ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    11 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    11 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1012
تعداد کل بازدید ها :
    24900804
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
درمورد شرکت ایران شرق
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,اقتصاد
حجم فایل : 21.41 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 22 صفحه
تعداد بازدید : 116 مرتبه


قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

bahar1394
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله درمورد شرکت ایران شرق

 

فهرست
مقـدمـه
هدف و انگيزه شروع فعاليت
چند نوع بخاري و چند نوع آبگرمكن توليد مي كنيد ؟
چه برنامه هايي براي آينده شركت داريد ؟
وضعيت سيستم بانكها و همكاري آنها با صنعت چگونه است ؟
از نظر محقق
هدف
قلمرو
تعاريف واژه ها
 
‹‹ فصل دوم ››
تاريخچه شركت ايران شرق نيشابور (سهامي خاص)
بخاري گازسوز مدارباز
1ـ1ـ عملكرد بخاري گازسوز مدارباز
2ـ1ـ ميزان مصرف اكسيژن و هواي مصرفي
علت اصل احتساب هواي اضافي در حجم هواي مصرفي 
3ـ1ـ محدوديت نسبي در حجم هواي مصرفي
1ـ3ـ1ـ عوارض زيست محيطي ناشي از كاهش اكسيژن
2ـ3ـ1ـ اُفت راندمان حرارتي ناشي از كاهش اكسيژن 
بخاري گازسوز مداربسته
برخي امتيازات در طراحي، مواد مصرفي ساخت
1ـ3ـ برتريهاي اكولوژيكي : حفاظت محيط زيست
2ـ3ـ برتريهاي اقتصادي ـ بازرگاني
3ـ3ـ برتريهاي يا مقبوليتهاي اجتماعي
4ـ3ـ گستردگي مصرف
اهم موارد كاربرد بخاري هرمتيك
بخاري هرمتيك و نظام نوين مهندسي ساختمان 
پي نوشـت
 
