ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    18 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    18 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    266
تعداد کل بازدید ها :
    24907741
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
در مورد داده کاوی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,کامپیوتر
حجم فایل : 848.77 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 40 صفحه
تعداد بازدید : 151 مرتبه


قیمت: 6,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 31

فروشنده ی فایل

faezeh_r
سایر فایل ها
توضیحات :
                           موضوع : داده کاوی
 
 
فهرست مطالب
فصل 1 مقدمه 9
1.1 مقدمه 10
فصل 2 مفاهيم داده کاوي 12
2.1 فرايند داده کاوي 13
2.2 دو مفهوم اساسي در داده کاوي 14
2.3 اساس داده کاوي 15
2.4 عوامل ايجاد داده کاوي 16
2.5 زير بناي داده کاوي 16
2.6 عناصر داده کاوي 17
2.7 مراحل داده کاوي 18
2.8 وظايف داده کاوي 21
2.9 فنون داده کاوي 22
2.10 معماري داده کاوي 25
2.11 تکنيک هاي مختلف داده کاوي 26
فصل 3 کاربرد هاي داده کاوي 28
3.1 معرفي 29
3.2 کاربرد داده کاوي در کتابخانه ها و محيط هاي دانشگاهي 30
3.3 کاربرد داده کاوي در فعاليت شرکت ها 32
3.4 کاربرد داده کاوي در مديريت و کشف فريب 32
3.5 کاربرد داده کاوي در صنعت خورده فروشي 33
3.6 داده کاوي در مديريت ارتباط با مشتري 33
3.7 کاربرد داده کاوي در پزشکي 35
3.8 وب کاوي 35
3.9 تصوير کاوي 37
فصل 4 مثال تفهيمي در مورد داده کاوي 38
مثال تفهيمي در مورد داده کاوي 39
فهرست اشکال
 شکل 2.1 فنون داده کاوي 22
 شکل 2.2 نمونه اي از يک درخت تصميم 24
شکل 2.3 طبقه بندی در داده کاوی 27
شکل 3.1 داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری 34
فهرست جداول 
جدول 3.1 کاربردهاي داده کاوي درکتابخانه ها 31
 
درطول دهه گذشته باپيشرفت روزافزون کاربرد پايگاه داده ها،حجم داده هاي ثبت شده به طور متوسط هر5سال 2برابرمي شود. دراين ميان سازمان هايي موفقند که بتوانند حداقل 7٪داده هايشان راتحليل کنند. تحقيقات انجام يافته نشان داده است که سازمانها کمترازيک درصد داده هايشان رابراي تحليل استفاده مي کنند.
به عبارت ديگردرحالي که غرق درداده ها هستند تشنه دانش مي باشند.
بنابراعلام دانشگاه MIT دانش نوين داده کاوي (Data mining) يکي ازده دانش درحال توسعه اي است که دهه آينده راباانقلاب تکنولوژي مواجه مي سازد.اين تکنولوژي امروزه داراي کاربرد بسياروسيعي درحوزه هاي مختلف است به گونه اي که امروزه حدومرزي براي کاربرد اين دانش درنظرنگرفته وزمينه هاي کاري اين دانش راازذرات کف اقيانوس ها تااعماق فضامي دانند.
امروزه بيشترين کاربرد داده کاوي دربانکها، مراکزصنعتي وکارخانجات بزرگ، مراکزدرماني وبيمارستانها ،مراکز تحقيقاتي ،بازاريابي هوشمند وبسياري ازمواردديگرمي باشد.
داده کاوي پل ارتباطي ميان علم وآمار،علم کامپيوتر، هوش مصنوعي ،الگو شناسي،فراگيري ماشين وبازنمايي بصري داده مي باشد.داده کاوي فرآيندي پيچيده جهت شناسايي الگوها ومدل هاي صحيح، جديد وبه صورت بالقوه مفيد، درحجم وسيعي ازداده مي باشد، به طريقي که اين الگوها ومدلها براي انسانها قابل درک باشد.داده کاوي به صورت يک محصول قابل خريداري نمي باشد،بلکه يک رشته علمي وفرآيندي است که بايستي به صورت يک پروژه پياده سازي شود.
کاوش داده ها به معني کنکاش داده هاي موجود درپايگاه داده وانجام تحليل هاي مختلف برروي آن به منظوراستخراج اطلاعات مي باشد.
فرايند داده کاوي
فرآيند داده کاوي شامل سه مرحله مي باشد:
1- کاوش اوليه
2- ساخت مدل ياشناسايي الگو باکمک احرازاعتبار/ تاييد
3- بهره برداري
مرحله 1: کاوش
معمولاً اين مرحله باآماده سازي داده ها صورت مي گيرد که ممکن است شامل پاک سازي داده ها، تبديل داده ها وانتخاب زيرمجموعه هايي ازرکوردها با حجم عظيمي ازمتغييرها( فيلدها) باشد.
سپس باتوجه به ماهيت مساله تحليلي، اين مرحله به مدل هاي پيش بيني ساده يا مدل هاي آماري وگرافيکي براي شناسايي متغييرهاي مورد نظروتعيين پيچيدگي مدل ها براي استفاده درمرحله بعدي نيازدارد.
مرحله 2: ساخت واحرازاعتبارمدل
اين مرحله به بررسي مدل هاي مختلف وگزينش بهترين مدل باتوجه به کارايي پيش بيني آن مي پردازد.شايد اين مرحله ساده به نظربرسد.اما اين طورنيست.تکنيک هاي متعددي براي رسيدن به اين هدف توسعه يافتند.و" ارزيابي رقابتي مدل ها" نام گرفتند. بدين منظورمدل هاي مختلف براي مجموعه داده هاي يکسان به کارمي روند تاکارايي شان باهم مقاسيه شود. سپس مدلي که بهترين کارايي راداشته باشد انتخاب مي شود. اين تکنيک ها عبارتندازStacking، Boosting،Bagging و Meta- Learning
مرحله 3: بهره برداري
آخرين مرحله مدلي راکه درمرحله قبل انتخاب شده است، درداده هاي جديد به کارمي گيرد تا پيش بيني هاي خروجي هاي موردانتظار راتوليدنمايد.داده کاوي به عنوان ابزارمديريت اطلاعات براي تصميم گيري، عموميت يافته است. اخيراً توسعه تکنيک هاي تحليلي جديد دراين زمينه مورد توجه قرارگرفته است.(مثلاً ClassificationTree) اما هنوزداده کاوي مبتني براصول آماري نظير(EDA: ExploratoryData Analysis)مي باشد.
بااين وجود تفاوت عمده اي بين داده کاوي وEDA وجود دارد. داده کاوي بيشتربه برنامه هاي کاربردي گرايش داردتا ماهيت اصلي پديده، به عبارتي داده کاوي کمترباشناسايي روابط بين متغييرها سروکاردارد.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.