ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    14 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    14 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    639
تعداد کل بازدید ها :
    24873381
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
گزارش برنامه ریزی پروژه برای سیستم ATM
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,فنی مهندسی,گزارش کارآموزی
حجم فایل : 62.12 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 26 صفحه
تعداد بازدید : 442 مرتبه


قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -4

فروشنده ی فایل

mohamadsd
سایر فایل ها
توضیحات :

گزارش برنامه ریزی پروژه برای سیستم ATM

 

 

این پروژه با فرمت WORD میباشد و به دلیل فهم بهتر یه چند فایل WORD  که هر کدام شامل قسمتی از این پروژه میباشد تقسیم بندی شده و مجموع تمام صفحات انها حدود 25 یا 26 صفحه میباشد

که در زیر قسمتی از اوایل این طرج امکان سنجی ATM را می اوریم:

هدف
این گزارش ، یافته های مقدماتی تحقیق در مورد امکان سنجی پروژه سیستم سيستم در يافت و پرداخت وجه از طريق دستگاهاي خود پرداز ياATM را ارائه می کند.این گزارش همچنین به طور مختصر  پیشنهادات لازم در مورد زمانبندی و روندهای لازم جهت انجام پروژه را ارائه می دهد.
 
تحلیل و یافته های مقدماتی
پس از بررسی مختصر و مقدماتی سیستم ، ملاحظات و تحلیل ابتدایی به شرح زیر ارائه می شود.
 
تشریح پروژه
امروزه دستگاه های خودپرداز یا ATM عملیات بانکی را متحول کرده اند. با وجود این دستگاه ها دیگر لازم نیست برای دریافت پول در صفهای طولانی بانک معطل شوید. 
بانکداري نوين و الکترونيکي، پديده‌اي است که در اغلب کشورهاي جهان به کار گرفته شده و در کاهش هزينه‌هاي بانکي، هزينه‌هاي مردم، زمان، کاهش ترافيک و غيره نقش موثري را ايفا کرده است. 
آغاز بانکداري الکترونيکي در ايران بيش از يک دهه نيست و طي اين مدت استفاده از تکنولوژي‌هاي روز در سيستم بانکي کشور مورد توجه قرار گرفته است. 
ظرف يک سال گذشته بسياري از دستگاه‌ها و موسسات، پرداخت حقوق کارمندان خود را از طريق سيستم‌هاي ATM انجام مي‌دهند، اين در صورتي است که دستگاه‌هاي خودپرداز بانکي در پايان هر ماه دچار اختلال، خرابي، نبود وجه نقد و مسايلي از اين دست كه باعث مي‌شود دريافت کنندگان پول بين دستگاه‌هاي خودپرداز سرگردان شوند.
 