مقـدمـه 
گروه صنعتي ايران شرق در سال 1356 در شهرستان نيشابور پس از اخذ موافقت اصولي از اداره كل صنايع خراسان، در زميني به وسعت 30130 مترمربع كار خويش را آغاز نمود.
پس از ايجاد سالن وتهيه ماشين آلات موردنياز در زمينه توليد بخاري و آبگرمكن نفت سوز موفق گرديد پروانه تأسيس خود را از اداره كل صنايع خراسان اخذ نمايد و سپس در ارديبهشت ماه سال 62 پس از ثبت شركت در اداره ثبت اسناد نيشابور با توجه به امكانات خود و فعاليت مؤسسين آن پروانه بهره برداري با ظرفيت تعداد 000/20 دستگاه بخاري و آبگرمكن در سال را كسب نمود. در سال 1369 با تغييراتي كه در سيستم داده شد توانست ظرفيت توليد خود را به 000/100 دستگاه بخاري و آبگرمكن در سال افزايش دهد و چون كشور اسلامي ما مي رفت كه با استفاده از امكانات بيشتر در جهت رفاه هموطنان گامهاي مؤثرتري بردارد و استفاده از گاز براي سوخت توليد منطقي تر بود. لذا اين شركت نيز توليدات خود را به صورت گازسوز برنامه ريزي و ارائه نمود. شركت ايران شرق نيشابور در طول بيست سال فعاليت و تجربه در زمينه صنايع لوازم خانگي و بهره گيري از بهترين و مجهزترين ماشين آلات، متخصصين و كاركنان باتجربه و ايجاد خطوط مكانيزه توانسته است به توليد انبوه با كيفيت ترين بخاري و آبگرمكنهاي گازي و نفتي دست يابد. كوره لعاب شركت با استفاده از سيستم پيشرفته تشعشعي گامي اساسي در بالا بردن كيفيت قطعات محصول توليد شده داشته بطوريكه توانسته است در بازارهاي داخلي و خارجي همواره مطرح باشد از پايبندي به شعار «ايمني و كيفيت عالي با توليدات ايران شرق» به كسب رضايت مشتريان بسياري نائل شده است. امروز عرصه محصولات ايران شرق نيشابور از طريق نمايندگيهاي فعال در سرتاسر ايران انجام مي پذيرد.
هدف و انگيزه شروع فعاليت
هدف از فعاليت ابتدا با درك نيازهاي مردم طبقات ضعيف شروع گرديد و به تدريج با ايجاد شغل و بكارگيري كارگران كه به طور منفرد بكار اشتغال داشتند و حمايت از توليدات آنان اقدام به ايجاد مجتمع كنوني گرديد.
چند نوع بخاري و چند نوع آبگرمكن توليد مي كنيد ؟
توليدات شركت بخاري گازسوز در شش مدل با ظرفيتهاي مختلف و آبگرمكن گازسوز و نفت سوز در چهار مدل با ظرفيتهاي مختلف مي باشد كه با استفاده از ورق آهن و رگلاتور گازي و كاربراتور و نيز يك سري لوازم متفرقه ديگر توليد مي شود.
بديهي است كه استفاده از ماشين آلات تراشكاري، انواع پرسهاي سبك و سنگين، خم كاري، نقطه جوش، رنگ آميزي، لعابكاري براي تكميل نمودن توليدات ضروري است.
تهيه مواد اوليه: از كجا تهيه مي كنيد، مشكلات تهيه مواد
قسمي از مواد اوليه كه از داخل كشور تهيه مي شود، بوسيله ناظرين خريد، خريداري و به انبار شركت تحويل مي گردد و آن قسمت از مواد كه مي بايستي از خارج وارد شود پس از اخذ موافقت از وزرات صنايع و مركز تهيه و توزيع و تخصيص ارز صادراتي از طريق انجام گشايش اعتبار به كشور وارد و مورد استفاده قرار مي گيرد.
چه برنامه هايي براي آينده شركت داريد ؟
برنامه ريزي توسعه وافزايش توليد و نيز توليد آبگرمكن لحظه اي ديوار و پكيچ (شوفاژ) ديواري جزء برنامه هاي توسعه آينده شركت مي باشد.
وضعيت سيستم بانكها و همكاري آنها با صنعت چگونه است ؟
چنانچه بانكها براي پرداخت تسهيلات به صنايع راههاي ساده تري را برنامه ريزي نموده به طوريكه براي وحادهاي توليدي خارج از مركزاستان سقف اعتباري در نظر گرفته و رؤساي بانكها را براي پرداخت تسهيلات تا سقف مزبور مجاز نمايند كه نياز واحدهاي توليدي بلافاصله پس از درخواست، درمحل رسيدگي و پرداخت شود و از وقفه در محل توليد جلوگيري نمايد، بسيار مطلوب خواهد بود. در حال حاضر موافقت با پرداخت تسهيلات در محل انجام نمي شود و پس از درخواست مدتي به طول مي انجامد تا در استان مراحل مربوط طي گرديده و گاهاً بيش از 15 روز به طول مي انجامد تا موافقت لازم كسب شود و به همين جهت ممكن است در كار توليد وقفه ايجاد شود.
تا كنون به چه افتخاراتي نائل شده ايد ؟
اين شركت در سالهاي 71/72/73 و 74 موفق به دريافت نشان طلائي استاندارد گرديده. در سالهاي 75 و 76 نيز لوح افتخار را اخذ نموده، در سال 76 پروانه استاندارد اروپا را از تركيه دريافت داشته و در سال 78 ني علاوه بر اينكه بعنوان يك واحد نمونه، لوح دريافت نموده موفق به اخذ پروانه بين المللي تضمين كيفيت ISO9002 كه در سطح كشور بعنوان اولين دريافت كننده پروانه در صنف توليدكنندگان بخاري و آبگرمكن محسوب مي شود گرديده در سال جاري كسب پروانه ISO14001 فعاليت همه جانبه اي را شروع نموده و بزودي پروانه مزبور را اخذ خواهد نمود.
اميدوار است بتواند در سايه تلاش همه جانبه كارگران و كاركنان خود هر روز بيش از پيش در خدمت به هموطنان عزيز و ارائه محصولاتي برتر موفق گردد. انشاء ا…
اهميت
از نظر محقق
1ـ به دليل بزرگ بودن اين نوع (صنعت) (شركت ايران شرق در خراسان)
2ـ به دليل آشناتر بودن اين صنعت
3ـ به دليل علاقه مند بودن به اين صنعت در خصوص بخاريهاي مدار بسته باز
هدف
 
