ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1146
تعداد کل بازدید ها :
    24908621
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله حسابرسی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,حسابداری
حجم فایل : 67.27 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 78 صفحه
تعداد بازدید : 579 مرتبه


قیمت: 12,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 27

فروشنده ی فایل

555555
سایر فایل ها
توضیحات :
فهرســــــت مطالب
 
 
مقدمه                                 5
پيشينه حسابرسي                            6
انواع موسسات حسابرسي                         10
موسسات محلي                                 10
موسسات منطقه اي                               10
موسسات ملي                                 10
هشت موسسه بزرگ                              10
نقش حسابرسي در اقتصاد كشور                      11
حسابرسي چيست ؟                           12
نكاتي چند در خصوص ماهيت قانوني موسسات غير تجاري          14
روش و مراحل ثبت موسسه                        15
فرم تقاضانامه ثبت موسسه                           15
انتخاب نام موسسه                               15
مدارك لازم جهت ثبت موسسه                         15
ثبت در دفتر انديكاتور                              16
درج آگهي در روزنامه كثيرالانتشار                        16
تغييرات در موسسه                               17
نحوه اخذ مجوز ثبت موسسه                       17
مدارك لازم جهت ثبت موسسات حسابرسي                 17
اساسنامه موسسه حسابرسي                        18
 
 
 
 
 
عنــوان                                       صفـحــه
استانداردهاي پذيرفته شده حسابرسي                    21
استانداردهاي عمومي                              21
استانداردهاي اجراي عمليات                          21
استانداردهاي گزارشگري                            22
آيين رفتار حرفه اي                           23
نياز به آيين رفتار حرفه اي                            23
آيين رفتار حرفه اي در حسابرسي مستقل                 25
اصول در رفتار حرفه اي حسابرسان                        26
انواع حسابرسي                             27
حسابرسي صورتهاي مالي                             27
حسابرسي رعايت                                27
حسابرسي عملياتي                                28
گزارش حسابرسان                           29
اهميت گزارش حسابرسان                            29
بند مقدمه گزارش حسابرسان                         29
بند دامنه رسيدگي گزارش حسابرسان                      31
بند اظهار نظر گزارش حسابرسان                         31
نمونه اي از گزارش حسابرسان مستقل                     33
كاربرگهاي حسابرسي                          34
كاربرگ حسابرسي چيست ؟                           34
مالكيت كاربرگهاي حسابرسي                          35
انواع كاربرگها                                35
رسيدگي به مدارك عمومي                       38
شركتنامه و اساسنامه                         40
قراردادهاي مشاركت شركا                      41
 
 
 
 
عنـوان                                       صفـحـه
صورتجلسات مجامع عمومي و هيات مديره                42
قراردادهاي منعقده توسط شركت صاحبكار               43
قوانين و مقررات                          44
قوانين و مقررات مربوط به حرفه و عمليات حسابرسي             44
قوانين ومقررات تجاري                          46
قوانين و مقررات مالياتي                          46
قوانين و مقررات مربوط به اموال و معاملات                 46
قوانين كار و تأمين اجتماعي                         47
قوانين و مقررات ناظر بر موسسات دولتي                 47
قوانين خاص                                47
وجوه نقد و اوراق بهادار قابل داد و ستد                48
منابع و ماهيت وجوه نقد                         48
نحوه برخورد حسابرسان در رسيدگي به وجوه نقد             49
چقدر زمان براي حسابرسي وجوه نقد ؟                   49
برنامه حسابرسي وجوه نقد                         50
حسابهاي دريافتني ، اسناد دريافتني و معاملات فروش          52
منشا و ماهيت حسابهاي دريافتني                     52
منشا و ماهيت اسناد دريافتني                        52
هدفهاي حسابرسان از رسيدگي به دريافتني ها                53
برنامه حسابرسي دريافتني ها و معاملات فروش               54
موجوديهاي مواد و كالا و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته       56
منشا و ماهيت موجوديهاي مواد و كالا و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته   56
چگونگي برخورد حسابرسان در رسيدگي به موجوديهاي مواد و كالا      57
برنامه حسابرسي موجوديهاي موادوكالاو بهاي تمام شده كالاي فروش رفته 58
 
