ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    6 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    6 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    75
تعداد کل بازدید ها :
    24873659
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی
screenshot
دسته بندي : کارآفرینی,طرح توجیهی
حجم فایل : 163.54 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 105 صفحه
تعداد بازدید : 506 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 30

فروشنده ی فایل

cheshmak
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی

 

فهرست مطالب
شرح
فصل اول- چكيده مطالعات فني- مالي و اقتصادي
جدول نتايج چكيده طرح 4

فصل دوم- كليات معرفي محصول
 مقدمه: 5
1-2 تعريف، ويژگيها و مشخصات فني محصول: 6
2-2 كالاهاي قابل جانشين: 9
3-2 بررسي بازار و قيمت فروش: 9

فصل سوم- مطالعات فني
 مقدمه 11
1-3 معرفي روشهاي مختلف توليد: 12
2-3 تشريح فرآيند توليد منتخب: 13
3-3 بررسي ايستگاهها، مراحل و شيوه‌هاي كنترل كيفيت: 15
4-3 تعيين ظرفيت، برنامه توليد و شرايط عملكرد واحد: 16
5-3 برآورد ميزان مصرف مواد اوليه: 18
6-3 دستگاهها و تجهيزات خط توليد: 21
7-3 تجهيزات و تاسيسات عمومي: 26
8-3 نيروي انساني: 28
9-3 محاسبه زيربناها و مساحت مورد نياز: 49
10-3 زمان‌بندي اجراي پروژه (CPM) 49
 مقدمه 50
1-4 اطلاعات مربوط به سرمايه در گردش و برآورد آن: 53
2-4 اطلاعا مربوط به سرمايه ثابت و برآورد آن: 54
3-4 كل سرمايه‌گذاري: 60
4-4 هزينه‌هاي توليد: 60
5-4 قيمت تمام شده محصول: 62
6-4 صورتهاي مالي و شاخصهاي اقتصادي طرح: 62
7-4 ارزيابي مالي  و اقتصادي طرح: 62

