ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    891
تعداد کل بازدید ها :
    24900683
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
پروژه بررسی نقش خانواده در افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 70.96 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 32 صفحه
تعداد بازدید : 77 مرتبه


قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

asemansorbi
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع:

پروژه بررسی نقش خانواده در افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی

فهرست مطالب

پیشگفتار
فصل اول - طرح تحقیق
طرح تحقیق
واژه های کلیدی
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف های کلی تحقیق
هدف های جزئی تحقیق
فرضیه ها :
فرضیه اول
متغییر های تحقیق :
متغییر مستقل
متغییر وابسطه
تعاریف عملیاتی متغییر ها :
ارزشیابی توصیفی
تعریف نظری افت تحصیلی 
فصل دوم - ادبیات و پیشینه تحقیق
پیشینه بحث
تحقیقات انجام شده 
بررسی تحقیقات انجام شده در داخل ایران
بررسی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران 
مختصات طرح ارزشیابی توصیفی
محور اول : تغییر تأکید از ارزشیابی پایانی به ارزشیابی تکوینی
محور دوم : تغییر مقیاس فاصله‌ای (20 – 0) به مقیاس ترتیبی (در حد انتظار، نزدیک به انتظار، نیازمند تلاش بیشتر)
محور سوم: تنوع‌بخشی به ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات
محور چهارم: تغییر در ساختار کارنامه
محور پنجم: تغییر در مرجع تصمیم‌گیرنده درباره ارتقاء دانش‌آموزان
برای انجام ارزشیابی توصیفی یا اصیل و همه جانبه چهار منبع پیشنهاد شده است
نتایج ارزشیابی از نحوه اجرای سه ساله طرح آزمایشی ارزشیابی توصیفی
فصل سوم - روش انجام تحقیق
مواد و روشها
نوع پژوهش
روش اجرای طرح
جامعه آماری
ابزار گردآوری داده ها
آزمون افت تحصیلی ریاضی
روایی محتوایی
پایایی
پرسشنامه آگاهی فراشناختی
پایایی پرسشنامه
پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه
روش اجرا
نمونه آماری و نحوه گزینش آن
رابطهٔ t یا درصد احتمال صحت گفتار 
فصل چهارم - یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها
بررسی یافته ها
فصل پنجم - نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات
خلاصه و نتیجه گیری
محدودیتهای تحقیق :
محدودیتهای تحت کنترل پژوهشگر
محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر
فهرست منابع
پیوست - پرسشنامه
 
پیشگفتار :
زير بناي علمي هر جامعه اي را آموزش و پرورش آن تشكيل مي دهد، بنابراين با افزايش كيفيت آموزشي مي‌توان ساختار علمي يك جامعه را مستحكم و توانمند ساخت. از اينرو  بر عهده كارشناسان خبره آموزش است كه روش‌هاي مختلف را كه درافزايش كيفيت آموزشي ‌مؤثرند را مورد بررسي قرار دهند.
 
مقدمه
دانش‌آموزان در دوران ابتدایی  بنا بر ضرورت نيازهاى درونى و فطرى خويش بدنبال کسب دانش و آگاهى هستند، بنابراين بصورت طبيعى به تحصيل علاقه‌مندند.
اغلب دانش‌آموزان در حال تحصيل در مدارس، از بهره‌ى هوشى لازم براى انجام تحصيل در مقطع مربوط به خود برخوردارند و به گفته‌ى بنيامين بلوم اغلب دانش‌آموزان قادر به کسب اهداف آموزشى هستند و تنها زمان يادگيرى براى آنها متفاوت است.
 
واژه هاي كليدي : 
خانواده ( Family  ) ، افت تحصیلی
 
فصل اول 
کلیات تحقیق
 
بیان مسئله :
بررسی پیرامون رابطه میان خانواده ها و افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی ، تا چه اندازه به هدف ها، محتوا، فعالیت های یادگیری دانش آموزان، روش های ارزشیابی راهبردهای تدریس، ابزار یادگیری، زمان و مكان یادگیری پرداخته ایم و محیط های آموزشی مان عوامل اجرایی، معلم و مسئولان با این امور آشنا هستند. آیا واقعاً نقطه شروع همه فراگیران یكسان است؟ آیا همه باید به یك شكل و شیوه مورد ارزشیابی قرار بگیرند؟ آیا ارزشیابی ها استاندارد است؟و دارای اعتبار هستند؟ می توانند هدف های رفتاری موردنظر را بسنجند؟ باتوجه به مراحل پدیده آموزشی صحبت درباره افت تحصیلی نباید سطحی و گذرا باشد. كلیه مراحل از شروع نوشتن ارزش ها، دیدگاه ها، هدف تا آخرین مرحله اجرا و ارزشیابی یك به یك با شیوه های همه پرسی، پرسشنامه، همایش، سمینار، تحقیقات آماری باید مورد بررسی قرار گیرد تا به عوامل موثر در افت تحصیلی به شیوه علمی دست یافت. 
 
اهمیت و ضرورت تحقیق :
در كشور ما محتوای كتب درسی توسط دفاتر تحقیق و تالیف كتب درسی به وسیله اساتید متخصص تدوین می شود. سطح ارتباط مولفین كتاب با عوامل درگیر با محتوای كتب معلم و شاگرد ضعیف بوده و نسبت به نیاز دانش آموز و تقاضای معلم بی اطلاع هستند یا حداقل شناخت از نزدیك وجود ندارد. لذا متخصصان به پشتوانه رشته تحصیلی خود به تعیین محتوای درسی پرداخته اند. موضوع های درسی مدون به عنوان منبع اصلی اطلاعاتی در برنامه آموزشی ایجاب می كند كه یك سازماندهی فارسیی و از پیش تعیین شده داشته باشیم. حتی گام های تدریس باید از پیش تعیین شده باشد تا مجموعه آموزشی بتواند به نحوی موثر و كارآمد به انتقال دانش بپردازد. با توجه به حجم كتب و نامتناسب بودن با درك و فهم دانش آموز و حتی زمان و مكان آموزشی با چالش های جدی روبه رو هستیم. با این شیوه جریان یادگیری به یك جریان مكانیكی مبدل شده. نقاط ضعف این شیوه طرح محتوای كتب درسی عبارتند از: 
۱- معلومات تكه تكه شده و مجزا از یكدیگر در قالب دروس مجزا ارائه می شود لذا سریع فراموش می شود و از كاربرد علوم آموخته شده كاسته خواهد شد. 
۲- برنامه درسی با موضوع محور ارتباطی با دنیای واقعی دانش آموز ندارد و مسائل و مشكلات و امور زندگی دانش آموز به طور پیوسته در برنامه درسی او گنجانده نشده است. 
۳- به توانمندی ها، علایق و نیازها و تجربه های گذشته دانش آموزان توجه كافی مبذول نمی شود. لذا انگیزه های لازم برای یادگیری از آنها را سلب می كند. 
۴- محتوای كتب باید با زندگی طبیعی بیگانه نباشد. 
۵- درك دانش آموز از محتوا نباید تحت الشعاع كمیت آموزش قرار گیرد. 
۶- مهارت های شناختی مورد توجه قرار گیرد. 
۷- باتوجه به گسترش دانش بشری و پیداشدن قلمروهای جدید در علم و كثرت موضوع های درسی هماهنگی با طول زمان كلاس، تعداد شاگردان و فضای آموزش ندارد. 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.