ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    23 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    23 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    78
تعداد کل بازدید ها :
    24915396
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,245 كاربر
عوامل موفقیت مربی در امر تدریس و کلاس داری
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 317.93 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 53 صفحه
تعداد بازدید : 171 مرتبه


قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -6

فروشنده ی فایل

shantia
سایر فایل ها
توضیحات :
فهرست مطالب 
عنوان           صفحه
هدف اصلي در تدريس 6
خاطره‌اي از روز معلم: 7
فصل اول مواردي كه ما معلمين بايد به آن توجه كنيم: 10
استفاده از روش‌هاي فعال ياددهي مبتني بر IT: 10
بررسي نحوه تدريس: 11
جلسه اول تدريس: 12
اهميت ايجاد انگيزه در جلسه اول: 13
نحوه شروع تدريس: 14
روش موفق تدريس از ديدگاه دانش‌آموزان 14
نحوه فعال نگاهداشتن كلاس توسط معلم: 15
علل لزوم پرسش درس از ديدگاه بچه‌ها و معلمين 16
فصل دوم بررسي موارد تربيتي در امر تدريس 17
بررسي لحن اداي مطالب از ديدگاه بچه‌ها و معلمين: 17
نحوه انتقال مطالب از ديدگاه قرآن 18
نحوه برخورد معلم با دانش‌آموز (بعد عاطفي) 19
بررسي بهترين روش‌هاي تشويق و تنبيه 20
اكنون ببينيم نظر خود شاگردان در مورد بهترين روش تنبيه چيست: 21
نحوه تشويق موفق از ديدگاه روانشناسان: 22
نحوه تشويق و تنبيه و برخورد با زيردستان از ديدگاه نهج‌البلاغه: 23
نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار: 24
فصل سوم «روش‌هاي جلب توجه دانش‌آموزان» 26
شناسايي عوامل تباه‌سازي آينده 26
بررسي نقش روحيه معلم در امر كلاس‌داري: 27
چگونه مي‌توان روحيه‌اي شاد داشت: 28
بررسي نياز به داشتن دوست در شاگردان دبيرستاني: 30
نياز به انجام كار گروهي در شاگردان: 32
چگونه شاگردان را وادار به درس خواندن كنيم: 32
نياز به جلب توجه در دانش‌آموزان: 33
چگونه مي‌توانيم سخنگوي دلپذيري باشيم؟ 34
فصل چهارم 35
بررسي نحوه ارتباط صحيح با دانش‌آموزان 35
پرهيز از مباحثه در كلاس: 36
نحوه نفوذ در متقاعد ساختن كلاس: 37
جمع‌بندي قواعد متقاعد كردن دانش‌آموزان: 39
چگونه از بچه‌ها انتقاد كنيم كه منفور نشويم 40:
نكته‌اي كه بايد همواره در برخورد با شاگردان مد نظر داشته باشيم 42
شاگردان را به حفظ حيثيت خويش ياري دهيم: 42
 درس ها يي براي يك معلم! 47
منابع 53
 
