بدهد.

كشاورزي پايدار

امروزه برنامه ريزي براي بهره برداري از منابع براي نيل به توسعه پايدار به عنوان يكي از مهمترين مسائل اقتصادي ، زيست محيطي و اجتماعي بشر به شمار مي‌آيد . به اين ترتيب مي‌توان گفت كه پايداري يكي از مفاهيم مهم كاربردي است كه در مباحث گوناگون صاحب نظران مورد استفاده قرار مي‌گيرد . در اين ميان بخش كشاورزي به عنوان مسئول اصلي تعيين غذاي مردم عرصه فعاليت هايي است كه با پايداري منابع آب و زمين و ساير نهادهاي مورد نياز منابع سر و كار دارد. چگونگي فعاليت هاي كشاورزي در طول تاريخ مراحل مختلفي را طي نموده است در عصر كشاورزي فعاليت هاي زراعي به صورت ابتدايي توسط دهقانان بر روي عرصه هاي كوچك صورت مي‌گيرد و شيوه اي كاملا معيشتي و بسته براي رفع نيازهاي خانوار در آن به كار مي‌رفت در عصر صنعت كشاورزي با تحولات نوين همراه شد ورود كودهاي شيميايي و سموم و بذور اصلاح شده انقلاب سبز را پايه گذاري نمود و افزايش روز افزون توليدات كشاورزي فشار بر منابع را افزايش داد در عصر فرا صنعتي كشاورزي به عنوان يك فعاليت اقتصادي وارد عرصه تجارت جهاني گرديد در اين دوره به ويژه در طول دو دهه آخر هزاره دوم مفاهيمي همچون بهره وري ، مزيت نسبي ، كشاورزي بيولوژيك ، بيوتكنولوژي ، و محيط زيست وارد عرصه فعاليت هاي كشاورزي شد . افزايش جمعيت و ضرورت توليد هر چه بيشتر مواد غذايي موجب تشديد فشار بر منابع گرديد و كاربرد وسيع مواد شيميايي و ماشين آلات سنگين كه موجب تخريب منابع و آلوده كردن آنها مي‌شد پايه گذار مفهوم كشاورزي پايدار در راستاي حفظ محيط زيست در ادبيات فعاليت‌هاي توليد اقتصادي بخش كشاورزي گرديد . بر اين اساس مي‌توان گفت كه توسعه پايدار كشاورزي تحت تاثير سياست هاي خاص به وجود مي‌آيد برخي صاحب نظران سه قاعده كارآمد را در اين زمينه كه عبارتند از عدالت ، انعطاف پذيري و كارآيي كه هر يك معنا و تعبير خاص خود را دارا هستند . در كشور ما نيز تلاش براي دست يابي به توسعه پايدار كشاورزي به ويژه در دو دهه اخير همواره مطرح بوده است ، اما برخي بر اين عقيده‌اند كه بايد سياست هاي پايداري به طور جامع ، يكپارچه و همه جانبه در كشور ما جاري گردد . اينك سوال اينجا است كه از نظر تحقق سياست هاي مربوط به كشاورزي پايدار در كجا واقع شده چه موانعي در مسير دست يابي به توسعه پايدار كشاورزي با ملاحظات زيست محيطي وجود دارد و چه عامل يا عواملي در تحقق و يا عدم تحقق سياست هاي مربوطه در اين زمينه موثر است ؟ مجري : بخش كشاورزي در كشورهاي مختلف دنيا و در جوامع 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.