حجم فایل : 148.26 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 38 صفحه
تعداد بازدید : 202 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
عنوان : پروژه کارآفرینی دبستان غیرانتفاعی
فهرست مطالب
فصل اول - کلیات
1- 1 مقدمه
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
محل اجزا
1 – 3 – مشخصات متقاضیان
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
فصل دوم - روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از دبستان غیر انتفاعی توحید ( خیایان توحید )
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
توجیه اقتصادی محصول
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )
فصل سوم - امور مالی طرح
میزان سرمایه گذاری
محاسبه هزینه ها
هزینه های جاری طرح
هزینه های ثابت و متغییر تولید
محاسبه سود و زیان ویژه ( ارقام به میلیون ریال )
تاسیسات مورد نیاز
هزینه های قبل از بهره برداری
هزینه های ثابت طرح
حقوق و دستمزد پرسنل
هزینه سوخت و انرژی
فصل چهارم - جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج حاصله از اجرای طرح
منابع و ماخذ
خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی تاسیس دبستان غیر انتفاعی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
علافه به کودکان و نگهداری و آموزش آنها یکی از عوامل موثر در انتخاب این طرح بوده است ، در وحله دوم بررسی های مالی و اقتصادی و سود آور بودن این طرح و اینکه این طرح یکی از طرح هایی است که به سلامت روحی و روانی بالایی نیاز دارد و همچنین می تواند باعث پیشرفت وضعیت روحی افراد گردد از دیگر عوامل گرایش به این طرح بوده است
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح یک طرح آموزشی است و آموزش و پرورش همیشه از مشاغل بسیار مفید در کشور بوده است و گرایش به آن علاوه بر سودآوری از وجهه اجتماعی بالایی برخوردار است
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :
میزان اشتغالزایی طرح متغییر است ، ولی بعنوان پیشفرض 12 نفر در نظر گرفته شده است
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
به كودكان اجازه دهید كه هر قدر زمان برای یادگیری و تمرین مطلبی نیاز دارند صرف كنند؛ چرا كه این زمان رابطه مستقیم با میزان یادگیری آن مطلب خواهد داشت.
همواره این سوال مطرح است كه برای آموزش كامپیوتر به كودكان چه شخصی مناسبتر است؟ آیا خود ما میتوانیم این كار را انجام دهیم یا میبایست فردی متخصص آموزش وی را بر عهده گیرد؟
این نـوع آموزش از جـمله مـواردی اسـت كـه به تـجربه كافی و صبر و حوصله زیاد نیازمند است. بسیاری از سوء تفاهمها و برخوردها زمانی بروز میكنند كه والدین توقعی بیش از توانایی فرزندشان دارند و مطالب آموزشی را با دیدگاه خود بـه آنها میآموزند، در حالی كه لـحن و حـالت انـتقال مطالب به كودكان نیازمند روندی خاص است.
در این مـقاله انتظاراتی را كه میتوانیم از كودكان چهار، پنج و شش ساله داشـته باشیم مـطرح كرده و بیان میشـود كه نـیاز آموزشی در این گروه سنی از چه طریق برآورده خواهد شد.
در این مقطع سنی كودكان مقاومت و لجبازی بیشتری نشان میدهند و نـمیتوانند به طور جدی مراحل آموزشی را طی كنند و باید توجه داشت كه در این هنگام بازیگوشی كودك نوعی جلب توجه والدین و تقاضای محبت بیشتر از آنهاست، زیرا او نمیتواند به صورت مستمر و در حالتی خشك و جدی، سیل آموختهها را به ذهن خود تحمل كند و به نوعی نیازمند وقفه در آموزش است.
آموزش كامپیوتر در سنین خردسالی تنها به صورت عملی و با استفاده از نرمافزارهای متناسب با سن آنها امكان پذیر است و همان گونه كه در مقاله "كودكان از چه زمانی میتوانند كار با كامپیوتر را آغاز كنند؟" (ماهنامه وب شماره ۸۳) بیان شد، به دلیل بروز واكنش حركتی كودكان در این سنین میبایست آنها را به آموزش كامپیوتر در حالت دلخواه تشویق كرد تا آموختههای وی با تفنن همراه بوده و به صورت شهودی كسب شوند.
اگر فرزند شما تقاضای كمك میكند، بهتر است به او كمك كنید اما دقت كنید كه آیا او به كمك شما نیاز دارد؟
به طور مـثال اگر وی در كاری سـادهای كه قـبلاً تجربه كرده و انجام مجدد آن برایش دشوار نیست از شما كمك خواست، تسلیم نشوید، حتی اگر وضعیت را بدتر كند، زیرا در مدت كوتاهی او به كودكی تنبل و وابسته به شما تبدیل خواهد شد، ولی زمانی كه علیرغم تلاش وی، عمل مورد نظر در كامپیوتر انجام نمیشود، با هدایت دست او و توضیح مرحله به مـرحله عملیات به صورت آهسته این كار را به او بیاموزید و با وقفهای كوتاه از او بخواهید كه خود نیز آن را آزمایش كند.
مسئله دیگری كه در آموزش كامپیوتر به كودكان باید مورد توجه قرار گیرد، این است كه در انتقال مطالب ابداً عجله نكنید و نگران این نباشید كه درسهایی را كه برای یاد دادن در یك روز در نظر دارید به روز بعد منتقل كنید.
به كودكان اجازه دهید كه هر قدر زمان برای یادگیری و تمرین مطلبی نیاز دارند صرف كنند؛ چرا كه این زمان رابطه مستقیم با میزان یادگیری آن مطلب خواهد داشت.
