ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    4 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    4 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    505
تعداد کل بازدید ها :
    24888825
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 132.41 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 186 صفحه
تعداد بازدید : 1,118 مرتبه


قیمت: 8,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -4

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت WORD می باشد و قایل ویرایش و آماده پرینت است.

توجه نمایید که این دارای پرسشنامه می باشد.

موضوع  : سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی

 فهرست مطالب

 

عنوان

صفحه

فصل اول

 

مقدمه

2

بيان مساله

4

سوال مساله

5

هدف تحقيق

6

اهميت و ضرورت تحقيق

7

فرضيه هاي تحقيق

8

متغيرهای پژوهشي

9

فصل دوم

 

روان شناسي اجتماعي چيست ؟

12

تعريف عملياتي روان شناسي اجتماعي

15

عوامل موثر بر شكل گيري رفتار اجتماعي

19

جامعه پذيري ، اجتماعي شدن فرد

22

شيوه هاي جامعه پذيري

26

باز جامعه پذيري

29

ساز و كارهاي جامعه پذيري

34

نظريه هاي جامعه پذيري

39

نظريه ي نقش پذيري ميد

42

نظريه جامعه پذيري فرويد

46

نظريه شناختي رشد پياژه

49

نظريه هاي شناختي

64

نظريه ناهماهنگي شناختي

71

نظريه ي روانكاوي

78

خطرات هويت نا مناسب

89

خود را در روابط با ديگران كشف كردن

97

   

هويت و روابط خانوادگي

101

خويشتن پنداري

105

رشد شخصيت

111

منشا اضطراب و رفتار ناسازگار

113

اختلاف ديدگاه اليس با ديگران

126

تحقيقات انجام شده در خارج و داخل كشور

127

خويشتن پنداري

129

عزت نفس

132

نظريه روان كاوي

134

بحران بلوغ

136

بحران هويت

139

فصل سوم

 

جامعه مورد مطالعه

143

حجم نمونه

144

روش نمونه گيري

144

ابزار اندازه گيري در تحقيق حاضر

145

پرسش نامه تفكر غير منطقي

146

روش تحقيق

147

روش آماري مربوط به فرضيه ها

148

فصل چهارم

 

مقدمه

150

تجزيه داده ها

156

فصل پنجم

 

بحث و نتيجه گيري

164

پيشنهادات

166

محدوديت ها

166

ضمائم

167

پرسش نامه هويت يابي

168

 

 

پرسش نامه انحرافات اجتماعي

174

منابع و ماخذ

176

   
 
فصل اول

مقدمه

روان شناسان اجتماعي تمايل دارند بدانند كه انسانها چگونه درباره يكديگر مي انديشند و چگونه بر يكديگر اثر مي گذارند و اثر مي پذيرند ، با اين حال تنها ايشان نيستند كه به اين مسائل علاقه نشان مي دهند بلكه انسان شناسان ، جامعه شناسان و حتي رمان نويسان و فيلسوفان نيز به مطالعه اين گونه مسائل تمايل نشان مي دهند اريكسون پس از جستجو و بررسي بسيار درباره جنبه ناخودآگاه انسان و تضادهايي كه علل رفتارهاي طبيعي و غير طبيعي او را توجيه مي كند كه هويت و نوع تفكر به آن را مورد بررسي قرار مي دهد و اينكه هويت كه حاكي از تحول در امور جنسي و يافتن خود و درك از خويشتن نزد بزرگسالان و تضادهاي ناخودآگاه آنان است شكل مي گيرد و او اضافه مي كند كه تمام احساسهاي ناخودآگاته كه از آنها و نوجوانان نشات مي گيرد يكي از ويژگي هاي انسان دارا بودن نيروي انديشه است كه باعث هويت است انسان به ياري انديشه توانسته است به خوديابي برسد كه اين مي تواند باعث هويت در جوانان شود كه تفكر منطقي و يافتن آن در ذهنيت مي تواند راهكاري جديد باشد و اريكسون خواسته است زندگي روزانه نوجوانان را با تمام پريشاني به اضطراب و آشفتگيهايش بازسازي كند و اين نوآوري و دگر گوني در روش نگرش به نتايجي به بار آورده كه ژرفترين و استوارترين اعتقادهاي در واقع رشد هويت است كه منجر به رسيدگي عاطفي ، جنسي ، اجتماعي و ... مي شود در افراد با شخصيت هاي نا رسيده « من » ضعيف و شكننده است و بخشي از سازگاري اجتماعي كه در دوران كودكي به وقوع مي پيوندد بدان سازگاري اجتماعي مي گويند و اين همان شيوه اي است كه كودكان ارزشها ، سوگيريهايي كه در آينده با آن مواجه خواهند شد ، ياد مي گيرند و همه مي دانيم كه موقعيتهايي نيز وجود داشته است كه در آن اجتماعي شدن دوباره در تنهايي صورت گرفته است و به همين دليل از اين فرايند به طور مصيبت باري استفاده استثماري شده است .

