ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    360
تعداد کل بازدید ها :
    24909070
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله تجارت الکترونیک
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 10.17 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 10 صفحه
تعداد بازدید : 204 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

NEGAR20
سایر فایل ها
توضیحات :

مقاله : تجارت الکترونیک

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

فهرست

  1. تعريف
  2. تاريخچه
  3. تجارت الکترونيک و فن آوری
  4. سطوح تجارت الکترونيک
  5. تاثيرگذاری تجارت الکترونيک بر سطوح مختلف تجارت
  6. ويژگي های تجارت الکترونيک در برابر تجارت سنتی
  7. جايگاه تجارت الکترونيک در ايران
  8. دلايل عقب ماندگی تجارت الکترونيک در ايران

 

تعريف عام تجارت : هر نوع ارائه کالا يا خدمات , که معمولاً (نه هميشه) به خاطر پول انجام مي پذيرد .

  1. تعريف
  2. تعريف تجارت الکترونيک از ديدگاه اتحاديه اروپا :
  3. انجام تجارت به صورت الکترونيکی (1998)
  4. هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفين ذينفع به جای تبادلات فيزيکی يا تماس مستقيم فيزيکی به صورت الکترونيکی تعامل کنند . (2001)
  • تعريف تجارت الکترونيکی از ديدگاه تجاری :

تعامل سيستم های ارتباطی , سيستم های مديريت اطلاعات و امنيت که بواسطه آنها امکان مبادله اطلاعات تجاری در رابطه با فروش محصولات و يا خدمات ميسر می گردد .

 

بنابراين تعريف اجزاء اصلی تجارت الکترونيک عبارتند از :

1) سيستم های ارتباطی        2) سيستم های مديريت داده ها          3) امنيت

  1. تاريخچه

استفاده از فن آوری های الکترونيکی در انجام امور بازرگاني پيشينه ای نسبتاً طولانی دارد . در حقيقت نياز به تجارت الکترونيک از تقاضاهای بخش های عمومی و خصوصی برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات به منظور کسب رضايت مشتری و هماهنگی موثر درون سازمانی نشأت گرفته است .

می توان گفت اين نوع تجارت , از حدود سال 1965 آغاز شد که مصرف کنندگان توانستند پول خود را از طريق ماشينهای خودپرداز (ATM)دريافت کرده و خريدهای خود را با کارتهای اعتباری انجام دهند . پيش از توسعه تکنولوژی های مبتنی بر اينترنت در سالهای آغازين دهه 90 , شرکتهای بزرگ دست به ايجاد شبکه های کامپيوتری با ارتباطات مشخص , محدود و استاندارد شده برای مبادله اطلاعات تجاری ميان يکديگر زدند . اين روش , مبادله الکترونيکی داده ها (EDI)ناميده شد . در آن سالها , لفظ تجارت الکترونيکی , مترادف با مبادله الکترونيکی داده ها بود .

  1. تجارت الکترونيک و فن آوری اطلاعات (IT)

تکنولوژی اطلاعات , روش کارکرد افراد , سازمانها و دولتها را دگرگون کرده و امور اقتصادی و اجتماعی و حتی طرز تفکر مردم را تغيير داده است . آموزش , بهداشت , صنعت , توليد , تجارت بانکداری , خدمات و حتی نحوه گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی ها همه تحت الشعاع آثار و تغييرات اين تکنولوژی قرار گرفته اند . تکنولوژی اطلاعات باعث ايجاد مشاغل جديد , صنايع نوين و خلاقيت های پياپی شده و تغييرات عمده در روش زندگی پديد آورده است . نزديکی روز افزون مردم جهان به يکديگر , تعامل فرهنگها و ... نمونه هايي از اين پديده هاست .

از ديدگاه علمی , نيز امروزه تکنولوژی اطلاعات در کنار مهندسی ژنتيک و دانش هوا و فضا , يکی از 3 شاخه پيشرو و آينده ساز دانش و تمدن فردای بشر به شمار می رود . پيشرفت های تکنولوژی اطلاعات به حدی گسترده است که برخی از صاحبنظران آن را با پديده هايي چون «اختراع ماشين بخار» مترادف دانسته اند . در بعد اقتصادی دست يابی سريع به اطلاعات صحيح کليد پيروزی در عرصه رقابت جهانی محسوب می شود . تجارت الکترونيک نيز به عنوان يکی از قسمت های مهم نشأت گرفته از فن آوری اطلاعات است که پيشرفت آن در سايه پيشرفت فن آوری اطلاعات محقق گشته است .


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.