ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    18 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    18 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    354
تعداد کل بازدید ها :
    24915672
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,245 كاربر
تحقیق درمورد حمل و نقل
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 24.56 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 41 صفحه
تعداد بازدید : 510 مرتبه


قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

KARBALAYI
سایر فایل ها
توضیحات :
فهرست مطالب
مقدمه
چكيده
برنامه ريزي حمل و نقل درون شهری
عرضه و تقاضا در حمل ونقل
مسائل و مشكلات حمل ونقل درون شهري
معيارهاي انتخاب نوع سيستم حمل ونقل عمومي
 
تعيين هزينه هاي ناشي از تراكم ترافيك در شهر مشهد
نقش پاركينگ ها بر حمل .نقل درون شهري و هزينه هاي ناشي از آن
تاثير پياده روها بر حمل و نقل درون شهري
بررسي وضعيت حمل ونقل در شهر مشهد
ارائه راهكار
 
مقدمه
 
با افزايش  روز افزون جمعيت شهرها  و افزايش عرضه  وسايل نقليه  موتوري و در نتيجه كاهش ظرفيت  راه ها  مسائل  و مشكلات  عمده اي  رادر نظام  حمل و نقل  و ترافيك  به وجود آورده است .
 
حمل و نقل  يكي از حوزه هاي  مورد مطالعه  در برنامه ريزي  شهري است  كه برنامه  ريزان  شهري از ديدگاههاي  مختلفي  از جمله  ديدگاه  اقتصادي  اين مسائل  و مشكلات  را مورد  بررسي قرار مي دهند .
 
طراحي و نصب  هر نوع سيستم  حمل و نقل  بايد با مطالعه ي اوليه  و مقدماتي  كه توسط صاحب نظران  و متخصصان  امر صورت  مي گيرد  توجيه شود  هر شهري  با توجه  به امكانات  و محدوديتهاي اطراف  خود پديد آمده  و در طول  ساليان  متوالي  شكل  گرفته است  بافت  و سيماي هر شهر حاصل تلاش  چندين  ساله ي  نسلهاي مختلف  است  كه توانسته اند  اكوسيستمي  انساني  و در خور توجه پديد بياورند . اين  بافتها  ممكن است  حاوي  گنجينه هايي از اصول  و قواعد  معماري و شهر سازي  باشد  كه بايد  از گزند تخريب و نابودي  حفظ شوند  شبكه هاي حمل و نقل  شهري  بايد به طور منظم  و به شكل  سيستمي طراحي  و احداث شوند  كه هر كدام  از اجزاي آن مسئوليت خود را به  طور بهينه انجام دهند  تا  مشكل و معضلي  در شبكه  بوجود نيايد .  با توجه  به محدوديتهايي كه وجود دارد  سيستم هاي حمل و نقل  بايد در عين حال  كه نيازهاي جابه جايي افراد جامعه  را تامين  مي نمايند  از نظر منابع مالي  نيز قابل توجيه  باشند .
در اين تحقيق به جنبه هاي  گوناگون  مسائل اقتصادي ترافيك  و بررسي آن  در وضعيت حمل و نقل  مشهد  مي پردازيم .
 
 
چكيده
 
حمل و نقل  درون شهري بخشي از تهسيلات  شهري به شمار  مي رود كه  از دو بخش حمل و نقل  عمومي و حمل و نقل  شخصي  تشكيل  شده است .  حمل و نقل  عامل پويايي جامعه است  و يكي از اهداف  مهندسي ترافيك  تامين  حمل و نقل  اقتصادي راحت  و ايمن براي كالا و انسان است .(تازه هاي ترافيك –1382،ص 58)
 
در مطالعات حمل و نقل  سعي در ايجاد  تعادل  بين عرضه و تقاضا ست .  منظور  از عرضه كليه تهسيلاتي  است كه  براي حركت هر چه  شهر عابرين پياده  ووسايل  نقليه  در شهر  ارائه  مي شود  مانند شبكه  معابر سواره رو ، پياده رو ، چراغهاي راهنمايي ، تابلو ها و ... منظور  از تقاضاي حمل و نقل  ميزان  حجم تردد عابرين پياده  ووسايل  نقليه  در يك دوره زماني مشخص  مبي باشد  كه از گذرهاي مخصوص طراحي شده در شهر عبور ميكنند.
 
معييارهاي كه براي انتخاب نوع سيستم  حمل و نقل عمومي  در نظر گرفته  مي شود  شامل موارد زير مي باشد :
 
§  معيارهاي  اقتصادي و بهره برداري شامل : 1. ظرفيت  شبكه                2. هزينه هاي سرمايه گذاري    3. ظرفيت  سيستم  حمل و نقل              4. سودمندي سيستم
 
§       معيارهاي اقتصاد ملي            
 
§       اثرات  غير قابل  سنجش
 
هزينه هاي ناشي  از پاركينگ  را مي توان  در موارد زير بررسي  كرد :
 
1. هزينه زمين : الف) هزينه تملك زمين      ب) هزينه زمين براي زمين هاي كه كاربردي پاركينگ دارند .            
 
2. هزينه آماده سازي زمين
 
3. هزينه هاي ثابت  ماهيانه ناشي از مصرف آب ، برق ، تلفن
 
4. هزينه هاي پرسنلي ساليانه
 
هزينه هاي ناشي از تراكم ترافيك  به شرح زير مي باشد : - اتلاف وقت افراد      - اتلاف سوخت      - هزينه هاي ناشي از تصادفات     - هزينه هاي ناشي از آلودگي محيط زيست
 
-برنامه ريزي حمل  و نقل درون شهري :
 
اقتصاد آنگونه  كه توسط  علماي اين علم تعريف  مي شود به معناي  به دست اوردن  سود حداكثر  از پول در بلند  مدت است  يا مي توان  گفت اقتصاد به  معناي تامين  حداكثر  ممكن نسبت به سود هزينه است .  يكي از هدف هاي ترافيك  تامين  حمل و نقل  اقتصادي  راحت و ايمن براي كالا  و انسان است .
 
( حميد بهبهاني –1374 –صفحه 81)
 
نظام  حمل و نقل ترافيك به عنوان  بخشي  از فعاليت  هاي شهري بيان  كننده پويايي و حيات  يك مجموعه  شهري است  به شك  بدون جابه جايي نمي توان  شهر را زنده تصور نمود اين  فعاليت  چنان بازندگي  ها      شده است .  كه تقريباً نمي توان  آن را جدا از فعاليت هاي روز به شمار  آورد .  يك شهر  از دو عنصر  اصلي توده هاي ساختماني  وفضا تشكيل  شده است  . توده هاي  ساختماني تمام مكان هايي مسقف را شامل مي شود  اين مكان ها داراي كاربدهاي گوناگون  از قبيل  مسكوني ، تجاري ، اداري ، خدماتي و... هستند .

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.