در چنين شرايطي :
جمهوري اسلامي ايران با ترتيب 23 ميليون مترمكعب ذخاير اثبات شده و كسب مقام اول در خاورميانه بهترين قابليتها را جهت بهره گيري از وسايل گرمايش گازسوز را دارا مي باشد. و در حال حاضر قصد معرفي اين كالا را به طور جامع تري.
قلمرو
مكان : كارخانه ايران شرق نيشابور 
در فاصله 10 كيلومتري شهر نيشابور و نرسيده به پليس راه كه در جاده نيشابور به مشهد قرار دارد مي باشد.
زمان : روزها از تاريخ 18 فروردين تا 12 خرداد
در روزها و ساعات متعدد
اين كار انجام شده بيشتر از تاريخ 2/3/82 انجام شده و تا 12 خرداد ماه به پايان رسيده است.
تعاريف واژه ها
واژه هرمتيك به معناي محكم بسته شده و درز گرفته شده مي باشد.
HERMETIC در لغت به معناي درز گرفته شده
ايزوله : بي درز
محدوديت محقق
عدم همكاري به دليل ورود به كارخانه 
عدم همكاري دانشگاه به علل اطلاعات كافي براي معرفي نامه
عدم افشاء بعضي از اطلاعات (كارخانه)
 
