ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    24 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    24 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1126
تعداد کل بازدید ها :
    24903018
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله بیمه بیماری
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,ادبیات
حجم فایل : 25.31 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word،قابل ویرایش وآماده برای پرینت
تعداد صفحات : 31 صفحه
تعداد بازدید : 127 مرتبه


قیمت: 900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

mohamadsd
سایر فایل ها
توضیحات :
این مقاله با فرمت word ،قابل ویرایش و آماده پرینت میباشد..
 
 
مقاله بیمه بیماری
 
 
فهرست موضوعات:
قسمت اول – تاريخچه بيمه بيماري 
قسمت دوم – تعريف بيمه بيماري :
تعريف بيماري 
بيمه بيماري هزينه معالجه 
بيمه بيماري مشارکت در هزينه معالجه 
بيمه بيماري با غرامت روزانه 
محدود کردن تعهدات موسسه بيمه :
1- دوره انتظار 
2- مشارکت بيمه شده در هزينه هاي معالجه 
3-محدوديت دوره تعهد 
1- مستثنيات مندرج در قرارداد
قسمت سوم- خطرات مورد بيمه و تعرفه بندي :
تعرفه بندي و حق بيمه 
نحوه پرداخت هزينه معالجه در بيمه بيماري 
قسمت چهارم – قرارداد بيمه بيماري:
1-مدت قرار داد
2- فسخ قرارداد
3- تعهدات مخصوص بيمه گر و بيمه شد
 
مقررات مخصوص
 
 
 
شرح مختصر:
قسمت اول – تاريخچه بيمه بيماري :
تعيين تاريخ معيني براي پيدايش بيمه بيماري تقريبا غير ممکن است ، بعضي از علماي علم بيمه معتقدند نوعي از بيمه بيماري قبل از ميلاد مسيح در چين قديم مرسوم بوده است. بدين نحو که بسياري از ثروتمندان چين در ايام سلامت مبالغ به پزشک خود مي پرداختند – براي اينکه در موقع بيماري اگر از پرداخت حق العلاج و هزينه هاي معالجه عاجز مي ماندند پزشکي که قبلا در موقع سلامتي بيمار از او پول گرفته او را معالجه نمايد- اين رويه تقريبا امروزه نيز اساس بيمه بيماري خصوصي را تشکيل مي دهد زيرا بيمه شده در دوران سلامتي مبالغي را به بيمه گر مي پردازدو در موقع بيماري موسسه بيمه گر هزينه بيماري و معالجه بيمه گذار را پرداخت مي کند.
در مصر قديم و هند قديم نيز اجتماعاتي از افراد خير تشکيل مي شدو اعاناتي در صندوقي جمع آوري مي گرديد و هر وقت عضوي مريض مي شد که قادر به پرداخت هزينه معالجه خود نبود از اين صندوق به او کمک مي شد. 
در اروپا مدارک تاريخي براي شروع بيمه بيماري مربوط به قرن 13 مي شود. در اين قرن بيمه بيماري براي حمليت از دريانوردان بيمار در کشورهاي اروپا بوجود آمد. من باب مثال در دو شهر قديمي ((اولرون )) و ((ويسبي))در قوانيني که بين سالهاي 1266الي 1798 وضع شدند مواردي مربوط به بيمه بيماري ديده ميشود. ويسبي شهري بوده است واقع در جزيره ((گوتلند))در درياي آدرياتيک ، در قوانين اين شهر ذکر شده :
 
 
(( چنانچه تاجري ناخداي کشتي را مجبور به بيمه کشتي نمايد ، تاجر نيز ناگزير است که حيات ناخدا را در برابر مخاطرات دريا بيمه نمايد. ))
در يکي از قوانين شهر ((اولرون )) چنين ذکر شده :
((چنانچه بيمار به هر يک از کارکنان کشتي رو آورد، ماداميکه آن کارگر بيمار در خدمت کشتي استناخدا بايد آن مريض را در ساحل پياده کرده و براي او بالاپوش و روشنايي تامين کند و همچنين بايد براي او يکي از غلامان کشتي را بخدمت گمارد و يا زني را اجير کرده و بحفاظت و پرستاري او انتخاب نمايد.))
در قرون وسطي در اروپا ، اصناف تشکيلاتي براي حمايت از اعضاي خود بوجود آوردند. عضو هر صنف ضمن اداي سوگند متعهد مي شد که مختصري از مزد خود را براي عضو بيمار و هزينه هاي معالجه او بپردازد.
در سال1663 ميلادي دولت هلند سربازان خود را در برابر از دست دادن دستها و پاها و چشمها بيمه نمودند.
با توجه به اينکه بيمه باربري و آتش سوزي و عمر مجاوز از چند قرن قبل در انگلستان بوجود آمده و با پيدايش راه آهن ، بيمه حوادث راه آهن نيز در آن سرزمين پيريزي گرديد ، معذالک تا اواخر قرن 18 در آن کشور که پيشرو صنعت جهاني بيمه مي باشد، بيمه بيماري بوجود نيامد. احتمالا پيدايش بيمه بيماري پس از انقلاب صنعتي و با ظهور کارخانجات و کارگاههاي بزرگ ماشيني ضروري شناخته شد. اين استدلال از اين جهت صحيح بنظر       مي رسد که قبل از انقلاب صنعتي ، مردم از زندگي کشاورزي برخودار بودند و در بين کشاورزان عامل مهمي که آنها را بطور جمعي دچار تاملات و نگراني براي بيماري بنمايد وجود نداشت. در حالي که زندگي صنعتي و سوانح ماشيني که باعث ضايعات بدني مي شد و بالاخره استنباطات جديد از فلسفه اجتماعي تغييراتي در اجتماعات و افکار بوجود آورد و عوامل مزبور باعث شد بيمه بيماري بوجود بيايد. 
 
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.