ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    21 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    21 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    430
تعداد کل بازدید ها :
    24907905
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
در مورد هتل
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 145.66 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 78 صفحه
تعداد بازدید : 125 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

202020
سایر فایل ها
توضیحات :

مقاله در مورد هتل

 

فهرست مطالب
 
محل هتل و شرایط آن : 3
استاندارد سازی هتل ها : 5
بازسازی هتل : 8
تجهیزات هتل : 13
در موقع خرید لوازم و اثاثیه هتل رعایت این نكات ضروری است: 14
● استاندارد 15
حسابداری در هتل : 16
اقتصاد هتل : 21
بیمه هتل : 23
مدیریت هتل : 25
اعتبارات هتل : 27
● بخش ارتباط هتل 29
● ارتباط چاپی و مطبوع هتل 30
ساختمان هتل : 30
آسانسور هتل : 34
● مشخصات آسانسور 35
مشخصات قطعات تابلوی كنترل 36
خدمات هتل : 37
متصدیان هتل : 41
● متصدی اطلاعات 41
● متصدی تلفن 42
● متصدی طبقه 42
● متصدی شبانه 42
● متصدی رزرو 42
● متصدی اسناد 43
● «متصدی پست» یا كانسریج (Concierge) 43
● متصدی كلید 44
اتاقدار هتل : 44
بخش خانه داری هتل : 47
نورپردازی در هتل : 51
● طراحی و نورپردازی 54
موفقیت چهار هتل بزرگ : 55
هیلتون : دولوكس 56
رقبا 57
نسل جدید 60
وضعیت جدید 60
هالیدی این : انتظارات واقعی 61
بزرگراه ها 62
كمپانی هالیدكس Holidex 62
ایجاد تنوع 62
ماریوت : تجربیات شخصی 63
قطعات محدود 64
توسعه 65
بازرگانان و مسافران 65
ایده آل ها 66
فرد منحصر بفرد / فوق العاده 66
رامادا تاواحدهای دور افتاده 66
پیشرفت و تحول 67
قراردا دهای مدیریت 68
هتل شرایتون : 68
●هتل‌های زنجیره‌ای The Luxury Collection 69
عجیب ترین هتل جهان : 70
● نمونه ای از اتاق های این هتل 71
هتل های گران : 72
قدیمی‌ترین هتل جهان كجاست؟ 74
● معماری مهمانسرای عباسی 76
● چرا مهمانسرا ثبت جهانی نمی‌شود؟ 77
 
