ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    6 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    6 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    367
تعداد کل بازدید ها :
    24889875
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
در مورد شهر مراغه
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,جغرافیا
حجم فایل : 437.82 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 24 صفحه
تعداد بازدید : 231 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

202020
سایر فایل ها
توضیحات :

در مورد شهر مراغه

فهرست مطالب
 
توضیح مختصری در باره مراغه 2
خصوصیات اخلاقی و ویژگی های فرهنگی 3
ارامنه در مراغه 3
رصدخانه 5
گنبد سرخ مراغه 8
گنبد غفاریه 9
گنبد كبود مراغه 10
گنبد مدور 11
موزه سنگ نگاره هاو مقبره آقالار 12
مقبره اوحدی مراغه ای وموزه ایلخانی 12
موزه تخصصی مراغه (موزه ایلخانی) 13
مسجد سفید - مراغه 15
مسجد ریحان- مراغه 16
مسجد شجاع الدوله مراغه‌ای 17
مسجد طاق- مراغه 19
مسجد ضریر مراغه 20
مسجد ملا رستم(مسجد امام خمینی) 21
منبع : 24
 
توضیح مختصری در باره مراغه
شهرستان مراغه با آثار و ابنیه تاریخی با قدمت قبل و بعد از دوره اسلا می یكی از ۱۰ شهرمهم دارای بافت آثار تاریخی در كشور به شمار می رود.
بنا بر اطلا عات موجود در مراغه حدود ۲۰۰ اثر تاریخی پابرجا و تپه باستانی متعلق به دوران مختلف تاریخ از جمله دوره های ایلخانی، سلجوقی، معبد مهری و دوره اوراتویی است كه در كشور كاملا ً یگانه و منحصر به فرد است.دراین وبلاك سعی شده است تاحد امكان به شرح آثار فوق پرداخته وبازدید كنندگان گرامی بتوانند كمال استفاده را ببرند.
مراغه یكی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دومین شهر بزرگ استان آذربایجانشرقی میباشد كه در كنار رودخانه زیبای  صافی و در مشرق دریاچه ارومیه و بر دامنه جنوبی كوه سهند  قرار گرفته  است. نام قدیمی مراغه  را (مراوا یا ماراوا) ذكر كرده‌اند و بر همین اساس  قدمت  شهر مراغه به  دوره  ماد بر می‌گردد. موقعیت منطقه‌ای مراغه طوری است كه از شمال به شهر تبریز  ارتفاعات  كوههای  سهند و از شرق به شهرستان هشترود و از سمت  مغرب به دریاچه ارومیه و از جنوب به شهرستان میاندوآب محدود است
فاصله مراغه – تبریز از طریق جاده آسفالته 120 کیلومتر است اختلاف ساعت این شهر با تهران۲۱دقیقه و 30 ثانیه است. این شهر علاوه بر جاده آسفالته از طریق خط آهن به تبریز و تهران و از طریق خطوط هوایی به تهران متصل می‌شود. بطور كلی مراغه از دو ناحیه كوهستانی و جلگه‌ای تشكیل یافته و از لحاظ آب و هوا معتدل (متمایل به سردی) و نسبتا مرطوب است
مراغه یكی از مراكز مهم تهیه  و صدور خشكبار محسوب  می شود. و از چشمه‌های  معدنی  معروف  اطراف شهر مراغه می‌توان به شورسو، گشایش، ایستی‌بلاغ، قره‌ پالچیق و ساری‌سو اشاره كرد.   و از بناهای تاریخی و قدیمی آن :گنبد سرخ ، گنبد مدور ، گنبد غفاریه و گنبد كبود را می‌توان نام برد
اوج شهرت نام مراغه به عهد هلاكوخان می‌رسد. در دوره هلاكوخان و در زمانی كه مراغه به عنوان پایتخت برگزیده شده بود با تقاضا و تشویق دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیر الدین طوسی معتبرترین مركز علمی جهان یعنی  رصدخانه مراغه در یكی از تپه‌های شمال غربی مراغه احداث  گردید كه قبل از ویرانی یكی از بزرگترین مراكز پژوهشی و نجومی زمان خود در جهان بود. و هم اكنون گنبدی بلند جهت پوشش بقایای برج مركزی رصد خانه بر روی آن احداث گردیده كه به عنوان نمایشگاه، از آلات و وسایل نجومی آن دوره نیز در آن استفاده خواهد شد . ازسوغات مراغه میتوان صابون سجوق باسلوق عسل وخشکبار آن را نام برد.
 
خصوصیات اخلاقی و ویژگی های فرهنگی
مردم این دیار عموماً میهمان نواز، آگاه، خونگرم و در درستی دیر پا هستند.  در غریبه نوازی شهره‌اند و كمتر زیر زور می‌روند و اگر از لحاظ مادی ضعیف باشند كمتر از آن حرف می‌زنند و نسبت به غرور و شخصیت خویش بسیار حساس هستند.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.