منبع : ( ستوده –1380 )

 

بيان مساله

سازگاري اجتماعي و هويت و تفكر منطقي مي تواند شاخه اي از علوم انساني و علمي نسبتاً جوان است كه بعد از پيدايي و رشد روان شناسي عمومي و جامعه شناسي به عنوان دانشي نو مطرح شده و اين سازگاري اجتماعي از راه رسيده و نو پا مي تواند ديواري سخت از روان شناسي و جامعه شناسي باشد كهM به مطالعه فرد ( رفتارها و نگرشها ، باورها ، ... ) در محيط اجتماعي مي پردازد زيرا افراد به خاطر وابستگيهاشان به جامعه و پيوندهايشان با گروه هاي مختلف اجتماعي كه دارد از آنها متاثر مي شود و بر آنها اثر نيز مي گذارد از اين رو روان شناسي اجتماعي مي تواند در جنبههاي گوناگون زندگي اجتماعي مورد استفاده گيرد . روان شناسي اجتماعي ما را به شكل خاصي از آگاهي مجهز مي كند تا از تبينهاي شخصي درباره رفتار ديگران پرهيز كنيم و نيز چگونه نگريستن به عواملي را كه رفتارهايمان را شكل مي دهد ياد مي دهد و به ما كمك كند تا نيروهاي رواني –اجتماعي را كه با آنها روبرويم به ويژه آنهايي را كه به ما فشار وارد مي كنند باز شناسيم ومارا بر مي انگيزد تا به ياري جامعه اي بيمناك و هراسناك از افزايش ناسازگاري و نابهنجاري برخيزيم و چگونگي رويارويي با آنها را دريابيم .

منبع ( منصور سال 1380 )

 

سوال مسئله

1-   آيا بين سازگاري اجتماعي و هويت رابطه وجود دارد ؟

2-   آيا بين هويت و تفكر غير منطقي رابطه وجود دارد؟

3-   آيا بين تفكرغير منطقي و سازگاري اجتماعي رابطه وجود دارد؟

 

هدف تحقيق

هدف از تحقيق بررسي رابطه ي تفكر غير منطقي و يافتن هويت در سازگاري اجتماعي نوجوانان است و اينك آيا بين تفكرغيرمنطقي و افكار مثبت و يافتن هويت و خودكامگي رابطه وجود دارد و آيا هويت در سازگاري اجتماعي مي تواند نقش داشته باشد يا نه اصلاً رابطه بين اين متغيرها وجود دارند .

 

اهميت وضرورت تحقيق

انسان هيچ گاه تنها و دور از ديگران زندگي نكرده است بلكه زندگي او حاصل روابط و پيوندهايش با ديگران است اگر قرار باشد به شناختي از او دست يابيم بايد در اين چارچوب وي رابشناسيم به اين صورت كه نوجوان با توسل به يافتن هويت خود و اتكا به افكار منطقي و باورهاي مثبت بتوانند به سازگاري اجتماعي برسد و اميد است با پژوهشهايي كه انجام مي گيرد بتوان به سازگاري اجتماعي و نوع روابط جوانان و نوجوانان با محيط اطرافشان كمك كرد و انجام اين پژوهش مي تواند در جوامع آموزشي و تحصيلي مخصوصاً در دبيرستان ها نقش بسزايي داشته باشد و اميد است بتوان راه حل هايي جهت يافتن هويت هاي مثبت با توسل به افكار مثبت نوجوانان پيدا كرد و اثرات مثبت افكار منطقي نوجوانان را در آينده شاهد باشيم .

 

فرضيه هاي تحقيق

1-   بين تفكر غير منطقي و سازگاري اجتماعي رابطه ي معني داري وجود دارد .

2-   بين هويت و تفكر غير منطقي رابطه ي معني داري وجود دارد .

3-   بين هويت و سازگاري اجتماعي رابطه معني داري وجود دارد .

 

متغيرهاي پژوهشي

هويت                            تفكر غير منطقي                       سازگاري اجتماعي

تعاريف عملياتي و نظري واژه ها و مفاهيم

سازگاري اجتماعي : سازگاري اجتماعي علمي است كه در جستجوي درك و فهم ماهيت و علل رفتارهاي فرد در موقعيتهاي اجتماعي است منظور از واژه رفتار ، تنها رفتارهاي آشكار نيست بلكه كليه رفتارهايي پنهان مانند : احساسها و انديشه هاي فرد نيز مي باشد . ( بهادري –1379 )

سازگاري اجتماعي عبارتند از : انديشه ها ، باورها و خاطرها و استدلالهاي فرد درباره ديگران و احساس و تواناييهاي شناختي است و در آخر عبارتند از: نمره اي است كه آزمودني ها از پرسش نامه ي سازگاري اجتماعي بدست آورده اند.

منبع ( كريمي / 1378 )

تفكر منطقي : عبارتند از باورهاي مثبت و منطقي كه فرد از افكار و روابط ديگران و امور شناختي در رابطه با خود دارد كه يكي از اصول اصلي شناخت از نظر اليس است و در آخر نمرات تفكرات عبارتند از نمره اي است كه آزمودني از آزمون افكار منطقي بدست آورده اند كه طراز نمره بدست آمده بين 42 الي 30 است كه بالاتر از آن نشان دهنده تفكرات منفي در بين افراد است و پايين تر از آن نشان دهنده بي تفاوتي افراد است .

منبع : ( رحيميان ) سال 1385

هويت : عبارت است از يافتن خويش و رسيدن به بلوغ فكري در بين نوجوانان حدود سني 16-14 ساله كه نوجوان به هويت اجتماعي –فردي –عاطفي دست پيدا مي كند و بالاخره نمره اي است كه آزمودني به پرسش نامه مربوط به هويت بدست آورده اند .

منبع : ( گنجي –1378 )

و هويت عبارت است از خويشتن و هماهنگ كردن افكار و اعتقادات بر حسب انديشهاي اعتقادي و اسلامي ، جنسي و اجتماعي محيطي كه در آن زندگي مي كند .

منبع : ( گنجي –1380 )

.

.

.

جهت دیدن ادامه مطلب باید آن را خریداری نمایید.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.