ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    12 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    370
تعداد کل بازدید ها :
    24903953
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی شرکت طراحان دشت سبز
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 35.3 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 55 صفحه
تعداد بازدید : 377 مرتبه


قیمت: 4,600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 17

فروشنده ی فایل

rayan1392
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

موضوع: گزارش کارآموزی شرکت طراحان دشت سبز

 

فهرست مطالب

تاریخچه ای مختصر در مورد شرکت تبلیغاتی طراحان دشت سبز

تاریخچه مختصر تبلیغات در مراکز خرید

اوراق اداری

کارت ویزیت

پاکت

فولدر

تراکت

پوستر

بروشور و یا کاتالوگ

تابلوهای تبلیغاتی

بیلبورد

استندها

انواع استندها و کالاهای نمایشی

استندهای بازار پردازی

استندهای دائمی

استندهای پشت ویترین

تابلوهای فلکسی

بنر

لیبل

چاپ فلکسی

سیکل اسکرین

نکاتی در باره طراحی

درباره فونت

خطوط بین حروف فارسی

مسئله تبدیل به منحنی (Convert to Curve)

نزدیکی حروف به برش

درباره طرحهای برداری و طرحهای بیت مپ

مراحل اجرای حرفه ای کار طراحی

تهیه سند برای خروجی

نکات مهم در تهیه سند

کنترل دقت یا رزولوشن عکسهای مورد استفاده در سند

کنترل قرار دادن خط تا و برش

کنترل عکس ها از نظر CMYKبودن

رنگ در طراحی

ترامهای پایین در رنگ آمیزی خطوط و نوشته های ریز

شناخت کاغذ و مقوا

کاغذهای مورد مصرف در بسته بندی

کاغذ پوستی

دستمال کاغذی

کاغذهای مخصوص و متفرقه

مقواهای بسته بندی

مقاوای بلیچ (سفید شده)

مقوای کرافت

انواع بسته بندی کاغذی و مقوایی

کار با کاغذ و مقوا

چسب ها

چسب های مایع

چسب هادی نواری

مواد پلاستیکی و متفرقه

منگنه ها

تسمه ها

انواع بسته بندی

بسته بندی تجاری و صنعتی

بسته بندی دستی

جعبه های مقوایی تا شده

انواع جعبه های تاشو

چاپ بر روی جعبه های تا شده

جعبه های سینی شکل

جعبه های لوله ای شکل

لفاف پیچی کاهشی

کاربردهای جعبه های تاشو

جعبه های کاغذی

 

منابع ومآخذ

 

تاریخچه ای مختصر در مورد شرکت تبلیغاتی طراحان دشت سبز

این موسسه در سال 1380 تاسیس شد و موسس آن نیز آقای کاظم جسمانی می باشد و تمامی فعالیتهای این شرکت در زمینه تبلیغات می باشد .

پرسنل این موسسه دارای 4 نفر در قسمت طراحی یک نفر در قسمت خدمات و 3 نفر نیز در قسمت امور فنی مشغول به کار هستند .

لازم به ذکر است که این موسسه به غیر از دفتر مرکزی آن دارای شعبه دیگری در قسمت دیگر شهر می باشد .که اطلاعات کافی از آن شعبه ندارم و همچنین دارای یک کارگاه مجزا برای ساخت تابلو های فلکسی نیز می باشد که تابلو های طراحی شده از چاپ تحویل آن قسمت می شود برای  ساخت و همچنین نصب آنها .

مدیریتاین شرکت که خود نیز دارای لیسانس گرافیک است و تمامی کارها باید با ایشان هماهنگ و مورد تایید ایشان قرار بگیرد .

 

تاريخچه مختصر تبليغات در مراکز خريد :

شايد يکي از قديمي ترين اشکال ارتباط ، تبليغات در مراکز خريد باشد . در روم باستان بازرگانان نمادي از تجارت شان را براي جذب مشتري به نمايش مي گذاشتند .

