ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    21 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    21 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    204
تعداد کل بازدید ها :
    24907679
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
شبکه کردن در لینوکس
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,کامپیوتر
حجم فایل : 2.15 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word,pdf
تعداد صفحات : 99 صفحه
تعداد بازدید : 154 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -5

فروشنده ی فایل

faezeh_r
سایر فایل ها
توضیحات :
 
                                 موضوع : شبکه کردن در لینوکس
 
فهرست مطالب
 
مقدمه8
شروع داستان لينوكس9
تولد سيستم عامل جديد.11
مقايسه و توسعه.14
پس از يك دهه لينوكس امروز16
گسترش لينوكس روي ميزي (Desktop Linux) 16
لينوكس در جهان سوم17
از ميزكار تا ابر كامپيوترها.17
توكس، پنگوئن محبوب لينوكس.18
نگاهي به قابليتهاي لينوكس.18
سيستم عامل آزاد لينوكس linux19
لينوكس در ايران22
لينوكس يكي از زيباترين دستاوردهاي بشري22
مفهوم User/group در لینوکس23
انواع فایل در لینوکس23
سطوح دسترسی در لینوکس24
طرح بندی فایل سیستم26
فایل سیستم EXT226
فایل سیستم EXT327
فصل اول.35
پيكربندي شبكه35
برنامه system-confing-network .35
برنامه Internet configuration Wizard36
ايجاد يك اتصال ايترنت37
تغيير پيكربندي اتصالهاي شبكه40
ايجاد اتصال مودم.42
حذف اتصال هاي شبكه 45
تنظيماتDNS…46
افزودن نام ميزبان ها.47
خروج از system-config-network 48
پيكربندي شبكه در محيط متني لينوكس 49
برنامه-tuisystem-config-network 49
 
فصل دوم.51
دستور ping51
دستور host….52
دستور traceroute.52
Telnet 52
 دستورات دسترسي راه دور.54
 
فصل سوم.56
 سامبا56
راه اندازي سامبا57
برنامه system-config-samba.57
فايل پيكربندي smb.conf60
SWAT…62
دسترسي به SWAT…63
فايل پيكربندي توليد شده با SWAT….65
ويرايش خاصيت هاي منابع اشتراكي67
چاپگرها69
مديريت سرويس دهنده هاي سامبا70
پيكربندي سامبا در محيط KDE…71
دسترسي به سرويس هاي سامبا از سرويس گيرنده ها73
Smbclient74
دسترسي به سرويس هاي اشتراكي با smblcient…74
Smbmount.76
چكيده.77
منابع.79
 
لینوکس، یك سیستم عامل قدرتمند، پایدار و رایگان است و هم اکنون توسط شرکت ها و سازمان های متعددی از سراسر جهان پشتیبانی و حمایت می شود. این سیستم عامل به صورت متن باز ارائه می شود و بدین ترتیب برنامه نویسان و دانشجویان به راحتی ميتوانند كدهاي آن را تغيير دهند. لينوكس يك سيستم عامل رايگان، سريع، پايدار،قابل اطمينان و انعطاف پذير است كه بر روي طيف وسيعي از كامپيوترها همانند كامپيوترهاي شخصي، ايستگاههاي كاري، سرويس دهنده ها و مسيرياب ها استفاده مي شود. در ابتدا لينوكس براي پردازنده هاي x86 شركت اينتل طراحي شده بود ولي امروزه لينوكس پردانده هاي اينتل،مك،اسپارك،آلفا و ساير سكوهاي سخت افزاري بكار مي رود. بطور كلي لينوكس يك سيستم عامل چند كاربره و چند منظوره است و بدليل چند كاربره بودن، كاربران متعددي مي توانند به طور همزمان به آن متصل شوند. با خاصيت چند برنامه اي نيز امكان اجراي همزمان برنامه هاي متعدد فراهم مي شود. بطور معمول انواع مختلف لينوكس، سرويس دهنده هاي متنوعي براي سرويس وب، پست الكتروني، سرويس نام دامنه و ... ارائه مي دهند كه از قدرت، كارايي سرعت و پايداري مناسبي برخوردارند.لینوکس ردهت یکی از معروفترین انواع لینوکس بشمار می رود و قدرت و انعطاف پذیری کاربردی استگاههای کاری یونیکس را به کامپیوترهای شخصی آورده و مجموعه کاملی از برنامه های کاربردی و محیط های گرافیکی کارآمد را ارئه می دهد. محیط های گرافیکی مورد استفاده در ردهت دو محیط قدرتمند GNOME و KDE هستند که هر یک از آنها براحتی قابل تنظیم و پیکربندی بوده و برای مدیریت سیستم, برنامه ها. فایلها .شبکه و غیره بکار می روند.    
 
