ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    205
تعداد کل بازدید ها :
    24889058
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
آموزش مبانی فلش
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,گزارش کارآموزی,متفرقه
حجم فایل : 703.73 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 95 صفحه
تعداد بازدید : 309 مرتبه


قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 8

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع

                        آموزش مبانی فلش

 

این فایل با فرمت WORD و قابل ویرایش میباشد

 

آموزش مباني فلش(FLASH)

 

مباني فلش

محيط فلش ساده به نظر مي‌آيد. ممكن است قصد داشته باشيد همين الان كار ترسيم و متحرك سازي را شروع كنيد. اما احتمالاً فلش به آن صورتي كه شما انتظار داريد عمل نمي‌كند.

براي اينكه اولين قدمها را درست برداريد، بهتر است با مباني آن آشنا شويد. فلش با برخي از نرم‌افزارها سازگار است و در مواردي با آنها تفاوت دارد.

  نوارهاي ابزار (Tooibars)

فلش داراي پنج نوار ابزار است: 1- اصلي يا استاندارد (Standard).2- وضعيت (Status). 3- كنترل كننده (Controler). 4- راه انداز (Launcher). 5- جعبه ابزار (Tooibox) به آن Toolsهم گفته مي‌شود. چهار نوار ابزار اول، راهي براي رسيدن به گزينه‌هاي منوها فراهم مي‌كنند، كه توسط دكمه‌هاي نماد دار مشخص شده‌اند. نوارهاي ابزار يا ‌‏Tools، روشي را براي درج و اصلاح متن و تصوير فراهم مي‌كنند.

 

 
   

 

مي‌توانيد در منوي Window، گزينه Toolbars، نوارهاي ابزار استاندارد، وضعيت، كنترل كننده را ملاحظه كنيد (شكل 1). توجه داشته باشيد كه نوار راه‌انداز (Launcher) هميشه فعال است.

نوار ابزار اصلي حاوي دكمه‌هايي براي توابع رايج موجود در منوهاي ‌Fileو Editمي‌باشد. مثل Open، Saveو Undo. مي‌توانيد عملاً كار هر دكمه را شناسايي كنيد، به اين صورت كه نشانگر ماوس را روي دكمه‌اي قرار داده و منتظر بمانيد تا راهنماي آن ابزار ظاهر شود. نوار ابزار وضعيت، وضعيت جاري صفحه كليد شما را نشان مي‌دهد: مثل Caps Lockو Num Lock، همين. ( من معمولاً اين نوار را غير فعال مي‌كنم تا فضاي بيشتري را روي صفحه داشته باشيم).

 نوار ابزار كنترل كننده، شبيه به كنترل كننده روي دستگاه پخش ويدئو است. هنگام ساخت نمايش مي‌توانيد با استفاده از كنترل كننده، نمايش خود را اجرا، متوقف، جلو، عقب و يا از ابتدا شروع كنيد. و بالاخره اينكه، وقتي به استفاده از ميان‌برها عادت كنيد، هرگز از اين نوار ابزار استفاده نخواهيد كرد.

نوارهاي ابزار اصلي و كنترل كننده قابليت حركت دادن و قفل كردن را دارند. به اين معني كه مي‌توانيد آنها را روي صفحه جابجا كنيد يا به رابط فلش قفل كنيد. بدين ترتيب مي‌توانيد فضاي كاري خود را به دلخواه سازماندهي كنيد. براي مثال از منوي ‌Window، گزينه Toolbarsو سپس Controllerرا انتخاب كنيد. نوار ابزار بر روي ساير اجزا صفحه ظاهر مي‌شود. اگر كنترل كننده را به سمت خط زماني در بالاي Stageبكشيد، مي‌توانيد آن را در آنجا قفل كنيد. در واقع به رابط قفل مي‌شود. براي اينكه آن را از آنجا خارج كنيد، روي خط كنار دكمه توقف كليك كرده و آن را بكشيد. نوار ابزار راه‌انداز (Launcher)  را نمي‌توانيد غير فعال و يا حركت دهيد. اين نوار بسيار مفيد است كه احتمالاً هيچگاه مايل به غير فعال كردن آن نخواهيد بود. اين نوار كه در پايين رابط فلش قرار دارد، امكان دسترسي سريع به اغلب كادرهاي رايج را فراهم مي‌كند. اين موضوع را بعداً شرح مي‌دهيم.

جعبه ابزار با انتخاب گزينه Toolsاز منوي Window، فعال يا غير فعال مي‌شود. مثل بيشتر نوارهاي ابزار،  جعبه ابزار نيز قابليت حركت و قفل شدن را دارا مي‌باشد. محل پيش فرض آن در سمت چپ صفحه مي‌باشد، كه در آنجا قفل شده است. از جعبه ابزار عمدتاً براي ترسيم بر روي Stageاستفاده مي‌شود. توجه كنيد، جعبه ابزار به چند بخش تقسيم شده است كه عبارتند از: Tools( ابزار)، View(نما)، Color( رنگ) وOptions(گزينه‌ها) (شكل2).

 بخش Toolsبه شما امكان مي‌دهد تا تصوير و متن ايجاد كنيد ( توسط ابزار متن و ابزار خط). مي‌توانيد تصاوير را با ابزار پاك كن و ابزار سطل رنگ، اصلاح كنيد. مي‌توانيد تصاوير را به آساني توسط ابزار پيكان و دو ابزار زير انتخاب و كمند، انتخاب كنيد. قسمت Colors  به شما امكان مي‌دهد تا رنگ ترسيمات را كنترل كنيد. بالاخره قسمت Optionsشامل توابع اضافي براي ابزارهاي خاص مي‌باشد. بسته به ابزار انتخاب شده، گاهي ممكن است چيزي در اين قسمت مشاهده نشود.

 

(شكل (2)جعبه ابزار، ابزاري براي ترسيم، ويرايش و مشاهده دارد و نيز گزينه‌هايي دارد كه بر اساس ابزار انتخاب شده جاري تغيير مي‌كنند.)

 

خط زماني (Timelien)

اما الان مرور كوتاهي به خط زماني خواهيم داشت.

خط زماني حاوي تصاوير متوالي است كه نمايش توسط آنها ساخته مي‌شود. وقتي كاربر نمايش شما را تماشا مي‌كند، در واقع تصاوير روي فريم 1 و به دنبال آن فريم 2 و ساير فريمها را مشاهده مي‌كند. مانند آن است كه فيلم واقعي يك نمايش سنتي را برداريد و آن را بطور افقي روي صفحه پهن كنيد، بصورتي كه شروع آن در سمت چپ و پايان آن در سمت راست باشد.

 مانند بيشتر پنجره‌هاي ديگر، خط زماني قابليت حركت و قفل شدن را دارا مي‌باشد از اين خصوصيت فقط براي سازماندهي فضاي كاري استفاده مي‌شود. اگر بخواهيد مي‌توانيد خط زماني را در زير Stageيا هر جاي ديگري قرار دهيد. كساني كه دو نمايشگر دارند، انعطاف بيشتري براي سازماندهي فضاي كاري‌شان در اختيار دارند. اگر خط زماني را به هر دليلي بسته باشيد (البته وقتي آزاد باشد اين كار ممكن است)، مي‌توانيد آن را انتخاب گزينه Timelineاز منوي Viewمجدداً باز كنيد. 

 

این فایل همراه با تصاویر و قابل ویرایش میباشد


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.