باستان شناسي که پامپي و هر که لانوم را کاويده اند بقايي از نشانه هاي فلزي تجاري را که توسط آهنگران ساخته شده بودند را يافته اند . آثاري نيز باقي مانده از نشانه هاي رنگ شده با دست نيز در ورودي مغازه ها يافت شده است .در طي قرون وسطي بازرگانان به وسيله مدلهايي از کليدها ، ابزارها ، شمشيرها ، ظروف آشپزخانه ، سفالها و ديگر محصولاتشان به تبليغ کالاي خود مي پردازند .

از آنجا که بيشتر مشتريان بي سواد بودند لازم بود که از نشانه هاي استفاده شود که به وضوح قابل فهم باشند .

در طول رنسانس نشانه هاي مصور در سراسر اروپا پايدار گشت . اينهاد اولين موارد همکارط بين هنرمندان و بازرگانان را تشکيل مي دادند . برخي از اين علائم و نشانه ها هنوز هم به کار مي روند . نشاني که هنوز هم براي مغازه کارگشايي استفاده مي شود از سه توپ طالايي تشکيل مي شد که در اصل اين مغازه ها بانکدار و وام دهنده بودند .

ميله راه راه ، نمايانگر مغازه آرايش گران و جراحان بود ، اي« نشانه هاي مشهود صدها سال است که باقي مانده اند .

در  قرن 19 در ايالات متحده مشهرترين نما در مراکز خريد سرخ پوست مغازه سيگار برگ فروشي بود .

اين مجسمه چوبي ، 6 فوتي که از چوب کاج با دست تراشيده شده بود . که معمولاً همه کساني که مجسمه صبوري که کشتي را مي راشيده اند ، مي ساختند . اين مجسمه به شکل واقعي رنگ شده بودند و در آستانه مغازه سيگار برگ فروشي نصب شده بودند . کلکسيونرها برآورد مي کنند که حدود 20.000 مجسمه سرخ پوست در طول سالهاي 1850 تا 1890 تراشيده شده است .

در اوايل قرن 19 بازرگانان از نقاشان علايم ، براي افزايش فروش ياري جستند . و در نخستين روزها صاحبان بعضي از فروشگاهها و تاجران اقلام عمومي منبع دائمي علائم بودند که اغلب بر پايه حروف تايپي تزييني بنا شده بود . تقريباً در همان زمان ، نام هاي تجاري (مارک) بر روي شبکه ها ، صندوق ها ، قوطي ها ، شيشه ها ، و تقويم نامه ها نمايان شدند .

توليد کنندگان شروع به تهيه لوازم فروشگاهها با مارک خودشان شدند و نمايش اين اقلام بسيار شهرت آور مي نمود .

ويترين هاي شيشه اي در سال 1840 به وجود آمد ، مشتريان فرصت تماشا و تحصين کالاهايي را داشتند که بسيار هوشيارانه و زيرکانه و اغلب به مقدار فراوان در ويترين مغازه ها چيده شده بودند .

در مناطق روستايي نشانها و علايم فلزي يا رنگ شده در انباري ها و آهنگري ها براي تبليغ محصولات يا خدمات به کار مي رفت .  ويترين هاي 3 بعدي تا اوايل قرن بيستم به وجود نيامده بودند . در ابتدا ويترين مغازه ها ظاهري بسيار شلوغ داشتند زيرا که بازرگانان مقادير زيادي از کالاهاي خود راذ به نمايش مي گذاشتند تا تنوع زياد اجناس موجود در مغازه را نشان دهند . سپس در حدود سال 1910 ويترين هاي سه بعدي دايکات پديدار گشت و تا سال 1922 تابلوهالي نئوني بسيار فراگير شده بود .

همانقدر که تکنيک هاي فروش ، خرده فروشي و بازرگاني پيچيده شده بود به همان ميزان نيز تکنيکهاي عرضه کالا در مراکز فروش پيچيده شده بودند .ويترين هاي عرضه کالا در مراکز خريد امروزي يکي از مهمترين کمکها بهئ خرده فروشان مي باشد و براي طراحان بسته ها لازم مي باشد .

گزارش کار توضیح و بررسی و نتیجه گیری از مدت زمانی است که هر دانشجو در پایان تحصیل خود به عنوان تجربه عملی آنچه در طول تحصیلی آموخته است می باشد .

