ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    23 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    23 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1124
تعداد کل بازدید ها :
    24906911
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,حسابداری
حجم فایل : 50.93 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 46 صفحه
تعداد بازدید : 116 مرتبه


قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 11

فروشنده ی فایل

cheshmak
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان :  مقاله سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه

 

فهرست

مقدمه
تاریخچه
شرکت وسابقه آن
موقعیت مکانی و زمانی
مواد اولیه
تکنولوژی تولید
سیستم حقوق و دستمزد
حسابداری حقوق و دستمزد
تعریف حقوق و دستمزد
حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر
مزد یا حقوق چیست ؟
مدت کار و مدت اضافه کاری چیست ؟
نوبت کاری
شب کاری
حق اولاد
حق خواربار و مسکن
ماموریت
ایاب و ذهاب و کمکهای غیرنقدی
تعطیلات و مرخصی ها
عیدی و پاداش پایان سال
کسور قانونی چیست ؟
مالیات
حق بیمه های اجتماعی
دفترچه بیمه
مستمری بازنشستگان
انواع بیمه
اجرائیات
صورت دستمزد ( حقوق و مزایا ) چیست ؟
جریمه دیر کرد کسور قانونی
کسور توافقی چیست ؟
پرداخت حقوق و دستمزد
روش انجام حسابداری حقوق و دستمزد
نحوه سیستم هزینه های حقوق و دستمزد
صورت خلاصه هزینه های حقوق و دستمزد
مزایای حقوق و دستمزد
طراحی یک سیستم محاسبه و پرداخت حقوق
تعریف سیستم حقوق و دستمزد
انواع سیستم های پرداخت حقوق در کنترل
ثبت یا طراحی یک سیستم ساده حسابداری مالی یا صنعتی
شرح مختصری ازعملیات تجاری موردنظریاتاکیدبر عملیاتی که آثار مالی دارند
طرح سرفصل‌های حسابداری مورد نیاز واحد اقتصادی
طراحی فرم دریافت و پرداخت نقدی ، فرم تنخواه‌گردان، فرم سند حسابداری
سند حسابداری
فرم تنخواه گردان
عملیات مالی مختلف و انجام ثبت حسابداری برای آن و چگونگی بستن حسابها و سود و زیان

صورتحساب سودوزیان
تعیین کنترلهای داخلی
نحوه نگهداری موجودی های کالا
1- سیستم ارزیابی ادواری موجودی ها
2- سیستم ارزیابی دائمی موجودی ها
معایب شرکت
پیشنهادات

 

تاريخچه  :
شركت توليدي جامعه در سال  1370 شروع به فعاليت نمود كه فعاليت اصلي آن در زمينه توليد انواع پوشاك ، واردات مواد اوليه وتجهيزات مورد لزوم شركت از خارج كشور صادرات توليد به بازارهاي داخلي و خارجي مي باشد .
قبل ازتاسيس شركت مديران اين واحد توليدي از سال  1366 فعاليت خود را آغاز و در سال  73 به مدت  6 ماه در كشور قزاقستان ( آلماتي ) دفتر بازرگاني وفروش داير نمودند كه از آنجا به كشورهاي آسياي ميانه بويژه  تركمنستان وقرقيزستان ارسال و سليقه ها ونيازهاي اين كشور با حضور مديران در آن كشورها وارتباط تجاري آنها مشخص شده و توليدات براساس اين نيازها توليد وسپس به فروش مي رسيد .
پس از تاسيس شركت در سال  1379 در نمايشگاه بين المللي جده عربستان حضور فعال داشته و توانسته ارتباط خوبي بين مصرف كنندگان كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز برقراراند . اين شركت با عمر اندكي كه دارد در اكثر نمايشگاههاي داخلي حضوري فعال داشته و اكثر بازارهاي داخلي را هم تجربه نموده وهم سليقه هاي افراد و گروههاي مختلف را ارزيابي نمايد وحتي ارتباط خوبي با كشورهاي اروپايي وكشورهاي حاشيه خليج فارس برقرار شده است .در حال حاضر در داخل كشور داراي نمايندگيهاي مختلف ميباشد كه اين نمايندگي تاكنون به شرح ذيل ميباشد ،‌اين نمايندگيها با توجه به رايزنيهاي جديد قابل توسعه بوده ودرآينده نزديك شاهد گشايش نمايندگي ها وفروشگاههاي تحت پوشش درنقاط مختلف كشور ميباشيم .

