ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    253
تعداد کل بازدید ها :
    24889761
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
کارآفرینی سازمانی و کسب و کارهای کوچک ضرورتی اساسی در توسعه و پیشرفت کشورها
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 218.73 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 70 صفحه
تعداد بازدید : 231 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -2

فروشنده ی فایل

111111
سایر فایل ها
توضیحات :
کارآفرینی سازمانی و کسب و کارهای کوچک ضرورتی اساسی در توسعه و پیشرفت کشورها
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب:
چکیده                                                    6
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1-مقدمه                                                 8
2-1-اهمیت و ضرورت تحقیق                                    .9
3-1-هدف تحقیق                                           .10
4-1-تعریف کارآفرینی                                         10
5-1-تعریف کارآفرینی سازمانی                                  .10
6-1-تعریف کسب و کارهای کوچک(SME s)                         .10
فصل دوم:ادبیات،مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق
1-2-مفاهیم و تعاریف کارآفرینی                                 .12
2-2-تاریخچه ی کارآفرینی                                      15
3-2-تعریف کارآفرین                                         .17
4-2-صفات و ویژگی های کارآفرینان                               18
5-2-انواع کارآفرینی                                          .22
6-2-تعریف کارآفرینی سازمانی                                   24
7-2-ویژگی های کارآفرینان سازمانی                               28
8-2-عوامل موثر بر کارافرینی سازمانی                             .31
1-8-2-عوامل زمینه ای موثر بر کارآفرینی سازمانی                  .31
2-8-2-عوامل ساختاری موثر بر کارآفرینی سازمانی                     .32
9-2-ویژگی سازمان های کارآفرین                                .33
1-9-2-ابعاد ساختاری                                         .33
2-9-2-ابعاد محتوایی                                          36
10-2-ماموریت و اهداف سازمان های کارآفرین                        37
11-2-الگوهای کارآفرینی سازمانی                                 38
1-11-2-الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن                     .38
2-11-2-مدل ترغیب کارآفرینی کوارتکو و هاجتس                       41
3-11-2-مدل کارآفرینی سازمانی از دیدگاه فرای                        41
4-11-2-مدل4E                                             .42
5-11-2-مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسیرچ                      44
12-2-محیط مناسب برای کارآفرینی سازمانی                          51
13-2-موانع ومحدودیت های کارافرینی سازمانی                       .54
14-2-………………………………………………………………… SME s  57
1-14-2-تعریفSME s(کسب و کارهای کوچک)                        57
2-14-2-توسعه  SME sو خلق فرصت ها                            61
15-2-چرخه ی حیات کسب و کار                                  64
16-2-دلایل عمده ایجاد کسب و کار                                .66
17-2-نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط محور توسعه اشتغال           67
18-2-موانع توسعه کسب و کارها                                  68
19-2-کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط                 69
فصل سوم:روش تحقیق
1-3-روش تحقیق                                            .72
2-3-ابزارهای جمع آوری اطلاعات                                 .72
فصل چهارم:نتیجه گیری
نتیجه گیری                                         73
پیشنهادها                                         .76
منابع و مآخذ                                      .77
 
 
 
 
 
چکیده
توسعه و پیشرفت کشورها یک فرایند بسیار مهم است که به واسطه ی بینش و اگاهی, .درایت و برنامه ریزی های درست و به موقع مدیران تحقق می یابد در عصر حاضر کارافرینی را به مثابه »موتور توسعه اقتصادي « به کار گرفته اند، زيرا مي تواند در رشد و توسعه اقتصادي كشورها كه سبب افزايش بهره وري، ايجاد اشتغال و رفاه اجتماع مي شود، نقش مهمي داشته باشد. کارآفرینی فرآیند پویای تولید تدریجی ثروت است. کسانی این ثروت را تولید می کنند که ریسک های بزرگ مالی، زمانی و یا تعهد شغلی را می پذیرند یا برای بعضی محصولات و خدمات ارزش می آفرینند کارافرینی سازمانی یکی از انواع کارافرینی است که سعی می کند از قابلیت های کارافرینی برای رشد و توسعه بنگاه ها و سازمان های موجود استفاده کند این موضوع از عوامل مهمی است که در بقا،کسب سود، رشد و نوسازی سازمان ها نقش کلیدی بازی می کند. یک بنگاه برای موفقیت می بایست با اتکا به کارافرینی سازمانی بر توسعه ی محصولات وفناوری های جدید همت گمارد. به عبارت دیگر امروزه نقش کارافرینی سازمانی در رشد وتعالی بنگاه های کوچک و بزرگ به اثبات رسیده است كسب و كارهاي كوچك نیز همچون کارافرینی سازمانی نقش مهمی در توسعه ی کشورها دارند کسب وکارهای کوچک بهترين مأمن براي فعاليت هاي كارآفرينانه است و اين امر مستلزم آن است كه صاحبان و كاركنان كسب و كارهاي كوچك از مهارت ها و توانايي هاي كارآفرينانه برخوردار باشند.
در این مقاله به بررسی ابعاد کارآفرینی سازمانی و کسب و کارهای کوچک پرداخته شده و تا حد امکان سعی شده است مفاهیم و ویژگی های انها به طور کامل تبیین شود.
 