و اینکه آموخته های خود را به صورت واقعی و حقیقی در بازار کار بتوان عرضه کرد . و آنچه می خوانید گزارشی است از آنچه در دوران کارآموزی گذشته و ائم کار هایی که این دوران انجام داده شده .

موسسه ای که اینجانب در آنجا مشغول به گذراندن واحد کار آموزی بودم شرکت تبلیغاتی در حد متوسط بود که اینجانب تجربیات زیادی در آنجا کسب کردم .

با وجود اینکه مدت سه روز در هفته در آنجا مشغول بودم ولی به اندازه کافی کارهای تبلیغاتی بود برای انجام دادن عمده کارهایی که در این شرکت انجام می شد کلیه امور تبلیغات در تمام زمینه ها بود . از جمله طراحی پوستر –بروشور –کارت ویزیت –کاتالوگ و .....حتی این شرکت مبادرت به ساخت تابلو های تبلیغاتی بزرگ بیلبورد ، فلکسی و بنر نیز می کرد و با شرکت های بزرگی مثل شرکت نفت ایرانول ، شرکت قطار شهری ( مترو) ، باشگاههای ورزشی استقلال و...... مشغول به کار بود که اغلب کارهای تبلیغاتی این شرکت ها را انجام می داد.

در این شرکت غیر از اینجانب تعداد 4 نفر دیگر در قسمت طراحی و چند نفر دیگر نیز در امور فنی و خدمات مشغول به کار بودند که از تجربه آنها نيز استفاده کامل را کردم .

البته در محل کار آموزي ساعتهاي بي کاري و فراغت نيز پيش مي آمد که اينجانب از آن استفاده کرده و مشغول به فراگيري و تمرين با نرم افزارهايي که آشنايي کامل با آنها را نداشته ام کرده ام که برايم مفيد بود .

به دليل اينکه کار تبليغات رابطه مستقيم با چاپ دارد و عمده کارهاي تبليغي در پايان در چاپخانه انجام مي شود فرصتي بود تا براي تحويل کارهاي چاپي و همچنين نظارت بر چاپ به چاپخانه مي رفتم و تا حدودي با دستگاههاي چاپي آشنايي بيشتري پيدا کردم . و جالبترين دستگاهي که در ين مدت با آن برخورد کردم  دستگاه چاپي بود که براي چاپ روکش تابلوهاي فلکسي انجام مي شد ويژگي هاي اين دستگاه اينگونه بود که داراي طولي حدود چهار يا پنج متر بود که داراي مخزنهاي رنگ که داراي 88-16 رنگ بود که هر چه تعداد مخزنها بيشتر مي شد کيفيت چاپ بالاتر مي رفت و البته قيمت آن نيز بيشتر مي شد .

جنس پارچه اي که در آن چاپ صورت مي گرفت از جنس برزنت کنف و کتان بود که داراي مقاومت زيادي بود . که قابل شستشو نيز بود و بيشترين کاري که انجام مي شود ساخت تابلوهاي فلکسي براي شرکت نفت ايرانول بود .

طراحاني که در انجا مشغول کار بودند بايد به نرم افزارهاي کورل . فتوشاپ و فریهند مسلط باشند که خوشبختانه تا حدودي آشنايي کامل داشتم و کار برايم راحت تر بود .

از مشکلاتي که در آنجا با آن مواجه مي شديم تفاوت سلايق بود که ما را مجبور مي کرد به سليقه ي مشتري و به قولي کار بازاري بکنيم که با آنچه ما در دوران تحصيل آموخته بوديم مقايرت داشت .

از مشکلات ديگر اين بود که کار چاپي با آنچه که ما در مانيتور طراحي کرده بوديم تفاوت داشت مانند تفاوت رنگ و قطع و يا غيره که کار پاياني و خروجي گرفته شده .

که بعدها به مرور زمان با کسب تجربه هاي بيشتر اين نواقص نيز جبران شد.

در مورد برنامه روزانه و کارهايي که در طول روز انجام مي شد در برگه اي که مربوط به گزارش کار است عنوان کرده ام که به صورت کلي نيز عمده کارهايي نيز انجام شده را ذکر مي کنم .