محل هتل و شرایط آن :
پس از اخذ تصمیم و تهیه سرمایه كافی، اولین موضوع و اصل مهمی كه باید مورد توجه علاقمندان به تأَسیس هتل قرارگیرد، انتخاب زمین و محل آن است. لذا نكاتی را كه مربوط به محل هتل است به ترتیب ذكرمی كنیم : 
اگر زمینی به منظور ایجاد هتل خریداری می شود، باید توجه داشت كه از حیث موقعیت نقشه شهر و خیابان كشی، وضع آن چگونه است. آیا در آینده در معرض نوسازی و تعریض خیابانها ومیادین قرار می گیرد یا خیر؟ ضمناً این نكته را در نظر داشته باشند كه معمولاً نزدیكیهای پارك و گردشگاهها ومحلهای تفریحی عمومی و مراكز فروشگاههای معتبرشهر، مناسبترین جا برای تأسیس هتل به شمارمی رود. 
چنانچه قیمت زمین در محلی كه برای هتل در نظر گرفته شده، مناسب وارزان باشد، می توان زمین بیشتر و وسیعتری خریداری كرد تا ساختمان با استفاده از وسعت زمین، افقی ساخته شود. در غیر این صورت با داشتن زمین كم، ناچار باید ساختمان را به طورعمودی منتهی با ارتفاع زیاد ساخت.مسلم است در ساختمانهای نوع اخیر باید ازآسانسور استفاده نمود كه خود مستلزم هزینه بیشتری است، در حالی كه ساختمان كم ارتفاع و افقی نیازی به آسانسورندارد. از این جهت باید قبلاً با متخصصین امر مشورت نمود كه كدام نوع ، صلاح و مقرون به صرفه است.در هر جا كه قصد تأسیس هتل دارید. چه در یك شهر صنعتی و چه در كنار دریا یا هر نقطه دیگر شهر باید خودتان قبلاً آن محل را بپسندید، زیرا آن جا محلی است كه خود شما ناگزیرهستید، همیشه در آن جا به سر برید و اگر موجب ناراحتی شما باشد از آن جا نفرت خواهید داشت و همین موضوع باعث دلسردی و شكست شما دركار هتلداری خواهد شد.پس از انتخاب، محل اطراف یا همسایه های آینده خود را مورد توجه و مطالعه قراردهید. بطور مثال در جایی هتل تأسیس نكنید كه نزدیك یك كارخانه و یا محل پر سرو صدا باشد كه در آینده مخّل آسایش خود شما و مسافران هتل گردد. 
باید دید محلی كه برای هتل انتخاب می كنید، آیا مردم عادت دارند جشنها وضیافتهای خود را در هتل برگزارنمایند. در چنین موردی باید برای سالنهای متعدد، پیش بینی لازم به عمل آید. و اصولاً در صورت نیاز، امكان بزرگ كردن هتل از نظر وسعت زمین در آینده وجود دارد یا خیر؟ چنانچه محل هتل شما در كنار دریا است، درآن جا طول فصل چقدر است؟ به طور مثال در كنار دریا جاهایی هم وجود دارد كه در تمام فصل های سال محل رفت و آمد است و جاهایی هم وجود دارد كه در عرض سال فقط ده هفته مسافران به آنجا آمد وشد می كنند و بقیه مدت سال كسی به آن جا نمی رود. در نتیجه كار هتل كساد خواهد بود.چنانچه محل تأسیس هتل، یك شهر صنعتی است به این معنی توجه كنید كه آیا این شهر از حیث صنعتی شدن توسعه می یابد؟ بیشتر صنعتی می شود یا خیر؟ آیا در آینده وضع شهر برای كار هتل بهتر ومساعدتر می شود یا نه؟ آیا در سال فقط چند ماهی مسافر زیاد و اتاقها پراست، یا اكثراوقات سال چنین است ؟ در هر صورت هر چه تعداد اتاقهای هتل بیشتر باشد بهتر است زیرا در آمد اصلی هتل ازهمین اتاقهاست.مسأله دیگری كه باید به آن به طور دقیق توجه داشت این است كه از نظر تعداد هتل و رقبای آینده هتل شما، و همچنین درجه هتلهای موجود درشهری كه درآنجا هتل تأسیس می كنید وضع ازچه قراراست. مثلاً آیا كلیه هتلهای موجود در آن شهر درجه سه هستند؟ در این صورت نباید هتل درجه سه ساخت.در نظر گرفتن وضع و شخصیت مردم شهر ومیزان جمعیّت و استعداد افزایش آن نیز، برای كسی كه قصد تأسیس هتل دارد، ضروری است. دراین موردباید به نكات زیر توجه داشت : 
الف) وضع مالی مردم چگونه است ؟ 
ب) آیا مردم عادت دارند كه در خارج از منزل غذا صرف كنند یا خیر؟ 
پ) آیا كار در آن شهر شبانه روزی است و هتل می تواند شب و روز به كار خور ادامه دهد یا خیر؟ 
قبل از شروع كارهتل باید به تمام هتلهای موجود در آن شهر سرزد و طرز دكور، نوع غذا، وضع پذیرایی، نوع مشتریان را مورد بررسی و مطالعه قرار داد. 
مثلاً در شهر های صنعتی بیشترمشتریان را كارگران تشكیل می دهند و در نتیجه به كمیِّت غذا بیشتر توجه می شود تا كیفیّت آن، و در شهرهایی كه مشتریان هتل از طبقه بالاتری هستند كیفیت و تنوع غذا بیشتر مطرح است و این قبیل افراد به محل غذا خوری و طرز دكور و تنوع غذا بیشتراهمیت می دهند تا مقدارآن. 
ت) قبل از خرید ساختمان برای هتل باید وضعیت ساختمان را كاملاً بررسی كرد و از یك شخص مجرّب و آزموده كمك گرفت تا معلوم شود كه آیا این ساختمان تا چه حد برای هتل مناسب است و اصولاً برای تأسیس هتل ساخته شده است یا نه و آیا در آینده می توان آن را توسعه داد یا خیر، و اگر معلوم شود كه ساختمان، كهنه و نقشه آن برای هتل مناسب نیست و مبالغ هنگفتی هم برای تعمیر و اصلاح آن باید به مصرف برسد، خرید چنین ساختمانی را به منظورایجاد هتل توصیه نمی كنیم. 
ث) توجه به وضع برق، گاز، تلفن و سایر خدمات محلی نیز به هنگام تأسیس هتل ضروری است و باید مطمئن شد كه آیا به نحو مطلوب كار می كنند یا خیر؟
 
استاندارد سازی هتل ها :
▪ آیا گرانی هتل ها به معنای بالا بودن در جه آنها ست ؟ 
▪ آیا پر ستاره بودن هتل دلیل بر کیفیت بالاترآن است ؟ 
امروزه کشورهابرای ساخت یک هتل به دنبال استاندارد یک نواختی نیستند،که درجه هتل تعیین کننده کیفیت باشد، هتل های درجهان با درجه پائین وارائه خدماتی مطلوب توانسته اند، صنعت گردشگری را دربخش هتلداری متحول کنندومعیار های جدیدی را براین صنعت حاکم سازند.امروزه بسیاری ازهتل هابه تکاپوافتاده اند، تا بتوانند خدمات خودرا به نحوی ارتقا ء دهند که بتوانند علاوه بر حفظ مشتریان قدیمی خود،افراد جدیدی را نیز به گروه مشتریان خودبیفزایند .وازنظررقابت درجه کیفی خودرا به ستاره بالا برسانندکه هرگزدراستانداردها نمی توان پیش بینی یا برنامه ریزی کرد هتل ها به جهت اینکه دراین رقابت ها بتوانند موفق شوند حتی برای هرمیهمان که وارد هتل میشود ملافه ، روبالش وحوله نو،بسته بندی شده دراتاق قرار میدهندکه میهمان می توان زمان ترک هتل با خود ببردازسوی دیگراین ابتکارباعث می شودضمن اینکه رضایت میهمان فراهم می شودهتل هم دراین میان به سودهای برسد از جمله کم کردن کارمند برای شستشوی ملافه وحوله مصرف نکردن آب وبرق پودروبعلت گران بودن زمین صرفه جویی برای ساختن فضای بزرگی برای Laundry (لباسشویی ) واختصاص ندادن بودجه ای برای این منظوراتوی ملافه و... 
مدیران هتل هاچنانچه به امیدداشتن استانداردها یاستاره بالا باشند به‌دلیل وجودفضای رقابتی که در این صنعت وجودداردنه تنها نمی‌توانددرچنین فضایی کارکنند و به موفقیت و سود موردنظرشان برسند بلکه به موفقیت هتل ها ی کم ستاره رقیب کمک میکنندکه با هزینه وزحمت کمتربه اهداف خودوسود بیشتربرسند. 
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.