ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    20 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    20 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    628
تعداد کل بازدید ها :
    24915946
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,245 كاربر
رنگ در معماری
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 219.79 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
تعداد بازدید : 115 مرتبه


قیمت: 3,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

shantia
سایر فایل ها
توضیحات :
مقاله رنگ در معماری
 
فهرست مطالب
رنگ در معماری 1
سياه: 5
سفيد: 5
قرمز: 6
صورتي: 6
آبي: 6
سبز: 7
زرد: 7
معماری رنگ و انسان 7
جادوي معماري بافت قديم بوشهر؛سمفوني رنگ ها 10
کاربرد رنگ در طراحی داخلی 19
تاثیرات حاصل از رنگ ها 19
رنگ سفید 20
رنگ های خنثی 22
 
رنگ در معماری
رنگ يکي از اجزاي اصلي در طراحي و ساخت مبلمان داخلي است. امروزه اهميت صنعت مبلمان بعنوان يکي از مهمترين جلوه هاي معماري داخلي براي همگان روشن و آشکار است. طبيعي است که نوع طراحي و ساخت مبلمان در جنبه هاي مختلف زندگي انسان تاثير عميقي خواهد گذاشت. از اين رو شناخت ابعاد مختلف طراحي مبلمان داخلي از جنبه روانشناسانه تا مسائل فني و مهندسي کاملا ضروري به نظر مي رسد و از ميان مباحثي که در اين بررسي شناخت آن لازم و اجتناب ناپذير است. عامل رنگ است. رنگها زندگي را زنده مي کنند. جاندارند و قابل لمس اند و به عنوان زبان ديداري احساسات انسان به کار مي روند. رنگ و ترکيب هاي آن واکنش و احساسات مختلفي را در افراد بر مي انگيزد. بعضي از رنگها احساس آرامش و برخي ديگر احساس هيجان مي افزايند. بعضي حس اعتماد و تفاهم را زنده مي کنند و برخي حس وحشت و ناامني، به عنوان مثال در يک شرکت تجاري، با استفاده از رنگهاي پخته و هماهنگ مي توان محيط کار را چنان آراست که حسي از اعتماد و احترام را در مشتريان ايجاد کند و يا برعکس. اتاق انتظار يک پزشک را با به کار بردن رنگهاي قرمز و نارنجي به محيطي بدل کرد که بجاي حس آرامش، حس اضطراب و نگراني را افزايش دهد. بحث ما در اين مقاله راجع به نوع و جنس مواد رنگها و کاربري آنها از لحاظ فيزيکي و شيميايي نيست. بلکه قصد آن است که در مورد انتخاب صحيح نوع رنگ و ترکيب انواع رنگها با سايه هاي آن در محيط کار و زندگي صحبت کنيم. هر محصول و يا سازه توليدي در انتها نياز به رنگ آميزي دارد که بسته به نوع مصرف و سليقه استفاده کننده رنگ آن تعيين مي گردد. چرا که نوع رنگ هر محصول خود نمايانگر نوع مصرف و مصرف کننده، مد، سبک خاص توليد، درجه اهميت آن محصول و غيره مي باشد. متاسفانه امروز اين مساله مهم در صنعت مبلمان و صنايع چوب با بي توجهي مواجه گرديده است. بنابراين نياز به شناخت رنگها، با توجه به اينکه همه ما خواسته و ناخواسته تحت تاثير جاذبه رنگ ها هستيم در زندگي امروز بيش از پيش احساس مي گردد. آشنايي با رنگ ها و ترکيب آنها نه فقط يک هنر است، بلکه علمي است جامع و گسترده که از قوانين ويژه اي پيروي مي کند. قوانيني مانند: تضاد، هماهنگي، سايه روشن و ... هماهنگي رنگ ها مثل هماهنگي نت هاي موسيقي است. همانگونه که ترکيب صحيحي از نت ها مي تواند آهنگي گوش نواز بيافريند، ترکيبي از رنگ هاي مناسب و هماهنگ نيز مي تواند يک اثر نقاشي و يا طرح گرافيکي چشم نواز خلق کند. به همين طريق يک طراح داخلي ساختمان نيز، هماهنگي فضاي ساختمان را در هماهنگي رنگها با ساير اجزاي ساختمان جستجو مي کند. شناخت رفتارها، شخصيت ها و توانايي هاي رنگ بسيار پيچيده ولي قانونمند است. تنوع رنگها، سر به ميليون ها مي زند. اما اگر بتوان اين تنوع را دسته بندي و تحليل کرد آنگاه اين مجموعه بي شمار رام تر و قابل دسترس تر مي شود. نکته ديگر آن است که تمامي رنگهاي موجود در طبيعت در واقع از چند رنگ اصلي به وجود آمده اند که در جاي خود به آن خواهيم پرداخت. ترکيب بندي هاي متفاوتي به صورت تک رنگ منوکروم، دو رنگ ، سه رنگ، و حتي چهار رنگ و ... وجود دارد که شناخت کامل از تمامي اين عوامل طراح را در پيشرو اهدافش ياري مي کند. چرخه رنگ تعداد رنگها قابل شمارش نيست. اما تمامي رنگها از ترکيبي از سه رنگ اصلي آبي، زرد، قرمز و يا از اين سه با يکديگر مي آفريند و يا به وسيله دو رنگ سفيد و سياه، روشن تر و تيره تر، يا زنده تر و مرده تر حاصل مي شوند.
از ترکيب مستقيم رنگهاي اصلي درجه اول رنگهاي درجه دوم يعني نارنجي، سبز و بنفش بوجود مي آيند. رنگهاي جديد به مثابه تلاش رنگهاي اصلي براي نزديک شدن به يکديگر از ترکيبهاي غير منظم و نابرابر رنگهاي اصلي، رنگهاي جديدي به وجود مي آيد که رنگهاي درجه سوم خوانده مي شوند. مجموعه اين رنگها، يعني 12 رنگ حاصله دايره رنگ را تشکيل مي دهند که اگر اين مجموعه را بشناسيد مي توانيد با آن از سراسر دنياي رنگ بگذريد و حتي زواياي ناشناخته آن را کشف کنيد.
با توجه به اين که رنگها نقش تعيين کننده اي در انتقال مفاهيم ايفا کنند بنابراين در نمايشگاه ها عناصر رنگي مي توانند توجه اشخاص را به خود جلب کنند از اين رو در اين فضاها به تضاد رنگي شديدي نياز است و به همين خاصر در طراحي آن ها بايد طيف گسترده اي از رنگها و خلوص آن ها در نظر گرفته شود.
 

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.