ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    17 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    17 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    90
تعداد کل بازدید ها :
    24899882
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآفرینی کارخانه تولید چشم الکترونیکی
screenshot
دسته بندي : کارآفرینی,طرح توجیهی
حجم فایل : 366.49 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 35 صفحه
تعداد بازدید : 1,075 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 136

فروشنده ی فایل

cheshmak
سایر فایل ها
توضیحات :

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید چشم الکترونیکی

فهرست

فصل اول - کلیات
 
مقدمه
نام کامل طرح و محل اجرای آن
محل اجرا
مشخصات متقاضیان
دلایل انتخاب طرح
وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
موارد مصرف و کاربرد چشم الکترونیکی
اهمیت صنعت در جهان و ایران
استاندارد های چشم الکترونیک
کالاهای جایگزین چشم الکترونیک
مطالعات بازار
حجم بازار بین المللی و تولید کنندگان عمده
بازار داخلی و رقبای آن
واحدهای تولیدی داخلی
صادرات و واردات محصول و شرایط آن
بهای محصول
جمع بندی بازار
مشخصات فنی :
اجزاء تشکیل دهنده محصول
مدار شماتیک محصول
انواع چشم الکتریکی
-چشم الکترونیک حساس
- چشم الکترونیک اتوماتیک
- دزدگیر چشم الکترونیک نوری با آلارم
تایم کنترل
آبسنج حساس
تکنولوژی تولید
مواد اولیه مورد نیاز و محل تامین آن
مکان پیشنهادی برای اجرای طرح
مجوز های قانونی
مراحل صدور جواز تاسیس
شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافتجواز تاسیس                                                  
مدارک مورد نیاز
اصلاحیه جواز تاسیس
تعریف
صدور پروانه بهره برداری
مراحل صدور توسعه طرح
 
فصل دوم - روش انجام کار
 
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان
حمایتهای اقتصادی و بازرگانی موجود
ظرفیت تولید طرح و سهم از بازار
 
فصل سوم - امور مالی طرح
 
سرمایه گذاری ثابت طرح
خرید دفتر کار
تجهیزات مورد نیاز
سایر هزینه های ثابت
جدول هزینه های ثابت طرح
درآمدها
 
فصل چهارم - جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات
 
نتایج حاصله از اجرای طرح
 

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی کارخانه تولید چشم الکترونیکی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .
 

دلایل انتخاب طرح :
امروزه هزاران وسيله و ابزار الكترونيكي در دنيا براي بهبود زندگي انسان ها تهيه شده و هر روز جهان در برابر اختراعي تازه در تكنولوژي به ويژه در زمينه وسايل الكترونيك قرار مي گيرد . از جمله مواردي كه در پيشبرد صنعت يك كشور موثر شناخته شده استفاده از نوآوري در جهت رقابت پذيري است كه براي بقاء صنايع به ويژه براي صنايع كوچك و متوسط اهميت فراوان دارد.
سرمايه گذاري در صنايع الكترونيك با توجه به تنوع بسيار زياد محصولات كه سبب شده كاربرد آن در دنيا بسيار وسيع باشد اهميت فراوان دارد . در جهان امروز در تمامي كشورها حتي در كشورهاي در حال توسعه در غالب نزديك به كل منازل انواع و اقسام وسايل الكتريكي موجود بوده و وابستگي بشر به آنها روز به روز زيادتر مي شود . با عنايت به حجم عظيم وسايل الكتريكي و دهها هزار شركت و كارخانه و متخصصيني كه در اين زمينه در جهان فعاليت مي كنند ، نوآوري و اختراع در ابزارها در جهت بهينه سازي كاربرد آنها نيز بسيار فراوان است .
يكي از صنايعي كه در قرن حاضر در دنيا اهميت و نوآوري هاي فراوان داشته ، الكترونيك نوري يا ( OPTO-ELECTRONICS) است كه پايه بسياري از ابزار الكترونيك از جمله چشم الكتروني ك و سلول هاي نوري و غيره مي باشد . كاربرد فراوان اين صنعت در بسياري از وسايل الكترونيكي از جمله دزدگيرها ، بعضي از انواع لامپ ها ، دوربين هاي عكاس ي ، فيلمبرداري ، تلويزيون و دهها ابزار ديگر سبب شده كه توجه صنعتگران را به خود جلب نمايد . مطالعه در زمينه ايجاد كارخانه چشم الكترونيكي مي تواند براي شناخت اين صنعت و امكان سرمايه گذاري در آن مفيد باشد . لازم به ذكر است كه به دليل كاربرد بسيار زياد و وسي ع ، اين محصول بيشتر از بسياري از وسايل ديگر الكترونيكي سود آور مي باشد.

وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 25 نفر میباشد .