 
 
کلیدواژه ها:کارافرینی، کارافرینی سازمانی، کسب و کارهای کوچک
 
 
فصل اول:
کلیات تحقیق
 
1-1- مقدمه ‌‌
امروزه در كشورهاي مختلف در دانش مديريت و اقتصاد توجه خاصي به كارآفريني و كارآفرينان مي‌شود. تقويت كارآفريني و ايجاد بستر مناسب براي توسعه‌ي آن از ابزار پيشرفت اقتصادي كشورها، به ويژه كشورهاي در حال توسعه است(آرچي بونگ 
[1]،2004: 4). در دنياي پر رقابت حاضر سازمان ها نيازمند تغييرند وبايد مديران راه‌هاي استفاده از مزاياي خلاقيت ونوآوري انسان‌هارا يافته وبستر مناسب فعاليت‌هاي کارآفرينانه را فراهم سازند. از جمله شاخص‌ها و بستر مناسب براي توسعه کارآفريني سازماني شامل سبک رهبري، کار تيمي، حمايت کافي مديران از افراد خلاق و نوآور، سيستم پاداش و تشويق مناسب کارکنان خلاق و ريسک پذير است، بنابراين براي ترويج روحيه کارآفريني سازماني بايد شرايط مناسبي در درون سازمان وجود داشته باشد(زارع و همکاران،72:1386). 
نقش كسب و كارهاي كوچك نیزدر موفقيت اقتصاد يك كشوربسیار مهم است. اين بنگاه ها ايجاد كنندة شغل هستند، نوآوري مي كنند و فرصت هاي جديدي را به كار ميگيرند.امروزه کسب و کارهای کوچک را "موتور محرک توسعه" می نامند. بر اساس گزارش ديده بان جهانی كارآفريني , متوسط نرخ مجموع فعاليت هاي كارآفرينانه  (نسبت تعداد كساني كه اقدام به راه اندازي كسب و كار جديد نموده اند يا كساني كه در انديشه چنين كاري هستند به جمعيت بالغ يك كشور) در سال 2006 براي 42 كشورمشاركت كننده در مطالعات جهاني ديده بان مذكور69/8 درصد بوده است.( Bosma & Harding, 2007:5)
كارآفريني به كشورهاي پيشرفتة صنعتي محدود نمي شود؛ به طوري كه در بسياري
موارد،نرخ مجموع فعاليت هاي كارآفرينانه در كشور هاي در حال توسعه با نسبت بالاتري در حال رشداست. از كشور ما تاكنون، عضويت نهاد يا سازماني در ديده بان جهاني كارآفريني اعلام نشده است و آمار و گزارش رسمي و كاملي از سطح فعاليت هاي كارآفرينانه نيز در سطح كشور موجودنيست. اما از چند سال پيش به اين سو، در برنامه چهارم توسعه فرهنگي اقتصادي كشور و سندچشم انداز بيست ساله، كارآفريني مورد توجه قرار گرفته و با اقدامات عملي، مانند راه اندازي مراكز كارآفريني در دانشگاه ها و توسعة نهادهاي نوآوري و كارآفريني همچون مراكز رشد دانشگاهي آغاز شده است. 
 
2-1- اهمیت و ضرورت تحقیق
امروزه، كارآفريني به عنوان موتور محرك رشد و توسعه اقتصادی مي تواند در رشد اقتصادی كشورها، ايجاد اشتغال و رفاه اجتماعي نقش مهمی را بر عهده داشته باشد
.(Karadeniz, 2006)ايجاد بنگاههاي كوچك و متوسط (SME) و حمايت از آن ها هم يكي از اولويتهای اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی دربسياری از كشورهای پيشرفته و نو توسعه يافته است، چرا كه بنگاههای اقتصادی كوچك ومتوسط در ايجاد فرصتهای كارآفرينی و فراهم كردن بستر مناسب براي. نوآوری و افزايش صادرات نقش مهمی دارند (Nyroun,205) كارآفريني در حال حاضر زمينه ي بسيار مهمي بر اي مطالعه و تحقيق به شمار مي آيد با توجه به ضرورت و اهمیت کارافرینی در این مقاله سعی شده است به طور واضح اطلاعاتی در زمینه ی کارافرینی,کارافرینی سازمانی و کسب و کارهای کوچک ارائه شود با این امید که با مطالعه ی این مقاله و مقاله های مرتبط افرادی خلاق و کارافرین تحویل جامعه داده و بتوانیم زمینه ی توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.