شركت وسابقه آن :
شركت توليدي جامعه به شماره  11465 در مورخه  24/10/75 در استان خراسان ،‌شهرستان مشهد به ثبت رسيده است .
موضوع شركت :  مبادرت به توليد  در زمينه هاي انواع پوشاك (انواع كاپشن و شلوار ) و مبادرت به واردات مواد اوليه وادوات وتجهيزات مورد لزوم شركت از خارج و صادرات توليدات شركت وهمچنين انعقاد عقود اسلامي با مراجع مالي وبانكي وشركت درنمايشگاههاي داخلي و خارجي و اخذ و اعطاء نمايندگي به متقاضيان داخلي و خارجي مي باشد .

موقعيت مکاني و زماني :
محل اجراي طرح كشور جمهوري اسلامي ايران ، استان خراسان ، شهرستان مشهد ،‌شهرك صنعتي توس به مساحت  2500 متر مربع ميباشد .
مواد اوليه :
مواد  اوليه مورد نياز طرح شامل :
ـ پارچه     ـ آستر
ـ نخ     ـ مارك وايتكت
ـ دكمه     ـ لوازم بسته بندي
ـ مواد اوليه جهت شستشو (آنزيم سنگ ، آنزيم آهارگيري ،‌بي كربنات ،‌اسيد استيك          و ….)

تكنولوژي توليد :
تكنولوژي توليد محصولات توليدي كاملاً ماشيني و اتومات وبرخي دستگاهها براساس  آخرين مدلهاي توليد دردنيا ميباشد .

 

سيستم حقوق و دستمزد شركت پوشاك جامعه

معمولا بررسي تحولات اقتصادي و اجتماعي و شناخت جامعه و روابط در هر دوره تاريخي و قوانين و مقررات جاري آن زمان از اهميت به سزايي برخوردار است . همه مي دانيم که قانون کار در هر کشوري از مهمترين قانون قانون بعد از قانون اساسي مي باشد و بي ترديد آگاهي و شناخت دست اندرکاران از قوانين کار و تامين اجتماعي صرف نظر از قانون اساسي که همه مرد بايستي از آن آگاه باشند هم به لحاظ اجرايي و هم به لحاظ نظري مفيد و موثر خواهد بود ، زيرا بسياري از اختلافات در محيطهاي کار که سبب تضييع وقت و منابع مي شود از عدم آگاهي از قوانين ومقررات است . پس لازم است افرادي که مسئوليتي را مي پذيرند به قوانين و مقررات حوزه فعاليت خود شناخت کافي پيدا کنند .

کارگر
کارگر از نظر قانون کار کسي است که در مقابل دريافت حق السعي اعم از مزد ، حقوق , سود ، کمک عائله مندي ، هزينه مسکن ، خواروبار ، اياب و ذهاب يا ساير مزايا به درخواست کارفرما کار مي کند  .

کارفرما
کارفرما شخصي است حقيقي يا حقوقي که کارگ به درخواست و به حساب او در مقابل دريافت حق السعي کار مي کند . کليه کساني که عهده دار اداره کارگاه هستند نماينده کارفرما محسوب مي شوند و کافرما مسئول کليه تعهداتي است که نمايندگان مذکور در قبال کارگر به عهده مي‌گيرند .
کارگاه
کارگاه محلي است که کارگر به درخواست کارفرما يا نماينده او در آنجا کار مي کند از قبيل موسسات صنعتي ، کشاورزي ، معدني ، ساختماني ، خدماتي ، تجاري ، توليدي و .... .
قرارداد کار
قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبي يا شفاهي که به موجب آن کارگ در قبال دريافت حق السعي کاري را براي مدت موقت يا مدت غير موقت براي کارفرما انجام مي دهد .
کارهايي که طبيعت آنها جنبه مستمر دارد ، در صورتي که مدتي در قرارداد ذکر نشود قرارداد دائمي تلقي  مي شود ، هرگاه قرارداد براي مدت موقت و يا براي انجام کار معين منعقد شده باشد هيچ يک از طرفين به تنهاي حق فسخ آنها را ندارند .
 براي اينکه قرارداد بين کارگر و کارفرما صحيح باشد رعايت شرايط ذيل الزامي است :
1- مشروعيت مورد قرارداد
2- معين بودن موضوع قرارداد
3- عدم ممنوعيت قانوني و شرعي طرفين در تصرف اموال و يا انجام کار مورد نظر
بنابراين قرارداد کار علاوه بر مشخصات فوق الذکر بايستي حاوي موارد ذيل باشد :
1- حقوق و مزد مبنا
2- ساعات کار و مرخصي ها و تعطيلات
3- محل انجام کار
4- تاريخ انعقاد قرارداد
5- مدت قرارداد چنانچه براي مدت معين باشد
6- مواردي ديگر که عرف و عادات شغل يا محل ايجاب مي کند .