 
 
 
 
عنـوان                                    صفـحـه
 
اموال ، ماشين آلات و تجهيزات ؛ استهلاك و تهي شدن           60
چگونگي برخورد حسابرسان با حسابرسي اموال ، ماشين آلات و تجهيزات      60
برنامه حسابرسي اموال ، ماشين آلات و تجهيزات                 61
استهلاك                                   62
برنامه حسابرسي ـ هزينه استهلاك و استهلاك انباشته              64
حسابهاي پرداختني و ساير بدهيها                     66
منشا و ماهيت حسابهاي پرداختني                         66
چگونگي برخورد حسابرسان با رسيدگي به حسابهاي پرداختني          67
برنامه حسابرسي                                68
بدهي هاي بلند مدت و حقوق صاحبان سرمايه ؛ زيانهاي احتمالي        70
بدهي هاي بهره برداري                              70
چگونگي برخورد حسابرسان با رسيدگي به بدهي هاي بهره دار          71
برنامه حسابرسي بدهي هاي بهره دار                 72
منابع و ماهيت حقوق صاحبان سرمايه                       73
برخورد حسابرسان با حسابرسي حقوق صاحبان سرمايه         73
برنامه حسابرسي ـ سهام سرمايه                    74
رسيدگي بيشتر به درآمدها و هزينه هاي تكميل حسابرسي        76
نوع و ماهيت درآمد و هزينه ها                         76
چگونگي برخورد حسابرسان با رسيدگي به درآمدها و هزينه ها      76
اسناد و مدارك                            77
منابع و مآخذ
 
 
 
 
 
 
مقدمه
 
اقتصاد دانان تصديق كرده اند كه يك فرد بايد منابع  (زمين ، كار ، سرمايه ) توليد را جهت ايجاد توليد به حركت درآورند و پديده توسعه اقتصادي را از نقطه نظر سرمايه داري تحليل كرده وكارفرما به عنوان مالك ، سرمايه گذار يا موسس عوامل توليد فرض شده است و تصميمهاي او بر اساس سود بيشتر و بازگشت سرمايه گرفته مي شود .
در انقلاب صنعتي قرن نوزدهم ، اقتصاد داناني مانند آدام اسميت و ديويد ريكاردو و كارل ماركس عوامل موثر در رشد اقتصادي را شناسايي كردند . اين عوامل براي مثال اندوختن سرمايه ( شامل پيشرفت تكنولوژي ) ، تغييرات جمعيت ، تقسيم كار و كارآفريني مي باشد اينها پايه بسياري از تئوريهاي رشد اقتصادي هستند . 
كارآفريني يكي از عوامل ايجاد توسعه است زيرا كارآفريني عاملي است كه ديگر عوامل را در كنار هم مي گذارد تا موسساتي بهره ور و خلاق ايجاد شوند كه موجب توسعه جامعه باشند .
زماني كه كارآفريني به عنوان شغل توسط بسياري از اعضاي يك جامعه پذيرفته شود ، آن جامعه بسيار بسيار سريع توسعه مي يابد .
نياز به كالا يا خدمات يك موقعيت اقتصادي است زماني كه مردم به چيزي احتياج دارند ، خواهان و مايل به پرداخت پول براي تأمين نيازشان هستند . به طور كلي توانايي اشخاص براي ارائه نوع كالا و خدماتي كه ديگران نياز دارند ، در زمان مناسب و مكان مناسب و به افراد مناسب و با قيمت مناسب را كارآفريني مي گويند .
كارآفريني تأثير مستقيمي روي توسعه اقتصادي و اجتماعي مردم دارد . هر چه يك جامعه بيشتر در فعاليتهاي كارآفريني شركت كند ، سريع تر به توسعه اقتصادي و اجتماعي دست مي يابد .
ما همچنين متوجه شديم كه كشور ما در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته مسير طولاني پيش رو دارد و به اين دليل به طور جدي در حال تشويق توسعه كارآفريني در سطح جامعه مي باشيم .
 
