ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    21 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    21 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1458
تعداد کل بازدید ها :
    24903350
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی میگو
screenshot
دسته بندي : کارآفرینی,طرح توجیهی
حجم فایل : 255.38 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 46 صفحه
تعداد بازدید : 69 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

cheshmak
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی میگو

فهرست

فصل اول -  کلیات
 
1- 1 مقدمه :
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
محل اجرا :
1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
روش های تشخیص میگوی سالم و غیرسالم
ارزش غذایی میگو
شناخت میگوی سالم و نکاتی در خصوص فرآوری آن
کیفیت میگو :
نقاط سیاه :
نکته :
زردی :
نیم شفافی :
رگ های شنی :
شکستگی و خوردگی :
رنگ میگو:
بو :
بافت :
خمیری بودن میگو :
انبار کردن :
یخ زدائی (دیفراست) :
پختن میگو :
بازار یابی میگوی :
میگو در بازار داخلی :
مجوز های قانونی :
مراحل صدور جواز تاسیس :
شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافتجواز تاسیس
1-   اشخاص حقیقی
2-   اشخاص حقوقی
مدارک مورد نیاز
اصلاحیه جواز تاسیس
صدور پروانه بهره برداری
مراحل صدور توسعه طرح
 
فصل دوم - روش انجام کار
 
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از کارخانه بسته بندی و فرآوری میگو
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار (ارقام به میلیون ریال)
توجیه اقتصادی محصول
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )
 
فصل سوم  - امور مالی طرح
 
1- هزینه های ثابت طرح
1-1- زمین
2-1- محوطه سازی
3-1- ساختمانها
4-1- ماشین آلات و تجهیزات ارقام به میلیون ریال)
5-1- تأسیسات
6-1- وسایل نقلیه (ارقام به میلیون ریال)
7-1- تأسیسات اداری (ارقام به میلیون ریال)
8-1- هزینه های قبل از بهره برداری (ارقام به میلیون ریال)
جمع کل سرمایه گذاری ثابت
2- هزینه های جاری
1-2- مواد اولیه و نهاده های تولید
2-2- حقوق و دستمزد (ارقام به میلیون ریال)
3-2- هزینه نگهداری و تعمیرات (ارقام به میلیون ریال)
4-2- هزینه استهلاک (ارقام به میلیون ریال)
5-2- سوخت و انرژی
جمع هزینه های جاری طرح
سرمایه در گردش (دوره یک ماهه)
جمع کل سرمایه گذاری طرح
درآمد
برآورد هزینه های عملیاتی و غیرعملیاتی
محاسبه دوره بازگشت سرمایه
محاسبه نقطه سربه سر (در 100% تولید) (ارقام به میلیون ریال)
محاسبه کارمزد وام :
جدول بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات (ارقام به میلیون ریال)
 
فصل چهارم  - جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات
 
نتایج حاصله از اجرای طرح

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی فرآوری و بسته بندی میگو با ظرفیت بسته بندی 1800 تن میگوی فرآوری شده در سال پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
به دلیل فوایدی که میگوی سالم و بسته بندی شده دارد از جمله:
گوشت گوسفند، گوساله، مرغ، ماهي و ميگو جزو غذاهاي با پروتئين بالا محسوب مي شوند كه معمولا نياز پروتئيني بدن بايد توسط آنها تأمين شود.
 

همچنين ميزان كلسترول در 100گرم ميگو حدود دوسوم ميزان كلسترول در يك تخم مرغ 50گرمي است.
يعني در وزن مساوي، ميزان كلسترول ميگو يك سوم كلسترول تخم مرغ است. با اين تفاوت كه در ميگو، ميزان اسيد چرب اشباع كه براي سلامتي مضر است صفر است كه مي تواند به كاهش كلسترول خون كمك كند.
بر اساس تحقيقاتي كه در دانشگاه راكفلر آمريكا صورت گرفته و به تأييد انجمن متخصصان قلب آمريكا رسيده و در مجله نظام پزشكي ايران نيز به ثبت رسيده است. كلسترول موجود در ميگو باعث افزايش كلسترول خون نمي شود و اصولا آن چه كه علت اصلي افزايش كلسترول خون است، اسيدهاي چرب اشباع به شمار مي روند.
ميگو مقدار قابل توجهي املاح ضروري به خصوص فسفر و آهن دارد كه به ويژه براي كودكان در حال رشد و زنان باردار بسيار مفيد است.
نكته قابل توجه ديگر اين كه در غذاهاي دريايي به دليل كمتر بودن بافت پيوندي به نسبت ساير غذاهاي گوشتي، گوشت آنها نرم تر بوده و اين واقعيت به خصوص پس از پخت مشخص مي شود. به همين دليل غذاهاي دريايي و از جمله ميگو براي افراد مسن كه به دليل وضعيت دهان و دندان كمتر قادر به جويدن و هضم غذا هستند بسيار مفيد است.
در ارتباط با اندازه ميگو توضيح اين كه بر خلاف تصور عامه ميگوهاي درشت يا به اصطلاح شاه ميگو به دليل مسن بودن ميگو و سفت شدن عضلات آنها و به زبان ديگر پير شدن آنها در مقايسه با ميگوهاي كوچكتر، خوشمزه نيست و در ميگو نيز مانند ساير جانوران مثل مرغ، گاو و گوسفند نوع كوچكتر آن خوشمزه تر است، دليل اصلي تفاوت قيمت در ميگوهاي ريز و درشت درصد ضايعات آن است. و همچنین با توجه به خودکفایی این محصول در دولت و همجنین نیاز بازار داخلی به این محصول با توجه به این که بسته بندی و عرضه میگو می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید این طرح را انتخاب نمودم.

