ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    87
تعداد کل بازدید ها :
    24873671
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
طرح کسب و کار مرکز خدمات فناوران TSC
screenshot
دسته بندي : کارآفرینی
حجم فایل : 53.56 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 44 صفحه
تعداد بازدید : 412 مرتبه


قیمت: 3,600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 6

فروشنده ی فایل

cheshmak
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : طرح کسب و کار مرکز خدمات فناوران TSC

 


فهرست مطالب طرح
فهرست مطالب طرح 1
1-خلاصه مدیریتی 4
• اهداف  4
•نکات مهم کسب و کار  4
•نکات مهم بازاریابی  6
•نکات مهم عملیات و برنامه اجرایی  7
•نکات مهم مالی  10
•وضعیت مالی و محاسبه نقطه سر به سر  12
•سرمایه در گردش:  15
2-توصیف کسب و کار (شرکت) 15
•چشم انداز ، ماموریت (رسالت) ، شکل کسب و کار  15
3-شناسایی بازار و فرصت ، توصیف محصول یا خدمت 17
مرور صنعت و روندها  17
•خدمات و محصولات  20
•تحقیق و توسعه  21
•بازاریابی (توزیع محصول)  23
•شیوه فروش  25
5-ارزیابی ریسک 25
6-تحلیل رقابتی 27
7-عملیات کسب و کار و برنامه اجرایی 29
تجهیزات مورد نیاز  33
•ساختار سازمانی کسب و کار  34
•مسائل قانونی  35
8-تیم مدیریتی 36
8-طرح مالی 39
•ترازنامه  41
•صورت سود و زیان  42
•صورت جریان نقدینگی  43
•برآورد سرمایه در گردش  43
•نسبت ها و پیش بینی های مهم مالی  Error! Bookmark not defined.


 

