ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    88
تعداد کل بازدید ها :
    24873672
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
چک لیست نشانه های بیماری 90 تجدیدنظر شده
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 26.66 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 19 صفحه
تعداد بازدید : 335 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 26

فروشنده ی فایل

asemansorbi
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع:

چک لیست نشانه های بیماری 90تجدیدنظر شده

فهرست مطالب

شاخص های روایی :
1- شاخص های شدت کلی (GSI) :
2- شاخص درماندگی نشانه های مثبت (PSDI) :
3- مجموع نشانه های مثبت (PST) :
توصیف زیر مقیاس های چک لیست نشانه های بیماری
1- خود بیمار انگاری (SOM)
2- بعد وسواس – اجبار (O-C)
3- بعد حساسیت بین فردی (I-S)
4- بعد افسردگی (DEP)
5- بعد اضطراب (ANX)
6- بعد خصوصیت (HOS)
7- بعد فوبیا (PHOB)
8- پارائویا (PAR)
9- بعد روان پریشی (PSY)
سوال های اضافه
طریقه نمره گذاری
منابع :
دستورالعمل
کلید آزمون 90 SCL
پرسشنامه
 
چک لیست نشانه های بیماری 90 تجدید نظر شده یکی از پر استفاده ترین ابزارها است . این چک لیست شامل 90 سوال برای سنجش نشانه های روانی است و به وسیله پاسخ گر گزارش می گردد و اولین بار برای نشان دادن جنبه روان شناختی بیماران جسمی و روانی طرح ریزی شده است . با استفاده از این ابزار می توان افراد سالم را از بیمار تشخیص داد . در واقع برای سنجش سریع ، نوع و شدت نشانه های مراجع از طریق خود سنجی مناسب است . این چک لیست را نباید یک مقیاس سنجش شخصیت تلقی کرد بلکه بیشتر وسیله ای برای سنجش سطح فعلی نشانه های بیماری است که طی یک فاصله زمانی یک هفته ای روی می دهند .
  این پرسشنامه توسط دراگوتیس   و همکارانش در سال (1973) معرفی شد و بر اساس تجربیات بالینی و تجزیه و تحلیل های روان سنجی ، مورد تجدید نظر قرار گرفت و فرم نهایی آن در سال (1976) تهیه گردید .در ایران برای اولین بار میرزایی در سال ( 1359 ) برای هنجاریابی آن اقدام کرد . و بعد از آن افراد دیگری مطالعات بسیاری را روی آن انجام دادند برای مثال حیدریان (1366) ، فرجاد (1371) ، دولت آبادی (1371) ، مظاهری (1372) ، بهرامی (1378) ، آقا صادقی (1379) ، اسماعیلی (1379) اشاره کرد . 
  چک لیست نشانه های بیماری 90 در واقع اقتباسی از چک لیست نشانه های بیماری هاپکینز است که آن هم به نوبه خود از پرسشنامه اطلاعات شخصی وودورث برگرفته شده است . این چک لیست متشکل از 90 گویه در مورد علائم بیماری است که مراجع بر حسب شدت ، آنها را در یک طیف 5 درجه ای (هیچ =0 ، تا شدید =4) درجه بندی می کند . داشتن مهارت خواندن حداقل در سطح کلاس ششم برای پاسخ دادن به گویه ها لازم است و زمان لازم برای اجرای آن حدود 12 تا 15 دقیقه در نظر گرفته می شود . R-90-SCL از اعتبار   مطلوبی برخوردار است . گزارش ها حکایت از آن دارد که ضرایب همسانی درونی برای 9 بعد از نشانه های بیماری در مورد بیماران در دامنه حداقل 79/0 برای پارانویا تا بالای 90/0 برای افسردگی قرار دارد . برای بررسی روایی   R-90-SCL نیز بیش از 1000 پژوهش صورت گرفته است .
 برای نمونه معلوم شده است که مقیاس های هر دو آزمون MMPI و پرسشنامه بهداشت عمومی  (GHQ) با ابعاد پیش بینی در (R-90-SCL) رابطه همگرا و با سایر مقیاس های پیش بینی رابطه واگرا دارد . همچنین بعد افسردگی (R-90-SCL) با سیاهه افسردگی یک همبستگی بالایی حدود (80/0) را نشان می دهد .
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.