شروع داستان لينوكس
در سال 1991 در حالي كه جنگ سرد رو به پايان مي‌رفت و صلح در افق ها هويدا مي‌شد، در دنياي كامپيوتر، آينده بسيار روشني ديده مي‌شد. با وجود قدرت سخت‌افزارهاي جديد، محدوديت هاي كامپيوترها رو به پايان مي‌رفت. ولي هنوز چيزي كم بود ... و اين چيزي نبود جز فقداني عميق در حيطه سيستم هاي عامل.
DOS، امپراطوري كامپيوترهاي شخصي را در دست داشت. سيستم عامل بي‌استخواني كه با قيمت 50000 دلار از يك هكر سياتلي توسط بيل گيتز (Gates Bill) خريداري شده بود و با يك استراتژي تجاري هوشمند، به تمام گوشه‌هاي جهان رخنه كرده بود. كاربران PC انتخاب ديگري نداشتند. كامپيوترهاي اپل مكينتاش بهتر بودند. ولي قيمت هاي نجومي، آن ها را از دسترس اكثر افراد خارج مي‌ساخت.
خيمه‌گاه ديگر دنياي كامپيوترها، دنياي يونيكس به خودي خود بسيار گرانقيمت بود. آنقدر گرانقيمت كه كاربران كامپيوترهاي شخصي جرات نزديك شدن به آن را نداشتند. كد منبع يونيكس كه توسط آزمايشگاه هاي بل بين دانشگاه ها توزيع شده بود، محتاطانه محافظت مي‌شد تا براي عموم فاش نشود. براي حل شدن اين مسئله، هيچيك از توليد‌كنندگان نرم‌افزار راه حلي ارائه ندادند. 
بنظر مي‌رسيد اين راه حل به صورت سيستم عامل MINIX ارائه شد. اين سيستم عامل، كه از ابتدا توسط اندرو اس. تانناوم (Andrew S. Tanenbaum) پروفسور هلندي، نوشته شده بود به منظور تدريس عمليات داخلي يك سيستم عامل واقعي بود. اين سيستم عامل براي اجرا روي پردازنده‌هاي 8086 اينتل طراحي شده بود و بزودي بازار را اشباع كرد.
بعنوان يك سيستم عامل، MINIX خيلي خوب نبود. ولي مزيت اصلي آن، در دسترس بودن كد منبع آن بود. هر كس كه كتاب سيستم عامل تاننباوم را تهيه مي‌كرد، به 12000 خط كد نوشته شده به زبان C و اسمبلي نيز دسترسي پيدا مي‌كرد. براي نخستين بار، يك برنامه‌نويس يا هكر مشتاق مي‌توانست كد منبع سيستم عامل را مطالعه كند. چيزي كه سازندگان نرم‌افزارها آن را محدود كرده بودند. يك نويسنده بسيار خوب، يعني تاننباوم، باعث فعاليت مغزهاي متفكر علوم كامپيوتري در زمينه بحث گفتگو براي ايجاد سيستم عامل شد. دانشجويان كامپيوتر در سرتاسر دنيا با خواندن كتاب و كدهاي منبع، سيستمي را كه در كامپيوترشان در حال اجرا بود، درك كردند و يكي از آن ها بينوس توروالدز نام داشت.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.