ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    232
تعداد کل بازدید ها :
    24901108
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
در مورد مدگرایی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 26.31 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 23 صفحه
تعداد بازدید : 270 مرتبه


قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

202020
سایر فایل ها
توضیحات :

Image result for ‫مدگرایی‬‎

در مورد مدگرایی
 
فهرست 
 
چكيده  2
اهداف  3
مقدمه  4
بررسي تبادل فرهنگي و جهاني شدن  6
فرهنگ  7
هويت  8
ابعاد هويت ملي  8
هويت ايراني در روند جهاني شدن  9
ولنتان  11
جشن ولنتاين در ايران  12
جهاني شدن ولباس   14     
فرهنگ
لباس
مد و مد گرايي
نتيجه گيري  22
منابع  24
 
چكيده
خداوند انسان را به گونه اي آفريد كه هميشه از حالت يكنواختي گريزان بوده و دائماً در پي تحول و نوآوري مي باشد و همين ويژگي انسان بود كه انسان را به مراتب عالية حقيقت و علوم مختلف آن هدايت نموده است 
با نظر به اينكه در جامعة امروزة ايران مدگرايي بسيار مورد توجه جوانان قرار گرفته و به يكي از موضوعات روز تبديل شده است  بر آن شديم تا در اين رابطه بيش از آن چه در اذهان عمومي مي گذرد تحقيق كنيم تا به اين وسيله ريشه هاي اين پديده را شناخته و در جهت اصلاح فكر خود و خوانندگان اين تقرير برآييم  
امروزه جوان ما خود را در مقابل مدهاي مختلف مي بيند  اگر ديروز جامعه فقط ارتباط با يك يا چند فرهنگ داشت ، شايد بهتر مي توانست مدي كه برخواسته از فرهنگ بومي و خودي باشد را انتخاب كند  اما امروزه اين مسئله به مراتب سخت تر و پيچيده تر است  
بحثي كه در ابتدا ذهن هر انساني را به خود جلب مي كند اين است كه مدي كه بايد مورد استفاده قرار گيرد برخواسته از فرهنگ بومي باشد يا فرهنگ بيگانه و يا تلفيقي از فرهنگ بومي و بيگانه 
البته با در نظر گرفتن اينكه تمام نمادهاي جامعة ايراني با دين اسلام تلفيق شده و تمدن اسلامي ايراني را ايجاد كرده توجه به نظر دين در وهلة اول بسيار خودنمايي مي كند پس به ارزش هاي ديني بايد توجه كافي را مبذول داشت زيرا در غير اين صورت هماهنگي ايجاد شده در طي قرنها از دست خواهد رفت و لطمات جبران ناپذيري به فرهنگ جامعه وارد مي شود  يكي از عوامل تأثير گذار بر اين قسمت از فرهنگ جوامع ، جهاني شدن است  
فرآيند جهاني شدن ، از طريق شبكة ارتباطي جهان گستر و حوزة عمومي مجازي ناشي از آن ، فضاها و امكان هاي جديدي براي نقد تعريف رسمي از هويت ملي و باز تعريف آن و تقويت خود آگاهي بديل فراهم مي كند  حال اگر فرد در جريان اين فرآيند از يك طرف با عناصر فرهنگي و هويت خود كمتر مواجه شود و از سوي ديگر با سيلي از تعاريف جالب و بسيط فرهنگ ديگري مواجه شود ، خود آگاهي اش نسبت به فرهنگ خودي كم شده و انتخاب ديگري نه به دليل مقايسه ، بلكه به دليل فزوني تعاريف است  
تهاجم فرهنگي و زير پا گذاشتن هر آنچه قديمي و مربوط به فرهنگ كهن مي باشد محصول همين نداشتن خودآگاهي و شناخت است  
به طور خاص در ايران كه از يك طرف داراي فرهنگي كهن و اصيل است و از طرفي خودآگاهي نسبت به اين فرهنگ كم مي باشد باعث شده امروزه تنها يك نام از آن فرهنگي كه همه آن را اصيل مي دانند باقي بماند  
 
