ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    922
تعداد کل بازدید ها :
    24910934
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
شيمي عمومی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم پایه,شیمی
حجم فایل : 56.57 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 22 صفحه
تعداد بازدید : 250 مرتبه


قیمت: 1,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 5

فروشنده ی فایل

baran364
سایر فایل ها
توضیحات :

شيمي عمومی

ديد کلي

فنون عملي

کيمياگري

فلوژيستون

شيمي آلي

شيمي معدني

نگاه کلي

ساختارهاي مواد معدني

انواع واکنشهاي مواد معدني

رابطه شيمي آلي و شيمي معدني

رابطه شيمي فيزيک و شيمي معدني

شيمي تجزيه

ديد کلي

شيمي فيزيک

ترموديناميک شيميايي

تعيين سمت و سوي واکنش

ارتباط شيمي فيزيک با ساير علوم

 

 

 

 

کاربردهاي شيمي فيزيک

 

ديد کلي

شيمي را مي‌توان به صورت علمي که با توصيف ويژگيها ، ترکيب وتبديلاتمادهسروکار دارد،تعريف کرد. اما اين تعريف ، نارساست. اين تعريف ، بيانگر روح شيمي نيست. شيمي همچونديگر علوم ، سازماني زنده و در حال رشد است، نه انباره‌اي از اطلاعات. علم ، خاصيتتکوين خودبخود دارد. ماهيت هر مفهوم تازه آن ، خود محرک مشاهده و آزمايشي جديد استکه به بهبود بيش از پيش آن مفهوم و سرانجام به توسعه ديگر مفاهيممي‌انجامد.

از آنجا که زمينه‌هاي علمي همپوشاني دارند، مرز متمايزي ميانآنها نمي‌توان يافت و در نتيجه مفاهيم و روشهاي علمي کاربرد همگاني پيدا مي‌کنند. در پرتو اين گونه رشد علمي ، ديگر تعجبي ندارد که يک پژوهش علمي معيقلمرو شيمي مفهومي متعارف

علم شيمي با ترکيب و ساختار مواد و نيروهايي کهاين ساختارها را بر پا نگه داشته است، سروکار دارد. خواص فيزيکي مواد از اين رومورد مطالعه قرار مي‌گيرند که سرنخي از مشخصات ساختاري آنها را بدست مي‌دهند و بهعنوان مبنايي براي تعيين هويت و طبقه‌بندي بکار مي‌روند و کاربردهاي ممکن هر مادهبخصوص را مشخص مي‌کنند. اماواکنشهايشيميايي ، کانون علم شيمي هستند. توجه علم شيمي به هر گوشه قابل تصوري از اينتغيير و تبديلها کشيده مي‌شود و شامل ملاحظاتي است از اين قبيل:
 

  • شرح تفصيلي درباره چگونگي واکنشهاي و سرعت پيشرفت آنها
  • شرايط لازم براي فراهم کردن تغييرات مطلوب و جلوگيري از تغييراتنامطلوب
  • تغييرات انرژي که با واکنشهاي شيميايي همراه است.
  • سنتز مواديکه در طبيعت صورتمي‌گيرد.
  • سنتز موادي که مشابه طبيعي ندارند.
  • روابط کمّي جرمي بين مواد در تغييرات شيميايي.

ن ، بارها ازمرزهاي مصنوعپيدايش شيمي جديد

شيمي جديد که در اواخر سده هيجدهم ظاهر شده است، طي صدهاسال ، توسعه يافته است. داستان توسعه شيمي را تقريبا به پنج دوره مي‌توان تقسيمکرد:

فنون عملي

اين فنون تا 600 سال قبل از ميلاد مسيح رايج بوده است. توليدفلزاز کانه‌ها ، سفالگري ،تخمير، پخت و پز، تهيه رنگ و دارو فنوني باستاني است. شواهد باستان شناسي ثابت مي‌کند که ساکنانمصر باستان و بين‌النهرين در اين حرفه‌ها مهارت داشته‌اند. ولي چگونه و چه وقت اينحرفه‌ها براي نخستين بار پيدا شده‌اند، معلوم نيست.

در اين دوره ، فنونمذکور که در واقع فرايندهاي شيميايي هستند، توسعه بسيار يافته‌اند. اما اين توسعه وپيشرفت ، تجربي بوده است، بدين معني که مبناي آن تنها تجربه عملي بوده، بدون آنکهتکيه گاهي بر اصول شيميايي داشته باشد. فلزکاران مصري مي‌دانستند که چگونه از گرمکردن کانهمالاشيتبا زغال ،مسبدست آورند، ولي نمي‌دانستند ودر صدد دانستن آن هم نبودند که چرا اين فرايند موثر واقع مي‌شود و آنچه در آتش صورتمي‌گيرد، واقعا چيست؟

نظريه‌هاي يوناني

اين نظريه‌ها از 600 تا 300 سال قبل از ميلاد عنوانشدند. جنبه فلسفي يا جنبه نظري شيمي حدود 600 سال قبل از ميلاد در يونان باستانآغاز شد. اساس علم يوناني ، جستجوي اصولي بود که از طريق آن ادراکي از طبيعت حاصلشود. دو نظريه يوناني در سده‌هاي واپسين اهميت فراوان يافت:
 

  • اين مفهوم که تمام مواد موجود در زمين ، ترکيبي از چهار عنصر(خاک،باد،آتشوآب) است، بهنسبتهاي گوناگون ، از انديشه‌هاي فيلسوفان يوناني اين دوره نشات يافته است.

اين نظريه که ماده از آحاد مجزا و جدا از همي به ناماتم ترکيب يافتهاست، بوسيلهلوسيپوسپيشنهاد شد ودموکرتيسآن را در سده پنجم ق.م. توسعه داد.

نظريهافلاطون اين بود که اتمهاي يک عنصر از لحاظ شکل با اتمهايعنصر ديگر تفاوت دارد. علاوه بر اين ، او باور داشت که اتم‌هاي يک عنصر مي‌توانند با تغيير شکل به اتمهايياز نوع ديگر تغيير يابند يا استحاله پيدا کنند. مفهوماستحالهدرنظريه‌هايارسطو نيز منعکساست.


 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.