ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    20 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    20 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    708
تعداد کل بازدید ها :
    24921218
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,248 كاربر
مقاله شیرهای کنترل فشار
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 161.48 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 20 صفحه
تعداد بازدید : 79 مرتبه


قیمت: 3,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -2

فروشنده ی فایل

bahar1394
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله شیرهای کنترل فشار

 

 

فهرست مطالب : 
 
مشخصه شیرهای کنترلی   1
مشخصه جريان   1
مشخصه شيرهاي قطع و وصل   1
مشخصه شيرهاي خطي   2
مشخصه شيرهاي تناوبي (لگاريتمي)   2
سيستم كنترل دماي بخار   2
شيرهای كنترل فشار   3
1) شير محدود كننده فشار   3
2)شير كاهش دهنده فشار (رگولاتور فشار)   5
3) شير تابع فشار   5
4) شير كانتربالانس   6
5) شير بي باركننده   6
شیر برقی   7
انواع شير برقي   8
اهميت شناسايي شير مناسب   10
لرزش در شیرهای کنترلی   10
Standing Waves   11
Vortex Shedding   12
انرژی جنبشی بالای سیال   12
کنترل ولو   14
پوزیشنر Positioner   15
 
 
 
مشخصه شیرهای کنترلی: 
مشخصه جريان:
شيرهاي كنترلي داراي مشخصه جرياني هستند كه بيانگر رابطه گذر جريان و ميزان باز شدن شير تحت شرايط فشار ثابت ميباشند. ميزان باز بودن شير نه به معناي سطح عبوري اوريفيس بلكه به معناي موقعيت پلاگ در حالت كاملاً بسته به نشيمنگاه شير ميباشد و سطح عبوري اريفيس همان محل عبور جريان بين پلاگ و نشيمنگاه ميباشد. رابطه جريان و سطح اريفيس هميشه به صورت متانسب برقرار ميباشد.
 
از آنجايي كه شكل و ظاهر پلاگ و نشيمنگاه ميتواند در ميزان باز شدن شير مؤثر باشد بنابراين شكل هاي متفاوت پلاگ امري بديهي ميباشد. 
 
مشخصه شيرهاي قطع و وصل:
از خواص اينگونه شيرها ميتوان به قابليت بالاي عبور گذر جريان در كمترين ميزان باز شدن پلاگ اشاره كرد. به عنوان مثال زماني كه شير تنها % 50 باز است قابليت عبور % 90 از عبور كل جريان را دارد. برخلاف شيرهاي تناوبي و خطي نميتوان شكل مشخصي را براي منحني شيرهاي قطع و وصل فرض كرد. با در نظر گرفتن دو شير در حالات % 50 و % 60 باز بودن پلاگ هر كدام به ترتيب % 80 و % 90 گذر جريان را عبور ميدهند پس ميتوان گفت هر دو شير داراي خاصيت قطع و وصل هستند. شيرهاي قطع و وصل قابليت عمل با اكچويترهاي الكتريكي و پنوماتيكي را دارا ميباشند.
شيرهاي خودعملگر را از نظر عملكرد ميزان باز و بسته شدن پلاگ نقطه مقابل شيرهاي قطع و وصل
ميتوان دانست. اين شيرها عموماً پلاگ و نشيمنگاه مشابه شيرهاي قطع و وصل را دارند ضمن اينكه با توجه به جابجايي بسيار كم و محسوس پلاگ نسبت به نشيمنگاه اين شيرها از رنج بالايي برخوردار هستند بدين معني كه قابليت تغيير بسيار جزئي در دبي را دارا ميباشند و نميتوانند جايگزين شيرهاي قطع و وصل باشند.
 
مشخصه شيرهاي خطي:
در (h) پلاگ اين شيرها به گونه اي طراحي شده اند كه گذر جريان نسبت مستقيم با ميزان باز شير
و محل عبور جريان دانست، h اختلاف فشار ثابت داشته باشد. 
 
مشخصه شيرهاي تناوبي (لگاريتمي):
پلاگ اين شيرها به گونه اي طراحي شده است كه در صورت افزايش ميزان باز بودن شير كميت دبي هم با درصدي مشخص نسبت به گذر جريان قبلي افزايش يابد. رابطه بين حركت پلاگ و جريان گذري، رابطه لگاريتمي ميباشد.
با افزايش ده درصدي در ميزان باز بودن شير نتيجتاً % 48 افزايش در ميزان گذر جريان البته با فرض
اختلاف فشار ثابت حاصل ميگردد. (رابطه ذكر شده تنها در زماني كه رنج شير تناوبي 50 باشد صدق ميكند) به عنوان مثال اگر رنج شيرهاي تناوبي 100 باشد ميتوان نتيجه گرفت كه با % 10 افزايش در ميزان باز بودن شير با افزليش 58 درصدي گذر جريان مواجه خواهيم شد.
 
