حجم فایل : 268.38 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 85 صفحه
تعداد بازدید : 201 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
پروژه بررسی سبک ها و الگوهای مهندسی نرم افزار
فهرست
فصل اول - کلیات بحث
مقدمه
پیشینه مهندسی نرمافزار
محدوده مهندسی نرمافزار و تمرکز آن
نیاز به مهندسی نرمافزار
تکنولوژیها و روشهای عملی
ماهیت مهندسی نرمافزار
1 - روش آبشاری (waterfall) :
2 - روش افزایشی (Incremental):
3 - روش R.A.D :
4 - روش الگویی (prototyping) :
5 - روش حلزونی (spiral) :
6 - روش مهندسی همزمان (concurrent development) :
برنامه نویسی :
تاریخچه
برنامه نویسی مدرن
الزامات کیفیت
پیچیدگی الگوریتم
متدولوژی (روش شناسی)
اندازه گیری کاربرد زبان
اشکال زدایی
زبان برنامهنویسی
طراحی و برنامه نویسی تحت وب:
تکنولوژی های لازم برای شروع برنامه نویسی تحت وب:
- زبان HTML :
- یک زبان برنامه نویسی تحت وب:
- طراحی بانک اطلاعاتی رابطه ای:
- آشنایی با وب :
- آشنایی با شبکه :
CSS:
جاوا اسکریپت :
آجاکس :
XML:
Regular Expressions:
Security :
Stored Prcedure Programming :
فصل دوم - مهندسی معکوس در طراحی نرم افزار
کاربرد مهندسی معکوس در طراحی نرم افزار های رایانه ای :
کشف رمزها و کدها
تغییر در کار یا ظاهرنرمافزار
طراحی مجدد
مستندسازی
زبان و کامپایلر
فایلهای وابسته
منابع بهکار رفته
Disassemblerها
فعالیتهای فایلاجرایی
ورودی و خروجی
فعالیت در رجیستری وشبکه
ارتباطاتسختافزاری
دسته بندی ابزارهای اصلی مورد استفاده در معکوس سازی
Hex Editor
نقش Debugger در طراحی نرم افزار :
Disassembler
Decompiler
Patcher
Compressor
Analyzers
Monitoring tools
Protector
فصل سوم - مدیریت ریسک در طراحی نرم افزار های رایانه ای
تعاریف
مراحل اصلی در پیادهسازی مدیریت ریسک
چرا مدیریت ریسک ؟
مدیریت ریسک چیست ؟
دسته بندی برنامه ها
بازگشت مالی بحث اندازه گیری وسنجش مزایا
ریسک :
ابعاد ریسک در چهار Are
مدیریت ریسک برای افزایش ارزش
مدریت برنامه های به هم وابسته
چهار نوع متفاوت تعاملات بین مسائل:
تنظیم ترکیب پورتفولیو
مدیریت پروژه و راهبری پروژه
تهیه طرح های جامع استراتژیک در طراحی نرم افزار (Master Planning)
پشتیبانی و نگهداری سیستم های کاربردی
فرآیند مدیریت ریسک
مدیریت ریسک استراتژیک در مهندسی نرم افزار :
سوانح و ریسکهای وابسته به آن برای یک سازمان
ریسکهای واقعی و ریسکهای تجاری
ریسکهای وابسته و ریسکهای ناوابسته
ریسکهای استراتژیک
چارچوب مدیریت ریسک
یک استراتژی جامع
نقش فنآوری اطلاعات در مدیریت ریسک
ریسک طراحی نرم افزار های رایانه ای :
اعمال مدیریت برای توجیه و بهینه سازی هزینه های IT . تصویب و تائید سیستم ها .
▪ مدیریت ریسک :
▪ ارزیابی ریسک :
▪ کاهش ریسک :
نقش فن آوری اطلاعات در مدیریت ریسک
مدیریت ریسک دارای سه مرحله است :
مدیریت ریسک :
بهرهگیری از مدیریت ریسک در چرخه ایجاد یک سیستم :
ارزیابی ریسک :
کاهش ریسک :
الف- تقبل ریسک :
ب- اجتناب از ریسک :
ج- برنامه ریزی ریسک :
د- تصدیق و تحقیق :
ه- انتقال ریسک :
۱- تعهد مدیریت ارشد در خصوص زمان و منابع ضروری
۲- پشتیبانی و همکاری همه جانبه گروه
3 - صلاحیت تیم مدیریت ریسک .
متودولوژی مهندسی نرم افزار :
متدولوژی های اولیه مهندسی نرم افزار :
دهه 1970 گسترش متدولوژی ها :
نمونهسازی اولیه یاPrototyping
متدولوژی های شیئ گرا در طراحی نرم افزار :
مدیریت ریسک و شیوه متدولوژیهای شیئ گرا در طراحی نرم افزار های رایانه ای :
متدولوژیهای فعلی شیئ گرایی در طراحی نرم افزار های رایانه ای :
فصل چهارم - نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع لاتین
تاریخچه
موضوع دستگاههایی که به دنبالهای از دستورالعملهای از قبل تعریف شده عمل میکند بر میگردد به Greek Mythology.
