ورود کاربران
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین
وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
16 نفر
اعضا :
0 نفر
مجموع :
16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
888
تعداد کل بازدید ها :
24912183
گزارشات سایت
فايل هاي رايگان:
105 فايل
فایل های غیر رایگان :
4,490 فايل
فایل های ويژه:
220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
2,244 كاربر
قصه گویی و نمایش خلاق
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,ادبیات
حجم فایل : 15.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 20 صفحه
تعداد بازدید : 143 مرتبه
حجم فایل : 15.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 20 صفحه
تعداد بازدید : 143 مرتبه
قیمت:
1,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
توضیحات :
مقاله درباره قصه گویی و نمایش خلاق
این مقاله با فرمت WORD و آماده پرینت میباشد
فهرست:
نمايش خلاق
نمايش خلاق چيست؟
فلسفۀ اجرای نمايش با نوجوانان
نمايش خلاق در عمل
نمايش خلاق در عمل
دليل استفاده از نمايش خلاق در كلاس درس چيست؟
بارۀ نمايش خلاق
نمایش خلاق (Creative Drama)
«شكلی از نمایش که مبتنی بر بداههپردازي است، اجراي عمومی نمیشود و تأكيد آن بر فرایند است و در آن سرپرست گروه شرکتکنندگان را هدایت میكند تا تخیل خود را بهكار گيرند، نقشآفرينی كنند و بر تجربههای انسانی تأمل نمايند. » (دیویس و بم –تأکیدها از من است.)
نمایش خلّاق اصولاً با تدریس مهارتهای تئاتر سروکار ندارد، اگر چه ممکن است این امر اتفاق بیفتد. هدف نمایش خلّاق استفاده از ميل طبیعی نمایشی برای تسهيل یادگیری در بسياري از رشتهها و شاخههاست. كودك طبیعتاً دريافتهاي خود را بازي میكند. او نقشها را امتحان و سپس «وانمود بازي» میکند. این اولين روشی است که كودك به كمك آن از دنیای خود میآموزد. (بههمین دلیل است که، گرچه هیچ فرد بالغی را نمیشناسم که از جاروبرقی كشيدن و چمن زدن خوشش بيايد، وقتی به فروشگاه اسباب بازی بروید ممكن است جاروبرقی اسباببازي و ماشین چمنزنی بخرید. بچهها نقش بزرگترها را امتحان میکنند.) نمایش خلّاق این نوع فعالیت را سازمان میدهد تا دانشآموزان بتوانند مسائل و موضوعات را از روي تجربه بشناسند. ارسطو میگوید: «به من بگو، فراموش خواهم کرد. به من نشان بده، بهخاطر خواهم سپرد. مرا درگیر کن، خواهم فهمید.» [دربارۀ منبع اصلی اين كلام نظرات متفاوت و پراكندهاي وجود دارد، تا جايي كه برخی آن را به كنفسيوس و لائودزه و برخی به حكمای يونان منتسب میكنند. نويسنده در اين مقاله ارسطو را گويندۀ آن ميداند، اما خود در مقالۀ ديگرش (چرا بايد در مدارس نمايش تدريس شود؟) آن را ضربالمثلی چينی میخواند!]
در
نظرات کاربران :
نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.