 
روش های تدریس ،فنون كلاس‌داري و بررسي نحوه تدريس موفق در کلاس
در اين نوشته، روش‌هاي كلاس‌داري را از ديدگاه برخي از معلمين موفق و يا شاگردان دبيرستاني مي‌نگريم، لذا نمونه كارهاي موفق، با توجه به عوامل مختلف رفتاري، مورد بررسي قرار داده شده است. اين نمونه‌ها از لا به لاي نظريات دانش‌آموزان دبيرستاني كه طبيعتاً سال‌ها تجربه در شناخت انواع تدريس‌هاي موفق دارند، همچنين معلمين كه آموزش اين عزيزان را به عهده دارند  و با استفاده از مجموعه مطالبي كه از ديدگاه روانشناسي انتخاب شده، همراه گرديده است.
به اميد آنكه از لا به لاي اين بحث‌ها بتوانيم بهترين روش ايجاد انگيزه، يا نحوه ارتباط صحيح با دانش‌آموزان و يا روش‌هاي بالا بردن بهره‌وري در كلاس و افزایش موفقیت دانش آموزان و معلمان را بيابيم.
هدف اصلي در تدريس
هميشه بايد در نظر داشته باشيم كه هدف اصلي در تدريس چيست؟
آيا فقط آموزش مبحث خاصي مي‌باشد، يا آنكه در ضمن آموزش بايد سعي كنيم، دانش‌آموز را به عنوان يك شهروند مؤثر و مفيد براي جامعه به بار آوريم.
يعني در نهايت روش درست زندگي كردن و انسان بودن را به او بياموزيم و از خود، خاطر خوبي در ذهن دانش‌آموزانمان به جا بگذاريم.
خاطره‌اي از روز معلم:
ساليان تدريس در گذرند و خاطراتي در ما باقي مي‌گذارند، خاطراتي كه همواره بوي تازگي خود را زير غبار زمان از دست نمي‌دهند. چه خوب است لذت داشتن چنين خاطراتي را با هم قسمت كنيم. مانند خاطره‌اي كه بوي مهرباني آن را هنوز احساس مي‌كنم.
از راهروي طويلي كه به دفتر مدرسه منتهي مي‌شد، گذشتم. مثل هر روز ازدحام روپوش سورمه‌اي‌ها، پچ‌پچ‌هاي خاص زنگ تفريح، هل دادن، خنديدن، خود شيريني‌هاي برخي شاگردان را مي‌ديدم ولي اين بار وارد جمع هيچ گروهي نشدم و دست‌هاي گچي خود را بر شانه هيچ كدام نزدم! تكه پراني‌ها و شليك خنده‌ها اين بار رد و بدل نشد. نگراني خاصي به دلم چنگ مي‌زد. چهره مغرور يكي از بچه‌هاي سوم رياضي جلوي نظرم مي‌آمد: مريم، دختري بلند قامت و سفيدرو با چشماني كه انگار در عمقشان اندوهي غريب خفته بود. به قول خودم سه سال بزرگش كرده بودم ولي امروز ديدم كه چقدر بايد بزرگ‌تر از سنش باشد!
مادرش اول صبح گوشه دفتر منتظرم بود. صورتش را در چادري پوشانده بود. بوي آشناي فقر و نداري به همراه عطر دوست‌داشتني مادري مهربان همراه شده بود.
در حالي كه اشكي بر چهره چروكيده‌اش مي‌غلتيد، گفت: خانم مبادا دخترم بفهمد پيش شما آمدم. مريم خيلي شما را دوست دارد و مي‌خواست هديه‌اي براي روز معلم به شما بدهد. امروز صبح از باغچه گل ياس چيدم كه بياورد ولي او نگران بود كه در مقابل ديگران شرمنده مي‌شود و...دست‌هاي زبر و زحمت كش آن مادر را بين دست‌هايم گرفتم. زن كه جرأت بيشتري يافته بود از شوهرش كه آجركشي مي‌كرده و الآن به علت ديسك كمر زمين‌گيري شده حرف زد. از پسرش كه دوره راهنمايي است و با آنكه انگشتش لاي دستگاه پرس رفته، مي‌گويد غصه نخور مادر بدتر از اينها زيادند، صحبت كرد. از خودش گفت كه ناچار است در خانه‌هاي مردم كار كند و زندگي را بچرخاند.
در حالي كه آرامش مي‌كردم، از ثروت‌هاي بزرگي كه خداوند به او داده حرف زدم. اين كه مي‌تواند بچه‌هاي به اين خوبي داشته باشد، اين كه با همه مشكلات يكديگر را دوست دارند و به هم كمك مي‌كنند و...
موقع خداحافظي انگار سبك شده بود. لبخند مي‌زد و دعا مي كرد ولي انگار غصه‌هايش را در قلب من ريخته بود.
مريم فقط مغرورترين شاگردم نبود، او بسيار تيز و حساس بود. من بايد احتياط مي‌كردم، تا هيچ ردي از دلسوزي را در چشم‌هايم نبيند و شرمنده نشود. اگر شخصيتش در جمع همكلاسي‌ها مي‌شكست، ديگر چيزي برايش نمي‌ماند كه من بتوانم معلمش باشم.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.