ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    27 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    27 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1030
تعداد کل بازدید ها :
    24902922
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله مطالعه مبانی نظری و تئوریک مربوط به تقاضا در عرصه اقتصادی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,ادبیات
حجم فایل : 50.27 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word،قابل ویرایش و آماده برای پرینت
تعداد صفحات : 36 صفحه
تعداد بازدید : 130 مرتبه


قیمت: 900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 9

فروشنده ی فایل

mohamadsd
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت word ،قابل ویرایش و آماده پرینت میباشد.

 

مقاله مطالعه مبانی نظری و تئوریک مربوط به تقاضا در عرصه اقتصادی

 

 

چكيده:

در دنياي واقعي واحدهاي بازرگاني تحت شرايط عدم اطمينان فعاليت مي كنند. لذا امر پژوهش در رابطه با تقاضاي واحد توليدي از اهميت اساسي برخوردار است ، بدين منظور در اين تحقيق پس از مطالعه مباني نظري و تئوريك مربوط به تقاضا و اطلاعات اخذ شده در رابطه با واحد اقتصادي مورد مطالعه به مسايل و مشكلات عمده در امر تقاضا پرداخته مي شود و در نهايت به استراتژي لازم جهت برنامه ريزي توليد و توسعه محصول و ساير شرايط اشاره مي گردد.و به اين نتيجه دست پيدا مي كنيم كه با توجه به مشكلات مشاهده شده در بنگاههاي اقتصادي مي توان به فقدان چهارچوب علمي و نظري، در واحدهاي اقتصادي در اقتصاد ايران اشاره نمود كه باعث به هدر رفتن بسياري از منابع اقتصادي   مي گردد.و اينجاست كه اقتصاد مديريت به عنوان شاخه اي از علم اقتصاد مديريت به تصميم گيري واحدهاي اقتصادي كمك مي كند و آن را در جهت گام برداشتن به هدف مخصوص خويش سوق مي دهد.

 

فهرست:
 
بخش اول نظرية مطلوبيت و رجحان 
1- مقدمه
2- نظرية رجحان مصرف كننده                                                                  
3- مطلوبيت ورجحان
4- منحني بي تفاوتي
5- نرخ نهايي جانشيني                                                                              
6- تحليل منحني بي تفاوتي رفتار مصرف كننده                                              
7- ترجيح و بي تفاوتي                                                                               
بخش دوم نظرية جديد كردار مصرف كنند
1- خط بودجه                                                                                          
2-منحني درآمد ـ مصرف
3-منحني انگل
4-منحني قيمت ـ مصرف
5-منحني تقاضا
 
بخش سوم عنوان هايي درباره تقاضاي مصرف كننده
1-مقدمه
2-اثر جانشيني و اثر درآمدي
3-اثر درآمدي در حالت كالاي نرمال و كالاي پست
4-كشش متقاطع
5-كاربرد تحليل منحني بي تفاوتي: انتخاب بين استراحت و درآمد
بخش چهارم  مشخصات تقاضاي بازار 
1-انتقال از تقاضاي انفرادي به تقاضاي بازار
2-تعيين كننده هاي تقاضا
3-تعيين تقاضاي بازار
4-منحني تقاضا براي يك بنگاه در وضعيت رقابت كامل
بخش پنجم
1-اثر قيمت و قانون تقاضا
2-اثر تغييرات درآمد مصرف كننده
3-تغيير در سليقه و ترجيح مصرف كننده
4-روش خصوصيات در انتخاب مصرف كننده
5-محدوديت بودجه و مرز كارايي
6-تغيير در قيمت و قانون تقاضا
بخش ششم  تقاضاي بازار براي تصميم گيري
1-مقدمه          
2-تابع و منحني تقاضا          
3-متغير هاي مستقل در تابع تقاضا                   
بخش هفتم  روابط قيمت ، درآمد كل و درآمد نهايي
 
بخش هشتم  
1-حساسيت تقاضا نسبت به قيمت ،درآمد نهايي و درآمد كل
2-كماني از پيش از حساسيت تقاضا نسبت به قيمت 
3-حساسيت تقاضا نسبت به قيمت
4-حساسيت تقاضا نسبت به درآمد
5-كاربردهاي بازرگاني حساسيت درآمدي تقاضا
بخش نهم  تخمين تابع تقاضا
1-مقدمه
2-روش مستقيم و غير مستقيم تخمين تقاضا
3-مصاحبه ، تحقيق و تجربه
4-شبيه سازي شرايط بازار
بخش دهم  مشكلات تقاضاي شركت مربوطه
 
بخش يازدهم نتيجه گيري
 
بخش دوازدهم فهرست منابع
 
مقدمه:
با توجه به اينكه نظرية اقتصادي اصول مهمي را براي عمليات تجاري دربر دارد و كاربرد آن در مسايل بازرگاني از اهميت خاصي برخوردار است ابتدا مبناي نظري و تئوريك مربوط به تقاضا را از كتب مربوط به اين زمينه را مطالعه نموده و ملاحظه كرديم كه تابع تقاضا براي يك بنگاه ، تابعي است از متغير هاي قيمت ، تبليغات ، درآمد مصرف كننده ، ترجيحات و سليقه مصرف و غيره.
و سپس با توجه به مبناي تئوريك نظري و اطلاعات اخذ شده در رابطه با واحد اقتصادي مورد مطالعه به مسايل و مشكلات عمده در امر تقاضا براي بنگاه پرداخته مي شود.و سپس استراتژي لازم براي برنامه ريزي توليد ، توسعة محصول جديد، سرمايه گذاري و ساير شرايط كه تصميم گيرنده در بلند مدت دارد ، اشاره مي نماييم.
 
جهت مطالعه کامل این مقاله لطفا آن را خریداری نمایید..
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.