سيستم كنترل دماي بخار: 
تغيير تعمدي افت فشار در شير كنترلي به منظور حاصل شدن بار گرمايي مناسب مي باشد. در اين قسمت به بررسي مشخصه هاي شير ها در كنترل سيستم هاي آبي و بخار مي پردازيم. به طور معمول شيرهاي خطي مناسب استفاده در سيستم هاي آبي و شيرهاي تناوبي قابليت عملكرد بهتر در سيستم بخار را دارا مي باشند.
 
شيرهای كنترل فشار : 
 
    
 
شيرهاي كنترل فشار وسيله أي در سيستم هاي هيدروليك ميباشند كه توسط آنها ميتوان فشار سيستم را تعيين، محدود و يا كاهش داد و بطور كل فشار سيستم تحت تاثير آنها قرار ميگيرد
 
1) شير محدود كننده فشار : 
اين شير براي محدود كردن فشار سيستم هاي هيدروليكي بكار گرفته ميشود و ميتواند سيستم را از افزایش فشارهايي كه در اثر ازدياد بار در سيستم پديد ميايد، حفظ نمايد. حداكثر فشار تنظيم شده در اين شير معمولا بيش از حداكثر فشار كاري مصرف كننده ميباشد.
شير محدود كننده فشار يا Relief Valve از پر كاربردترين انواع شيرهاي كنترل فشار ميباشد. از اين شير جهت محافظت از پمپ و اجزائ سيستم در مقابل افزايش فشار استفاده ميشود. همچنين حداكثر قدرت سيلندر و هيدروموتور توسط اين شير محدود ميگردد.
 
شير محدود كننده فشار يك شير با موضع نرمال بسته است كه در هنگام رسيدن فشار به مقدار معين ، جريان اضافي را از پمپ به مخزن باز گردانده و سطح فشار را در حد تنظيمي نگه ميدارد.
شيرهاي محدود كننده فشار باتوجه به ميزان دبي عبوري به دو نوع ساده و پيلوتي تقسيم ميشوند. نوع پيلوتي به صورت تركيب دو شير عمل نموده و امكان عبور حجم روغن خيلي زياد را دارا ميباشد.
 
 
 
2)شير كاهش دهنده فشار (رگولاتور فشار) : 
براي آنكه فشار ورودي به مصرف کننده را تقليل داده و به حد پايين تر برسانيم و همچنين براي اينكه فشار خروجي هميشه حتي در مقابل نوسانات فشار ورودي در حد معيني ثابت بماند، از شير كاهش دهنده فشار استفاده ميگردد.  
نكته مهم : به منظور تشخيص علامت مداري بين شير محدود كننده فشار و شير كاهش دهنده فشار بايستي به دو نكته توجه نمود. 
شير محدود كننده فشار در موضع سكون بسته است و سيگنال كنترلي از قسمت ورودي ميايد. 
 
شير كاهش دهنده فشار در موضع سكون باز است و سيگنال كنترلي از قسمت خروجي ميايد.
 
3) شير تابع فشار : 
وقتيكه در يك سيستم هيدروليك فشار بحد معيني برسد، شير تابع فشار موجود در مسير در اثر تابعيت از فشار باز شده و اجازه عبور جريان را به قسمتهاي ديگر سيستم ميدهد. 
 
4) شير كانتربالانس :
 اين شير مقاومت كافي در مقابل عبور جريان در يك جهت را ايجاد نموده اما در جهت ديگر اجازه عبور آزاد را ميدهد.
      
 
5) شير بي باركننده : 
اين شير جريان ارسالي از پمپهاي جابجايي مثبت را در مواقعيكه سيستم هيدروليك زير بار نيست، در فشار صفر به مخزن تخليه نموده و از مصرف توان و اتلاف حرارتي ناشي از تخليه سيال از طريق شير اطمينان در فشار بالا، كاسته ميشود.
 
 
 
شیر برقی
يك Solenoid ، سيم پيچي است كه با عبور الكتريسته از آن مغناطيس مd شود . 
Solenoid ها يك شكاف در ميانه دارند كه يك ميله فلزي در آن با مغناطيس حاصل از عبور جريان حركت مي كند . يك شير برقي ، سيم پيچي را به عنوان بخش فرمان به كار مي برد . اين كار كمك مي كند تا شدت جريان آب ، هوا يا هر چيز ديگري را با جريان برق كنترل كرد . انواع متخلفي از شيرهاي برقي در دسترسند و شركت هاي مختلفي آنها را مي سازند . 
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.