ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    12 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    417
تعداد کل بازدید ها :
    24889925
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
طرح توجیهی پرورش شترمرغ
screenshot
دسته بندي : کارآفرینی
حجم فایل : 133.76 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
تعداد بازدید : 214 مرتبه


قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 9

فروشنده ی فایل

javad2549
سایر فایل ها
توضیحات :

 

موضوع  :   طرح توجیهی پرورش شترمرغ
 
چکیده
 
در ايران  از حدود سال 1377 در جهت نگهداري و ازدياد اين حيوان اقدام گرديد که نتيجه آن صدور بيش از 200 فقره موافقت اصولي جهت ايجاد مزارع صنعتي پرورش شترمرغ در سطح کشور تا پايان سال 1382 است. امروزه در دنيا 2ميليون شترمرغ يافت مي شود که بيش از 10هزار قطعه آن در ايران وجود دارد. در کشورهاي کانادا، آمريکا، چين، استراليا، برخي از کشورهاي اروپايي و در اکثر کشورهاي خاورميانه پرورش اين پرنده امکانپذير است و به دليل اينکه از پوست، گوشت، پر و ساير اندامهاي اين پرنده استفاده مي شود، پرورش آن در ديگر کشورهاي جهان مرسوم شده است. اروپايي ها بيشترين متقاضيان گوشت شترمرغ اند و حدود 70 درصد صادرات شترمرغ آفريقا را جذب مي کنند و ژاپني ها هم خواهان پوست شترمرغ هستند. ايران در حال حاضر رقيبي جدي براي ديگر رقباي جهاني خود در اين صنعت محسوب مي شود و در آينده نزديک جزو کشورهاي صاحب نام توليدکننده شترمرغ خواهد شد. [1]
شترمرغ داراي محصولاتي فراوان و پرارزش بوده و با داشتن راندمان اقتصادي بالا و سازگاري با شرايط نامساعد بياباني به شدت مورد توجه قرار گرفته است به گونه اي که بسياري از صاحبنظران و کارشناسان از شترمرغ به عنوان دام آينده در بسياري از مناطق نام مي برند. [1]
شترمرغها عمري طولاني دارند که در صورت مديريت صحيح تا 40 سال توليد اقتصادي خواهند داشت. در جدول 1 محصولات توليد شده توسط گاو و شترمرغ مورد مقايسه قرار گرفته است. [1]
يکي از خصوصيات مهم و بارز شترمرغهاي بالغ مقاومت آنها در مقابل نوسانات دمايي و نيز افزايش شديد دماي محيط است، اين حيوانات دامنه حرارتي بين 15-تا 56+ درجه سانتي گراد را براحتي و بدون ايجاد مشکلي تحمل مي نمايند. به همين علت نگهداري آنها بسيار آسان بوده و نياز به امکانات و تاسيسات خاصي ندارند. اين حيوان به دليل دارا بودن خصوصيات بدني ويژه مصرف آب ناچيز دارد، به همين دليل تامين آب آشاميدني يک واحد پرورش شترمرغ در يک منطقه کم آب بوسيله تانکر مقرون به صرفه است. همچنين به دليل توانايي اين پرنده در خصوص استفاده از علوفه خشک، نيازي به زمين کشاورزي و علوفه کاري ساليانه ندارد. اساسا اين حيوان، مناطق نيمه خشک همراه با علفزارهاي کوتاه و پوشش گياهي محدود را به مناطق مرطوب و باراني با علفزارهاي متراکم ترجيح مي دهد. (استپي)[1]
 
با توجه به موارد فوق و درنظر گرفتن اين نکته که حدود 70 درصد وسعت ايران را مناطق بياباني، زمينهاي پست و اراضي لم يزرع تشکيل مي دهد، مي توان نتيجه گرفت که شرايط اقليمي و جغرافيايي حاکم بر کشور ما زمينه بسيار مناسبي را براي ايجاد و گسترش صنعت پرورش شترمرغ در اکثر نقاط کشور فراهم آورده است. بنابراين با اتخاذ تصميمات مناسب و صحيح زمينه را براي صادرات فراورده هاي حاصل از اين حيوان به کشورهاي اروپايي فراهم کرد. [1]
 
 
فهرست مطالب
 
صفحه                                        عنوان
 
چکیده                                                                                                                                6
 
1- بخش معرفی                                                                                        10       
 
                     1-1–نام و نشانی متقاضیان                                                           10
 
                             1-2–مشخصات محل اجرای طرح                                                                                           11
 
                  1-3 –عنوان محصول یا محصولات ( کالا/ خدمات)                                                    11
 
                            1-4- میزان سرمایه گذاری                                                                                            11
 
