ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    495
تعداد کل بازدید ها :
    24906282
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
پلیمر
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم پایه,شیمی
حجم فایل : 358.52 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 36 صفحه
تعداد بازدید : 164 مرتبه


قیمت: 3,400 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 4

فروشنده ی فایل

baran364
سایر فایل ها
توضیحات :
تحقیق درمورد پلیمر
 
 
فهرست
 
ساخت لاستيک خود ترميم کن
 
کاربردکامپوزيت در صنعت برق و الكترونيك
 
لوله کامپوزيتي عبور کابل
 
سيستم حمل کابل کامپوزيتي
 
بازوهاي عرضي کامپوزيتي
 
تيرهاي کامپوزيتي
 
حمله يکنواخت Uniform Attack
 
خوردگي گالوانيک  Galvanic Corrosion
 
خوردگي درون دانه اي Intergranular Corrosion
 
خوردگي حفره اي Pitting Corrosion
 
خوردگي فرسايشي Erosion Corrosion
 
آبشويي ترجيحي Selective Leaching
 
تارعنکبوت، قوي ترين الياف موجود درجهان
 
شاخه‌هاي پليمر
 
 
 
ساخت لاستيک خود ترميم کن
 
محققان لا ستيک خودرويي ساخته اند که پس از ساييدگي سطح جديدي براي خود ايجاد مي کند. اين لا ستيک خودرو چند لايه است و لايه هاي آن با گذشت زمان و بر اثر سائيدگي جاي خود را به لايه هاي بعدي مي دهند و سطح جديدي از لا ستيک ايجاد مي شود. عمر اين لا ستيک 25 تا 50 درصد بيشتر از ديگر لا ستيکها است.
 
 
 
 
کاربردکامپوزيت در صنعت برق و الكترونيك
 
 حدود 20 سال است که کامپوزيتهاي پليمري تقويت شدهبا اليافFRPدر کاربردهاي الکتريکي مصرف مي شوند . اين مواد در ساخت قطعاتگوناگون صنعت برق به کار مي روند ؛ از جمله لوله هاي عبور کابل ، سيستم هاي حملکابل در تونل ها و پل ها ، تيرهاي انتقال برق ، بازوهاي عرضي ( کراس آرم ها ) ،مقره ها ، برج هاي ارتباطي و جز آن .
 
 
 
لوله کامپوزيتي عبور کابل
 
     يکي از موارد کاربرد کامپوزيت در صنعت برق ، ساخت لوله هاي عبور کابل است . لوله هاي پليمري تقويت شده با الياف شيشه GRPرا مي توان در ترکيب با اتصالات و متعلقات ويژه اي به کاربرد و آن ها را به شکل يک سيستم عبور کابل چندلايه و چند رديفي شکل داد . اين لوله ها براي کابل هاي شبکه برق شهري و کابل هاي مخابراتي زيرزميني مورد استفاده قرار مي گيرند . علاوه بر اين در موارد زير نيز کاربرد دارند :
 
     1) براي کابل هايي که از زير ريل جرثقيل هاي سقفي و يا راه هاي اصلي شهري عبور مي کنند .
 
     2) براي کابل هايي که از روي پل ها و رودخانه ها عبور مي کنند . به ويژه براي کابلهايي که از روي پل عبور مي کنند ، به کارگيري لوله هاي GRP، بار وارده بر پل را کاهش داده و ساخت و ساز پل را تسهيل خواهد کرد .
 
 
 
سيستم حمل کابل کامپوزيتي
 
     سيستم هاي حمل کابل کامپوزيتي ، يک محصول سازه اي براي حل بسياري از مشکلات مهندسي و طراحي در شبکه هاي برق رساني و مخابراتي هستند که براي نگهداري کابل هاي گرانبها و اغلب حساس و استراتژيک در دراز مدت قابل اعتمادند . اين سيستم ها ويژگي هاي منحصربه  فردي دارند که آن ها را قادر به تحمل بسياري از محيط هاي خورنده مي کند ؛ به ويژه شرايطي که مواد سنتي در آن ها عمر کاري مفيد و اقتصادي ندارند . اين محصولات از رزين هاي گرما سخت تقويت شده با شيشه و به نحوي طراحي و ساخته مي شوند که يکپارچگي سازه اي آنها با انواع فولادي و آلومينيمي رقابت مي کند ؛ با اين تفاوت که مشکلات خوردگي ، سنگيني وزن و هدايت الکتريکي آنها را ندارند .
 
     اين محصولات در برابر اسيدها ، نمک ها ، قلياها و محدوده وسيعي از محيط ها و مواد شيمياييخورنده که بر آلومينيم و فولاد گالوانيزه اثرات شديدي دارند ، مقاومند . حتي محصولات آلومينيمي يا فولادي پوشش داده شده نيز ممکن است به علت خراش هاي کوچک ايجاد شده حين نصب يا پس از آن ، در معرض آسيب باشند .
 
     اين محصولات در مقايسه با فولاد يا آلومينيم ، داراي نسبت استحکام به وزن بسيار بالايي هستند درحالي که يکپارچگي سازه اي مشابهي با آنها دارند .
 
پروفيل هاي کامپوزيتي پالترود شده که در اين سيستم ها به کارگرفته مي شوند داراي وزن مخصوصي حدود يک چهارم فولاد و يک سوم آلومينيم هستند که اين امر حمل و نقل و برپا کردن آن ها را تسهيل مي کند . برخلاف فولاد زنگ نزن اين قطعات را مي توان در محل و با وسايل دستي بريد و سوراخ کرد . از آنجاييکه سيني و نردبان هاي اين سيستم نارسانا هستند ، از بابت انتقال برق به سيستم حمل کابل از کابل هاي آسيب ديده هيچ نگراني وجود ندارد . علاوه بر آن احتياجي به جلوگيري از خوردگي الکتروليتي در شرايط ويژه نيست . ويژگي هاي نارسانايي و مغناطيسي نبودن به معني سيستم حمل کابل ايمن ترند .
 
     در بزرگترين پروژه مهندسي انجام شده با سرمايه خصوصي – تونلي که بريتانيا را به اروپا متصل مي کند – بيش از 63/3 هزارتن FRPپالترود شده ، 1260کيلومتر کابل الکتريکي و فيبر نوري را بر روي خود نگه داشته اند . اين کابل ها ، روشنايي ، تهويه و ارتباطات درون تونل را کنترل مي کنند . کابل هاي 25 کيلو ولتي تأمين کننده انرژي قطارها نيز با اين کامپوزيت هاي پالترود شده حمل مي شوند . اين محصولات با شرايط زير سازگارند
 
 
 
مقاله درباره پلیمر

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.