-2 تعريف، ويژگيها و مشخصات فني محصول
هر محصول ويژگيها و مشخصات خاصي دارد كه پيش از هر گونه بررسي فني و مالي طرح، لازم است اين خصوصيات به درستي شناخته شوند. شناخت صحيح مشخصات و انواع مختلف محصول بدون ترديد، راهنماي مناسبي جهت تصميم گيري هاي لازم در انتخاب روش و عمليات توليد و محاسبات بعدي مورد نياز خواهد بود. در اين ارتباط يكي از مؤثرترين روشهاي قابل استفاده به كارگيري استانداردهاي مدون ملي و جهاني هر يك از محصولات مي باشد. علاوه بر اين جهت بررسي بازار لازم است كه شماره تعرفه گمركي (نامگذاري بروكسل) محصولات نيز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.
در اين بخش نام و كاربرد، طبقه بندي، مشخصات فني، بسته بندي، شماره تعرفه گمركي و استانداردهاي محصول مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
1-1-2 نام كاربرد محصول
محصول توليدي اين واحد دستمال كاغذي رولي بوده و جهت مصارف بهداشتي كاربرد دارد جنس اين دستمال از نوعي كاغذ مخصوص توليد شده از الياف سلولزي و ضمير كاغذ مي باشد.
2-1-2 طبقه بندي محصول
محصول به صورت بسته بندي رول تهيه مي شود كه وزن هر بسته حدود 300 گرم مي باشد.
ضخامت كاغذ تيشو هر رول تقريباً 10 سانتيمتر مي باشد. هر جفت رول در يك نايلون پلي اتيلن بسته بندي مي گردد. كه طول آنها تقريباً 22 سانتيمتر مي باشد. اين نوع صنعت جزء صنعت، جزء صنايع بسته بندي مي شود و محصول توليدي هر جزء دستمال كاغذي حوله اي مي باشد كه براي استفاده بهداشتي به كار برده مي شود.
3-1-2 ويژگيها و مشخصات فني محصول
ويژگيهاي فني محصول؛ نرم و لطيف و يكنواخت باشد دو برابر كشش، مقاومت مناسب داشته باشد. از نظر ابعاد مناسب باشد و نيز قابليت جذب آب را داشته باشد. ويژگيهاي شيميايي محصول؛ از لحاظ ميكروبيولوژي استاندارد بوده و لكه بر باشد و از الياف طبيعي سفيد رنگ تهيه گردد.
4-1-2 بسته بندي محصول
محصول توليدي پس از اتمام مراحل و برش به عرض مناسب رول پيچي مي گردد. براي بسته بندي كالا تعداد دو عدد از رولهاي توليدي داخل پوشش پلي اتيلن قرار گرفته، سپس هر 12 جفت آن در يك كارتن مقوايي سه لايه بسته بندي و آماده ارائه به بازار مصرف مي گردد.
ابعاد هر رول توليد شده 12 23 سانتيمتر و كارتن مقوايي كه براي بسته بندي نهايي مورد استفاده قرار ميگيرد داراي ابعاد   سانتيمتر خواهد بود.
5-1-2 شماره تعرفه گمركي
در دادوستدهاي بين المللي جهت كدبندي كالاها در امر صادرات و واردات و تعيين حقوق گمركي و سود بازرگاني، بيشتر از دو نوع طبقه بندي استفاده مي شود. يكي از اين طبقه بنديها نامگذاري بروكسل و ديگري طبقه بندي مركز استاندارد تجارت بين المللي ميباشد.
روش طبقه بندي مورد استفاده در بازرگاني خارجي ايران، طبقه بندي بروكسل است كه بنا بر نيازها و كاربردهاي خاص موجود، بعضاً تقسيم بنديهاي بيشتري در زير تعرفه ها انجام گرفته است.
در جدول (1-2) شماره تعرفه گمركي، كد سيستم هماهنگ شده (زير تعرفه) نوع كالاها، حقوق گمركي، سود بازرگاني و شرايط ورود محصول درج گرديده است.


جدول (1-2) مشخصات گمركي كالا
شماره تعرفه كد سيستم هماهنگ شده نوع كالا حقوق گمركي سود بازرگاني شرايط ورود
18/48 10/4818 كاغذ توالت، دستمال كاغذي، دستمال پاك كردن آرايش، دست پاكن از ورقه هاي الياف سلولزي 15 15 *

* ورود كالا ممنوع مي باشد.

6-1-2 استاندارد محصول
جهت جلب اعتماد مصرف كنندگان محصول توليدي و نيز رعايت كليه نكات مربوط به كنترل كيفيت محصول، توجه به استانداردهاي موجود ضروري است. به طور كلي در مورد هر محصول، استانداردهاي مختلف ملي و بين المللي وجود دارد. استانداردهاي ملي توسط مؤسسه استانداردها و تحقيقات صنعتي ايران تهيه ميگردد و كليه توليدكنندگان محصول ملزم به رعايت اين استانداردها مي باشند. با توجه به اينكه مؤسسه استاندارد از اعضاء سازمان بين المللي استاندارد (LSO) مي باشد و از آخرين پيشرفت هاي علمي و فني و صنعتي جهان استفاده مي نمايد، همچنين شرايط كلي و نيازمنديهاي خاص كشور را مورد توجه قرار مي دهد، استانداردهاي ذكر شده در اين مورد مطابق با استانداردهاي جهاني بوده و كاملاً قابل قبول و لازم الاجراء است.
در جدول (4-2) نوع، شماره و موضوع استانداردهاي يافت شده براي محصول توليدي درج شده است.
جدول (2-2) فهرست موضوعي استانداردهاي محصول توليدي
رديف نوع استاندارد شماره استاندارد موضوع استاندارد
1 ملي ايران 2420 ويژگيهاي كاغذ توالت
2 ملي ايران 627 ويژگيهاي دستمال كاغذي

