ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    10 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    10 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    331
تعداد کل بازدید ها :
    24889184
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
در مورد ویتامین ها
screenshot
دسته بندي : پزشکی,پزشکی
حجم فایل : 83.31 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 39 صفحه
تعداد بازدید : 523 مرتبه


قیمت: 1,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -17

فروشنده ی فایل

202020
سایر فایل ها
توضیحات :

تحقیق در مورد انواع ویتامینها

 

فهرست مطالب
ویتامین ها :    3
ریشه و اساس ویتامین‌ها :    5
بهترین منبع كسب ویتامین غذاها می باشند    8
چه كسانی نیاز به مصرف مكمل دارند؟    8
انتخاب مكمل ویتامینی :    9
ویتامین ب-۶ :    10
ویتامین ب-۶ (پیریدوكسین)    10
موارد استفاده:    10
منابع غذایی :    10
اشكال دیگر :    11
نحوه مصرف :    11
موارد احتیاط :    11
تداخل های احتمالی :    11
ویتامین K:    12
موارد استفاده    12
منابع غذایی    13
اشكال دیگر    13
نحوة مصرف    13
موارد احتیاط    13
تداخل های احتمالی    14
کمبود ویتامین K    14
ویتامین K ؛ ضروری برای انعقاد خون :    15
نقش ویتامین B در زندگی حرفه ای ورزشكاران :    16
 داروی تقویتی برای ورزشكاران    16
ویتامین B12 :    18
موارد استفاده    19
منابع غذایی    19
اشكال دیگر    19
نحوة مصرف    19
موارد احتیاط    20
تداخل های احتمالی    20
كم خونی وخیم ( كم خونی ناشی از كمبود ویتامین ب ۱۲)    20
ویتامین C :    23
موارد استفاده :    23
منابع غذایی    24
اشكال دیگر    24
نحوة مصرف    24
موارد احتیاط    25
تداخل های احتمالی    25
کشف ویتامین C :    25
منابع غذایی ویتامینC کدامها هستند    27
ویتامین E :    28
ویتامین E و نقش آن در سلامتی    28
موارد استفاده    34
منابع غذایی    35
اشكال دیگر    35
نحوهٔ ‌مصرف    35
تداخل های احتمالی    36
تاثیر ویتامین E در کاهش دردهای قاعدگی :    36
نشانه های كمبود ویتامین E در طیور    37
آنسفالومالاسی    38

 