• نکات مهم کسب و کار
این کسب و کار از سری کسب و کار های نسبتا نوین و به روز است ،  که از نوع خدماتی می باشد و کلیه خدمات مربوط به فناوری اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار می دهد .
این کسب و کار در هر مکانی قابلیت اجرا دارد ، ولی مکانی که از لحاظ جمعیتی و تقاضا مناسب تر باشد بهتر بازدهی خواهد داشت و فضای این کار بهتر است حداقل 36متر مربع باشد .
تجهیزات مورد نیاز برای این کار تعداد 10 عدد رایانه ، تجهیزات شبکه و اتصال به اینترنت پرسرعت ، زیراکس طولی لیزری رنگی و سیاه و سفید ، چاپگر صنعتی رنگی و سیاه و سفید هر کدام دو دستگاه ، دستگاه لمینیت طولی ، کاترپلاتر ، تجهیزات اداری (میز و صندلی به تعداد کافی) .
تعداد کارمندان مورد نیاز برای این کار عبارتست از : دونفر اپراتور و کارمند  فروش و هماهنگ کننده و تعداد 2 نفر اپراتور خدمات اینترنتی.
افراد کلیدی برای این کسب و کار همان دو نفر اپراتور وکارمند فروش و هماهنگ کننده هستند چرا که باید به تمام زوایای کار آشنا و به امور رایانه و دستگاه های چاپ و تکثیر کاملا مسلط باشند و بدلیل برخورد مستقیم این دو نفر با مشتریان و مراجعه کنندگان باید اشخاصی مسلط و با ظاهری آراسته و مناسب و قدرت بیان خوبی باشند .
در این کار ماموریت در واقع همان انجام امور رایانه ای و اینترنتی است که از ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری گرفته تا در اختیار قرار دادن اینترنت پرسرعت در اختیار مشتریان و مراجعین .
• نکات مهم بازاریابی
خدمات این مرکز به سرعت و دقت و کیفیت خود معروف خواهد شد و نحوه برخورد پرسنل با مراجعین به نحوی برنامه ریزی می شود که مراجعه کننده هرگز این مرکز را با هیچ دفتر مشابهی عوض نخواهد کرد ، چرا که برخورد در کسب حرف اول را می¬زند.
بازار هدف در این حرفه قشر دانشجو ، ادارات ، و در نهایت دانش آموزان و سایر افراد جامعه که به این گونه خدمات نیاز دارند است . در نتیجه تقریبا قشر بزرگی را مورد هدف قرار داده ایم که در صورت اجرای طرح در محل مناسب خود ، درصد موفقیت کار بالا خواهد بود .
پتانسیل این مرکز برای رشد مناسب است ، چراکه این کار در صورت جذب مشتری به نحوی صعودی نیاز به رشد پیدا خواهد کرد ، تا جاییکه نیاز به مکان بزرگتر ، دستگاههای بیشتر با کیفیت تر و سریع تر پیدا خواهد شد .
این مرکز سهم بسزایی را در بازار از آن خود خواهد کرد ، چرا که دلایل آورده شده برای این موضوع مؤید این مطلب است که نظم و سرعت و کارایی چند دفتر در یک مرکز مطمئنا با استقبال خوبی روبرو خواهد شد و با افزایش مشتریان و باالطبع تقاضاها ، چاره ای جز افزایش دستگاه ها و پرسنل باقی نخواهد ماند .
مهمترین رقبای این مرکز متمرکز نخواهند بود و خدمات آنها متفرقه است در نتیجه تاثیر آنها چشم گیر نخواهد بود ولی قابل چشم پوشی هم نیست . کافی نت ها مراکز تکثیر ، دفاتر فنی ، دفترهای سخت افزار و نرم افزار رایانه از رقبای این مرکز هستند .
استراتژی های کلیدی این مرکز در جهت جذب بازار و مشتریان به سمت خود عبارتند از :
1- گردآوری مجموعه ای از خدمات گوناگون و مرتبط
2- ارائه خدمات با کیفیت و سرعت کم نظیر
3- برخورد مناسب و مشتری مدارانه با مراجعین
4- رعایت الگوی کار برحسب اجرای صداقت و درستی در کار
• نکات مهم عملیات و برنامه اجرایی
الف) تا کنون اطلاعاتی مبنی بر وجود چنین مرکزی به دستمان نرسیده ولی این کار از نوع توسعه ای است و اینجانب در حال حاضر تنها در بخش چاپ و تکثیر و مختصری خدمات رایانه ای و اینترنتی فعالیت دارم و در مورد این مرکز به احتمال قریب به یقین آغاز گر خواهیم بود چون برپایی و اداره چنین مرکزی شرایط امکاناتی و مالی خاصی را طلب می کند که هرکسی توانایی فکری و مالی آن را ندارد .
ب) تامین کنندگان اصلی این مرکز به سه دسته تقسیم می شوند :
1- تامین کننده مالی:
 سرمایه گذاران شخصی
2- تامین کننده و خدمات دهنده دستگاههای چاپ و تکثیر حرفه ای:
از آنجاییکه ارائه خدمات تکثیر و چاپ این الزام را پدید می آورد که همواره دستگاه های تکثیر خدمات شده و آماده به کار باشند ، می بایستی تامین کننده قطعات و خدمات دهنده ای مجرب در این زمینه با مرکز همکاری تنگاتنگ داشته باشد تا خدمات دهی مرکز لحظه ای منقطع نگردد .
3- تامین کننده تجربیات و ارائه دهنده الگوی کاری:
عده ای از همکاران سابق و فعلی اینجانب در این زمینه و زمینه های مرتبط هستند که تجربیات وسیع و مناسب ایشان در پیشبرد اهداف بلند این مرکز بسیار مفید بوده و در صورت راه اندازی مرکز به یک الگوی کاری و روند جاری نیازمند خواهیم بود که با توکل به خدا و استمداد از تجربیات و نظرات دوستان و همکاران قابل اعتماد این نیاز به نحوی اساسی تامین خواهد شد .
روابط مرکز با تامین کنندگان آن به صورت همکاری و در پاره ای از موارد بصورت پورسانت و پاداش خواهد بود هر چند احتمال شراکت با دوستانی که تجربه و الگوی کاری مناسبی داشته و دارند زیاد است .
 ج) مسائل حقوقی و قانونی مرتبط با این مرکز به دو دسته عمده تقسیم می شوند:
1- مسائل مربوط به صنف و اتحادیه:
این مسائل که عبور از آنها کمی دشوار به نظر می آید شامل گرفتن مجوز کسب برای چنین کار مختلط و چندمنظوره است که البته این امر نیز با اقدام به گرفتن جواز برای هر بخش از مرکز بصورت جداگانه قابل حل است . هرچند دارای هزینه و وقت گیر است.
2- مسائل مربوط به دولت ، شهرداری و مالک:
مسائلی که ممکن است در ارتباط با مالک پیش بیاید کمتر از مسائلی است که یک مغازه دار ساده ممکن است داشته باشد . باتوجه به اینکه این مرکز یک مرکز چند منظوره و چند کاره است هرکسی به راحتی از عهده مدیریت و بهره برداری از آن بر نمی آید در نتیجه اتفاقی که معمولا در املاک تجاری دیگر رخ می دهد در اینجا تقریبا دارای احتمال بسیار کمی است و این احتمال این است که صاحب ملک پس از اتمام قرارداد خود راسا اقدام به ادامه کار مرکز نماید ؛
مساله دیگر پیش بینی افزایش اجاره بها است که برای جلوگیری از تمام مشکلات می بایست قراردادی طولانی مدت با احتساب تمامی جوانب کار عقد گردد .
هرچند که در صورت یافتن سرمایه گذار کلان ، تمامی مشکلات مربوط به مالک به مشکلات مربوط به شراکت منتقل خواهد شد که در درجه ریسک کمتری نسبت به مشکلات مربوط به مالک قرار دارد .
مسائل مربوط به دولت و شهرداری نیز مشابه مسائل مربوط به صنف و اتحادیه است با این تفاوت که به لطف حضور مدیریت و پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری که معرف حضور آحاد ملت هستند با یک یا دو هزینه میلیونی قابل حل است .
این مسائل شامل انواع عوارض ، مالیات ، زیبا سازی ، نمای شهری و ... می باشد .
• نکات مهم مالی
وضعیت مالی برای این مرکز به شرح زیر خواهد بود :
1- سرمایه اولیه این مرکز با برآورد اولیه در حدود 600میلیون ريال در صورت رهن کامل ملک و چیزی در حدود 2میلیاردو28میلیون ريال در صورت خرید ملک می باشد .
2- درآمد این مرکز در اوایل شروع به کار روزانه 400هزار ريال و پس از 3 ماه روزانه یک میلیون ریال و پس از 6ماه روزانه 1.5 میلیون ريال و در هنگام اوج خود به روزانه 4میلیون ريال خواهد رسید( چشم انداز 4ساله) .
3- دارایی های این مرکز به طور میانگین مبلغی معادل 300میلیون ريال خواهد بود .
4- هزینه های مرکز در هر ماه به شرح زیر می باشد :
هزینه های جاری : آب ، برق ، تلفن و گاز و اینترنت پرسرعت
هزینه نگهداری ماشین آلات
هزینه مواد مصرفی
حقوق و مزایای پرسنل
- عوارض نوسازی و زیباسازی شهرداری
- هزینه حق عضویت اتحادیه کسب

• وضعیت مالی و محاسبه نقطه سر به سر
کلیه هزینه ها درصورت خرید ملک (ماهانه) :
32.540.060ريال


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.