ورود کاربران
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین
وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
13 نفر
اعضا :
0 نفر
مجموع :
13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
200
تعداد کل بازدید ها :
24901076
گزارشات سایت
فايل هاي رايگان:
105 فايل
فایل های غیر رایگان :
4,490 فايل
فایل های ويژه:
220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
2,244 كاربر
خطوط در عکاسی
دسته بندي : پروژه و مقاله,هنر
حجم فایل : 721.93 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 21 صفحه
تعداد بازدید : 91 مرتبه
حجم فایل : 721.93 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 21 صفحه
تعداد بازدید : 91 مرتبه
قیمت:
3,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
توضیحات :
عنوان : مقاله خطوط در عکاسی
فهرست
نقطه و خط در عکاسی
نقطه ، خط و سطح
خط اصلی و خط فرعی در عکاسی
شکلیابی خط در عکاسی
خط عمودی در عکاسی
خط افقی در عکاسی
خط افقی تشدید شده در عکاسی
خط مایل در عکاسی
خط دیدگانی در عکاسی
تضاد خطها در عکاسی
سطح دیدگانی در عکاسی
تنوع سطحهای دیدگانی در عکاسی
بخش بندی طلایی و تقسیم فضا در عکاسی
خطهای با مسیر آزاد در عکاسی
قطرپایین رو در عکاسی
قطربالارو در عکاسی
نقطه قوی سطح در عکاسی
مثلث در عکاسی
نقطه و خط در عکاسی
در بحثهای متعدد ترکیببندی عکاسی متوجه میشویم که اجزا مخلتف ساخت تصویر، عموما مجزا نیستند و همگی در اثر نهایی شرکت دارند.
همینطور خطی عمودی میتواند به خاطر اثر نقطهای در یکی از انتهایش بیتعادل شود. وجود یک نقطه دوم که در برابر نقطه اول باشد، خطی دیدگانی را شکل خواهد داد
نقطه ، خط و سطح
در واقع نقطه و خط هیچگاه به صورت مجزا پدیدار نمیشوند، زیرا یک خط به قویترین دلایل برای بخشکردن فضای عکس به اجزا مختلف کافی است. همینطور حضور چند نقطه میتواند سطحهای دیدگانیی را به وجود آورد .
نقطههای مختلف بر روی منظره باز از طبیعت خطها و شکلهای دیدگانی را محدود میکند.
در عکس پرنده ، نقطهای با سطحی ضدیت دارد، خط به سادگی به وسیله پشتی صندلی القا میشود . هر اندازه مشخصی پیشزمینه با محوی پسزمینه بیشتر ضدیت داشته باشد، این تضاد نقطه- سطح قویتر میشود. در عکس پایینی سطحها به وسیله خطهای بسیار کلفتی قویا محصور میشوند .درجای دیگر ، این سطحها به کمک خطهای باریکتری به کثرتی از سطحهای کوچک بریده شدهاند.
خط اصلی و خط فرعی در عکاسی
در موارد متعددی خط اصلی تصویر به وسیله یک یا چند خط دیگر همراهی و تشدید میشود. در اینجا است که مسئله فاصلههای میان خطها مطرح میشود. اگر خطها نسبت به یکدیگر بسیار نزدیک باشند، خطهای منفی جدیدی آفریده میشوند. اما اگر خطها با هم فاصله داشته باشند، در میان هم سطحهای دیدگانیی را شکل میدهند؛ د رواقع چشم پایانهای خطها را در میان آنها پیوند میدهد.
در عکس سمت راست درخت خطی را شکل میدهد که مسیر نردبان را به آزادی همراهی میکند . اثر نهایی به دو دلیل پویا است: تضاد خطها، و بازی خط آزاد که گاه خط راست را قطع میکند و گاه به موازات آن امتداد مییابد.
شکلیابی خط در عکاسی
خط از رد نقطهای شکل میگیرد که به وسیله یک یاچند نیرو به حرکت درآمده است. دخالت نیروی خارجی، نقطه ایستا را تبدیل به خطی پویا میکند . این واضحترین تضادی است که میتوانیم میان نقطه و خط تصور کنیم. اگر نقطه به وسیله نیرویی به جلو رانده شود، از آن خطی مستقیم نتیجه میگردد.
تمامی خطهای دیگر از دادو ستد دائمی این دو نیروی مجزا نتیجه میشوند. نقطههای نورانی متحرکی که روشنایی ثابتی داشته باشند تبدیل به خطها میشوند ( به عکس سمت راست توجه کنید)
به این ترتیب عکاسی امکان روشن ساختن تبدیل نقطه متحرک را به خط بوجود میآورد.
شکلهای پایهای خطها در عکاسی
خطهای راست به سه گروه مجزا تقسیم میشوند: افقی ، عمودی ، وقطری .
چشم به آسانی رابطهای را میان این گروههای خط و سطح برقرار میسازد. خط افقی و خط عمودی عملا کنارههای تصویری را که بر روی صفحهای ترسیم شده باشند نمایش میدهند و قطر از حرکت متوالی چشم درمیان دو زاویه رودررو نتیجه میشود.
سایر خطها به صورت غیر مستقیمتری به سطح ربط دارند. خطهای مایل ، همینطور قطر،عنصر بینظمی را در فضای عکس وارد میسازند ونیاز به خطهای افقی و عمودی دارند تا تعادل مجددا برقرار گردد.
نظرات کاربران :
نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.