ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    5 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    5 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    149
تعداد کل بازدید ها :
    24925805
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,249 كاربر
نمد فارس
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 1.81 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
تعداد بازدید : 82 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -5

فروشنده ی فایل

ZEYNAB1364
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع: نمد فارس

 

فهرست مطالب
مقدمه 2
هنر نمد مالي 3
تاریخچه نمدمالی درایران و... 4
نمد و مواد اوليه  : 5
ويژگی های پشم : 6
آب : 11
ابزار و مشخصات دستگاه های تولیدی در نمد مالی : 12
کمان دستی ساده حلاجی : 16
ماشين حلاجی: 17
مراحل توليد نمد: 17
نوع توليدات : 19
نقوش به کار رفته: 20
معنای چند اصطلاح در نمد مالی 20
فهرست منابع : 23

گرچه قدمت صنايع دستي را بايد همزاد با حيات بشر برشمرد، اما نوع آن در هر جامعه و قومي و به اقتضاي شرايط، زمان و مكان خاص آن منطقه شكلي مخصوص به خود گرفته و گوشه‌هايي از فرهنگ و هويت اهالي آن منطقه را بازگو مي‌كند.
استان فارس در پهنه ايران اسلامي را همگان مي‌شناسند، سرزميني كه با تمدن بزرگ و فرهنگ ساز پارسه و پارس در دنيا سرآغاز و منشا تحولات عظيمي در بخش هاي مختلف به شمار مي‌آيد.
اين‌سرزمين كهن كه قدمت آن بالغ بر چند هزار سال تخمين زده مي‌شود،به تبع تاريخ بزرگي كه دارد، داراي سابقه طولاني و البته انواعي منحصر به فرد از صنايع‌دستي است.
هنرمندان صنايع‌دستي استان‌فارس نيز همانندديگر نقاط ايران و جهان با سوز دل و آه جان، دستانشان را در قوام‌بخشي هنر اصيل ايرانيان به كار گرفته و مي گيرند و سهم قابل توجهي از توليد، عرضه و معرفي صنايع دستي را به خود اختصاص داده‌اند.
شمارش انواع رشته‌هاي موجود صنايع‌دستي در استان فارس، بالغ بر يكصد رشته مختلف ومتنوع را پيش‌روي شما قرارمي‌دهد كه‌اين خود وصرفنظر ازكيفيت، نشانگر اهميت و جايگاه استان فارس در عرصه صنايع دستي است.
درباب كيفيت نيز اگربخواهيم قضاوت‌را به‌جهانگردان ايراني‌وخارجي بگذاريم، همواره بر اصالت هنر و كيفيت منحصربه فرد صنايع دستي در استان فارس اذعان دارند.
خاتم،معرق، منبت،سفالگري، مشبك چوب،جاجيم بافي، كاشي هفت‌رنگ، مينياتور، سرمه دوزي، نمد مالي و كلاه‌نمدي، مسگري، زريبافي، تذهيب، طلاسازي، سراميك، حصيربافي، شيشه‌گيري فوتي، چاقوسازي، ضريح‌سازي ، ميناكاري وخراطي تنها بخش بسيار اندكي از دهها رشته صنايع دستي در استان‌فارس به شمار مي‌رود كه‌البته برخي از آنها بنا به دلايلي در حال منسوخ شدن هستند.
گذري كوتاه بر كارگاههاي صنايع‌دستي ونمايشگاههاي اين‌رشته در نقاط مختلف استان فارس انواع رشته‌هاي گوناگون ديگري مانند صحافي، چله كشي، قلاب بافي، عروسك محلي، گبه بافي، گچ بري، نازك كاري، حجم‌سازي چوب، سياه چادر بافي، منجوق‌دوزي، رودوزي‌هاي سنتي، نازك كاري، سنگ تراشي، چنته، گيوه دوزي وگيوه بافي را مي‌بينيد كه هم اكنون به صورت فعال و نيمه‌فعال در اين سرزمين رونق دارند.  در اين مقاله ما سعي داريم به طور گذرا بر هنر نمد مالي در اين خطه بپردازيمرست


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.