تعليق قرارداد
چنانچه تعهدات يکي از طرفين ( کارگر ، کارفرما ) موقتا متوقف شود کار به حالت تعليق در مي‌آيد و پس از رفع آن قرارداد کار با احتساب سابقه خدمت ( از لحاظ بازنشستگي و افزايش مزد) به حالت اول بر مي گردد . اگر چنانچه کارگري توقيف گردد و توقيف وي منتهي به حکم محکوميت نشود در مدت توقيف قرارداد به حالت تعليق در مي آيد و کارگر پس از رفع توقيف به کار خود باز مي گردد . اگر توقيف کارگر به سبب شکايت کارفرما باشد و اين توقيف در مراجع حل اختلاف منتهي به حکم محکوميت نگردد، مدت آن جزء سابقه خدمت کارگر محسوب مي شود ، و کارفرما مکلف است علاوه بر جبران ضرر و زيان وارده که مطابق حکم دادگاه به کارگر مي پردازد ، مزد و مزاياي وي را نيز پرداخت کند و تا زماني که تکليف کارگر از طرف مراجع حل اختلاف مشخص نشده باشد کارفرما بايستي براي رفع احتياجات خانواده وي حداقل 50 درصد از حقوق ماهيانه او را به طور علي الحساب به خانواده اش پرداخت نمايد .
وي اگر کارفرما پس از رفع حالت تعليق از پذيرفتن کارگر خودداري کند اين عمل حکم اخراج غيرقانوني محسوب مي شود و کارگر حق دارد مدت 30 روز به هيئت تشخيص مراجعه نمايد و اگر کارفرما نتواند ثابت کند که نپذيرفتن کارگر مستدل بر دلايل موجه بوده است به تشخيص هيئت مزبور مکلف به بازگرداندن کارگر و پرداخت حقوق يا مزد وي از اريخ مراجعه به کارگاه مي باشد و اگر بتواند آن را اثبات کند به ازاي هر سال سابقه کار بايستي معاده 45 روز آخرين مزد به وي پرداخت نمايد و اگر چنانچه کارگر بدون کارگر بدون عذر موجه حداکثر 30 روز پس از رفع حالت تعليق آمادگي خود را براي انجام کار به کارفرما اعلام ننمايد و يا پس از مراجعه و ممانعت کارفرما به هيئت تشخيص مراجعه نکند مسعفي شناخته مي شود و کارگر حق اخذ سنوات به ازا هرسال يک ماه آخرين حقوق را دارد.

