ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    29 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    29 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    976
تعداد کل بازدید ها :
    24901852
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
تحقیق در مورد کامیون
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 156.02 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 11 صفحه
تعداد بازدید : 430 مرتبه


قیمت: 500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 15

فروشنده ی فایل

safafile
سایر فایل ها
توضیحات :

مقاله در مورد آشنایی با کامیون

 

فهرست:
تاريخچه ساخت كاميونهاي مرسدس
سامانه هاي ايمني كاميون هاي مرسدس بنز
تاريخچه ساخت كاميون ها
تصاويري از كاميونها
ماشين آلات ديگر مهندسي
كاميون هاي عقب باز شو
كاميون و تريلي كف باز شو
ماشينهاي كانال نوع چرخي


تاريخچه ساخت كاميونهاي مرسدس:                                                        
 
1926 گوتلیپ دایملر و کارل بنز کمپانی دایملر بنز را تاسیس کردند. نام محصولات آنها مرسدس بنز است.قبل از آن کارل بنز از 1871وگوتلیپ دایملر از1890به صورت انفرادی محصول تولید می کرده اند.در۱۸۴۶ Robert William Thomson تایر بادی را اختراع کرد و در 1889دانلوپ رسما آنرا مورد استفاده قرار داد.در 1946میشلن تایر رادیال را معرفی کرد.کمپانی ترمز بادی WABCOتوسط  George Westinghouse در تاریخ1869میلادی تاسیس شد دفتر مرکزی این شرکت در بروکسل بلژیک قرار دارد.
واما ایران .ایرانی ها هم از بدو تولید کامیون روی به استفاده از آن آوردند ورود کامیون به ایران بیشتر دستخوش معادلات سیاسی بود و بیشتر شاهد ورود کامیونهای آمریکائی بودیم.کامیون های بنز و بوزینگ و...هم از اروپا وارد می شد اما نقاط قوت کامیونهای آمریکائی کفه ترازو را به سمت آمریکائیها به خصوص بولداگهای ماک سنگین تر می کرد.شورولت- دوج- جمس- وایت و ماک از نامهای معروف بودند.جنگ های جهانی هم باعث میشد ورود کامیون به ایران سرعت بیشتری به خود بگیرد خصوصا جنگ جهانی دوم که نیروهای متفقین برای کمک به روسیه از خاک ایران استفاده میکردند و بسیاری از کامیونها این چنین بود که به دست ایرانیها افتادشرکت ها و کارگاه هائی هم برای تولید و تعمیر به وجود آمدند شرکت خاور که به تولید کامیونها ی بنز اشتغال داشت و توسط مرحوم صمد(فریدون) سودآور تاسیس شد.کامیون ماک برای اولین بار شرکت ایران کاوه (سایپا دیزل)را برای عرضه محصولات خود انتخاب کرد.ایران کاوه توسط اصغر قندچی تاسیس شد.اتاق و گلگیر سازان متفرقه ای هم به دلیل نبود امکانات کافی برای مونتاژ زیاد به وجود آمدند.
وهر روز که می گذشت بشر ابداعات بیشتری را معرفی میکرد.قوانین رانندگی به وجود آمد.کمپانیهای بیشتری تاسیس شدند مثل اسکانیا- ولوو- رنو- پیتر بلت-داف و...ایمنی اتومبیل توسعه بسیاری پیدا کرد راهها ی صعب العبور امروزه در چند ساعت طی می شوند و چرخ حمل بار تا کنون می چرخد..اما نکته تاسف برانگیز مسئله در همین دوران اتفاق افتاد به دلیل اینکه ورود کامیون به ایران با برنامه قبلی صورت نمیگرفت و اساسا مالکیت کامیونها متعلق به طبقه مرفه جامعه بود و رانندگان از طبقه متوسط یا ضعیف هیچ گاه سنگ بنای نظام آموزشی این کار در ایران زده نشد و حتی امروزه هم کسی به اینکه رانندگی تجاری یک تخصص است و نیاز به دوره تحصیلی دارد فکر نمیکند. در پایان اتفاقات حاشیه ای حمل و نقل است اینکه در کنار آن چه شغلها و درآمدهائی به وجود آمد .متاسفانه در ایران ما خیلی کم به آن توجه میشود و حمل و نقل را صرفا حرکت یک وسیله نقلیه از مبدائی به مقصدی می پندارند.اگر میخواهیم در چرخه حمل و نقل امروزی درآمدی داشته باشیم باید به مولفه های آن توجه کنیم آموزش – خدمات به روز- مشتری مداری – کیفبت و سرعت و... امروزه نقش اساسی بازی میکنند .(تعمیرگاه مرکزی نماینده یکی از بزرگترین  تولید کننده های کامیون در جهان(تهران) تا ساعت 2 بغد از ظهر کار میکند)با این وضعیت توقع داریم رقم ترانزیت نجومی باشد. حفط میراث حمل و نقل از دیگر موضوعاتی است که در ایران جائی ندارد.در حال حاضر شما اگر یک اطلاعات کوچک هم نیاز داشته باشید منبع خاصی وجود ندارد(از طریق اینترنت نتوانستم اطلاعاتی در مورد کارخانه خاور و ایران کاوه بدست بیاورم) . کامیونها در طرحهائی مثل خودروهای فرسوده جمع آوری میشود و دیگر هیچ اثری از بولداگهای ایرانی نیست.مدیریت حمل و نقل هم دست کمی از این موضوعات ندارد دنیای مدرن به خوبی دریافته که برای توسعه کیفیت حمل و نقل سیستم شرکت محوری را مورد استفاده قرار دهد اما در ایران با وجود اینهمه نشانه ضعف و ضرر باز هم همان شیوه های قدیمی و خاک خورده عهد عتیق مورد استفاده قرار میگیرد راننده ها برای خود کار میکنند شرکتهای حمل و نقل عملا از وظایف خود خارج شده اند و فقط بارنامه صادر میکنند و دست آخر کامیونها نصف کارکرد مفید خود را ندارند.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.