ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    22 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    22 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    518
تعداد کل بازدید ها :
    24906305
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
شرح پروسس واحد وینیل استات پتروشیمی اراک
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم پایه,شیمی
حجم فایل : 275 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 77 صفحه
تعداد بازدید : 154 مرتبه


قیمت: 4,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

baran364
سایر فایل ها
توضیحات :

                                     شرح پروسس واحد وينيل استات پتروشيمي اراك

 

 
فهرست
 
شرح پروسس
 
واكنش
 
بخش CO2زدائي
 
عريان كننده CO2
 
ستون مواد سبك 3006- r–31
 
واحد Utilities
 
- ستون جريان جانبي 3002-T - 31
 
سيستم ممانعت كننده
 
 
 
 
1-  شرح پروسس
 
اصول كار پروسس فاز گازي براي توليد وينيل استات ، بر اساس تبديل اتيلن ، اكسيژن و اسيد استيك به حالت گازي در بستر ثابتي از كاتاليست فلزات ناياب و مصرف مقدار اضافي مواد واكنش دهنده   مي باشد . مواد خروجي از راكتور وارد ستون پيش آب گيري  شده و مقداري از آب آن بالاي ستون خارج مي گردد . پس از شستشوي كامل گازهاي وارد واكنش نشده اتيلن و اكسيژن از دي اكسيد كربن توسط اسيد استيك در ستون شستشوي گازهاي در گردش  گازهاي واكنش نشده مجدداً به راكتور برمي گداند . اسيد استيك اضافي پس از تفكيك شدن از وينيل استات ، آب و محصولات جانبي با نقطه جوش پايين در ستون آزئوترپيك مجدداً برگشت داده مي شود . وينيل استات خام توليدي در ستون آبگيري از محصولات جانبي با نقطه جوش پايين جدا شده و سپس در ستون پالايش      تقطير مجدد بر مي گردد . وينيل استات و اسيد استيك از محصولات جانبي در ستونهاي اتيل استات جدا كننده باقيمانده سبك  و همچنين جدا كننده آب بازيابي شده و مواد با نقطه جوش بالاتر در دو مرحله در واحد تبخير تغليظ مي گردند و دي اكسيد كربن نيز در واحد جداكننده دي اكسيد كربن از سيستم خارج مي شود .
 
براي درك بهتر توضيحات پروسس از علامتهاي در داخل پرانتز استفاده شده است كه مشخص كننده جريانات مختلف در PFDو موازنه مواد مي باشد .
 
واحد VAشامل بخشهاي زير مي شود :
 
-        واكنش 10
 
-         جداسازي Co2   20
 
-         تقطير 20
 
-         انبار مباني  40
 
-         انبار نهائي و واحد فروش محصولات   50
 
-         واحد خروج گازها و سيستم مشعل   60
 
-          بخار و سيستم كندانس كننده   70
 
-         واحد آب ، برق و بخار   80
 
1-1         واكنش ( بخش 10 )
 
1-2-   مخلوط گازي ( 109 ) كه شامل 47% مولي اتيلن ، 6% مولي اكسيژن ، 15% اسيد استيك ، 22% مولي دي اكسيد كربن و همچنين مواد شركت نكرده در واكنش است وارد راكتور لوله اي
با بستر ثابت مي شود . اتيلن ، اكسيژن و اسيد استيك در فشار مطلق 9 بار و درجه حرارت خروجي راكتور بين C190- 145 بر اساس معادله شيميايي زير تبديل به وينيل استات  آب مي گردد .
 
 
 
 
 
درصد تبديل بطور تقريبي براي اتيلن 9% ، اكسيژن 46% ، و اسيد استيك 29% مي باشد بنابراين بخش عظيمي از مخلوط اكسيژن ، اتيلن ، غير واكنش كننده ها و اسيد استيك برگشت داده مي شوند . سرعت واكنش و درصد تركيب عمدتاً با رعايت مقدار مازاد واكنش دهنده ها كه براي واكنش ضروري مي باشد و همچنين جهت انتقال حرارت از كاتاليست به ديوار لوله ها براي محدود كردن حالت انفجاري در ورودي راكتور تنظيم مي شود . مقدار محصول توليد شده از يك طرف بوسيله حداكثر غلظت مجاز اكسيژن در خوراك ورودي به راكتور و گاز برگشتي سيستم مه نبايستي از حد مجاز انفجار تجاوز كند و از طرف ديگر به وسيله حداقل غلظت مجاز اكسيژن در خروجي راكتور كه از تشكيل منواكسيد كربن در هنگامي كه اكسيژن كم است جلوگيري نمايد ، تنظيم مي گردد . مقدار اكسيژن به طور مداوم به وسيله دوآناليزور اتوماتيك كنترل شده كه خروجي آناليزورها روي سيستم قطع كننده جريان اكسيژن  عمل مي كند . نمونه گازي از خوراك ورودي به راكتور جهت آناليزور اتوماتيك تأمين مي شود . 
 
                                    شرح پروسس واحد وينيل استات
 
پتروشيمي اراك

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.