حجم فایل : 257.46 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 77 صفحه
تعداد بازدید : 126 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
عنوان : پروژه شرکت تبلیغاتی زاگرس
فهرست
-1- معرفی کالا:
براي تبليغات تجاري صدها تعريف كوتاه و بلند از طرف افراد و متخصصين بيان شده است. شايد بتوان ادعا كرد كه به تعداد افراد متخصص و اساتيد تبليغات براي اين موضوع هم تعريف و شرح عنوان گرديده است. كتاب لغت فارسي (فرهنگ آموزگار صفحه 182- از انتشارات كانون معرفت) تبليغ را رساندن پيغام يا خبر و همچنين امري را به ديگران شناساندن معني نموده و نيز عمل آن را امري خوب يا بد وانمود كردن، چيزي را زياد از حد جلوه دادن و امثال اينها تفسير كردهاند. گرچه اين امر درست يا كم و بيش با تعبير كتب لغت و دائرهالمعارفها يكسان است اما به طور وضوح معني و مفهومي را كه ما امروز در ذهن داريم بيان نميكند.
در كتاب دائرهالمعارف «آمريكانا» تبليغ يا Advertising چنين معني شده است: «تبليغ شامل پيامهاي ديداري – گفتاري است كه از طريق وسائل تبليغاتي با پرداخت وجه، مردم را به طريقي علاقهمند و موافق يك نوع محصول، يك خدمت، يك فكر، يك نقطه نظر و يا يك مارك بخصوص مينمايد.»
کاظم متولی در کتاب روابط عمومی و تبلیغات، این تعریف را بکار برده است: «فرآيند روشمند ارايه اطلاعات مناسب در مورد كالاها و خدمات به مشتريان و ترغيب و متقاعد كردن مؤثر مصرف كنندگان به خريد كالاها و خدمات.» واژهها و عبارات «روشمند»، «اطلاعات مناسب» و «ترغيب و متقاعد كردن مؤثر»، همگي ناظر بر انجام برنامه ريزي در فرآيند تبليغات است.
در جاي ديگر چنين آمده كه تبليغا ت تجاري يكي از پنج عامل اساسي ارتباط است كه به وسيله تجار و صاحبان صنايع براي ترغيب مردم در خرج كردن پول به خاطر كالا يا خدمت به كار ميرود و چهار عامل ديگر، فروش شخصي، توسعه فروش، انتشارات و وسايل توزيع ذكر شده است.
بارنر، در كتاب تبليغ نافع مينويسد: «تبليغ مجموعهاي است كه اداره فعاليتهاي مختلف كه به اشكال و درجات متفاوت براي عملي ساختن هدفهاي تجارتي مديران شركتها يا صاحبان كارخانجات انجام ميگيرد»
در كتاب ديگري در مورد تبليغ چنين آمده است: «تبليغ شامل كليه فعاليتهايي است كه به وسيله آن پيامهاي ديدني و شنيدني به اطلاع مردم رسانيده ميشود تا به وسيله نفوذ در آنها، مردم را وادار به خريد كالا و يا خدمات نموده و تمايل و علاقه آنها را نسبت به افكار، نظرات، اعتبار و اشخاصي كه مورد نظر است جلب نمائيم.»
در كتاب «موارد و متون تبليغات» نويسنده ميگويد: «تبليغات فعاليت خاصي در بازاري كردن كالاها است كه هدفش آگاه ساختن مردم از محصولات و خدماتي است كه به فروش ميرسد. تبليغ در حالي كه مردم را آگاه ميسازد و كالا را مشهور ميكند، آنان را نيز به امري ترغيب مينمايد»
در كتب بازاريابي تعريف تبليغات جنبه وسيعتري پيدا كرد. ويليام.جي شولتس ميگويد: «تبليغات به كليه اشكال ترغيب عمومي براي ايجاد تقاضا و بازار براي يك محصول يا خدمت اطلاق ميگردد. اين تبليغات به وسيله صاحب كالا يا موسسه براي خريداران احتمالي به وسيله ارسال پيام مستقيم و يا از طريق وسائل تبليغاتي انجام ميشود. »
در كتاب بازاريابي و مديريت بازار تأليف آقاي دكتر پرويز زارعي تحت عنوان «تبليغ يعني چه؟» چنين آمده است: «به طور كلي تبليغ يعني دست يازيدن به اقداماتي، استفاده از راههائي و به كار بردن وسائلي به قصد جلب توجه گروههاي انساني به حقانيت آئيني يا اصالت پديدهاي و دعوت ايشان به گرويدن بدان آئين و بهره گرفتن از آن شيء كه در فعاليتهاي تبليغاتي كوشش در صحت و برتري آن به عمل آمده است.»