فقدان ویتامین‌ها نمونهٔ كمبود ویتامین اسكوربوت است كه از زمان‌های بسیار درو شناخته شده است. 
روش‌ها درمانی كه در دوران قدیم علیه این بیماری بكار می‌بردند، بسیار متغیر بوده (بدون اینكه هرگز كسی بتواند توجیه علمی برای این روش‌ها پیدا كند). «پلین» از علف بریتانیكا صحبت می‌كند (كه بی شك نوعی ترشك بوده است)، داروئی كه همراه با ژنتیان در یك رسالهٔ پزشكی ایسلندی در قرن پانزدهم هم تجویز شده است. «ژاك كارتیه» گزارش داده كه برخی از افراد مبتلا به اسكوربوت با مصرف دم كردهٔ سوزن‌های كاج براساس دستور فارماكوپهٔ هندی درمان شده‌اند و سرانجام، گروهی دیگر از خواص درمانی سنبل ختایی و... نام برده‌اند. 
ولی همه باید تا قرن شانزدهم انتظار می‌كشیدند تا به تدریج به خواص میوه‌های خانوادهٔ لیمو برای درمان این بیماری مشكوك شوند. اما این بیماری همچنان ملوانان كشتی‌های بادبانی را كه ماه‌ها در دریا سفر می‌كردند و در طول سفر غذای آنها تنها از مواد كنسرو شده، آردی و نمك سود تشكیل می‌شد و از هر نوع میوه، سبزی‌های تازه و گوشت تازه محروم بودند، می‌كشت. 
بایستی از تجربیات معاصر دكتر «آلن بومبار» كه چند سالی است انجام شده، استفاده كنیم تا دریابیم كه ادامهٔ حیات افرادی كه در دریا گم شده‌اند با استفاه از خود دریا كه منبع ویتامین است (پلانكتونها) نیز امكان‌پذیر بوده است. 
فقر ویتامین C تنها دلیل ایجاد اسكوربوت است كه اگر ادامه پیدا كند، باعث پیدایش بیماری‌های شدید و سپس مرگ خواهد شد. در حالی كه استفاده از تغذیه‌ای عادی همراه با گوشت و خصوصاً سبزی‌ها و میوه‌های تازه، افراد مبتلا به این ناراحتی را كه بیماری بیش از حد در آنها پیشرفت نكرده باشد به سرعت بهبود می‌بخشد. 
ابتلا به این بیماری منحصراً بر اثر فقر ویتامین C است (درست مثل بری بری كه صرفاً به خاطر فقر ویتامین B راشیتیسم كه به دلیل كمبود ویتامین D به وجود می‌آید). 
پس از مدتی محققین متوجه شدند كه با قرار دادن حیوانات تحت رژیم‌های غذایی خاصی كه از نظر برخی ویتامین‌های مشخص دچار كمبود است، بیماری ایجاد میشود كه بعدها آن را فقر ویتامین نامیدند. 
فقر ویتامینی یك بیماری كاملاً مشخص بوده و ناراحتی‌ها و علائم خاص خود را دارد و تنها بر اثر فقدان یا كمبود یك ویتامین كاملاً مشخص ایجاد شده و ادامه می‌یابد (كه البته تنها به وسیلهٔ مصرف مجدد همان ویتامین درمان می‌شود). 
بدین ترتیب، گروهی از ویتامین‌ها كشف شدند و نام‌های A، B، C، D، E و غیره را به خود اختصاص دادند. اما در هر یك از این گروه‌ها نیز ویتامین‌های مخلفی یافت شد كه آنها را با ارقامی همراه با حرف مربوط به آن ویتامین مشخص كردند. به عنوان مثال، می‌توان از ویتامین B نام برد كه خود به حدود پانزده ویتامین دیگر نظیر B۱، B۲، B۳، B۴، و.... تقسیم شده و هریك از آنها خاصیت و نقش ویژهٔ خود را دارند. 
البته اگر سعی كنیم ویتامین‌‌ها را به نوعی تعریف كنیم، شاید بتوان گفت كه این عناصر یا بهتر از آن، عناصر حیاتی، برای ادامهٔ حیات لازم بوده (تكثیر، رشد، حفظ و نگهداری، فعالیت، جذب و تحلیل و....) و به بدن امكان می‌دهند تا مواد غذایی را كه دریافت می‌كند (عناصری را كه از این ویتامین‌ها برخوردار هستند) به مقادیر بسیار كوچكی تبدیل كند كه با نیازهای ارگانیكی او سازگاری داشته باشد. فقدان این عناصر حتی به صورت جزئی باعث ایجاد بیماری‌هایی می‌شود كه ناراحتی‌ها و آسیب‌های خاص خود را در پی داشته و تنها با استفاده از ویتامین یا ویتامین‌هایی كه كمبود آن ایجاد شده قابل درمان است. 
دكتر «پومیه» در این مورد می‌گوید: «تعریفی جامع برای ویتامین‌ها وجود ندارد و تنها توضیحی كه می‌توان برای آنها داد این است: دیگر عناصر در صورتی كه بیش از حد مصرف شوند انسان را دچار ناراحتی می‌سازند، در حالی كه اگر ویتامین‌ها مصرف نشوند، انسان بیمار خواهد شد.» 
تذكر: قبل از شروع مطالعه و بررسی منابع و ریشه‌های ویتامین‌ها، بهتر است یادآوری كنم كه مخمر آب جو عملاً دارای تمام ویتامین‌ها است (درست مثل جلبك‌های دریایی كه تقریباً تمام ریز عنصرها را در خود دارند).


ریشه و اساس ویتامین‌ها : 
تصور می‌شود كه ویتامین‌ها ابتدا توسط برخی از باكتری‌های خاك تهیه می‌شوند. گیاهان این ویتامین‌ها را از خاك جذب می‌كنند، سپس حیوانات گیاهخوار (منجمله انسان) با مصرف این گیاهان، میوه‌ها و سبزی‌ها ویتامین‌ها را جذب كرده و سرانجام، حیوانات گوشتخوار (كه انسان در این گروه نیز جای دارد)، با خوردن حیوانات گیاهخوار این ویتامین‌ها را دریافت می‌كنند. 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.