ورود کاربران
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین
وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
15 نفر
اعضا :
0 نفر
مجموع :
15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
461
تعداد کل بازدید ها :
24909171
گزارشات سایت
فايل هاي رايگان:
105 فايل
فایل های غیر رایگان :
4,490 فايل
فایل های ويژه:
220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
2,244 كاربر
سرسیلندر و سیستم جرقه زنی
دسته بندي : پروژه و مقاله,فنی مهندسی,مهندسی مکانیک
حجم فایل : 131.95 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 15 صفحه
تعداد بازدید : 297 مرتبه
حجم فایل : 131.95 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 15 صفحه
تعداد بازدید : 297 مرتبه
قیمت:
1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
توضیحات :
نام تحقیق : سر سیلندر و سیستم جرقه زنی
این فایل با فرمت WORD میباشد.
كلمات كليدي:
فيكسچر:ابزاري كه قطعات مختلف را با دقت بالا در مكان خاصي ثابت مي كند
تولرانس:به مقدار خطايي كه اپراتور مجاز به انجام آن مي باشد تولرانس گفته مي شود.
تولرانس انطباق پرسي:اختلاف اندازه اي كه در انطباق محكم بدون لقي را به ما مي دهد.
پالت:پايه موتور.
واش ماشين:دستگاهي كه سر سيلندر ، سوپاپ و ميل لنگ در آن شسته مي شود.
كيفيت سطح:به مقدار زبري سطوح گفته مي شود.
اهداف پروژه:
معرفی سرسیلندر و اجزا آن ، مقایسه RD و ROA،معرفی سیستم جرقه و انواع آن
چكيده:
در اين گزارش ابندا با سرسیلندر به طور كامل آشنا شده و با چگونگي مونتاژ هر يك از ابتدا تا انتها آشنا شده ، به طوري كه خط سرسیلندر به طور كامل در اين گزارش شناخته مي شود.
سپس به مقایسه دو خودرو RDوROA اشاره میکنیم و بعد از آن به انواع سیستم جرقه زنی در انواع اتومبیل اشاره میشود.
فصل اول
سرسیلندر
ریشه لغوی
این ترکیب دو کلمهای برای بیان یک قطعه از موتور بکار میرود. لیکن از دو کلمه «سر» و «سیلندر» تشکیل شده است و به معنای قطعهای است که بر قسمت فوقانی سیلندر موتور نصب میگردد.
دید کلی
چنانچه بلوک سیلندر یک موتور را به تنهایی دیده باشید. متوجه شدهاید که قسمت فوقانی آن باز بوده و پیستونها در درون سیلندرها قابل دیدن میباشند. در ضمن سوراخهایی در بدنه موتور وجود دارد (بدنه موتورهای بلوک سیلندر است) که انتهای آنها باز است. برای تکمیل شدن ساختار بلوک سیلندر به سرسیلندر نیاز است.
ساختمان سرسیلندر
سرسیلندر یک قطعه ریختهگری شده است که معمولا از جنس چدن یا آلیاژهای آهن ، مس یا آلومینیم ساخته میشود. شکل کلی سرسیلندر متانسب است با شکل سیلندر موتور به نحوی که میبایست تمام قسمتهای آنها بر یکدیگر منطبق باشند. (لازم به ذکر است که موتورهای دوزمانه فاقد سرسیلندر میباشند) سرسیلندر میبایست با قسمت فوقانی سیلندر و سرسیلندر تطابق کامل داشته باشد تا بتواند از نشست گازهای محبوس در سیلندر یا گاز محترق در اتاقک انفجار جلوگیری کند.
در ضمن میبایست سرسیلندر دارای مجاری در امتداد مجاری سیلندر داشته باشد تا جریان آب و روغن از پوسته موتور به سرسیلندر رفته و پس از انجام وظایف روغن کاری و خنک کاری دوباره به سیلندر برگردد. البته برای انجام آب بندی کامل میان سیلندر و سرسیلندر از یک واشر استفاده میشود. جنس این واشر از مس و پنبه نسوز است که باعث میشود تا از محل اتصال سیلندر و سرسیلندر هیچگونه عبور گاز یا مایعی اتفاق نیافتد. (آب بندی : جلوگیری از نشست یک سیال).
در ضمن سرسیلندر به وسیله پیچ کاملا به بدنه موتور چسبانیده میشود. سرسیلندر میبایست دارای یک سطح بسیار صاف و پرداخت شده در قسمت تحتانی باشد. البته این حالت برای سطح فوقانی سیلندر نیز الزامی است. تاب برداشتگی یا وجود خراشهای عمیق در قسمت بالای بدنه موتور و یا قسمت تحتانی سرسیلندر میتواند مانع آب بندی کامل گردد. که در صورت جزئی بودن این نقایص میتوان با صفحه تراشی آنها را رفع نمود.
قطعات سرسیلندر
سرسیلندر دارای مجاری متعددی میباشد. برخی از آنها جهت آب و روغن تعبیه شده اند. گروهی دیگر از این مجاری جهت ورود هوا به داخل اتاقک احتراق تعبیه شدهاند، که به آنها مانیفولد هوا میگویند. گروه سوم جهت خارج کردن گازهای ناشی از احتراق از اتاقک احتراق در نظر گرفته شدهاند که به آنها مانیفولد دود میگویند.
سیستم دیگری که بر روی سرسیلندر موتورها نصب میشود ، سیستم سوپاپها است. که شامل سوپاپ ، میل سوپاپ ، اسبکها ، فنرها و دیگر تجهیزات مربوطه میباشد. البته محل قرار گیری سوپاپها در سرسیلندر نیز به شکل متناسب با سوپاپها از قبل تعبیه شده است و برای آب بندی آنها ، عملیات ماشین کاری بر روی آنها انجام شده است.
اتاقک احتراق
که عمل تراکم مخلوط هوا و سوخت و نیز عمل انفجار این مخلوط در آنجا صورت میگیرد، نیز در بدنه سرسیلندر تعبیه شده است که از لحاظ شکل و ابعاد دارای گونههای فراوانی است. ناگفته نماند که سرسیلندر در زیر یک درپوش محفوظ است.
طرز کار
قطعات عمده سرسیلندر که تحرک دارند همان سوپاپهای سرسیلندر میباشد که میبایست بصورت بسیار دقیق و متناسب با حرکات پیستون باز و بسته شوند. عمل باز و بسته شدن این سوپاپها و نیز زمان بندی آن (تعیین مدت زمان بسته بودن یا باز بودن سوپاپها) بوسیله میل بادامک انجام میپذیرد. قسمتهای دیگر سرسیلندر که فاقد تحرک هستند کافیست که در برابر حرارتهای بالای ایجاد شده در اثر احتراق و نیز در برابر شوکهای بوجود آمده در اثر انفجار سوخت پایداری داشته باشند. و البته باز بودن مجاری عبور آب و روغن نیز ضروری است.
کاربرد
سرسیلندرها تنها در موتورهای احتراق داخلی چهارزمانه وجود دارند و علت استفاده از آنها این است که اگر به علت خرابی نیاز باشد که سیلندرها یا پیستونها دستکاری شوند، یا برداشته شوند، با باز کردن سرسیلندر دسترسی به آنها بسیار سادهتر خواهد بود.
سرسیلندر و سیستم جرقه زنی
نظرات کاربران :
نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.