2-2 كالاهاي قابل جانشيني
دستمال كاغذي توليد شده در اين واحد به عنوان يك كالاي نهايي براي مصارف بهداشتي و مختلف و خشك كردن دست و صورت كاربرد دارد. بسته به نوع كاربرد انواع دستمالهاي كاغذي جيبي و جعبه اي در ابعاد مختلف، حوله و دستمالهاي پارچه اي مي توانند به عنوان كالاي قابل جانشيني محصول عنوان گردند.
3-2 بررسي بازار و قيمت فروش
ويژگيهاي بازار محصول و سهم قابل كسب يك واحد توليدي در بازار مصرف كالا، در تصميم گيري براي احداث واحد مزبور و انتخاب ظرفيت آن نقش عمده اي را ايفا مي نمايد. در اين ارتباط مهمترين پارامترهاي قابل بررسي پتانسيل توليد موجود و آتي كشور، ميزان مصرف (نياز) بازار، ميزان واردات و امكانات صادرات محصولات واحد، كانونهاي مصرف و چگونگي رشد آنها مي باشد.
در اين قسمت مسائل فوق الذكر در ارتباط با امكانات فروش محصول جهت ارزيابي نهايي شاخصهاي اقتصادي واحد مورد بررسي و ارزيابي قرار ميگيرد و سپس قيمت فروش محصول بر مبناي نرخهاي رسمي بازار ارائه خواهد گرديد.
1-3-2 بررسي روند مصرف
با افزايش سطح آگاهي مردم و گسترش فرهنگ بهداشتي روند مصرف سرانه انواع دستمالهاي كاغذي رو به افزايش مي باشد. از طرف ديگر افزايش جمعيت نيز در بالا بردن ميزان نياز داخلي كاملاً مؤثر مي باشد. نياز به اين كالا با توجه به ممنوع بودن واردات تماماً از توليدات داخلي و توليد كننده تأمين مي گردد. در حال حاضر حدود 90 واحد فعال در اين زمينه در داخل كشور وجود دارد كه مجموع ظرفيت اسمي آنها حدود 43076 تن در سال برآورد مي گردد.
2-3-2 بررسي روند واردات و صادرات
اين محصول يكي از اقلام صادراتي بوده و طي سال 1375 بر اساس سالنامه آمار بازرگاني منتشره از سوي اداره گمركات كشور حدود 231 تن انواع محصول به كشورهاي عمدتاً همسايه صادر گرديده است.
واردات محصول به كشور ممنوع مي باشد. با توجه به امكانات خوب و مزاياي نسبي اين صنعت در كشور ايران توانايي صادراتي اين محصول خصوصاً به كشورهاي همجوار بسيار بالا مناسب مي باشد در صورت افزايش نسبي كيفيت با افزايش صادرات اين محصول سودآوري مطلوبي براي واحدهاي توليد كننده حاصل خواهد گرديد.
3-3-2 بررسي قيمت فروش محصول مشابه
پارامترهاي مختلفي بر قيمت فروش محصول مؤثر خواهند بود كه برخي از پارامترهاي مهم در زير شرح داده شده است:
1- قيمت مواد اوليه مصرفي كه يكي از مهمترين هزينه هاي متغير توليد مي باشد و نقش عمده اي را در تعيين قيمت تمام شده محصول دارد.
2- منطقه جغرافيايي احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسي به منابع تأمين مواد اوليه و كانون هاي مصرف محصول، هزينه هاي مربوط را تحت تأثير قرار خواهند داد.
3- نوع تكنولوژي مورد استفاده از طريق تأثير بر سرمايه گذاري، كيفيت محصول توليدي و ميزان ضايعات و بر قيمت فروش محصول مؤثر خواهد بود.
4- هزينه نيروي انساني مورد نياز تأثير مستقيم در هزينه هاي متغير توليد و قيمت تمام شده محصول دارد.

 

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.