اهداف
1آشنايي با مبحث مدگرايي و تأثيرات ان در جوامع امروزي 
2بررسي تأثير جهاني شدن بر مدگرايي 
3نقش فرهنگ در مدگرايي
4آشنايي با يكي از ظواهر مدگرايي: جشن‌هاي ولنتاين 
5نقش جهاني شدن بر چگونگي انواع لباس
 
مقدمه
از آنجا كه روز به روز بر اكتشافات و تحولات انسان افزوده مي شود و او را از يك زندكي يكنواخت و خسته كننده به يك زندگي پر تحرك ، جذاب ، شاداب و متنوع سوق داده است 
پيروي انسان از مد را مي توان در جنبه زيبا خواهي ، تنوع پسندي و كمال جويي كه ريشه در وجود او دارد و جزءلاينفك وجودي او محسوب مي شود جستجو كرد 
اگرچه امروز بعضي مدها وارداتي و غيره بومي مي باشند ، اما نمي توان مد را فقط با معناي قرضي و وارداتي بناميم  اگر مد را در زمينه هاي مختلف  حاصل خلاقيت و نوآوري خود بدانيم درك درست ، حقيقي و شيريني از مد خواهيم داشت  
وقتي لايه هاي زيرين جامعه متحول مي شود اين تحول لايه هاي زيرين خودشان را در چيزي به نام مد ظاهر مي ساند  يعني مد در حقيقت بازتاب و انعكاس تحول فرهنگي در سطح جامعه مي باشد و به همين دليل است كه اگر بخواهيم بگوييم عمر يك مد تا چه اندازه اي است و يا به عبارت ديگر يك مد تا چه اندازه ماندگاري دارد ، بايد به تحول و ماندگاري و تغيير لايه هاي زيرين فرهنگي جامعه برگرديم ، هرزمان كه لايه هاي زيرين متحول شد در مد هم تغيير و تحول ايجاد خواهد شد  
اگر باور داشته باشيم كه انسان تحول و تنوع خواه است و دائماً در پي خلاقيت و نوآوري مي باشد ، مد هم به تبع آن تحول خواه و دائماً طبق زمان تغيير خواهد كرد 
روزي در جامعه تلويزيوني وجود نداشت و مردم از اين گزاره فرهنگي محروم بودند و مد هم طبق مقتضيات آن زمان شكل مي گرفت وقتي تلويزيون به عنوان يك گزاره فرهنگي مهم و تأثيرگذار وارد ميدان شد به تبع مد هم طبق اين گزاره ( كه لايه هاي زيرين جامعه را متحول كرد ) تغيير كرد و مدهاي جديد به وجود آمد 
امروز اينترنت جاي خود را به جاي تمام گزاره هاي فرهنگي چه در زمينه اطلاع رساني ، چه در زمينه تأثيرگذاري ( اگر چه گذاره هاي ديگر هم وجود دارند و تأثيرات خود را مي گذارند ) يعني يك ارتباط گسترده و همه جانبه رهنگي پا به ميدان تحول گذاشت  
قبل از تلويزيون مردم وابسته به يك فرهنگ بودند ، بعد تلويزيون ارتباط او به چند فرهنگ ديگر گسترش يافت و اما در عصر اينترنت يك انسان مي تواند بدون هيچ محدوديت و كمترين صرف وقت به تمامي فرهنگ هاي جهاني و بعضأ متضاد با فرهنگ خودي و بومي دسترسي داشته باشد  اين يك مقوله ي بسيار پيچيده و ماهرانه اي است هم در زمينه ساختار و تحولات فرهنگي و هم بازتاب و انعكاس آن كه مد باشد  امروز جوان ما خود را در مقابل فرهنگ ها و مدلهاي مختلف مي بيند   اگر ديروز جامعه فقط ارتباط با يك فرهنگ و يا چند فرهنگ داشت شايد بهتر مي توانست مدي كه برخاسته از فرهنگ بومي و خودي باشد را انتخاب كند ، اما امروز اين مسئله به مراتب سخت تر و پيچيده تر است

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.