ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    18 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    18 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1642
تعداد کل بازدید ها :
    24907429
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
در مورد سیستم عامل لینوکس
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,کامپیوتر
حجم فایل : 280.58 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 37 صفحه
تعداد بازدید : 88 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -7

فروشنده ی فایل

faezeh_r
سایر فایل ها
توضیحات :
                                   موضوع : سیستم عامل لینوکس
 
 
فهرست مطالب
 
چكيده 1
مقدمه 2
فصل اول: آشنايي با لينوكس .3
 1-1تاریخچه Linux.4
 1-2 چرا لينوكس؟
5 1-3كاربردهای لينوكس 6 
فصل دوم:ویندوز یا لینوکس .7
2-1 تفاوت لينوكس با ويندوز8
2-1-1 لینوکس : سیستم‌عامل آزاد8
2 -1-2 لینوکس : سرعت، قدرت ، پايداري .9 
2-1-3 لینوکس : امنیت.9 
2-1-4 لینوکس : تعدد سکوهای اجرایی.10
2-1-5 لینوکس : گسترده‌ترین تنوع در کاربرد.10
2-1-6 لینوکس : تنوع درا نتخا ب.10
2-1-7 لینوکس : سیستم‌عاملی حرفه‌ای11
2-1-8 لینوکس : بهشت برنامه نویسان!.11
2-1-9 لینوکس : یک جعبه ابزار کامل. 11
2-1-10 لینوکس : یکی از زیباترین دستاوردهای بشری12
2-2انواع:linux12
2-2-1 Turbolinux12
2-2-2 Slackware Linux 12
2-2-3Lycoris12
2-2-4 Caldera OpenLinux .12
2-2-5 Red Hat 13
 2-2-6 Hewlett-Packard.13
فصل سوم:آموزش لينوكس.14
3-1 آموزش لينوكس15
فصل چهارم :نكته ها18
4-1 ده نکته وترفند19
4-2 نکات امنیتی عمومی .21.
 
 اهميت شبكه هاي رايانه اي  بر كسی  پوشيده  نيست. در دنياي امروز رايانه  به عنوان يك وسيله مجرد به تنهايي نمي تواند  به  طور كامل مفيد واقع  شو د و بازدهي
كاملي داشته باشد. آنچه به رايانه اهميتي  فراتر ازسابق مي بخشد نقش آن در ارتباطات وانتقال درياي عظيمي از اطلاعات گوناكون است.
     هرچه زمان مي گذرد حجم اطلاعاتي كه انسان با آن  سروكاردارد بيشتر مي شود
شبكه هاي  رايانه اي امروزي  فصل نوبتي درانفورماتيك  گشوده  ونزديك است مفهوم دهكده جهاني تحقق بخشيد.
Red Hat Linux   که  در ابتدا  فقط به منظور ارائه  خدمات شبکه به کار می رفت، امروزه  توسط شرکت ها، افراد و سازمان های  دولتی  جهت کاهش  هزینه ها، افزایش کارایی انجام کار، مورد استفاده قرارمی گیرد.
     ده ها  میلیون  نفر  د ر سرتاسر  جهان  در  محل کار و منزل از این سیستم عامل استفاده  می کنند  لینوکس را بهشت  برنامه  نویسان می نامن د و به ان لقب  زیباترین دستاوردهمکاری جمعی بشر را داده اند.
نکاتی  بی‌پایان برای یادگیری در لینوکس وجود دارد. این سیستم‌عامل سالها به  راحتی شما را مشغول  خواهد کرد  و می‌توانید  مطمئن  باشید پس از آن بازهم مطالب جدیدی برای یادگیری وجود خواهند داشت
 