از جمله کارهايي که در اين 40 روز انجام دادم تعداد زيادي کارت ويزيت ، تراکت ، تعدادي بروشور ، سربرگ –فاکتور –پاکت و پوستر و البته طراحي فلکسي و غيره ..بود که البته به اتفاق همکاراني که در آنجا با آنها مشغول بوديم انجام مي شد .

در مدت زماني که مشغول به گذراندن کار اموزي بودم هر روز پند جديدي تجربه مي کرده ام و در پايان پي به تفاوت اموخته هاي تئوري و آنچه در محيط کار و بازار کار با آن مواجه مي شدم مي بردم و لازم مي دانم که به کارهاي انجام شده به صورت تک تک توضيحاتي بدهم که خالي از لطف نيست .

 

اوراق اداري :

از جمله اوراقيست که ادارات يا شرکت ها يا مؤسسات مورد استفاده قرار مي گيرند از جمله سربرگ که که در قطعه هاي A4و A5تهيه مي شود و براي ياداشت و يا نامه هاي اداري نوشته شده روي آن مورد استفاده قرار مي گيرد که در جنسيت هاي مختلف است . و بر روي کاغذهاي مختلف با اوزان متعدد به کار مي رود .

 

کارت ويزيت:

همانطور که از اسم آن نيز مشخص است کارتي از جنسيتهاي مختلف که براي معرفي شخص ، شرکت وو يا موسسه و... است که بنا به جنسيت آن داراي قطعات متعدد است که از طريق جنسيت آنها ارزش آنها نيز متغير است که به صورت يک رو و دو رو چاپ مي شود .

 

استندهاي دائمي

بعضي اوغات استندهاي تبليغاتي موقت براي مغازه ها يا محصولات مناسب نمي باشند .  در اين مواقع از استندهاي دائمي استفاده مي شوند .

استندهاي دائمي از مواد مقاوم مانند چوب ، پلاستيک و سيم ساخته مي شوند و معمولاً پر زرق و برق و گران قيمت هستند و اغلب براي لوازم آرايش استفاده مي شوند و کار بردشان در فروش ، نمايش و کمک به مشتريان براي خريد محصولات نمونه (اشانتيون) است . (مانند : تسترهاي عطرها و جدول هاي رنگ).

 

استندهاي پشت ويترين : 

ارزشمند ترين استندهاي مراکز خريد احتمالاً استندهاي پشت ويترين مي باشند زيرا که مشتريان را از بيرون به سوي مغازه ها جذب مي کند .  استندهاي مخصوص ويترين از پوسترهاي ساده تا استندهاي پيچيده که در ويترين آژانس در هوايي کافه رستورانها ديده مي شود را شامل شوند .  از آنجا که استندهاي پشت ويترين توسط قسمت فروش مغازه ساخته مي شود . پي در نظر فني ديگر از نوع استندهاي مراکز عمومي خريد نيستند .

 

تابلوهاي فلکسي

مانند تابلوهاي بيلبورد است ولي اغلب بر روي سردر مؤسسات و شرکتها و يا مکانهاي صنفي براي معرفي اين مکانها مورد استفاده قرار مي گيرد و امروزه به صورت رايج و فراوان ديده مي شود .

و از جمله تجربياتي که کسب کردم طريقه ساخت تابلو و چگونگي قرار گرفتن ان بر روي قاب تابلو را تا حدودي آشنا شدم و با قرار گرفتن تعداد زيادي لامپهاي مهتابي که در پشت تابلو قرار مي گيرد باعث مي شود که در هنگام شب نيز درسطح شهر به خوبي قابل رويت باشد .

 

بنر :

در ظاهر تفاوتي با فلکسي ندارد و تنها تفاوت ان با فلکسي اين است که فلکسي نور را از خود عبور داده و روشن ديده مي شود ولي بنر نور را عبور نداده و بيشتر اوقات با پرژکتور از جلو به آن نور مي دهند تا در هنگام شب به خوبي ديده شود .

طريقه ي طراحي فلکسي و بنر مانند پوستر از نوشته هاي زيادي استفاده نمي شود و نام مؤسسه و نام کالا و يا خدمات ارائه شده بزرگتر از ديگر عناصر همراه و تصوير و حداقل تلفن و جزئيات ديگر در کنار يکديگر قرار مي گيرند .