تعريفي كه به وسيله انجمن بازاريابي بينالمللي به عمل آمده به اين شرح است: «تبليغ»، معرفي غيرشخصي براي ارائه عقايد، كالاها و خدمات با پرداخت وجه از طرف يك مسئول ميباشد، يكي از علل تنوع تعاريف، تغييرات عمدهاي است كه در امر تبليغات به طور مداوم به وجود ميآيد زيرا هر تعريف پس از مدتي كهنه ميشود و تبليغ عوامل تازهتري را به خدمت ميگيرد.
و بالاخره تعريفي كه از نظر كلي بتواند جامع و شامل بوده و بتواند تبليغات جاري را چنان توصيف كند كه از نقطه نظر بازاريابي نيز مورد قبول اكثريت قرار گيرد، تعريفي است كه در كتاب تبليغات – Advertising – تأليف جون رايت و دانيل وارنر آمده: «تبليغ عبارت از پيامي است كه به منظور ترويج عقيده و يا كالائي از طرف يك منبع كه به وسيله همان آگهي به جامعه معرفي ميشود و نيز به وسيله وسائل تبليغاتي به گروههاي خاصي از جامعه منتقل گردد و براي انجام آن پول پرداخت شود.»
2-1- محل کار:
این شرکت تبلیغاتی در شهر کرمانشاه واقع می باشد. در میدان امام حسین (ع) – نبش بانک صادرات
3-1- سرمایه شرکت:
این طرح با سرمایه کل 1505840000 ریال را در بردارد که از این میان سرمایه ثابت 1224310000 ریال و سرمایه در گردش 281537801 ریال را در بردارد. برخی از هزینه های این طرح عبارتند از:
1100000000 هزینه مواد اولیه وبسته بندی
574000000 هزینه حقوق ودستمزد
28656000 هزینه انرژی(آب- برق- سوخت)
22100000 هزینه تعمیرونگهداری
86237800 هزینه پیش بینی نشده تولید
18109938 هزینه اداری وفروش
2446820 هزینه بیمه واحد تولیدی
53200000 هزینه استهلاک
24643600 هزینه استهلاک قبل از بهره برداری
4-1- مدیران:
مدیر این شرکت خود شخص اینجانب بوده و کارمندانی به عنوان طراح در این شرکت مشغول به کار می باشند.
5-1-خدمات:
این شرکت از نظر میزان و تنوع ارائه خدمات، بزرگترین نوع شرکتهای تبلیغاتی شناخته میشوند. شرکت ارائه دهنده کلیه خدمات تبلیغاتی، موسسهای است که تمام خدمات مورد نیاز مشتریان را به منظور اداره کلیه وظایف تبلیغاتی ارائه میکند. این وظایف عبارتند از:
• بازاریابی و برنامهریزی رسانهای
• فعالیتهای تحقیقاتی
• مفهوم سازی خلاق
• توسعه هویت و لوگو
• طراحی و تولید گرافیکی
• برنامههای هدایت بازار
• برنامهریزی وقایع خاص و ارتباطات عمومی
در نگرش سنتی شرکتهای ارائه دهنده کلیه خدمات تبلیغاتی وظایف فوق را بصورت مجزا و تفکیک شده انجام میدادند. در نگرش نوین این شرکتها به شیوه دیگری عمل میکنند. زمانی که یک محصول جدید به چنین شرکتی واگذار میشود.این شرکت فرایند کلی زیر را از ابتدا تا انتها در دستور کار خود قرار میدهد:
1- شناسایی مسئله بازاریابی محصول
2- تدوین استراتژی و ارائه واکنش خلاقانه