تاریخچه Linux
 
         در سال 1991، یکی از دا نشجویان  دانشگاه  هلسینکی  به نام  Linux Tornados 
که  از سیستم عامل  موجود ناراضی بود به فکر افتاد که از سیستم عامل برای کارهای خود استفاده کند.  Unix یک  سیستم  عامل  قدرتمند محسوب می شد، ولی قیمت آ ن گرا ن بود.  بنابراین Tornados به فکر نوشتن نسخه ای از  Unix برای خود افتاد.این  کار ساده بود. وی پس ا زتنظیم قسمت های اصلی  برنامه ، ا ز طریق  ا ینترنت  مجموعه ای  ا ز برنامه- نویسان با استعداد تشکیل  داد و افراد این مجموعه به  کمک  هم سیستم عامل یا هسته ای به وجود آوردند که ا مروزه به Linux موسوم است.
    یکی از مهمترین تصمیماتی که Tornados در شروع  کار گرفت،  توزیع و اشتراک -گذاری  رایگان  کد هسته لینوکس برای  افرادی  بود  که مایل  بودند در  توسعه  این سیستم عامل سهیم  باشند. امروزه  نیز لینوکس به  صورت  رایگان  و عمد تا  ا ز طریق  اینترنت توزیع می شود. 
    کدهای منبع آ زاد  (open source) برای عموم ساخته می شوند و هر فردی می تواند در ساخت  و توسعه  آ ن، بدون زیر پا گذاشتن  قانون و تملک انحصاری آ ن شرکت  داشته باشد. هر فردی  می تواند  کد منبع  را مطابق میل خود، حتی برای سرگرمی ، تغییر داده و نسخه ای ا ز آن را منتشر سازد. ولی آنچه  که  افرا د نمی توانند  تغییر دهند، جلوگیری ا ز هر شخص دیگر برای استفاده، تغییر و توزیع آ ن  نسخه  از نرم افزا ر  است که شما آن را تغییر داده اید. اعمال این محدودیت  که  نمی تواند به  طور انحصاری به شخص  یا شرکتی تعلق داشته باشد باعث پیشرفت های حیرت انگیزی در این صنعت گردید.
   در اوا یل  بهار 1994، اولین  نسخه  واقعی لینوکس  (نسخه 1.0) برای  ا ستفاده  عموم عرضه  گردید.حتی  در آن زمان، این سیستم عامل، یک سیستم عامل خوب محسوب می شد و از ویژگی های  رایگانی  که  در سیستم  عامل های  دیگر به قیمت  صدها دلار به فروش می رسید برخوردار بود.
 
چرا Linux ؟
 
       لینوکس یک نرم افزار رایگان  قابل  دسترس می باشد. کد منبع لینوکس که قلب و روح سیستم عامل  محسوب  می شود  نیز در دسترس عموم   می باشد .سازمان  ((FSF Free Free Software Foundation  در ساخت  و تهیه  بیشتر  نرم افزار های کمکی جهت سهولت بخشیدن به کار و استفاده با لینوکس همکاری می کند.
    شرکت .Red Hat, Inc سیستم عامل پایه لینوکس را با نرم افزار های دیگر(که ساخته شرکتهای دیگر و یا خود می باشند) ادغام می کند و یک بسته نرم -افزاری ارايه می دهد که گاهی اوقات ارزش آن بیش  از کلیه  نسخه های ارائه شده است. این مجموعه  را flavor یا  distribution لینوکس می نامند. لينوكس  به خودي خود رايگان  بوده و هست . كاري كه شرکت هایی  مثل   Red Hat انجام  می دهند ،  كامپايل كردن  بخش ها  و نرم افزارهاي مختلف  و ارائه  آن بصورت يك  فرمت قابل توزيع همانند ساير سيستم عاملها است، تا مردم عادي نيز بتوانند از آن استفاده كنند. همچنین با رابطهاي گرافيكي كاربر مانند  GNOME، توزيع هاي  لينوكس در بين  مردم  بسيار گسترش  يافته است .امروزه در  دنیایی متکی  بر فناوری اطلاعات  زندگی  می‌کنیم  و به خطر افتادن جریان اطلاعات در هر لحظه منجر به بروز خسارت‌های جبران  ناپذیری خواهد شد . بر این اساس امنیت در بین سیستم های عامل از اهمیت زیادی برخوردار است .لینوکس در این زمینه بسیار قدرتمند است.
    لینوکس از ابتدا برای محیط‌های  شبکه‌ای و چند کاربره طراحی شده است  و همین باعث رعایت مسائل امنیتی در ان شده است.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.