به خاطر داشته باشید، زمانی كه مهارتهای كامپیوتر را به كودكی آموزش میدهید، ممكن است لازم باشد تا بارها موردی را تكرار كنید. در این مواقع میبایست گذری به مطالب دیگر زده و تمركز بیش از حد او را از مورد گیج كننده به مورد دیگر معطوف كنید و پس از گذشت زمان اندكی مجدداً آن مطلب را برای وی بازگو كنید.
حتی اگر زمانی متوجه شدید كه او نمیتواند مطلب مذكور را فرا گیرد، با اصرار بیش از حد میل و اشتیاق او را تضعیف نكرده و آموزش را به روزهای بعد موكول كنید.
مهمترین نـكتهای كه والـدین باید به آن تـوجه كنند ایـن است كه فراگیری مهارتهای مختلف كامپیوتر به كودكان، بـخش اصلی آموزش آنها را تشكیل نمیدهد، بلكه بازی كردن جالب توجهترین تجربهایست كه آنها میتوانند در مورد كامپیوتر داشته باشند، بنابراین تا هنگامی كه این شـوق در آنها وجود دارد و با انجام بـیش از حد آن بـه خود آسیب نمیرسانند، آنـها را آزاد بگذارید تا با انجام بازیها دید خود را نسبت به كامپیوتر و دنیای مجازی بیشتر كرده و همین طور مهارتهای دست خود را نیز افزایش دهند. این امر سبب میشود كه در آیـنده حـتی در مقابل دشوارترین مباحث كامپیوتر از خود اشتیاق كافی برای آموختن بروز دهند.
در مورد كامپیوتر تشویق و تحسین كودك راه مناسبی برای آموزش مهارتهاست؛ كودك نیاز به راهنماییهای شما و تمرین بیشتر دارد ولی باید صبر كنید و حوصله داشته باشید تا به نتایج مطلوب برسید.
تا سن شش سالگی كودكان میتوانند مهارتهای پایه را بر مبنای بازی كردن فراگیرند؛ بنابراین ضمن استـفاده از نرمافزارهای آموزشی مبتنی بر بازی، خود نیز دارای بیانی خلاق باشید تا او از آنچه مجبور به فراگیریش است، خسته نشود.
اغـلب والـدین امروزی احـساسات خود مانند اضطراب، نگرانی، عـجلـه و غــیره را در رفـتـار با كـودكـان منـعكـس میسـازند. بـنابراین دقـت داشته باشید كه در هنگام آموزش كامپیوتر به كودكان یا خود را به طور كامل كنترل كرده و یا این آموزش را به زمانی موكول كنید كه آرامش كافی در شما وجود دارد.
در آخر لازم به ذكر است كه موارد گفته شده تنها بخشی از نكات مورد توجه در آموزش كامپیوتر به كودكان است و باید توجه داشت كه بهترین حالت آموزش تنها زمانی رخ میدهد كه فردی متخصص و با حوصله، تدریس كامپیوتر را به گروهی از كودكان انجام دهد؛ زیرا كامپیوتر از جمله ابزارهایی است كه كار گروهی در كودكان را تقویت كرده و خود نیز در این حالت بیشترین بازدهی را خواهد داشت.
چگونه کودکان خود را قبل از دبستان تربیت کنیم؟
رایانه بهعنوان پدیدهٔ نوین قرن بیستمویکم شناخته شده است و اکنون جزو جداناپذیر بیشتر خانوادهها میباشد. لازمهٔ بازیهای رایانهای، آشنائی کافی کودک با رایانه میباشد. بنابراین، میتوان اولین حس بازیهای رایانهای را آشنا کردن کودک با تکنولوژی جدید عنوان کرد.
بازیهای رایانهای
رایانه بهعنوان پدیدهٔ نوین قرن بیستمویکم شناخته شده است و اکنون جزو جداناپذیر بیشتر خانوادهها میباشد. لازمهٔ بازیهای رایانهای، آشنائی کافی کودک با رایانه میباشد. بنابراین، میتوان اولین حس بازیهای رایانهای را آشنا کردن کودک با تکنولوژی جدید عنوان کرد.
نکتهٔ مثبت دیگر بازیهای رایانهای، این است که میتواند بخشی از وقتهای فراغت کودک را بهصورت مؤثر، با حق انتخاب و شوق و ذوق مناسب پر کند. بازیهای رایانهای مناسب میتواند باعث اعتماد به نفس، رشد خلاقیت و تودهٔ تخیل کودک شود و زمینهٔ مناسب برای یادگیری مطلوب بهوجود آورد و حس رقابت سالم و برتریجوئی را در کودک پرورش دهد و زمینهٔ بروز رفتارهای جوان مردانه و ذهنی را در او فراهم آورد.
تمام مزیتهای بالا، موقعی بروز میکند که بتوانیم نکتههای منفی بازیەای رایانهای را به کمترین میزان خود برسانیم . از نکتههای منفی، میتوان به انواع بازیهای خشن اشاره کرد. پدران و مادران میتوانند در این مورد، استفاده از رایانه را منوط به انتخاب بازیهای مناسب کنند.
مورد دیگر، مسألهٔ اعتیاد به این نوع بازیهاست که باعث چاقی، ضعف زودرس، کنارگیری از مطالعه و سایر فعالیتهای اجتماعی و بدنی، بیتعادلی، ضعف چشم و عصبی شدن کودک میوشد.
برای کاهش اثرهای منفی بازیهای رایانهای، پدران و مادران باید استفاده از این نوع بازیها را زمانبندی و محدود کنند و اجازه ندهند که کودک وقت زیادی را به این بازیها اختصاص دهد پیشنهاد میشود برای نمونه روزی یک ساعت یا هفتهای سه یا چهار بار، اجازهٔ بازی به کودک را بدهید.