برنامه نویسی مدرن
الزامات کیفیت
پیچیدگی الگوریتم
متدولوژی (روش شناسی)
اندازه گیری کاربرد زبان
تعیین اینکه محبوبترین زبان برنامه نویسی مدرن کدام است کار بسیار مشکلی است. بعضی از زبانها در کاربردهای خاصی محبوب است و بعضی دیگر مرتبا در نوشتن کاربردهای گوناگون استفاده میشود. روشهای اندازه گیری محبوبیت زبان شامل موارد زیر میباشد : شمردن تعداد آگهیهای اشتغال و توجه به یک زبان، تعداد کتابهای آموزشی فروخته شده در مورد یک زبان، تخمین تعداد خطوط کد نوشته شده در یک زبان
اشکال زدایی
اشکال زدایی وظیفه بسیار مهمی در فرآیند توسعه نرمافزار میباشد، زیرا یک برنامه غلط میتواند پیامدهای مهمی برای کاربر خود داشته باشد. بعضی از زبانها بیشتر در معرض برخی اشتباهات میباشند، به خاطر خصوصیاتشان نیاز به بررسی بیشتر کامپایلر نسبت به زبانهای دیگر ندارند.
زبان برنامهنویسی
اجرا و عملی ساختن الگوریتمهای انتزاعی وابسته به هم بهوسیله تولید یک برنامه رایانهای مشخص با ابزار زبان برنامهنویسی ممکن است.
طراحی و برنامه نویسی تحت وب:
بسیاری از دانشجویان نرم افزار در حین تحصیل به یکی از رشته های زیرمجموعه نرم افزار علاقه مند میشوند و در آن رشته شروع به فعالیت میکنند. رشته هایی مانند هوش مصنوعی ، برنامه نویسی ، روباتیک ، طراحی وب و غیره.
این روزها بخصوص در ایران با توجه به نبود قانون کپی رایت، برنامه نویسی و تولید نرم افزار چندان طرفداری ندارد و این موضوع باعث گرایش دانشجویان به برنامه نویسی تحت وب شده است که بیشترین بازار کار را برای دانشجویان رشته نرم افزار فراهم میکند. اما این رشته جزئیات بسیاری را می طلبد که ممکن است در دانشگاه بعنوان یک درس مطرح نشوند و به دلیل گشترش بسیار سریع اینترنت و ظهور تکنولوژی های جدید ، دانشجو پس از فارغ التحصیلی با مفاهیمی از وب روبرو میشود که هرگز در دانشگاه با آنها برخورد نکرده است.
اگر شما هم برنامه نویسی تحت وب را بعنوان شغل خود انتخاب کرده اید نیازمند یادگیری تکنولوژی های بسیاری هستید که در هنگام ایجاد یک پروژه تحت وب با آن برخورد خواهید کرد و باید از آن تکنولوژی حداقل به میزانی که بتوانید به کارش ببندید، مطلع باشید. در این مقاله تعدادی از این تکنولوژی ها را معرفی خواهم کرد.
تکنولوژی های لازم برای شروع برنامه نویسی تحت وب:
--- زبان HTML :
این زبان برای چیدن اشیائی که روی صفحه وب مشاهده میکنید استفاده میشود. محل قرارگیری عکس هاف متون ، جداول ، لینک ها و هر چیزی که در یک صفحه وب مشاهده میکند با این کدها در کنار هم قرار می گیرند. و مرورگر با دریافت کدهای اچ تی ام ال آنها را تفسیر میکند و شکل کلی یک صفحه وب را به شما نشان می دهد. یک طراح و حتی برنامه نویس وب باید به زبان html آشنا باشد تا بتواند سرویس بهینه ای را طراحی کند. پس از اینکه این زبان را آموختید میتوانید از نرم افزارهایی مانند ExpressionWeb و DreamWeaver که کار ساختن کدهای HTML را انجام میدهند استفاده کنید و کار خود را به دوش آنها بیندازید. اما شما باید طرز استفاده از آنها را بدانید. اینکار مانند این است که ابتدا ضرب را بیاموزید و بعد از ماشین حساب استفاده کنید.
--- یک زبان برنامه نویسی تحت وب:
پیشنهاد ما بخصوص در ایران ASP.net و با استفاده از زبان پایهء C# است. گرچه دانستن زبانی مانند PHP هم میتواند موقعیت های شغلی خوبی را برای شما ایجاد کند.
--- طراحی بانک اطلاعاتی رابطه ای:
اولین چیزی که یک سایت بزرگ نیاز دارد یک بانک اطلاعاتی قدرتمند و بهینه شده است. شما باید اصول طراحی بانک های اطلاعاتی ، نرمال سازی در طراحی بانک های اطلاعاتی ، و سپس پیاده سازی را توسط یک بانک قدرتمند مانند SQL Server و یا MySQL بدانید تا بتوانید اولین قدم را در برنامه نویسی تحت وب بردارید.
--- آشنایی با وب :
شما نمی توانید ساختمانی مناسب بسازید، مگر اینکه قبلا ساختمان های متفاوتی را دیده باشید. ضعف بزرگی که بسیاری از مهندسین نرم افزار دارند، آشنا نبودن آنان با محیط اینترنت و دنیای مجازی است. برای حل این مشکلتان پیشنهاد میکنم یک وبلاگ درست کنید و مدتی وبلاگ نویس شوید و وبلاگ خوان . خواندن وبلاگ های متفاوت و آشنایی با سرویس های اینترنتی شما را با محیطی که قرار است در آن مشغول به ساخت و ساز شوید آشنا میکند.
شما بعنوان یک مهندس نرم افزار باید با سایت های اینترنتی زیادی آشنا باشید. هر سایت یک دیدگاه جدید در طراحی وب به شما میدهد. پیشنهاد میکنم برای شروع با سایتهایی مانند جیمیل، فلیکر، پرشین بلاگ، فرندفید ، یاهو360 ، پیکاسا ، یوتیوب، لست.اف.ام آشنا شوید. هرکدام از این سایتها یکی از برجهای افراشته شده در دنیای مجازی وب است. کم کم در وبلاگهایی که میخوانید با سایت های جدید آشنا خواهید شد. هنگام گشت و گذار در این سایت ها به معماری بکار رفته در طراحی آنها دقت کنید.