دستگاه های خودپرداز در واقع نمونه یک ترمینال داده با 2قسمت ورودی و 4 قسمت خروجی است. مانند دیگر ترمینال های داده ، ATM با استفاده از رابطهای ارتباطی به پردازشگر میزبان متصل می شود. پردازشگر میزبان مانند یک ارائه کننده خدمات اینترنت است که از طریق درگاه های مختلف به تمامی شبکه های مختلف خودپرداز متصل می شود. 
بعضی پردازشگرها می توانند از خطوط اختصاصی و اتصالات تلفنی پشتیبانی کنند. دستگاه هایی که با این خطوط کار می کنند، به صورت مستقیم از طریق 4سیم ، نقطه به نقطه به خط تلفن مخصوص پردازشگر میزبان متصل می شوند. ATMهایی که با تلفن کار می کنند هم با استفاده از یک مودم و خط تلفن عادی آزاد یا یک مرکز خدمات اینترنت به پردازشگر میزبان متصل می شوند. به طور کلی خودپردازها از 2بخش اصلی ورودی تشکیل شده اند. کارت خوان که اطلاعات حساب شما را از طریق قسمت مغناطیسی کارت اعتباری می خواند. در ضمن دستگاه خود پرداز 4قسمت خروجی هم دارد. 
بلندگو که این امکان را میسر می کند تا شما را از دریافت وجه و کارت آگاه کند و با فشار هر کلید یک بوق می زند. صفحه نمایش هم نمایش دستورالعمل ها و عملیات تراکنش را نمایش می دهد. چاپگر رسید نیز این امکان را ایجاد می کند که رسید عملیات تراکنش برای شما چاپ شود. 
اما توزیع کننده وجه قلب یک دستگاه خودپرداز است. این قسمت اغلب در پایین دستگاه خودپرداز قرار می گیرد. 
مکانیزم توزیع وجه با چشم الکترونیکی است که تعداد پولهایی که در خروجی توزیع شده اند را مشخص می کند. در کنار چشم الکترونیکی برای شمردن پول ، مکانیزم توزیع وجه از سنسوری تشکیل شده است که از شیوه تشخیص کلفتی پول کمک می گیرد. اگر 2تا پول به هم چسبیده باشند، این 2پول به محفظه برگشت داده می شوند و البته این برای اسکناس های تاخورده ، پاره و فرسوده هم اتفاق می افتد. زمانی که دارنده کارت یک عملیات بانکی انجام می دهد، باید اطلاعات ضروری را به وسیله کارت خوان و صفحه کلید به دستگاه بدهد. ATMاطلاعات را به پردازشگر میزبان می فرستد. تراکنش به بانک دارنده کارت یا موسسه صادرکننده کارت ارسال می شود تا عملیات انجام شود. اگر دارنده کارت درخواست پول بکند، پردازشگر میزبان پول الکترونیکی را از حساب مشتری در بانک برداشت می کند و به او می دهد. هر بار پول از حساب مشتری از سوی پردازشگر میزبان منتقل می شود، پردازشگر یک کد موافقت به ATMارسال می کند که مجوز پرداخت وجه را به دستگاه می دهد. 
 
 
 
تاریخچه این پیشنهاد پروژه:
با ورودبه قرن 21اينترنت به عنوان زيرساخت اصلي جهان ارتباطات درامده است درحال حاضرپروتكلTCP/IPبستراصلي جابه جايي دادههادراينترنت بوده وكليه سخت افزارهاونرم افزارهاي شبكه جهاني اينترنت براساس اين پروتكل طراحي وساخته شده باتوجه به نقاط ضعف فراوان پروتكل فوق پروتكل هاي جديدتري مانندATMبراي جايگزيني با ان طراحي شده اندليكن مشكل عمده دراينجااست كه درصورت تصميم درجهت جايگزيني TCP/IPباديگرپروتكل هاوياحتي اگربخواهيم نسخه جديدتري رابه جاي ان بكاربگيريم مستلزم ان است كه كليه نرم افزارهاوسخت افزارهاي موجوددرسراسرجهان بامدهاي جديدترتعويض شوندواين يعني ميلياردهادلارهزينه.
باتكنولوژي ATMرا مي توان كيفيت سرويس راتضمين نمود
 
 ATMوبانكداري الكترونيكي
امروزه فناوري رشدوتكاملي شتابان داردوهمواره ابعادتازه اي رادرزندگي روزانه ماپديدمي اوردودراين راه سيستم هاي بانكداري الكترونيكي خدمات بانكي اساني رابراي مافراهم اورده است تبادل اطلاعات ميان كاربروبانك به كمك ابزارهايATM بانكداري تلفني واينترنتي وبيش ازهمه بانكداري موبايلي تااندازه زيادي بهبوديافته است.سيستم هاي بانكداري الكترونيكي به همه اين امكان رامي دهدكه سريع واسان به كارهاي بانكي خودماننددريافت موجودي حساب مشتري ديگرودريافت صورت حساب بانكي دريك دوره ويژه دسترسي داشته باشند برخي ازبانكهاخدماتي مانندانتقال سهام وارسال فايلهاي پرداخت ازيك حساب مشخص به حساب افرادگوناگون مانندپرداخت حقوق رانيزانجام مي دهند.
باگسترش فناوري انواع سيستم هاي بانكداري الكترونيكي نيزايجادشده است كه هريك ازانهاابعادي تازه رادرزمينه تبادل اطلاعات ميان كاربروبانك ارايه 
مي كنند ATMنخستين سيستم شناخته شده اي است كه براي اساني دسترسي كاربران به فعاليت هاي بانكي خودمعرفي گرديده.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.