 

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، سلامت جسمانی افراد جامغه با مصرف آبزین از جمله میگو تأمین می شود، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 47 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
ميگو جانورى آبزى از خانواده سخت پوستان است كه به طور عمده در آب هاى گرم بين ۱۸ تا ۳۸ درجه سانتيگراد زندگي مي كند و برخي از گونه هاي آن نيز در آب هاي سرد و شيرين يافت مي شوند و به منظور توليد گوشت در محيط هاى مصنوعى نيز پرورش داده مى شود. كه اين موضوع نيز در كشور ما از حدود 15 سال پيش عملي گرديده و ميگوهاي توليدي عمدتا" در بازارهاي جهاني و بخشي نيز در داخل كشور توزيع مي گردد.
در ايران ميگوهاي خوراكي آب شور در درياي عمان و خليج فارس زندگي مي كنند. اين آبزي كفزي است و به همين دليل در نواحي نسبتا"كم عمق يافت مي شود. اين نوع ميگو را دريايي مي نامند. كه به وسيله لنج و كشتي با تورهاي ويژه صيد شده و به ساحل حمل مي شود و در ساحل، بر حسب اين كه عمل آوري شود و يا به صورت تازه به بازار مصرف انتقال يابد به دو دسته ميگوي تازه و منجمد تقسيم بندي مي شود .نوع ديگر ميگو، ميگوي پرورشي است كه طي سالهاي اخير در سواحل خليج فارس و درياي عمان و حتي به صورت محدود نيز در سواحل استان گلستان با استفاده از آب دريا كه توسط كانال به سمت مزارع هدايت شده در محيط استخرهاي خاكي پرورش داده مي شود. كه در حقيقت همان ميگوهاي بومي دريايي است كه در اين استخرها بصورت مصنوعي پرورش داده ميشود. گوشت اين نوع ميگو تفاوتي با نوع دريايي آن نداشته بلكه از نظر كيفيت و بهداشتي برتري هاي نيز نسبت به ميگوي دريايي دارد.

روش هاي تشخيص ميگوي سالم و غيرسالم
ميگو به دليل دارا بودن اسيدهاي چرب غيراشباع خيلي سريع خراب مي شود. چون تمام اندام هاي گوارشي ميگو در ناحيه سر قرار دارد، شروع مرحله فساد از ناحيه اتصال سر با قسمت بدن است، در صورتيكه ميگو بصورت تازه خريداري شود بايد سريعا" سر ميگو را جدا كرده و بدون سر در فريزر نگهداري شود . يا مي توان پوست ميگو را جدا كرده و عضله تنها را نگهداري كرد . در واحدهاي صنعتي و فرآوري برحسب بازار مصرف و سليقه مصرف كننده ، ميگو را سركني و يا آن را پوست كني كرده و به فروش ميرسانند. پس ميگوي تازه بايد با سر بوده و سر آن سفت و محكم به بدن چسبيده باشد. رنگ ميگو بسته به گونه، نژاد و محيط زندگي ميگو متفاوت است ولي پس از پخت تقريبا تمامي ميگوها به رنگ صورتي مايل به قرمز درمي آيند كه شدت اين رنگ نشانه سلامت ميگو است. هر چقدر ميگو پس از پخت كمتر صورتي شود، كيفيت پايين تري دارد، رنگ ميگو بايد يكنواخت بوده و لكه هاي سياه درشت به شكل خال هاي درشت نداشته باشد. خال هاي ريز پراكنده در سطح بدن طبيعي است.
ميگوي تازه بوي بد ندارد و فقط بوي خاص ميگو را دارد كه اصلا تند نيست. ولي در صورت خراب شدن، بوي شديد و تند آمونياك از آن استشمام مي شود. از اين نظر نوع پرورشي و دريايي آن هيچ فرقي ندارند، يعني ميگوي دريايي كه از لب ساحل بلافاصله بعد از صيد به فروش مي رسد بدون بو است.
اگر ميگو را به صورت تازه از شهرهاي جنوبي خريداري مي كنيد، بايد در همان محل فقط سر را جدا كرده و با پوست فريز كنيد. اگر ميگو به صورت بسته بندي شده و منجمد خريداري مي شود بايد به تاريخ توليد و انقضا و كد بهداشتي جعبه دقت شود.سپس آن را در فريزر خانگي و حدود ۱۸- درجه سانتيگراد نگه داري كرد.
بسته بندي بايد به صورتي باشد كه مجبور به دوباره فريز كردن ميگو نشويد. براي اين كار مي توان وقتي ميگو خريداري شد، قبل از اين كه كاملا از حالت انجماد خارج شود،بايد سر ميگو را جدا كرد وآن را در پلاستيك به اندازه مصرف هر وعده قرار داد و البته فوري آن را داخل يك جعبه و درون فريزر گذاشت.
ميگويي را كه پوست آن كنده شده به مدت زياد نمي توان در فريزر نگاه داشت، مگر در شرايط خاص و بسته بندي خاص كه حتي در آن صورت هم مدت نگهداري طولاني نيست.
ميگوي سالم بايد فاقد هر نوع بوي تند، تغيير رنگ، لكه يا نقطه سياه بر روي پوسته يا گوشت بوده و پوسته آن بايد محكم به گوشت چسبيده و فاقد حالت لزجي و ليزي باشد. حال چگونه ميگو را انتخاب و نگهداري كنيم. مانند هر غذاي دريايي بهتر است ميگو در جايي نگهداري شود كه بتواند خوب و تازه باقي بماند.

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.