ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    19 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    19 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    948
تعداد کل بازدید ها :
    24916266
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,245 كاربر
خلاقیت و نوآوری در سازمان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 18.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 18 صفحه
تعداد بازدید : 180 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

shantia
سایر فایل ها
توضیحات :
فهرست مطالب
نوآوري 3
خلاقيت از ديدگاه سازماني 4
ضرورت، اهميت خلاقيت 5
اصول حاكم بر خلاقيت 6
ابعاد خلاقيت 7
ابعاد غير شناختي 7
ابعاد شناختي 7
ابعاد انگيزشي 7
عوامل موثر در رشد خلاقيت 8
خصوصيات يك شيوه كاري خلاق 9
خلاقيت و نوآوري چگونه با هم مرتبط شده‌اند؟ 10
ويژگي‌هاي افراد خلاق 11
موانع خلاقيت 12
موانع فردي 12
موانع بيروني 12
موانع خلاقيت و نوآوري در سازمان‌ها 14
عوامل موثر در خلاقيت و نوآوري سازمان‌ها 15
ويژگي‌هاي سازمان نوآور 16
نقش مديران در ايجاد سازمان‌هاي خلاق 17
منابع و مأخذ 18
 
 
نوآوري
نوآوري و خلاقيت دو مفهوم مترادف نيستند، خلاقيت يك ايده و يك تفكر است در حالي كه نوآوري به كار بستن آن تفكر است.
سازمان‌ها نيز به نوعي عناصر اصلي اثربخش در فرآيندهاي اقتصادي و اجتماعي جوامع حوزه‌هاي مهمي در ظهور خلاقيت‌ها و نوآوري‌ها به شمار مي‌روند و اساساً ادامه حيات آن‌ها بستگي به تغيير و نوآوري دارد. در عرصه سازمان‌ها نوآوري فرآيندي است كه وضع موجود و حفظ و نگهداري آن از طريق تفكر و نگرش جديد به محتواي فرآيندها و تغيير در تركيب سه عامل فن آوري- محيط و سازمان مورد چالش قرار مي‌دهند و در حوزه‌هاي متعددي مانند توسعه محصول، فرايند توليد و توزيع، شيوه هاي مديريت، روش‌هاي انجام كار، روابط سازماني و به طور كلي در تمام فعاليت هاي انساني قابل تعريف و كاربرد است.
آن‌چه كه در فرآيند نوآوري به خصوص در سازمان‌ها مهم است بومي ساختن و نشر آن‌ در سطوح مختلف و متقاعد ساختن افراد به آن مي‌باشد كه اين امر هنمواره از مشكلات عمده در راه عمومي ساختن نوآوري در سطح ساختارهاي مختلف از جمله سازمان هاست.
خلاقيت از ديدگاه سازماني
خلاقيت يعني ارائه فر و طرح نوين براي بهبود و ارتقاي كميت يا كيفيت فعاليت‌هاي سازمان مثلاً افزايش بهره‌وري، افزايش توليدات يا خدمات، كاهش هزينه ها.
ضرورت، اهميت خلاقيت
خلاقيت و نوآوري موجب تحقق موارد زير مي‌شود:
الف) اهميت و نقش خلاقيت و نوآوري از جنبه فردي
1- خلاقيت و نوآوري عامل رشد و شكوفايي استعدادها و سوق دهنده به سوي خود شكوفايي
2- خلاقيت و نوآوري عامل موفقيت فردي، شغلي و اجتماعي
ب) اهميت و نقش خلاقيت و نوآوري از جنبه سازماني
1- خلاقيت و نوآوري عامل پيدايش سازمان
2- خلاقيت و نوآوري عامل توليدات و خدمات
3- خلاقيت و نوآوري عامل افزايش كميت، تنوع توليدات و خدمات
4- خلاقيت و نوآوري عامل ارتقاي بهره‌وري سازمان
 

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.