                            1-5- میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی)                                                                    11
 
2- خلاصه مدیریتی/ اجرایی                                                                                               12
 
3- تجزیه و تحلیل صنعت                                                                                                    12
 
                              3-1 –تجزیه و تحلیل محیطی                                                                                                    12
 
                              3-2 - تجزیه و تحلیل بازار                                                                                           13
 
                               3-3- تجزیه و تحلیل فنی                                                                                           13
 
4- دورنمای شرکت / شرح کسب وکار                                                                                                            14
 
                                4-1- معرفی شرکت                                                                                                   14
 
                               4-2- سرمایه گذاران                                                                                                  14
 
                              4-3- دیدگاه /  چشم انداز                                                                                          14
 
                               4-4- ماموریت                                                                                                           14
 
فهرست مطالب
 
صفحه                                        عنوان
 
                            4-5- اهداف اصلی                                                                                                        14
 
5- معرفی محصولات (کالا/ خدمات)                                                                                                                 15
 
                             5-1- معرفی محصول                                                                                                   15
 
                             5-2- خدمات                                                                                                               15
 
                             5-3- تبلیغات                                                                                                                15
 
6- برنامه عملیاتی و تولید                                                                                                                    15
 
                              6-1- مراحل و فرآیند تولید                                                                                        15
 
                               6-2- برنامه کنترل کیفیت                                                                                          15
 
                               6-3- مواد اولیه و بسته بندی                                                                                       16
 
                                6-5- برآورد فضای مورد نیاز طرح                                                                            17
 
 7-5- قیمت فروش محصول                                                                                                                      22
 
8-منابع و مأخذ                                                                                                                 25            
 
 
 
فهرست جداول
 
صفحه                                        عنوان
 
                        6-4- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز                                                                                  16
 
    6-6- برآورد امکانات و تأسیسات مورد نیاز طرح                                                                                    17
 
                           6-6-1- زمین                                                                                                                 17
 
                           6-6-2- ماشین آلات و تجهیزاتو  وسایل آزمایشگاهی                                                   18
 
                           6-6-3- وسایل نقلیه                                                                                                       18
 
                           6-6-4- تأسیسات                                                                                                            19
 
                           6-6-5- اداری و کارگاهی                                                                                            19
 
                           6-6-6- مواد اولیه و بسته بندی                                                                                       20
 
                           6-6-7- تسطیح و محوطه سازی                                                                                      20
 
                           6-6-8- ساختمان ها                                                                                                       20
 
7- برنامه مالی                                                                                           21
 
                          7-1- برآورد سرمایه ثابت                                                                                                21
 
                          7-2- برآورد هزینه های قبل از بهره برداری                                                                   21
 
                        7-3- نحوه سرمایه گذاری                                                                                                 22
 
                         7-4- هزینه تولید سالیانه                                                                                                   22
 
                         7-6- محاسبه هزینه های ثابت و متغیر                                                                    23
 
 
 
1- بخش معرفی:                                         
 
1-1–نام و نشانی متقاضیان
 
vحقیقی:
 
ردیف
 
نام و نام خانوداگی
 
نوع پست/سمت
 
تحصیلات
 
تجربه
 
 
 
vحقوقی:
 
نام شرکت
 
نوع شرکت
 
تعداد و نوع سهام
 
شماره ثبت
 
محل ثبت
 
تاریخ ثبت
 
 
مواد غذایی
 
 
 
 
 
 
vنام و مشخصات سهام داران عمده:
 
ردیف
 
نام و نام خانوداگی
 
سمت
 
درصد سهام
 
تعداد سهام
 
مبلغ سهام
 
 
1-2–مشخصات محل اجرای طرح
 
·        استان  :  تهران
 
·         شهرستان : تهران
 
·         ابعاد و مساحت اجرای  طرح : 30000   متر مربع 
 
·         نزدیکترین شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار : تهران
 
·        فاصله محل استقرار کسب وکار تا جاده اصلی و جاده فرعی  :  5 کیلومتر
 
 
 
 
 
1-3 –عنوان محصول یا محصولات ( کالا/ خدمات)
 
ردیف
 
نام محصول
 
ظرفیت تولید سالانه
 
واحد
 
قیمت فروش کنونی هر واحد در بازار
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
گوشت شترمرغ
 
تخم شترمرغ
 
چرم شترمرغ
 
پر شترمرغ
 
روغن شترمرغ
 
10000
 
14000
 
2000
 
1000
 
4000
 
کیلو
 
عدد
 
مترمربع
 
کیلو
 
لیتر
 
180000 ریال
 
60000 ریال
 
150000 ریال
 
x ریال
 
120000 ریال
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.