 
انواع مؤسسات حسابرسي 
دامنه اندازه مؤسسات حسابرسي از يك نفر تا چندين هزار نفر كاركنان حرفه اي است . از نظر اندازه ، مؤسسات حسابرسي اغلب به چهار گروه زير تقسيم مي شوند :
 
مؤسسات محلي  -  مؤسسات محلي معمولأ داراي يك يا دو دفتر كار و فقط يك يا چند شريك حسابرس مستقل است كه در يك شهر يا ناحيه ، خدمات خود را به صاحبكاران ارائه مي كنند . خدمات اين مؤسسات بيشتر شامل تنظيم اظهار نامه مالياتي  ، ارائه مشاوره مديريت و خدمات حسابداري است . حسابرسي معمولأ بخش كوچكي از كار آنان است . صاحبكاران حسابرسي ، معمولأ واحدهاي تجاري كوچكي هستند كه صورتهاي مالي حسابرسي شده را براي پيوست كردن به درخواست وام بانكي خود ، مي خواهند .
 
مؤسسات منطقه اي – بسياري از مؤسسات محلي با افتتاح دفاتر كار بيشتر در شهرها يا ايالتهاي همجوار و افزايش تعداد كاركنان حرفه اي خود به مؤسسات منطقه اي تبديل مي شوند . ادغام با مؤسسات محلي ديگر نيز راهي براي منطقه اي شدن اين مؤسسات است . اين رشد معمولأ به همراه افزايش سهم كار حسابرسي در مقايسه با خدمات ديگر است .
 
مؤسسات ملي  - به مؤسسات حسابرسي كه در بيشتر شهرهاي اصلي ايالت متحده دفاتري دارند اصطلاحاً مؤسسات ملي گفته مي شود . اين مؤسسات در كشورهاي ديگر نيز يا از طريق دفاتر خود يا از راه  مؤسسات وابسته در آن كشورها ، فعاليت دارند .
 
هشت مؤسسه بزرگ –  در خبرها اغلب صحبت از بزرگترين هشت مؤسسه حسابرسي در ايلات متحده است كه به هشت بزرگ معروفند . تمام اين مؤسسات در شهرهاي اصلي سراسر جهان دفاتري دارند .  تنها يك مؤسسه خيلي بزرگ است كه كاركنان و امكانات كافي را براي حسابرسي يك شركت فوق العاده بزرگ دارد . تقريباً تمام شركتهاي خيلي بزرگ آمريكايي را اين هشت مؤسسه بزرگ ، حسابرسي مي كنند . اگر چه اين موسسات ، خدمات متنوعي را   ارائه 
 
       1. Audit   Firm    
مي كنند ، اما بيشترين حجم كار آنان حسابرسي است . درآمد سالانه هر يك از هشت مؤسسه بزرگ در حدود صدها ميليون دلار است . اسامي اين هشت مؤسسه بزرگ به ترتيب حروف الفبا عبارت است از  “ آرتور اندرسن ، آرتور يانگ ، ارنست اندويني ، پرايس واتر هاوس ، پيت مارويك مين ، توش راس ، ديلويت هسكينزاند سلز ، كوپر زاند ليبرند . ”
شايعات مربوط به احتمال ادغام بعضي از اين مؤسسات بزرگ  ، بيانگر امكان تبديل هشت برزگ به هفت يا حتي شش بزرگ است .
 