جبران خسارت و پرداخت مزايا پايان کار
طبق ماده 29 قانون کار در صورتي که بنا به تشخيص هيئت حل اختلاف ، کارفرما موجب تعليق قرارداد از ناحيه کارگر شناخته شود ، کارگر استحقاق دريافت خسارت ناشي از تعليق را خواهد داشت و کارفرما مکلف است کارگر تعليقي از کار را به کار سابق وي بازگرداند .
طبق ماده 31 چنانچه خاتمه قرارداد به لحاظ از کار افتادگي کلي و بازنشستگي کارگر باشد ، کارفرما بايد براساس آخرين مزد کارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت ، حقوقي به ميزان 30 روز مزد به وي پرداخت نمايد .
خاتمه قرار داد کار
قرارداد کار به يکي از طرق زير خاتمه مي يابد :
1- فوت کارگر
2- بازنشستگي کارگر
3- از کارافتادگي کارگر
4- انقضا مدت قرارداد کار يا مدت موقت و عدم تجديد صريح يا ضمني
5- پايان کار در قراردادهايي که مربوط به کار معين است
6- استعفاي کارگر
کارگري که استعفا مي دهد موظف است يک ماه به کار خود ادامه دهد و در ابتدا استعفاي خود را کتبا به کافرما اطلاع دهد و در صورتي که حداکثر ظرف مدت 15 روز انصراف خود را کتبا به کارفرما اعلام نمايد استعفاي وي منتفي مي شود و کارگر موظف است رونوشت استعفا و انصراف آن را به شوراي اسلامي کارگاه يا انجمن صنفي و يا نماينده کارگران تحويل دهد . کارفرما وظيفه دارد در پايان کار کليه مطالباتي که ناشي از قرارداد کار و مربوط به دوره اشتغال کارگر مي شود به کارگر و در صورت فوت به وراث قانوني وي پرداخت کند و چنانچه کارگر فوت کند تا تعيين تکليف وراث قانوني و انجام مراحل کار اداري و برقراري مستمري توسط سازمان تامين اجتماعي مشخص شود کارفرما وظيفه دارد نسبت به پرداخت حقوق و ميزان آخرين حقوق دريافتي به طور علي الحساب و به مدت سه ماه به عايله تحت تکلف وي اقدام کند و در صورت خاتمه قرارداد کار معين يا مدت موقت کارفرما مکلف است به کارگري که مطابق قرارداد يکسال يا بيشتر به کار اشتغال داشته است براي هر سال سابقه متوالي يا متناوب براساس آخرين حقوق مبلغي معادل يک ماه حقوق به عنوان مزاياي پايان کار به وي پرداخت کد . اگر خاتمه قرار داد به نتيجه کاهش توانايي هاي فکري و جسمي ناشي از کار کارگر باشد . بنابراين تشخيص کميسيون پزشکي و نمايندگان قانوني کارگر ، کارفرما مکلف است به نسبت هر سال خدمت معادل دو ماه آخرين حقوق به وي پرداخت نمايد .


جرائم و مجازاتها
طبق ماده 172 قانون کار ، کار اجباري با توجه به ماده 6 قانون کار به هرشکل ممنوع است و متخلف علاوه بر پرداخت اجرالمثل کار انجام يافته و جبران خسارت با توجه به شرايط و امکانات خاطي و مراتب جرم به حبس از 91 روز تا يکسال و جريمه نقدي معادل 50 تا 200 برابر حداقل مزد روزانه محکوم خواهد شد .
طبق ماده 38 قانون کار براي انجام کار مساوي که در شرايط مساوي در يک کارگاه انجام مي‌گيرد ، بايد به وزن و مرد مساوي پرداخت شود و تبعيض در تعيين ميزان مزد بر اساس سن ، جنس ، نژاد و قوميت و اعتقادات سياسي و مذهبي ممنوع است .
کارفرمايان موظف هستند که در ازاي انجام کار در ساعات تعيين شده قانوني به هيچ کارگري کمتر از حداقل مزد تعيين شده جديد پرداخت ننمايد و در صورت تخلف ضامن تاديه ما به التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جديد مي باشد .

مستمري بازنشستگاه و تعيين سن بازنشستگي
مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي در واقع مجموع پس انداز ماهيانه آنهاست که به عنوان حق بيمه سهم کارفرما 20% و بيمه بيکاري 3% و سهم کارگر 7% و سهم دولت 3% به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز مي شود .
شرايط بازنشستگي بيمه شدگان تامين اجتماعي
الف : بيمه شدگاني که 35 سال تمام سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشند بدون در نظر گرفتن شرايط سني .
ب : بيمه شدگاني که داراي 30 سال سابقه پرداخت بيمه در صورت داشتن 50 سال سن براي مردان و 45 سال براي زنان مي توانند درخواست بازنشستگي کنند .
ج : افرادي که حداقل مدت 20 سال متوالي و 25 سال متناوب در مناطق بد آب و هوا کار کرده و يا به کارهاي سخت و زيان آور اشتغال داشته و در صورت داشتن 55 سال سن براي مردان و 45 سال براي زنان مي توانند درخواست بازنشستگي کنند .
د : بيمه شدگان داراي حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بيمه قبل از تاريخ تقاضاي بازنشستگي با داشتن 60 سال تمام سن براي مردان و 55 سال براي زنان مي توانند تقاضاي بازنشستگي کنند .

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.