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
چشم الكترونيك با كد آيسيك3210و كد تعرفه 9101200 دستگاهي استدقيق ، ظريف و حساس براي كنتر ل حركت و جابجايي اشيا يا افراد توسط نور . كافيست نور به مقدار لازم به سلول حساس دستگاه بتابد . به محض آن كه فرد يا شيئي از مقابل دستگاه عبور كند يا جابجا شو د ، بطوريكه تابش نور به سلول حساس كاهش يابد و يا متوقف شو د ، دستگاه فوراً واكنش نشان مي دهد.
توصيف ف وق در واقع تعريف اوليه از ابزاري است كه با وجود سادگي ساختار از تكنولوژي پيشرفته الكترونيك نوري استفاده مي كند. سال 1887 ميلادي هانريش هرتز دانشمند آلماني در حين انجام آزمايش متوجه شد كه تاباندن نور با طول موج هاي كوتاه مانند امواج فرابنفش به كلاهك فلزي الكتروسكوپ با بار منفي باعث تخليه الكتروسكوپ مي شود وي با انجام آزمايش هاي بعدي نشان داد كه تخليه الكتروسكوپ بخاطر جدا شدن الكترون از سطح كلاهك فلزي آن است . اين اولين قدم براي شناخت پديده اي شد كه دهها سال بعد به عنوان الكترونيك نوري مورد استفاده بشر قرار گرفت.
هرچند تكنولوژي الكترونيك نوري به ده ها سال پيش بر مي گردد اما چشم الكترونيك نزديك به ساختار امروزي در دهه 1970 توسط يكي از متخصصين شركت سوني تهيه شد . اين كارشناس در ادامه تحقيقاتي كه 2 نفر از متخصصين شركت آمريكايي بل براي تهيه ابزار مورد نياز د وربين عكاسي انجام داده و به نتايجي رسيده بودند اولين چشم الكتريك را اختراع نمود .
دزد گيرها ي معمولي در و پنجره سنسورهايي هستند كه به باز و بسته شدن در حساسند . اين سنسورها دو تكه دارند كه يكي روي چهارچوب و ديگري روي قسمت متحرك در و پنجره و درست رو به ر وي هم نصب مي شوند . تكه ثابت حاوي يك كليد خيلي ساده فنر دار و تكه متحرك داراي يك آهن رباس ت . وقتي در بسته است و اين دو تكه روي هم قرار دارند. نيروي آهن ربا بر كشش فنر غلبه مي كند و كليد را بسته نگاه مي دارد . اما به محض باز شدن در وكنار رفتن آه ن ربا ، فنر قطعه متحرك كليد را بالا م ي كشد و اتصال را قطع مي كند . جعبه كنترل كه كليد به آن متصل است ، اين تغيير وضعيت را احساس كرده و آژير دزد گير را به كار مي اندازد.
چشم الكتريكي ، سلول هاي فوتو الكتريك و سلول هاي نوري همه ابزاري هستند كه ويژگي هاي الكتريكي آنا ن (از قبيل ولتاژ ، شدت جريان و مقاوم ت ) با تابش نور بر آنان تغيير مي كند .
معمولي ترين آنان از 2 الكترود مجزاي از اجسام نيمه هادي حساس به نور تشكيل شده است. معمولا داراي يك باطري يا ساير منبع الكتريسيته هستند كه جريان الكتريسيته را در آنان ايجاد مي كند . وقت ي كه نور به به جسم نيمه هادي سلول نوري (يا چشم الكتريكي ) برخورد مي كند جريان در مدار بر اساس شدت نور افزايش يا كاهش پيدا مي كند.
انواع بسيار ساده چشم الكترونيك روي درب فروشگاه ها و مغازه ها وجود دارد . اين سيستم ها در واقع يك رادار ساده است كه از يك فرست نده و گيرنده امواج مايكروويو ( يا فراصوت )تشكيل شده اند . فرستنده ب ه طور پيوسته اين امواج را توليد و در فضا منتشر مي كند . اين امواج به اجسام و موانع موجود در محيط برخورد مي كنند و قسمتي از بازتاب هايشان به طرف گيرنده باز مي گردد و يك الگوي بازتاب ايجاد مي كند كه شكل آن به نوع و چيدمان اشياء موجود بستگي دارد . هنگامي كه افراد در معرض تابش امواج قرار م ي گيرند بدن آنان با انعكاس بخش جديدي از امواج به طرف گيرنده الگوي بازتاب را تغيير مي دهد . گيرنده اين تغيير را حس كرده و سيگنالي به جعبه كنترل مي فرستد كه آژ ير را به صدا در م ي آورد . البته انواع جديد اين حس گرها ب ه جاي تابش پيوسته امواج (روش فعال ) از روش منفعل بهره مي برند . چون اجسام گرم و از جمله بدن انسان به طور پيوسته از خود امواج مادون قرمز تابش مي كند ، بنابراينمي توان صرفا با ي ك گيرنده IR الگوي امواج مادون قرمز محيط را ثبت و تغييرات آن را كنترل نمود . در اين وضعيت افزايش ناگهاني و شديد امواج رسيده از يك نقطه مي تواند به معني ورود يك موجود زنده به محدوده امواج باش د . البته اين سيستم كاست ي هايي دارد از جمله اينكه با يك پوشش مناسب مي توان امواج مادون قرم ز را تا حد زيادي را فيلتر كرد ه و سنسور را فريب داد.

موارد مصرف و كاربرد چشم الكترونيكي
الكترونيك نوري كاربرد بسيار وسيعي در صنايع الكترونيك داشته و سلول هاي نوري يا به عبارت ديگر چشم هاي الكترونيكي نيز موارد استفاده فراوان دارند . بعضي ازكاربرد هاي چشم الكترونيك را مي توان در موارد زير خلاصه نمود .
• ابزارهاي كنترلي براي جاده ها و ترافيك
• پزشكي
• دوربين هاي فيلمبرداري
• دوربين هاي عكاسي ديجيتال
• آلات و ابزار الكترونيكي موسيقي
• اسباب بازي هاي مختلف
• دزدگيرها و آژيرهاي مختلف
• باز و بسته كردن در ساختمان ها ، درب گاراژها و غيره
• بعضي از انواع فن ها و پنكه هاي الكتريكي
• صنايع نظامي و كنترلي
• خطوط توليد و دستگاه هاي صنعتي
• هها كاربرد ديگر

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.