 
نقش حسابرسي در اقتصاد كشور   
وجود اطلات مالي قابل اتكا، لازمه بقاي جامعه امروزين است . فرد سرمايه گذاري كه تصميم به خريد يا فروش سهام مي گيرد ، بانكداري كه در مورد تاييد يك تقاضاي وام تصميم مي گيرد  ، و دولت براي وصول درآمد ماليات متكي بر اظهارنامه هاي مالياتي ، همگي بر اطلاعاتي اتكا مي كنند كه توسط ديگران تهيه شده است . در بسياري از اين موارد ، هدفهاي تهيه كنندگان اين اطلاعات ، با هدفهاي استفاده كننده گان از آن مغاير است . نياز به حسابرسان مستقل در چنين استدلالي مستتر است ، يعني افرادي با صلاحيت و صداقت حرفه اي كه بتوانند مشخص كنند اطلاعات مالي كه بر آن اتكا مي شودتصويري مطلوب و كامل از واقعيت امر است يا خير  ! 
گرچه اطلاعات مالي از منابع مختلف قابل استخراج است ، اما در حال حاضر صورتهاي مالي هسته اصلي منابع اطلاعات مالي را تشكيل مي دهد و بنابراين بايد از كيفيت مطلوبي برخوردار باشد . صورتهاي مالي زماني از كيفيت مطلوب برخوردار خواهد بود كه بر اساس ضوابط معتبر يعني استانداردهاي حسابداري تهيه شده باشد . 
استانداردهاي حسابداري ضوابط شناسايي و اندازه گيري دارائيها ، بدهيها ، سرمايه ، درآمد ها و هزينه ها را مشخص مي كند و در نتيجه داراي آثار و تبعات اقتصادي است ، از اين رو بايد توسط مراجع مربوط و مسئولي تدوين شود .
در ايران بر اساس بند 4 تبصره 2 قانون تشكيل سازمان حسابرسي و ماده 6 قانون اساسنامه سازمان حسابرسي ، وظيفه تدوين و تعميم اصول و ضوابط حسابداري و حسابرسي به اين سازمان محول شده است . همچنين بر اساس بند ‹ ز› ماده 7 اساسنامه قانوني سازمان حسابرسي ،  « مرجع تخصصي و رسمي تدوين اصول و ضوابط حسابداري و حسابرسي در سطح كشور ، سازمان است و گزارشهاي حسابرسي و صورتهاي مالي كه در تنظيم آنها اصول و ضوابط تعيين شده از طرف سازمان رعايت نشده باشد در هيچ يك از مراجع دولتي قابل استفاده نخواهد بود .» 
 
حسابرسي چيست ؟
نوعي از حسابرسي كه در اين پروژه بيشتر به آن پرداخته مي شود ، رسيدگي به صورتهاي مالي يك شركت توسط يك موسسه حسابرسي است . اين نوع از حسابرسي عبارت است از بازرسي جستجوگرانه مدارك حسابداري و ساير شواهد زير بناي صورتهاي مالي . حسابرسان از راه كسب آگاهي از سيستم كنترل داخلي و بازرسي مدارك ، مشاهده دارائيها ، پرسش از منابع داخل و خارج شركت و اجراي ساير روشهاي رسيدگي ، شواهد لازم را براي تعيين اينكه  صورتهاي مالي، تصويري مطلوب و به نسبت كامل از وضعيت مالي شركت و فعاليتهاي آن در طول دوره مورد رسيدگي ارائه مي كند يا خير ، گردآوري مي كنند . 
در هر حسابرسي ، بيان صريح حدود رسيدگي ، مهم است . اين حدود ، واحد مورد رسيدگي و دوره مورد رسيدگي را مشخص مي كند . بنابراين ، از حدود رسيدگي براي تعيين و محدود كردن مسئوليت حسابرسان استفاده مي شود . واحد مورد رسيدگي مي تواند يك واحد با مالكيت فردي ، شركت تضامني ، شركت سهامي و و شركتهاي تابع آن ، يك آموزشگاه يا هر سازمان ديگري باشد . دوره مورد رسيدگي معمولاً يكسال است . اگرچه بعضي از حسابرسيها دوره كوتاهتري را مي پوشاند . 
رسيدگيهاي حسابرسان مستقل مبناي گزارش حسابرسي را فراهم مي آورد . “ هرگز حسابرسان بدون اجراي رسيدگي ، نسبت به مطلوبيت ارائه صورتهاي مالي اظهار نظر نمي كنند .” شناخت حسابرس از فعاليت صاحبكار ، حسابرسي هاي  انجام شده در سالهاي گذشته ، اعتقاد به درستكاري مالكان و مديران ، هيچيك از اين عوامل براي اظهار نظر نسبت به صورتهاي مالي توسط حسابرسان كافي نيست . حسابرسان ، صورتهاي مالي سال جاري را يا رسيدگي مي كنند ، يا نمي كنند . اگر رسيدگي نكنند ، نسبت به مطلوبيت ارائه صورتهاي مالي نيز اظهار نظر نخواهند كرد . 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.