ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    484
تعداد کل بازدید ها :
    24887708
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
شیمی تجزیه
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم پایه,شیمی
حجم فایل : 72.76 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 15 صفحه
تعداد بازدید : 643 مرتبه


قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد.
 
 
 
موضوع:
 
شیمی تجزیه
 
 
 
فهرست مطالب :
 
مقدمه
 
شیمی در یک نگاه
 
نگاه اجمالی
 
سیر تحولی و رشد
ماهیت روشهای تجزیه‌ای
انواع تجزیه
 
دید کلی
کاربردهای شیمی تجزیه
 
آینده شیمی تجزیه
شیمی تجزیه کمی
 
دید کلی
 
نقش شیمی ‌تجزیه در علوم
 
طبقه‌بندی روشهای تجزیه کمی
 
درجه‌بندی و اندازه گیری
 
محاسبه نتایج
 
 
 
شیمی تجزیه
 
مقدمه :
 
شیمی در یک نگاه
 
شیمی مطالعهٔساختار، خواص، ترکیبات، و تغییر شکل مواد است. این علم مربوطمی‌شود به عناصر شیمیایی و ترکیبات شیمیایی که شامل اتمها، مولکولها، و کنش و واکنشمیان آنهاست. جدول تناوبی و فهرست ترکیبات را هم مشاهده کنید.
واژه شیمی خودداستان درازی دارد.ریشه این نام در واژه کیمیاست. خاستگاه واژه کیمیا را برخی ازیونانی دانسته‌اند و چیستی کار کیمیاگری دگرساختن مس به طلا بود.این واژه و داستاندانش شگفت انگیز پشت آن به همراه دانشش به عربی وارد شد و اروپاییان با این واژه ودانش آن از راه عرب ها آشنا شدند و این دانش را با نامalchemy شناختند.آنگاه آن رادر میان خود پروردند تا در سده‌های نزدیک به ریخت فرانسه شیمی به زبان ما بازگشت. دانش شیمی به دو گرایش شیمی محض و شیمی کاربردی تقسیم می‌شود.
 
نگاه اجمالی
 
تیوری اتمی پایه و اساس علم شیمی است. این تیوری بیان می‌دارد که تمام مواد ازواحدهای بسیار کوچکی به نام اتم تشکیل شده‌اند. یکی از اصول و قوانینی که در مطرحشدن شیمی به عنوان یک علم تأثیر به‌سزایی داشته، اصل بقای جرم است. این قانون بیانمی‌کند که در طول انجام یک واکنش شیمیایی معمولی، مقدار ماده نیز تغییر نمی‌کند. (امروزه فیزیک مدرن ثابت کرده که در واقع این انرژی است که بدون تغییر می‌ماند وهمچنین انرژی و جرم با یکدیگر رابطه دارند.)
 
این مطلب به طور ساده به این معنی است که اگر ده‌هزار اتم داشته باشیم و مقدارزیادی واکنش شیمیایی انجام پذیرد، در پایان ما همچنان بطور دقیق ده‌هزار اتم خواهیمداشت. اگر انرژی از دست رفته یا به‌دست‌آمده را مد نظر قرار دهیم، مقدار جرم نیزتغییر نمی‌کند. شیمی کنش و واکنش میان اتم‌ها را به تنهایی یا در بیشتر مواردبه‌همراه دیگر اتم‌ها و به‌صورت یون یا مولکول (ترکیب) بررسی می‌کند.
 
این اتم‌ها اغلب با اتم‌های دیگر واکنش‌هایی را انجام می‌دهند. (برای نمونهزمانی‌که آتش چوب را می‌سوزاند ترکیبی است از اتم‌های اکسیژن موجود در هوا واتم‌های کربن و هیدروژن درون چوب). گاهی اوقات نیز نور بر آنها تأثیرمی‌گذارد(فتوکاتالیست). (یک عکس بر اثر تغییراتی که نور بر روی مواد شیمیایی فیلمعکاسی ایجاد می‌کند شکل می‌گیرد.)
 
یکی از کشفیات بنیادین و جالب این بود که اتم‌ها روی‌هم‌رفته همیشه به نسبتبرابر با یکدیگر ترکیب می‌شوند. سیلیس دارای ساختمانی است که نسبت اتم‌های سیلیسیومبه اکسیژن در آن یک به دو است. امروزه ثابت شده است که استثناهایی در زمینهٔقانوننسبت‌های معین وجود دارد.
 
یکی دیگر از کشفیات کلیدی شیمی این بود که زمانیکه یک واکنش شیمیایی رخ می‌‌دهد،مقدار انرژی که بدست می‌آید یا از دست می‌رود همواره یکسان است. این امر ما را بهمفاهیم مهمی مانند تعادل ، ترمودینامیک و دینامیک می‌‌رساند.
 
شیمی فیزیک بر پایهٔفیزیک پیشرفته (مدرن) بنا شده است. اصولاً می‌توان تمامسیستم‌های شیمیایی را با استفاده از تیوری مکانیک کوانتوم شرح داد. این تیوری ازلحاظ ریاضی پیچیده بوده و عمیقاً شهودی است. به هر حال در عمل و بطور واقعی تنهابررسی سیستم‌های سادهٔشیمیایی قابل بررسی با مفاهیم مکانیکی کوانتوم امکان‌پذیراست و در اکثر مواقع باید از تقریب استفاده کرد(مانند تیوری کاری دانسیته). بنابراین درک کامل مکانیک کوانتوم برای تمامی مباحث شیمی کاربرد ندارد؛ زیرا نتایجمهم این تیوری (بخصوص اربیتال اتمی) با استفاده از مفاهیم ساده‌تری قابل درک وبه‌کارگیری هستند.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.