و البته بايد از رنگهايي استفاده کرد که جلب توجه کنند و از فاصله ي دور به راحتي ديده شود .

 

ليبل :

از مواردي است که روي کاغذي که پشت آن حالت چسبندگي دارد چاپ مي شود و بر روي سطوح مختلف و گاهي اوقات بر بروي اجناس براي معرفي و اطلاع رساني چسبانده مي شود .

مواردي که در قسمتهاي قبلي نام برده و توضيحاتي دادم از جمله عنوان هايي بود که در مدت 40 روزي که در مؤسسه تجربه طراحي آنها را پيدا کردم و لازم دانستم در حد چند سطري براي شما مواردي را عنوان کنم .

اما از جمله چيزهايي که در اين مدت کارآموزي متوجه خواهيد شد در تفاوت قيمت هايي است که با آنها مواجه مي شويد . به طور مثال تعرفه هايي که اتحاديه انجمن راحان گرافيک تعيين کرده در بازار کار به خاطر جلب مشتري مي باشد –شکسته شده و کاهش پيدا مي کند .

نکته بسيار مهمي که در طول کار آموزي مي توان آموخت طريقه روش جلب مشتري و صحبت کردن با آنها طوري که بتوان مشتري را متقاعد کرد تا آنگونه که شما مي خواهيد عمل کند و اين مشکل نکته اي است که اکثر دانش جويان با آن مواجه هستند . در واقع تا وقتي که بازار يابي صحيح وجود نداشته باشد بنابراين بازار کاري وجود نخواهد داشت .

و اين خود يک کلاس درس است که غير از اين واحد در جاي ديگري نمي توان کسب تجربه کرد چرا که بايد با کساني که ساليان طولاني است که در اين صنف مشغول هستند رابطه داشت تا از شگردهاي آنها استفاده کرد تا به موفقيت دست يافت و خوشبختانه مسئول کار آموزي و يا مدريت مؤسسه اي که اينجانب در آنجا مشغول بودم از اين حيث بسيار با تجربه و ماهر که ما توانستيم نکاتي از ايشان بياموزيم .

ماشينهاي چاپ GTOکوچک و بزرگ که اندازهي زنيک آنها 45*37*51*40 و اندازه لبه ي آن حداقل 5/2 و حداکثر 4 سانتي متر مي بود و حداکثر کاغذ قابل چاپ 46*32سانتي متر است .

ماشين چاپ 5/1ورقي که اندازهي زنيک آن 61*55 که اندازه ي لبه ي آن 5 يا 6 سانتي متر حداکثر کاغذ قابل چاپ 60*45 سانتي متر نيز مي بود .

البته دستگاههاي دو ورقي 3 ورقي بالاتر نيز وجود دارد ولي عمده کارهاي ما با اين نوع دستگاهها بود .

از نکات ديگري که به ارائه سندرهايي مطلوبتر بسيار کمک کرد استفاده از کتابچه رنگي بود که رنگهاي مورد استفاده را با درصدهاي مختلف رنگي در اختيارم قرار داده شده بود تا رنگها را همانگونه که در کار نهايي نمايان خواهد شد ببينم .

نکته ديگر آگاهي از انواع زنيک که آلومينيومي ، مسي با روکش کروم و پليت بود که ما اغلب به دليل تيراژ کمتر کارهايمان از زنيک آلومينيومي استفاده مي کرديم .

اين مدت کارآموزي اين امکان را به من داد که بتوانم با چند نوع چاپ ديگر غير از افست (مسطح) آشنا شوم و از جمله آنها .

چاپ فلکسي : که يک نوع چاپ برجسته است که در آن کليشه ژلاتيني تهيه مي شود و به روي سلفون . نايلون . کاغذ و ... چاپ مي شود .

سيکل اسکرين : که البته قبلاً تا حدودي آشنا بودم ولي نه به صورت حرفه اي و در کارگاه چاپ که روي کاغذ ، مقوا و پارچه طرح مورد نظر نقش مي بندد و همچنين چاپ با دستگاه ريسو که اغلب به صورت تک رنگ و براي چاپ تراکت ها استفاده مي شد .

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.