‹‹ فصل دوم ››
تاريخچه شركت ايران شرق نيشابور (سهامي خاص)
گروه صنعتي ايران شرق در سال 1355 تأسيس و در سال 1356 به بهره برداري رسيده اين شركت در طي سالهاي 56 الي 59 بخاريهاي كارگاهي و مبله نفت سوز دلهاي 569 و 862 و 912 توليد مي نموده و در سال 59 بعلت جنگ تحميلي براي مدت 2 تا 3 سال توليد متوقف شده و مجدداً در سال 62 برنامه كاري خود را آغاز نموده و بخاري نفت سوز و آبگرمكن نيز توليد مي شده. در سال 76 برنامه هاي بخاري نفت سوز تبديل به بخاري گازسوز و آبگرمكن گازسوز شده در آن زمان ظرفيت توليد كارخانه 20 هزار دستگاه در سال بود با طرح توسعه اي كه در سال 67ـ68ـ69 داشتيم اين ظرفيت را به 50 هزار دستگاه بخاري و آبگرمكن در سال رسانيم و در سالهاي 71ـ72ـ73 با پشتكار برادران كارگر و مهندسين و فعاليت اعضاي هيئت مديره طرح توسعه ديگر را آغاز نموديم و ظرفيت 50 هزار دستگاه را به 100 هزار دستگاه بخاري و آبگرمكن در سال رسانيدم و هم اكنون اين شركت با 16 هزار متر زيربناي مفيد و حدود 4 هكتار زمين به 650 پرسنل در حال فعاليت مي باشد و بطور صددرصد خصوصي اداره مي شود.
اين شركت در طول بيست سال فعاليت و تجربه در زمينه صنايع لوازم خانگي و بهره گيري از بهترين و مجهزترين ماشين آلات، متخصصين و كاركنان باتجربه و ايجاد خطوط مكانيزه توانسته است به توليد انبوه باكيفيت ترين بخاري و آبگرمكن هاي گازي و نفتي دست يابد و توانسته است در بازارهاي داخلي و خارجي همواره مطرح باشد.
از پايبندي به شعار (ايمني و كيفيت عالي با توليد ايران شرق) به كسب رضايت مشتريان بسياري نائل شده است. امروزه عرضه محصولات ايران شرق نيشابور از طريق هشتاد و پنج نمايندگي فعال در سراسر ايران انجام مي پذيرد و هر روز متقاضيان دريافت محصولات بيشتري شوند.
لازم به توضيح است كه كليه محصولات اين شركت داراي پروانه كاربرد مهر استاندارد ايران مي باشد و در چهار سال متوالي موفق به دريافت لوح زرين طلائي استاندارد به منظور توليد محصولات باكيفتي برتر شده و در سالهاي اخير بعنوان واحد نمونه معرفي شده است.
همچنين اين شركت داراي گواهينامه بين المللي ISO9002 بوده و تأييديه استاندارد تركيه (TSE استاندارد اروپا) و پروانه ISO14001 و استاندارد CE اروپا را نيز دارا مي باشد و در حال حاضر ظرفيت توليد ساليانه شركت آبگرمكن ديواري پنجاه هزار دستگاه و بخاري گازسوز در مدلها و ظرفيتهاي مختلف يكصد و پنجاه هزار دستگاه مي باشد.
1ـ اهداف شما از تشكيل اين مؤسسه چيست ؟
هدف از تشكيل اين شركت سرمايه گذاري در بخش خصوصي و ايجاد اشتغال در شهرستان نيشابور مي باشد.
2ـ نيازهاي جامعه جهت تشكيل اين مؤسسه كدام است ؟
نياز جامعه اشتغال و كاريابي و نيز استفاده ارزان قيمت با كيفيت مطلوب است.
3ـ نحوه گرفتن جواز موافقت اصولي اين مؤسسه
دريافت موافقت اصولي از اداره صنايع خراسان اعلام تقاضاي كتبي در رابطه با اهداف تشكيل شركت و گزارش توجيهي درباره تقاضاي مزبور صورت مي گيرد.
4ـ نحوه ثبت شركت يا مؤسسه را توضيح دهيد ؟
مجمع مؤسس پس از تشكيل جلسه تصميم براي ايجاد شركت مي گيرند و اساسنامه شركت را تصويب مي كنند در همان جلسه مدير عامل و هيئت مديره تعيين مي شوند و مأموريت به مدير عامل مي دهند كه اقدامات لازم را براي ثبت شركت انجام دهد. نامبرده به نمايندگي از طرف هيئت مؤسس و هيئت مديره به اداره ثبت مراجعه و اقدام لازم را انجام مي دهند.
5ـ شركت شما از چه نوع شركتهايي مي باشد ؟
اين شركت خصوصي است و نوع آن (سهامي خاص مي باشد)
6ـ چگونگي كسب سرمايه اوليه و ارتباط با بانكها و منابع مالي ديگر
سرمايه اوليه شركت قبل از ثبت شركت توسط هيئت مؤسس اعلام و اعضاي آن براي سهامدار شدن در مؤسسه حداقل بايد 35% از سهام مورد تقاضاي خودشان را به شماره حساب بانكي كه
از طرف هيئت مؤسس اعلام مي شود واريز نمايند در زمان ثبت شركت ميزان سهام هر يك از اعضاء مشخص بوده كل سرمايه در اساسنامه ثبت و به اداره ثبت اسناد تحويل مي شود. گواهي بانك مربوطه به مورد واريز مبلغ سهام به حساب جاري مربوط بايد ضميمه اظهارنامه و اساسنامه به اداره ثبت اسناد تحويل شود.
7ـ ميزان ماليات و عوارض مؤسسه چقدر است ؟
ميزان ماليات و عوارض طبق مقررات و قوانين مربوطه متغير است و رقم خاصي نمي باشد و بستگي به ميزان توليد و فروش مؤسسه دارد.
8ـ تعداد نيروي انساني متخصص، ماهر و نيمه ماهر چند نفر است ؟
نيروي متخصص در حال حاضر 35 نفر نيروي ماهر و 370 نفر و نيمه ماهر يا ساده فعلاً 405 نفر است.
9ـ ميزان حقوق يا دستمزد در اين مؤسسه چقدر است ؟
ميزان حقوق و دستمزد در اين مؤسسه بعلت فصلي بودن توليدات شركت همواره متغير است ولي ماهيانه در حدود 000/000/350 ريال برآورد مي شود.
10ـ مراحل خط توليد شما به چه صورت است ؟
مراحل تولثيد به شرح زير است:
برشكاري ـ نورد ـ نقطه كاري ـ جوشكاري ـ شستشو با مواد رنگزدا ـ رنگ آميزي مونتاژ قطعات ـ بسته بندي ـ توزيع
11ـ ميزان ضايعات در كار چقدر است و نحوه بازيافت آن چگونه و چقدر است ؟
ميزان ضايعات توليد 10 درصد است و از باقيمانده و رقمها آنچه موردنياز ساير واحدها باشد بازيافت و مورد استفاده قرار مي گيرد و آنچه كه مورد استفاده نيست (حدود 2%) به خارج از
 شركت حمل و معدوم مي گردد.
12ـ مواد اوليه و نوع آن و ميزان تهيه آن در داخل و خارج كشور :
مواد اوليه مهم عبارتند از:
ورق آهن روغني  در داخل كشور تهيه مي شود.
ورق آهني گالوانيزه از خارج از كشور تهيه مي شود.
رگلاتور آبگرمكن از خارج وارد مي شود و بخشي از داخل كشور
انواع شيرآلات  در داخل كشور تهيه مي شود.
ورق استنسل استيل  از خارج كشور وارد مي شود.
انواع پيچ و مهره و ميخ پرچ در داخل كشور تهيه مي شود.
مواد رنگ و لعاب از داخل كشور و بخشي از خارج كشور
13ـ آيا مؤسسه شعبه ديگري هم دارد چه تعداد ؟
اين مؤسسه شعبه ديگري ندارد.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.